27. טראמפ, אם זה בכלל הוא שהחליט ולא ה-FAA, היה האחרון בעולם שקרקע את המטוס. נראה שאתה תמשיך לסגוד לטראמפ (וביבי) גם אם יוכח שטראמפ בוגד בארצו ומשת"פ של רוסיה. שלא לדבר על נושאים נוספים כמו: טראמפ שקרן סידרתי, בוגד בבעלות הברית של ארה"ב, בוגד בנשותיו, בוגד בשותפיו לעסקים ובעובדיו, בוגד במצביעיו (99% מהם בורים וקשי יום), רועה זונות, פושט רגל (תיספורות) 6 פעמים, טפש, מופרע, ילדותי, נרקיסיסט, גזען נאו-נאצי, בטלן, חסר מוסר בסיסי... ל-24 | 15.03.19 (ל"ת)
24. כל הכבוד לטראמפ שביקש לקרקע את הדגם מיידית חיי אדם הם לא משחק ההתמהמהות של בואינג לא תואמת חברה ותיקה עם ניסיון והורידה לה הרבה ניקוד. אחרי שתי תאונות של אותו דגם באופן זהה והם חושבים מה לעשות? חכם בלילה | 14.03.19 (ל"ת)
23. למספר 19- לכן לא קרה כלום אחרי ההתרסקות הראשונה. התרסקות יחידה בחברת תעופה לא אמינה במיוחד במדינת עולם שלישי יכולה להיות תוצאה של טעות פטאלית בתחזוקה או טייס שיכור. שתי התרסקויות בעלות מאפיינים דומים (מטוס שצונח דקות בודדות אחרי ההמראה) במטוסים חדשים מסדרה לא נפוצה במיוחד (פחות מ-400 יחידות של 737 max טסות בעולם, לעומת מעל 5000 737-800 לדוגמה) תוך חודשים בודדים- הן כבר נורת אזהרה חמורה. מישהו | 14.03.19 (ל"ת)
22. עידכון תוכנה לא יעזור. מעגל ההגנה נגד ההזדקרות הוא זה שאיפשר את רישוי המטוס עם המנועים החדשים במיקום הנוכחי שלהם. אמנם אפשר לבטל אותו אבל המטוס יאבד את הרישוי שלו. מנהלי בואינג ניסו להתחכם ו 300 איש שילמו על כך בחייהם. זה סופה של בואינג כפי שהיא היום. ברוך | 14.03.19 (ל"ת)
21. ל-10. הסרטון לא מהמטוס שהתרסק שים לב לצורת רצה הכנף של המטוס. זו לא הצורה של ה-MAX דני | 14.03.19 (ל"ת)
20. בגלל זה צריך טייסים בתא הטייס סביר להניח שהטייס האוטומטי או תוכנה אחרת שפועלת ברקע עשתה משהו שלא צריך לעשות JD | 14.03.19 (ל"ת)
19. שני מטוסים התרסקו בחברות תעופה בעום השלישי. לפחות לגבי החברה האינדונזית. פורסם בשעתו. שיש לה הסתוריה של תאונות רמת תחזוקה נמוכה יואב | 14.03.19 (ל"ת)
18. אשמת הטייסים גם. טייסים קקה , עובדה כאשר התופעה הופיעה במטוסי חברות מערביות הטייס ניתק מיד את הטייס האוטומטי ונסק . מה לעשות שטייסים אסיאתים וטייסים אפריקאים צריכים לפתוח ספר בשביל לדעת מה לעשות אבל אז הם כבר בקרקע. אזרח | 14.03.19 (ל"ת)
17. ל 15, אתה בעצם מסביר למה אי אפשר לסמוך על הFAA שיוציא הנחיה נגד בואינג הנחיה של FAA לקרקוע המטוסים היה סוגר את בואינג וקובר אותה תחת הר של תביעות. זה אומר אובדן של אלפי משרות בארה"ב ונפילה של אזורים שלמים שתלויים בתעשייה הזו. אף גורם ממשלתי בארה"ב לא יעשה דבר כזה ואי אפשר אפילו לצפות מהם לעשות את זה. גיל | 14.03.19 (ל"ת)
16. מרכז כמי שטס עשרות פעמים בחברת אתיופיאן כולל טיסות ב737 מקס8 שהתרסק,חברת אתיופיאן אמינה ומקצועית ,התקלה כנראה היתה מחוץ ליכולת של הטייסים לשלוט במטוס,המטוס כבר טס מספר טיסות רב וכנראה שהתקלה היתה חריגה כהן | 14.03.19 (ל"ת)
15. כל עוד ה FAA לא הוציא אחד. הכל קישקושים והערכות שווא בוינג הוציאה הודעה טקרקעה את הציא של המטוסים הללו כהמלצה. זה לא חוב. אם היתה בעייה ה FAA היה מוציאהנחייה וכל הציא היה מקורקע ובונינג היתה מפצה את חברות התעופה. המנייה היתה צוללת כלום מזה לא קורא Airworthiness Directive | 14.03.19 (ל"ת)
14. מיקצוענות אני חושב שאם יש בעיה בתוכנה יש מצב שניסיון של טייסים פותר אותה עי ניתוק המחשב - מיידית וזה אומר טייס שמכיר לעומק את המטוס או עם ככ הרבה ידע וניסיון שיפתור בעייה מייד - ואני סבור שלהרבה חברות בעיקר חברות שכר יש גדודי טייסים "לא משהו" - המחסור בטייסים גורם להם לקחת אנשים שבעבר או בחברה רצינית לא ישקלו אפילו לשכור אותם. אגב - רוב התאונות או "כמעט תאונות" בשנים האחרונות סביב בעית מחשב היו דווקה באירבאס - כי כל ההבדל בניהוג המטוסים הוא שבואינג עדיין נותנים לטייס שליטה מלאה ברצותו ובאירבאס יותר ממוחשב עד שתקלות מחשב או חיישנים בילבלו את המחשב ומטוסים התרסקו כמו אירפראנס או בריטיש ששם מיומנות של הקפטן הצילה כי מנוע התפוצץ באוויר והמחשב הציף אותם בנתונים עד כדי בילבול הצוות - אבל היה קפטן וותיק עם המון ניסיון והצליח לנחות ידנית (A380ֻׁׁׁׁׂׂׂׂׂ) אישית אני חושב שפחות מיחשוב ואולי לעשות חושבים מחדש על המחשבה של לתת שליטה טוטאלית למחשב - כל הסיבות שמניתי למעלה הן הסיבות שאני מעדיף טיסות מסחריות( אז קצת יותר יקר) ואם יש ברירה מעדיף לעלות על בואינג אריאל | 14.03.19 (ל"ת)
13. לפי כל הסימנים יש אפשרות מאד פשוטה: לנתק את הטייס האוטומטי בשלבים הקריטיים - המראה ונחיתה שבהם מגיעים למהירות הזקרות. השאלה היא עד כמה הטייסים זוכרים מה זה אומר להטיס מטוס... מישו | 14.03.19 (ל"ת)
12. לטוס אלעל מוזר שפתאום הפסקתם ללעוג למטוסי הפח של אלעל. פח או לא פח - התחזוקה של המטוסים היא איכותית. אלעל מוציאה טכנאים לתחנות בהם אין צוות טכני בתחנה. עוד לא קם האדיוט בטוקבק שיגיד שוב את המנטרה לא טסים באלעל ??? מוזר..... נוסע מתמיד | 14.03.19 (ל"ת)
10. תמונות של ההתרסקות רצות ברשת תמונות של ההתרסקות , מחוץ למטוס ומתוכו רצות ברשת ,, ניראה אמיתי לגמרי. כנראה חילצו הרבה מידע מטלפונים ששרדו ומצלמות של המטוס. רואים שהמטוס מאבד כוח ולא מצליח להתרומם עד הזדקרות והנפילה פחד!!! | 14.03.19 (ל"ת)
9. אה, אז באתיופיה זה היה "אסון" וההתרסקות הראשונה היתה 'רק' תאונה? למה, בגלל שבהתרסקות באתיופיה היו ישראלים? בגלל זה אסון ולא רק תאונה? שי | 14.03.19 (ל"ת)
8. אני רוכש כרטיס טיסה לפי רמת הבטיחות של חברת התעופה אני חושב שככל שרמת הבטיחות עולה ככה גם השווי של החברה עולה אייל | 14.03.19 (ל"ת)
7. שלא לדבר על תביעות של משפחות ההרוגים בסדר גודל של מיליארדים, משום שאם יסתבר שהמטוס אשם בהתרסקות, אז בואינג תהיה האשמה. למרות שבואינג ודאי מבוטחת, תביעות בסדר גודל כזה יכולות לרסק אותה מבחינת מוניטין ועלויות נלוות. בבר | 14.03.19 (ל"ת)
6. לא מצחיק, אבל מזכיר לי את הבדיחה מתחילת שנות ה-90 (שאולי היא סיפור אמיתי) ביל גייטס זילזל בהזדמנות בתעשיית הרכב וההתפתחות הטכנולוגית האיטית שלה לעומת תעשיית המחשבים אז. מישהו ענה לו שאם מכוניות היו עובדות כמו מחשבים אז כל פעם שהאוטו נתקע צריך לסגור את החלונות ולפתוח מחדש (באנגלית windows זה יותר מצחיק...) כנראה שבתעופה הגענו לזה - המטוס מתרסק? תבצע עדכון תוכנה וזה יסתדר... עצבץ | 14.03.19 (ל"ת)
5. מצחיק שהדוקטור נותן את החלופה הכי לא הגיונית להחליף ספק? כשכל מערך התחזוקה מתאים לבואינג אף אחד לא יפנה לאיירבוס. מקסימום, יבטלו הזמנות של המקס 8 וימירו ל737 אחרים (או ל787 ללקוחות מתיאמים)..... תסמכו על בואינג שהמחיר יהיה מחיר שימור לחברי מועדון (או במילים אחרון - יציעו הצעה שאי אפשר לסרב לה). דגכ | 14.03.19 (ל"ת)
4. צלילה פתאומית אם מטוס מנסה לטוס בזוית גדולה מדי, זרם האויר ניתק מהכנפיים, אין עילוי והמטוס צולל. זה נקרא "הזדקרות". במקרה כזה הטייס חייב "להוריד אף". זה אפשר לעשות בגובה רב, בו המטוס יכול לרדת עד שזרם האויר נצמד שוב לכנפיים. במטוס חדיש המחשב לא מחכה לטייס, ומוריד את האף באופן אוטומטי. מה קורה אם מחשב המטוס מחליט בזמן ההמראה, בגובה נמוך, שנוצרה הזדקרות? המטוס מוריד אף וצולל, ופוגע באדמה. אלו שתי התאונות הקטלניות, וכמה כמעט תאונות, בהם טייסים ותיקים ניתקו מייד את הטייס האוטומטי וטסו ידנית והצילו את המטוס. למרבה ההפתעה, מערכת הטייס האוטומטי של איירבוס יודעת להסתדר עם מצבי הזדקרות יותר טוב מאשר המערכות החדשות של בואינג. הפתרון: במטוסי איירבוס, לתת למחשב המטוס להוציא את המטוס מהזדקרות. במטוסי בואינג, ההיפך: לנתק את הטייס האוטומטי ולטוס ידנית לפי נסיון הטייס. צלילה פתאומית | 14.03.19 (ל"ת)
1. אז האם יש סיבה לחשוש כרגע? התשובה היא לא (ככה כתב הקברניט לפני 4 ימים) הצהרה המעידה על חוסר הבנה בסיסי בבטיחות וחוסר אחריות. אסון אחד כזה בתנאי מזג אויר נוחים מחייב חשיבה עמוקה ובדיקה זריזה. שני אסונות דומים - כבר לא. קרקוע מיידי הכרחי. "קברניט" צריך להבין שכשהפסד גדול עומד בפני מחליטים - הם עיוורים. זו לא חוכמה בדיעבד. מהנדס | 14.03.19 (ל"ת)
מטוסי הבואינג 737 החשודים קורקעו; מה יקרה עכשיו?
28 תגובות לכתיבת תגובה