אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מטוסי הבואינג 737 החשודים קורקעו; מה יקרה עכשיו?

28 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

27.
טראמפ, אם זה בכלל הוא שהחליט ולא ה-FAA, היה האחרון בעולם שקרקע את המטוס.
נראה שאתה תמשיך לסגוד לטראמפ (וביבי) גם אם יוכח שטראמפ בוגד בארצו ומשת"פ של רוסיה. שלא לדבר על נושאים נוספים כמו: טראמפ שקרן סידרתי, בוגד בבעלות הברית של ארה"ב, בוגד בנשותיו, בוגד בשותפיו לעסקים ובעובדיו, בוגד במצביעיו (99% מהם בורים וקשי יום), רועה זונות, פושט רגל (תיספורות) 6 פעמים, טפש, מופרע, ילדותי, נרקיסיסט, גזען נאו-נאצי, בטלן, חסר מוסר בסיסי...
ל-24 | 15.03.19
23.
למספר 19- לכן לא קרה כלום אחרי ההתרסקות הראשונה.
התרסקות יחידה בחברת תעופה לא אמינה במיוחד במדינת עולם שלישי יכולה להיות תוצאה של טעות פטאלית בתחזוקה או טייס שיכור. שתי התרסקויות בעלות מאפיינים דומים (מטוס שצונח דקות בודדות אחרי ההמראה) במטוסים חדשים מסדרה לא נפוצה במיוחד (פחות מ-400 יחידות של 737 max טסות בעולם, לעומת מעל 5000 737-800 לדוגמה) תוך חודשים בודדים- הן כבר נורת אזהרה חמורה.
מישהו | 14.03.19
17.
ל 15, אתה בעצם מסביר למה אי אפשר לסמוך על הFAA שיוציא הנחיה נגד בואינג
הנחיה של FAA לקרקוע המטוסים היה סוגר את בואינג וקובר אותה תחת הר של תביעות. זה אומר אובדן של אלפי משרות בארה"ב ונפילה של אזורים שלמים שתלויים בתעשייה הזו. אף גורם ממשלתי בארה"ב לא יעשה דבר כזה ואי אפשר אפילו לצפות מהם לעשות את זה.
גיל | 14.03.19
14.
מיקצוענות
אני חושב שאם יש בעיה בתוכנה יש מצב שניסיון של טייסים פותר אותה עי ניתוק המחשב - מיידית וזה אומר טייס שמכיר לעומק את המטוס או עם ככ הרבה ידע וניסיון שיפתור בעייה מייד - ואני סבור שלהרבה חברות בעיקר חברות שכר יש גדודי טייסים "לא משהו" - המחסור בטייסים גורם להם לקחת אנשים שבעבר או בחברה רצינית לא ישקלו אפילו לשכור אותם. אגב - רוב התאונות או "כמעט תאונות" בשנים האחרונות סביב בעית מחשב היו דווקה באירבאס - כי כל ההבדל בניהוג המטוסים הוא שבואינג עדיין נותנים לטייס שליטה מלאה ברצותו ובאירבאס יותר ממוחשב עד שתקלות מחשב או חיישנים בילבלו את המחשב ומטוסים התרסקו כמו אירפראנס או בריטיש ששם מיומנות של הקפטן הצילה כי מנוע התפוצץ באוויר והמחשב הציף אותם בנתונים עד כדי בילבול הצוות - אבל היה קפטן וותיק עם המון ניסיון והצליח לנחות ידנית (A380ֻׁׁׁׁׂׂׂׂׂ) אישית אני חושב שפחות מיחשוב ואולי לעשות חושבים מחדש על המחשבה של לתת שליטה טוטאלית למחשב - כל הסיבות שמניתי למעלה הן הסיבות שאני מעדיף טיסות מסחריות( אז קצת יותר יקר) ואם יש ברירה מעדיף לעלות על בואינג
אריאל | 14.03.19
6.
לא מצחיק, אבל מזכיר לי את הבדיחה מתחילת שנות ה-90 (שאולי היא סיפור אמיתי)
ביל גייטס זילזל בהזדמנות בתעשיית הרכב וההתפתחות הטכנולוגית האיטית שלה לעומת תעשיית המחשבים אז. מישהו ענה לו שאם מכוניות היו עובדות כמו מחשבים אז כל פעם שהאוטו נתקע צריך לסגור את החלונות ולפתוח מחדש (באנגלית windows זה יותר מצחיק...) כנראה שבתעופה הגענו לזה - המטוס מתרסק? תבצע עדכון תוכנה וזה יסתדר...
עצבץ | 14.03.19
5.
מצחיק שהדוקטור נותן את החלופה הכי לא הגיונית
להחליף ספק? כשכל מערך התחזוקה מתאים לבואינג אף אחד לא יפנה לאיירבוס. מקסימום, יבטלו הזמנות של המקס 8 וימירו ל737 אחרים (או ל787 ללקוחות מתיאמים)..... תסמכו על בואינג שהמחיר יהיה מחיר שימור לחברי מועדון (או במילים אחרון - יציעו הצעה שאי אפשר לסרב לה).
דגכ | 14.03.19
4.
צלילה פתאומית
אם מטוס מנסה לטוס בזוית גדולה מדי, זרם האויר ניתק מהכנפיים, אין עילוי והמטוס צולל. זה נקרא "הזדקרות". במקרה כזה הטייס חייב "להוריד אף". זה אפשר לעשות בגובה רב, בו המטוס יכול לרדת עד שזרם האויר נצמד שוב לכנפיים. במטוס חדיש המחשב לא מחכה לטייס, ומוריד את האף באופן אוטומטי. מה קורה אם מחשב המטוס מחליט בזמן ההמראה, בגובה נמוך, שנוצרה הזדקרות? המטוס מוריד אף וצולל, ופוגע באדמה. אלו שתי התאונות הקטלניות, וכמה כמעט תאונות, בהם טייסים ותיקים ניתקו מייד את הטייס האוטומטי וטסו ידנית והצילו את המטוס. למרבה ההפתעה, מערכת הטייס האוטומטי של איירבוס יודעת להסתדר עם מצבי הזדקרות יותר טוב מאשר המערכות החדשות של בואינג. הפתרון: במטוסי איירבוס, לתת למחשב המטוס להוציא את המטוס מהזדקרות. במטוסי בואינג, ההיפך: לנתק את הטייס האוטומטי ולטוס ידנית לפי נסיון הטייס.
צלילה פתאומית | 14.03.19
1.
אז האם יש סיבה לחשוש כרגע? התשובה היא לא (ככה כתב הקברניט לפני 4 ימים)
הצהרה המעידה על חוסר הבנה בסיסי בבטיחות וחוסר אחריות. אסון אחד כזה בתנאי מזג אויר נוחים מחייב חשיבה עמוקה ובדיקה זריזה. שני אסונות דומים - כבר לא. קרקוע מיידי הכרחי. "קברניט" צריך להבין שכשהפסד גדול עומד בפני מחליטים - הם עיוורים. זו לא חוכמה בדיעבד.
מהנדס | 14.03.19
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת