אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הקופסה השחורה היא רק ההתחלה: איך חוקרים התרסקות מטוס?

19 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

18.
הלוואי שהיו מתייחסים לתאונות מכוניות באותה הצורה
חברות הרכב מחביאות את הבעיות הבטיחותיות ברכביהן, המדינות בונות תשתיות מסוכנות, ואת האצבע כולן מפנות לנהג. למה? כי זה זול יותר, קל יותר, וכי הן מפחדות מתביעות. זה כמו מבחן אמריקאי, קל לבדיקה, קל לכתיבה, רק לא בודק את הידע באמת, ובכל זאת עדיין חוקי. גם כאן, המפסיד העיקרי הוא אנחנו. בישראל המשטרה חוקרת תאונות במטרה להגיש כתב אישום, ולא במטרה להבין מה קרה באמת. מי יחקור את התאונה ליד ים המלח בה נשרפה משפחה שלמה בדאצ'יה לוגאן (עם סמל של רנו)? כרגע מתמקדים בנהג הפוגע, ולא בעובדה שרכב מודרני נשרף על כל יושביו בתאונה לא קשה במיוחד.
הפשע בכבישים | 19.03.19
17.
איפה המטוס שהתרסק, קבור באדמה ?
תמונות אתר ההתרסקות של המטוס האתיופי מוזרות, כי לא רואים של מטוס או חלק ממטוס רק בור. מה קרה למטוס ולאן הוא נעלם עם כל 149 הנוסעים שלו, מה הוא שתל את עצמו באדמה כל כך עמוק שלא רואים אף חלק ממנו, לא ברור ומוזר מאוד. אני מעולם לא ראיתי אתר התרסקות מטוס שנראה כאילו האדמה בלעה את המטוס לתוכה.
אחד העם | 16.03.19
16.
שאלה
למיטב הבנתי, ויתכן שאני טועה, מטוסים חדישים משדרים נתונים לקרקע במהלך הטיסה. לאחר התרסקות תמיד יש חיפושים אחרי קופסאות שחורות ולעיתים הקופסא נמצאת במצב בעייתי או שיש לחלץ אותה במבצע מסובך ממעמקי הים. מדוע לא ניתן לשדר את כל הנתונים באופן מלא לשרתים הנמצאים על הקרקע על מנת שניתן יהיה לגשת ולדלות את החומר במידת הצורך? אפילו כגיבוי לקופסא השחורה הנמצאת במטוס.
ברק | 16.03.19
14.
ל-5, במקרה הספציפי מדובר בבורג (ארוך מאוד)
שקובע את מידת ההטיה של מייצב הגובה במטוס (הכנף האופקית האחורית), ומידת ההטיה האמורה קובעת האם אף המטוס ייטה כלפי מעלה או מטה. בד"כ משתמשים במנגנון הזה בהתאמה למהירויות טיסה שונות, כך שההתרסקות בהחלט מקבעת את מיקום המייצב לאורך הבורג ואת מצבו של המייצב, ומאפשרת להסיק מסקנות האם הוא התאים לתנאי הטיסה, והאם תרם להתרסקות.
הלא מומחה | 16.03.19
13.
כלל ידוע באלקטרוניקה -
תקלות רכיב חדשני או בתוכנה מתגלים דווקא בתחילת אורך החיים של המערכת החדשה. במילים אחרות, מחשב שעבד טוב במהלך שנה שלמה בטוח יותר מאשר מחשב שנירכש זה עתה. זה די דומה לרכיבים בתעופה. לורח מספר שנים לאמת תיכנון טוב של מערכת במטוס שפותחה מאפס.
יואל | 16.03.19
10.
חמש מאיילת עבור
בעת ההתרסקות, חלק מתכת אחד משאיר סימן על אחר, כמו שריטה או חור או מעט צבע. החלק יכול לעוף ולהתפזר מיד לאחר מכן, אך הסימן נשאר. לדוגמה, משטח ההיגוי משאיר דפיקה על הגוף בצורה מסויימת, שאינה עם קו הכנף. כשלא ניתן לראות זאת חיצונית - לוקחים למעבדה את המיסב אליו היה מחובר משטח ההיגוי, ותחת מיקרוסקופ מחפשים היכן השאירה הטבעת הפנימית סימן בטבעת החיצונית. יודעת שעזרתי. איילת.
איילת, טייסת זעירה ללא מטוס | 16.03.19
5.
יש לי שאלה, איך יודעים שחלק מסויים לא היה "במצב שגרתי"?
בידיעה מהיום היה רשום כי: "חוקרים גילו בזירת ההתרסקות של המטוס חלקים של המייצב בזנב המטוס, שלטענתם היו במצב לא שגרתי"... איך החוקרים יכולים לדעת שהחלקים האלו לא זזו כתוצאה מהחבטה החזקה בקרקע? איך הם יכולים לדעת שזה היה מצבם גם בזמן הטיסה? אשמח להסבר.
מישהו | 15.03.19
4.
לא הבנתי למה הכותב מסיק שהסיכוי לגורם סדרתי "אינו גבוה מאוד".
להיפך- כנראה שהסיכוי לגורם סדרתי מאוד גבוה, ולכן המטוס קורקע בכל העולם. הסיכוי שהתרחשו שתי תאונות בעלות מאפיינים דומים מאוד, בשתי חברות תעופה שונות, בתנאי שטח שונים, במטוסים חדשים מאותו הדגם במרווח זמן קצר אחת מהשנייה, וגם אין בין שתי התאונות שום קשר ושתיהן הן לא תוצאה של בעיה כלשהי במטוס, בהדרכת הטייסים או בהדרכת צוותי התחזוקה (כתוצאה מהוראות לא ברורות של בואינג)- נמוך.
מישהו | 15.03.19
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת