אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מנהל מחלקת החינוך של ה־OECD: "תלמידי ישראל טובים בשינון אבל לא יצירתיים"

83 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

83.
המשאבים- לגיל הרך
לצערי אני מסכימה עם המאמר. יש להקצות את רוב המשאבים לגיל הרך. יש לפתח שם חשיבה יצירתית, לעבוד בקבוצות קטנות צוותים כדולים יותר ומשאבים אנושיים יצירתיים יותר., בנוסך לכך אני מדגישה את נושא המשמעת.קשה מאד ליצור בכיתות סביבה עם משמעת מצד התלמידים.זאת בשל התערבות הורית. הגנת יתר מצד ההורים,שגורמת למורים לחשוש ולסגת מדרכם. מנהלים לא תמיד מגבים את דרכם של המורים ופעמים רבות המורה עסוק ,בנושא המשמעת ופחות בלמידה.
דבורה דיין. | 16.07.20
71.
בסופו של דבר הישראלים עקשנים...
שימומלב לתגובות המטופשות שנכתבות על ידי משכילים ופשוטי העם. מה נסגר עם העם שלנו? מה נפגע לכם האגו? אנחנו לא סבבה בחינוך. קודם כל נקודה. זה דבר ידוע לכל. שנית, הוא גם מנמק באופן מנומס אוביקטיבי ואדיב. שלישית- זה המקצוע שלו. לכל קוראי התגר על המסקנות מי אתם שתערערו- ממונה צוות מחקר, עובד על פרויקט מביא מסקנות ומוסיף מסקנות לייעול מאד הגונות, עומדות בסטנדרטים בינלאומיים של זכויות אדם ואזרח והכי חשוב- שכבר נוסו כיעילות במדינות אחרות. כמה אנחנו צריכים להיות מטומטמים ולהגיב כמו אדון סוציולוג המלומד..
חצי ישראלית | 17.03.19
69.
קשקוש מקושקש שמתבסס על הנחה מופרכת שהאינטלגנציה באוכלוסייה מתפלגת באופן שווה בין האנשים
ולכן באמצעות מערכת חינוך טובה אפשר להגיע ליותר אנשים כדי לעזור להם לממש את הפוטנציאל שלהם ולהגדיל את השוויון. זה פשוט בולשיט. זה לא עובד בשום מקום עולם. אי השוויון הוא גורם קבוע כ הכישורים המולדים מפלגים באופן בלתי שווה בעליל! בכל חברה אנושית הפוטנציאל האנושי נקבע מראש על ידי התפלגות אינטלגנציה מולדת. תפקיד המערכת היא לממש את הפוטנציאל של 20% בעלי האינטלגנציה הגבוהה (כדי שינהיגו את החברה ויפתחו עסקים וחידושים) ולהתאים את 80% האחרים לעבודות שירות פונקציונליות שישרתו את 20% המוכשרים. עקרון ה 20/80 הוא עקרון אוניברסלי שקיים בכל החברות ובכל הזמנים ההיסטוריים. לכן המרואיין צודק שמה שמשפיע מעבר לכך היא רק הגירה של מוכשרים (וזה סוד ההצלחה של ארה"ב קנדה ואוסטרליה, וגם במידה מסוימת של ישראל)
סוציולוג | 16.03.19
65.
השקיעו בגיל הרך
אני אמנם מורה בתיכון, אך לדעתי צריך להשקיע בעיקר בגיל הרך. לפתוח מעונות איכותיים ולתגמל כראוי את מחנכות הגיל הרך (לא "מטפלות"). זה הגיל בו נקבעים ההרגלים החשובים, כולל דרך ארץ ויצירתיות. דרך אגב- לפי שגיאות הכתיב של הרבה מהכותבים אנחנו ממש בבעייה
מורה ותיקה | 16.03.19
62.
אנחנו קבלנו החלטה שהילדים יהיו בבית עד גיל 3 עם אמא
זה אומר שהאמא מקשיבה לילד ועונה לו , משחקת איתו , ממציאה איתו משחקים יצירתיים , הולכת איתו לטייל ומסבירה לו את הסביבה , תתפלאו , עם ילד בן שנתיים אפשר ממש לשוחח , הילד מחקה את ההורה ולומד גם נימוסים וערכים .
ההורים גמורים ואין להם כוח להתייחס לילד | 15.03.19
59.
בנט בתגובה: "אבל תלמידי ישראל מקום ראשון בעולם בתורה"
זאת ישראל האמיתית - בורה וטיפשה ברובה. יש מיעוט חכם ומיעוט קטן מאד שהוא גם יצירתי. כשממשלות ישראל הדפוקות משלמות כסף לחרדים במקום לאלו שלומדים באמת, ויעבדו אח"כ ויפרנסו את משפחותיהם, וישלמו מיסים - אז זה מה שתקבל. כשמעבירים כסף לזבל חרדי שלא מנצל זאת ללימודי חובה - זה פשע נגד הילדים. משאירים אותם בורים בכוונה ע"מ שימשיכו להיות עניים ותלויים בקיצבאות של מפלגות מרושעות כמו שס ויהדות התורה. זאת ישראל האמיתית. טיפשה ובורה.
ניב | 15.03.19
55.
מסכימה איתו והרעיונות שלו מאוד מעניינים. תתעוררו ! הנוער שלנו מתדרדר ומהר !!
לכל הכותבים: אתם נשענים על מה שאתם יודעים ועל מה שיש לכם בבית ואולי בסביבה הקרובה. ולכן אינכם רואים את התמונה הכללית. הנוער של היום ושל מחר הולך ומתדרדר ! המקוריות עפה מהחלון, הרדיפה אחרי הכסף והפרסום הופכים יותר ויותר להיות מהות החיים. כסף קל ללא מאמץ ! לא צריך ללמוד מוסיקה או משחק או שירה ! צריך ללכת לכוכב נולד ! מי צריך בית ספר לקריינות ? לכו לתוכנית ריאליתי. כל נושא המצוינות והשאיפה להשתפר עקב התחרותיות - הכל עף מהחלון... אז מה נשאר ?
אנני | 15.03.19
53.
עובדים עליינו בפנים ואנחנו לא לומדים
יש גם בתי ספר אחרים בארץ. באלו משלמים ההורים כסף. ההורים הקימו כל זעקה על חוסר שיויון-בצדק ארגוני ההורים דורשים שיויון ומשרד החינוך הולך לפתרון הקל- משפט שלמה. בואו נהרוס את הטוב שקיים. מערכת החינוך תהייה שוויונית - לא יהיה לאלה וגם לא לאלה. בכך סותמים להורים את הפה אבל הצעקה האמיתית של ההורים צריכה להיות - גם לילד שלי מגיע לקבל מי שיכול לשלם אקסטרה שישלם, אבל מי שלא- יתכבד משרד החינוך ויסבסד איך? פחות מפקחים, שוויון בתקציבי משרד החינוך לחינוך הדתי תורני, לחינוך בשטחים ולחינוך בפריפריה.
שורף בעיניים | 15.03.19
52.
כי צריך למה? שאלה לא רלוונטית
צודק בהחלט הדג מסריח מהראש מה הכי חשוב לתלמידים? ציונים למה ? זה מה שמשרד החינוך רוצה ועל פי זה נמדדים המורים וביהס. דורשים מהמורים להיות חלק מהפס יצור . כמה שיותר תרגילים וכל היום לשנן לשנן לשנן- מהו מורה טוב? זה שמסכם ומכתיב את החומר. ומה נדרש מהם בשעות הפנאי ? ל״התנדב״מחוייבות אישית של כ 90 שעות. חברים- האמת העצובה היא שהילדים שלנו לא יודעים להסתכל סביבם ולשאול שאלות הם על אוטומט. הם ״מתנדבים״- כי צריך לומדים כי צריך- שום דבר לא מתוך עניין. אין סקרנות. הכל למען בגרות גבוהה
מתסכל | 15.03.19
50.
תגובה לחלק המגיבים שקצת מתבלבלים:
1. לזה שתיאר רובוטים גרמניים,נסה לחשוב מרצדס בנץ לעומת סוסיתא, יתרה מזו נסה לחשוב מה תרם הישראלי לתעשייה (לא למחקר שאכן יש כמה הישגים), התרומה הישראלית ברובה היא שיפור קל של מערכות קימות שהומצאו במדינות מערביות. חברות הייטק ממציאות פיצ'ר שאותו רוכשת חברת ענק ומיישמת אותו במערכות שלה. ואת המעט הזה עשו הישראלים של מערכות חינוך קודמות, שהם אחוזונים בודדים באוכלוסיה נחשלת ונתמכת. . 2. למורה שמתלוננת על הורים ממשפחות דפוקות, תבדקי מה קורה למורה במשפחות מכובדות, הורה ממשפחה דפוקה יאיים עלייך, הורה ממשפחה טובה יתבע אותך וזה יותר מאיים ויותר מסרס את המורה . יש בישראל גרעין קטן איכותי שהוא על תקן באר נפט, שעלול להיגמר ולהצטמצם, עקב נטישה של מוחות, מערכת חינוך כושלת , תחרות שמתפתחת בעיקר במזרח , וכשהגרעין הזה יעלם כולנו נראה את ישראל במערומיה, דתיים פאנטיים מוסלמים ויהודים חסרי השכלה (בניגוד לדתיים הלאומיים האיכותיים), אוכלוסיה גדולה חסרת יכולת לכלכל עצמה ללא המיסים מאותו באר הנפט
תבדוק | 15.03.19
44.
מסכים לגמרי
ההייטק הישראלי נבנה בעיקרו על ידי צהל. יש הרבה אנשים מחוננים בארץ. הבעיה שהוא מדבר עליה היא שרוב האוכלוסיה הוא ברמה מאוד נמוכה יחסית ולכן התרומה שלהם מאוד קטנה. וכן אפשר לשפר את החינוך להעלות את הרמה של רוב התלמידים זה מעלה את הרמה של רוב האוכלוסיה. וזה בסוף מתגמל את כולנו מבחינת הישגים כלכליים וחברתיים
א | 15.03.19
42.
מערכת החינוך התיכונית ברמה של שנות ה-70
שמישהו כבר יקדם את מערכת החינוך למאה ה-21!!! כיתות מיושנות ומורים מתוסכלים עם שיטות לימוד של שנות השבעים וזה עוד במקרה הטוב... הגיע הזמן להתקדם!! בממשלה קוראים לעצמנו אומת הסטארט-אפ כשמערכת החינוך רחוקה שנות אור מהסטיגמה הזאת למעשה!!! שלא לדבר על מחשב לכל תלמיד ושיטות שמתאימות לטכנולוגיות שמפותחות פה
ציף המציף | 15.03.19
40.
טועה לגמרי מול ההישגים בפועל
הישראלים הרבה יותר יצירתיים. מה שמוריד את רמת ההשגים הממוצעת במבחנים - קיומן של אוכלוסיות שאינן עומדות בתקן או שפשוט לא לומדות את לימודי הליבה. הענין הוא שדוקא באוכלוסיה החרדית רמת היצירתיות גבוהה, כי הלימוד מפתח את זה. האיש לא מבין את מה שהקוריאנים, שלומדים גמרא, מבינים.
א | 15.03.19
36.
התלמיד הציוני לומד ללקק לתכמן ולא להיות פראייר-המורים מאכילים בכפית-יצירתיות 0
המוטאציה הישראלית חיזקה יכולות שליליות ביהודי -אף שהציונות הטיפה ליצירתיות או לפחות ליצרנות ולסוג של חלוציות בסופו של כור ההיתוך נוצר הלא פראייר מתכמנים את המורה לתת רמז ומקמבנים את המערכת להישגים במינימום מאמץ הילד העיברי הפך למפונק להחריד תגובה ולמאות שנות סבל הישרדות צבועה וקורבנות מועצמת היהודים במאות שנות גלות לא יצרו לא עיצבו ולא בנו רק העתיקו ושיננו היגיע הזמן להבין את אופי גאונותם היא לא יצירתית היא טפילית תראו איך נראית העשייה הציונית אין בה אהבה ואין בה יצירתיות ישראל נראית כמו מחנה פליטים והתפתחותה הסרטנית היא טרוף מרעיל והתאבדותי זכורתני את ההסטריה בפקולטה לאדריכלות כהתבקשו להמציא משהוא ליצור בדף ריק
יהודים הם סוחרים תכמנים לא יצירתיים | 15.03.19
35.
לכל מי ששואל מאיפה ההיטק והמדע
ההיטק של היום עבר את מערכת החינוך לפני 20-30 שנה. אין היום הרבה חברות הייטק המצליחות שהקימו צעירים בשנות ה-20 לחייהם, תראה את האקזיטים האחרונים, המייסדים כולם מבוגרים עד זקנים. דוקא נראה שהבחור הזה יודע טוב מאוד מה הוא אומר, ההיטק בהחלט קיבל בוסט מהעליה, לא צריך לנחש מספיק לראות מתי התעשיה התחילה לגדול בקצב גבוה, וזה בדיוק באמצע שנות ה-90 אחרי שהעולים התבססו קצת, אבל הוא לא אומר שרק עליהם היא בנויה, מה שכמובן נכון, בנוסף הוא אומר שהצבא מעוד עוזר בהכנת מובלים צעירים בתחום, אין כאן נקודות זכות למערכת החינוך. לגבי מדע, אותו סיפור מינוס החלק של הצבא, רוב המדענים שזוכים היום להכרה עברו את מערכת החינוך בשנות ה-70 או 80 גג, חלקם הגדול לא נולדו בישראל, וחלק גדול נוסף בכלל למד או עבד בחו״ל ורק בסוף חזר לישראל. האמת היא שהישראלי הממוצע לא מחונך, לא יצרתי, לא חכם ולא מצליח. המיעוט הקיצוני מושך את הרוב המסכן קדימה. הבעיה שהמיעוט הזה מתקווץ והרוב המתרחב, לא מעיד על עתיד מזהיר.
שמשון מהבית על ההר | 15.03.19
23.
המציאות הרבה יותר מדכאת ממה שהוא כותב.
טרם סיימתי את לימודי ההסבה, וכבר אני רוצה לברוח. ג'יזס, זה גיהנום. לא ברור מה גרוע יותר - להיות מורה או להיות תלמיד. כמו מערכת המשפט, גם החינוך תקוע מאתיים שנה אחורה. הם מסרבים לטכנולוגיה ולקידמה, מחשש שיאבדו מהכוח שלהם.
פיתגורס | 14.03.19
20.
כולם מתעלמים מהבעיה האמיתית: ילדים דפוקים ממשפחות דפוקות
באים מורים, לפעמים מבריקים, מעולים, יצירתיים, לא רוצים לשנן חומר. מוציאים ילדים לסיורים ולפעילויות הכי מרתקות בעולם. אבל כשהילד מקלל את המורה, מרביץ, אבא שלו מאיים, אמא שלו צורחת על המורים והילד מתנהג כמו בהמה, מה מצפים שהוא ילמד? ולמערכת אין שום כלים להתמודד עם זה. אסור להעניש, אסור להוציא, צריך להכיל, לעזור, לסייע בזמן שכולם משתינים עלינו.
מורה מתוסכלת | 14.03.19
18.
מראה מול הפנים - אבל בישראל יהיה קשה מאד לשנות
מה שהוא אומר שלמרות האליה של אומת הסטרטאפ , יש 5 עד 10 אחוז מהתלמידים שהם חזקים במדעים , מטמטיקה פיזיקה ... הם השכבה שמאיישת את הסטארטפים והמחקר בכל התחומים והם אלו שמייצרים את הערך הגדול ביותר למדינה ויצרים אשליה של אומה משכילה מצליחה ומפותחת , אם את ה 10 אחוז האלה נוכל להפוך ל 20-25 אחוז ואת הרמה של השאר להרים לרמה הבסיסית לפחות המדינה תהיה במקום אחר לגמרי מבחינת תל"ג / שיוויון /מדע ....
כל כך צודק | 14.03.19
14.
עוד אחד מהישגיו הבולטים של נתניהו במהלך 10 שנות כהונתו כראש ממשלה. באותה תקופה הוא גם
הביא לקריסתה של מערכת האשפוז הציבורית, הפך את כבישי הארץ לפקק אחד ארוך ומייאש, הסיט לפילוג חברתי בעם, הקצין את הפערים החברתיים כלכליים והחריב את התקווה. בין לבין, הקדיש את זמנו ומרצו למתן וקבלת שוחד. נתניהו אינו ראוי לראשות הממשלה. אנחנו ראויים לטוב ופחות מסוכן ממנו.
מנחם | 14.03.19
13.
דעתי על המאמר
מאמר חשוב, ודברים חשובים מפיו של אדם שנמצא בעמדה מצוינת - מכיר היטב את המערכת שלנו, החינוך הוא תחום התמחותו, ובעיקר חשוף כל העת למה שקורה במקומות אחרים. הדברים שעיקריים שהוא מצביע עליהם, והפתרונות המומלצים, נראים לי מאד רלבנטיים - הם מנסיוני כהורה, והן מנסיוני כמי שעובד מול מערכת החינוך בהיבטים שונים ומכיר את הנעשה בה מקרוב. לא יזיק לנו להקשיב לפעמים לעצות טובות של אנשים רציניים.
דרור | 14.03.19
9.
אני חושבת שהוא התבלבל יחדי ישראל יותר יצירתיים ופחות משננים
ולכן הישראלי יותר יצירתי. תראו כמה אינסטלטורים גנבים ללא שעה של שינון. תראו כמה עטשקי זקנים .. ותראו כמה סטרטפים נמכרים בישראל .. וזה דווקא לטובה . וכן המדע הישראלי עולה ופורח . אז הוא בוודאי טועה .
בדיוק ההפך  | 14.03.19
5.
נכון
כי זה מה שהשלטון דוחף לבתי הספר. תשננו תורה. תשננו הלכה. תשננו מסרים לאומניים. תהיו רובוטים צייתנים של השלטון. זה נחמד לשנים הקרובות, אוסף של צייתנים שמדקלמים את כל המסרים פה אחד. אבל תשכחו מהייטק יצירתי וצבא קטן ואיכות בעוד 30 שנה, כי דור הילדים של עכשיו, זה הדור שעליו יתתבססו התעשיה והצבא עוד 30 שנה. תעשיית ההיטק והצבא האיכותי שיש לנו היום מבוססים על ילדי שנות ה 80 וה 90.
נכון | 14.03.19
2.
צודק בכל מילה
החינוך במדינה מתחת לכל ביקורת. המערכת מופעלת ע"י עסקנים מפלגתיים חסרי מעוף וידע. התוצאה דפוסי חינוך של תקופת ימי הביניים. יש להחדיר למערכת החינוך, אנשי מקצוע מן השורה הראשונה מכל העולם. אך בגלל שיטת העסקנות של שמור לי ואשמור לך, לא מתאפשרת קידומה של מערכת החינוך לצעוד אל המאה ה- ה-21. בנט העסקן המפלגתי מס' אחד, מוביל את המערכת החינוך לשוקת שבורה, כולל כל שרי החינוך שהיו לפניו.
גבי | 14.03.19
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת