34. טראמפ? טכנולוגיה זה דבר נהדר נכון שיש כלל ברזל שאומר:"האויב של הטוב זה יותר טוב" אבל לא צריך לקחת ברצינות את הדברים של טראמפ: הוא ג'ינג'י (סף בעירה נמוך מאוד9) שלא יודע לטפל/להחזיק באשתו שהיא "טכנולוגיה" במיטבה רומי | 26.12.19 (ל"ת)
33. ניצן הפתעת אותי טראמפ לא מתכוון שצריך להתחיל ליצר דקוטות בתור מטוסי נוסעים. הוא כן התכוון שיש היום נטיה (לא רק בתעופה) למחשוב יתר. מחשבים זה טוב אפילו מצוין, אבל להכניס סתם טכנולוגיה מתקדמת למוצר פשוט זה מתכון לאסון. לדוגמא קומקום שמופעל מסמרטפון. למול קומקום רגיל הוא יקר יותר מסובך יותר ובעל אחוז תקלות גבוה יותר. מה הבעיה פשוט לקום להדליק את הקומקום? הסמרטפונים ששולטים בחיינו מוצר נהדר. אבל אחרי 3 גג 4 שנים הם פשוט מפסיקים לעבוד. ילדי שנות השמונים זוכרים טוב את הפלאפונים של נוקיה שהיו חיים גם 8 שנים. טל | 31.05.19 (ל"ת)
32. טכנולוגית יתר טראמפ צודק, יש על זה כתבות רבות בנושא. אפשר למצוא אותם ביוטיוב. טייסים היום מתעסקים יותר מידי בטכנולוגיה מלהטיס את המטוס הגורם לרבות לטעויות אנוש ראו מקרה אייר פראנס שהתרסק בטיסה מברזיל. הם מאבדים את היכולת להרגיש מה באמת קורה עם המטוס ויותר מידי מסתמכים על טכנולוגיה. כתבות רבות ישנם בנושא רשמו פסיכולוגים תעופתיים. ביחד עם ה ntsb רון | 17.03.19 (ל"ת)
31. מטוסי איירבאס מתרסקים הרבה יותר מטוסי איירבאס נשלטים שליטה מלאה על ידי המחשב במהלך ההמראה ,הטיסה ,הנחיתה. במקרה של תקלה בניגוד למטוסי בואינג אין לטייס במטוס איירבאס הרבה מה לעשות כי הכל אלקטרוני ומקושר למחשב,תבדקו כמה מטוסי איירבאס התרסקו ותגלו שהכמות היא פי כמה ממטוסי בואינג. רק שהאירופאים משתיקים את זה מסיבות כלכליות יעקב | 16.03.19 (ל"ת)
30. 1 ועוד 1 בוא נעצור לרגע ונחשוב היפוטתית מה היה קורה לו סודות מסחריים וטכניים של שליטה/שיבוש מרחוק של מחשב הטיסה היה מגיע לידיים הלא נכונות, לדוגמא מתחרה עיסקי או בעל אינטרס אחר. קצת מוזר שלאחר שבדיוק נחתמה עסקה ענקית בין ויאטנם לבואינג בזכות טראמפ מתרסק לו מטוס של בואינג... חומר למחשבה. בועז | 14.03.19 (ל"ת)
29. יפה אמרת- נועדו לשפר גם שיפרו את כל מכשירי החשמל-שמחזיקים הרבה פחות. ואת המכוניות-שבמוסך מסתבכים לתקן. והכל נזרק. יותר מהר יוסף המסביר | 14.03.19 (ל"ת)
28. הנשיא טראמפ צודק. הכתב הלך לכיוון לא נכון. הנושא פשוט כאשר ממשיכים לשפר כשאין צורך - מקבלים תוצאה הפוכה. ראוי לזכור כי השיפורים היום הם פחות בכיוון המוצע בכתבה ויותר בכיוון חיסכון בעלויות לחברות התעופה. הרבה פעמים ההתרסקת נובעת מדברים קטנים שבוצעו רק כדי לחסוך עוד כמה דולרים לחברות התעופה. ה-737 הוא אחד המטוסים הכי מוצלחים בעולם, לא ברור בכלל מה גרם לבואינג בכלל להמשיך ולשפר אותו אחרי כ"כ הרבה שיכלולים ושיפורים. אנני | 13.03.19 (ל"ת)
26. שאלה: למה עד היום אין מטוס נוסעים אוטונומי אחד,למרות שהטכנולוגיה זמינה כבר עשרות שנים ובמקביל מפתחים מכונית אוטונומית ? בני בנקר | 13.03.19 (ל"ת)
25. ההנחה שלו שהמחשב גם מגדיל את התקלות בגלל מורכבותו היא הנחה סבירה שיש להתחשב בה למה אתה חייב לזלזל בכל דבר שהוא אומר רק כי הוא לא דובר את שפתך הפרוגרסיבית . שוש | 13.03.19 (ל"ת)
24. תחכום מיותר לחלוטין אני לא אדבר על מטוסים - אין לי הבנה בתחום. אבל שימו לב מה קורה למכוניות : ואני בסך הכל רציתי לנסוע למכולת לקנות ככר לחם! אני מצדיע לנשיא טראמפ על חשיבה עצמאית, על אי הליכה בטלם של "political correct", מאחל לו הצלחה! P.S. למבוגרים בנינו: מי זוכר את הנבואות אפוקליפטיות לגבי 1/01/2000? האכזבה וגם הדאגה שלי היה שגם צ.ה.ל. היה שוטף לטירוף הזה!!! אבונפתא | 13.03.19 (ל"ת)
23. מה שטראמפ אמר בשפה פשוטה שלא הבנת זה הרצון שלכם להתקדם פוגע בכם. וזה כלל ראשון בכל חברה עסקית נ.ש. | 13.03.19 (ל"ת)
20. מי שכתב את הכתבה לא יודע על מה הוא מדבר...שייראה תעופה בחקירה מה עם כל המקרים שהמחשב של המטוס השתלט על המטוס וביצע פעולות לא נכונות שגרמו לו להתרסק בעיקר במטוסים של איירבס אריק | 13.03.19 (ל"ת)
19. לא רק המטוסים מסובכים. המחשבים נהיו מסובכים, הסמארטפונים, בכלל האלקטרוניקה. מכשירים אלקטרוניים שאמורים להיות בשימוש האנשים הפשוטים שאינם בעלי מקצועות מיחשוב, דורשים ידע של מהנדסי תוכנה. י. | 13.03.19 (ל"ת)
18. גם בעשור האחרון האמינות עלתה כל הטוקבוקסטים שאומרים לחזור ללפני עשרות שנים ולא מאות שנים פיספסו את הכתבה. הקידמה הטכנולוגית וסיבוך המטוסים מגבירים בטיחות. הם אולי משנים את אופי התקלות אבל סך הכל מגבירים בטיחות. מאיר | 13.03.19 (ל"ת)
17. הגיע הזמן להגיד דבר שאינו תקין פוליטית מערכות התוכנה השולטות על המטוסים כמו גם על הרכב האוטונומי - לא עוברות בקרת איכות מהסוג שהמטוסים היו צריכים לעבור עד שעלו לאויר. חברות התוכנה הגדולות מחפשות להן נישות ודוחפות בכל מחיר את המוצרים שלהן. לא פעם אני שומע מהנדסי תוכנה שמחליטים שככל שהתקלה נדירה יותר - כך המוצר יציב יותר. התוצאה - התקלה תקרה בזמן הכי פחות צפוי. בחברות התוכנה הגדולות עובדים מהנדסים ממדינות עולם שלישי - עם נורמות של עולם שלישי למרות שהמנהלים הם אמריקאים או גרמנים. על המרחקים הגאוגרפיים בין אנשי הפיתוח - חבל לבזבז מילים. הגיע הזמן - שמנהל התעופה ישלול רשיונות פיתוח מחברות תוכנה אשר יימצאו בהן פגמים בתהליכי הייצור, הבדיקות וזרימת המידע. יש לאסור עליהן לבדוק בעצמן את מוצריהן. יש לבדוק קשרים עסקיים בין יצרני המטוסים והמכוניות לבין חברות התוכנה. אני מוכן להמר על בעיית תוכנה. מהנדס תוכנה | 13.03.19 (ל"ת)
16. KISS . טראמפ צודק יותר משהוא טועה keep it simple, stupid. פתרונות פשוטים, מסובכים מגדילים בעיות אקספוננציאלית. אילן | 13.03.19 (ל"ת)
15. תגובה ל-4 אם תקרא את הכתבה תראה שהוא לא התייחס רק ללפני מאה שנה. הוא השווה גם את תדירות ההתרסקויות לעשור אחד אחורה ושני עשורים אחורה. אמיר | 13.03.19 (ל"ת)
14. he means, normal kerosin Kerosin is mixing with bio Gasolin, all of this is not good ilan | 13.03.19 (ל"ת)
12. לאן הלכת יא סדן ?! הוא לא אמר להחזיר את המטוסים לפני 100 שנה מה שהוא התכוון זה לדור הנוכחי של המטוסים לעומת הדור הקודם, לא 100 שנה לאחור כמו שכתבת. איפה יכולת ההבנה שלך ??? אמיר | 13.03.19 (ל"ת)
8. הוא צודק בעניין המורכבות והתקלות זה כמו סלולארי מלפני 20 שנה שהחזיק מעמד הרבה יותר מסמארטפון מודרני כשהמוצר הרבה יותר מורכב, קשה לעלות על כל התקלות האפשריות כשטראמפ מדבר, צריך להתעלם מהמילים ולהקשיב למסר הכולל לרוב (תמיד?) בחירת המילים שלו לא מוצלחת בלשון המעטה גדי | 13.03.19 (ל"ת)
7. אב אולי הבעיה היא בהשכלת הטייסים הטייסים של היום צירכים הכשרה שונה והשכלה שונה משל פעם. דני | 13.03.19 (ל"ת)
6. יש לך טעות בסיסית! הוא התכוון למטוסים שיוצרו לפני עשור או שתיים (דור קודם) 777 נח מאוד לתפעול! הרבה טייסים אוהבים אותו 600/700/800/900 -737 מאד מוצלחים! אירבוס 318/319/320/321 טייס | 13.03.19 (ל"ת)
5. ניצן, מכבד אותך כאדם ואת ידיעותיך והשכלתך. אך לדעתי פספסת את הנקודה של טראמפ הוא כיוון למה שכולנו מרגישים: שיותר מדי משאבים מופנים ל"אקזיטים" - אפליקציות שלו באמת מייצרות ערך ממשי, שיותר מדי חברות רודפות אחר שכלולים וחידושים שוליים. אירוע השקה של אפל כיום מייצר באזז כאילו מצאו תרופה לסרטן. וכו' חדשנות זה טוב, אבל כמה חברות באמת מתעסקות במחקר ופיתוח - שישנו חיים: למשל כמו טסלה, ולא אני לא מהפןבויס שלה, אבל לפחות החברה מכוונת לשינוים מהותיים על חיינו: טילים רב שימושיים, מכוניות חשמליות, אנרגיה סולארית, רכב אוטונומי, וכו'? לצערי מעט מאד, הרוב מתעסקות בהוספת עוד מצלמה ל4 שכבר קיימות בנייד (כמה מצלמות למען השם צריך???) בחיבור הקומקום לנייד (באמת? זה מה שחסר לכדור הארץ???) אה, וכולם רצים לקאנביס שיתרום בעיקר לשריפת תאי מוח. אז ברור שמחשב חיוני לטיסה, אבל כמה עוד רכיבים ו"פיתוחים" נוסו למטוס החדש שאין בהם עיקר? תנסה לחשבו בדומה למחלקה ראשונה, שהיום כבר כולם יודעים שהיא מיותרת, וחדלה להתקיים כמעט. אז במקרה הזה, יש הרבה אמת במה שטראמפ אומר. סורי חבר'ה על החפירה, הייתי חייב לשחרר קצת קורא ותיק | 13.03.19 (ל"ת)
4. תקלה במטוס = מוות בטוח. תקלה במטוס = מוות בטוח. תקלה ברכב - יש סיכוי לשרוד. טייס במיל' | 13.03.19 (ל"ת)
3. טראמפ צודק למי שעקב אחרי טיסות מהקוקפיט לא הייתי בטיסות אלא ראיתי ביוטיוב סרטונים שצולמו, מעבר לזה לא אהבתי את פס הייצור..איך אפשר לעבוד בהמולה הזאת ולדייק בפרטים? גם מפתיע שאין חלק עליון (אולי נייד עולה יורד) שיכול הלפעיל רובוטים ולשאת חלקים שונים כולל מכשירי בדיקה ומעקב ועוד הצופה | 13.03.19 (ל"ת)
2. דווקא היו המון כתבות על זה שהכל אוטומטי וכשיש בעיה הטייס כבר לא יודע איך להגיב כי הוא רגיל שהמחשב של המטוס עושה הכל. מוריס | 13.03.19 (ל"ת)
1. אך טראמפ צודק ניצן לפחות בשני מקרים אתה טועה והתוצאות נוראיות. טראמפ צודק בכך שעודף אוטומציה עלול לגרום לאבדן שליטה. קצת צניעות אדון כתב, לקחת את דבריו רחוק מידי. בשביל להצדיק את דבריך לא נאמר שיש לחזור לתקופת האבן,.. הכוונה היתה למנוע אובדן שליטה כתוצאה מעודף אוטומציה גם לאוטומציה יש גבול שכנראה נחצה ולכן אסרו על מטוס זה במדינות רבות. אמיר | 13.03.19 (ל"ת)
טראמפ: "מטוסים נהיו מסובכים מכדי להיות בטוחים"; האם יש אמת בדבריו?
34 תגובות לכתיבת תגובה