34. יש חוק לא כתוב בין חברות המטוסים שלא מזכירים תאונות של חברה אחרת כדי לקדם את עצמך. מפני שתאונות תמיד היו ויהיו, וכל קישור של הענף לתאונות פוגע בכל השחקנים. גם לאיירבס היו לא מעט מטוסים בעייתיים (A320, A330, A300) לא מאמין שאיירבס או כל חברה אחרת מנסה לשווק עצמה על חשבון תאונות במטוסי החברה המתחרה. טייח במיל | 16.03.19 (ל"ת)
33. 31 אף חברת תעופה ישראלית אינה מחזיקה בדגם האמור רק ב737 הישנים יותר דדמי ה800 וה900 שנחשבים אמינים מאוד כמו כן ישראל גם סגרה את המרחב האוירי שלה לmax אז חשוב ותלמד בטרם תגיב. h | 16.03.19 (ל"ת)
32. מטוס אתיופיה הייתה הראשונה ואז סין ואז 50 המדינות האחרות בהחלטה לא לטוס עם הדגם המפואר הזה דניאל | 16.03.19 (ל"ת)
30. מה שעולה מהכתבה זה הצורך של יועצי תקשורת לקדם עצמם על חשבון אסון של אחרים אברם ליברשטל | 15.03.19 (ל"ת)
29. יש לחייב את חברות התעופה לציין מראש באיזה מטוס טסים בכל טיסה כך הנוסע יוכל לבחור לטוס רק במטוס שמתאים לו ולא במסוכן כמו זה דייב | 15.03.19 (ל"ת)
28. כיצד ייתכן שהסטורית הטיוח של בואינג + FAA לא צצה לכותרות? בטיסת TWA 800 לקח שנתיים להוציא דו"ח, זאת לאחר ששני מטוסים אחרים התפוצצו על הקרקע מאותה סיבה, חה"א האמריקאי ידע היטב לפתור את הבעייה ע"י מילוי מיכל ריק בחנקן כדי למנוע פיצוץ, אבל FAA שריחמה על תוספת העלות לחברות המסחריות משכה את החקירה שנתיים ללא אזהרה כלל. ראה תכנית NAT GEO בעניין. דוגמה שניה: התפרקות דלת תא מטען באויר (כשהיה ידוע מה הכשל, ובואינג קיבלה רשות להשהות את התיקון), יצא דו"ח שהאשים את הצוות בהתרשלות, ורק בלחץ משפחת הרוג אוסטרלי (האבא היה מהנדס) תוקן הדו"ח . מסקנה שלי - תרבות עסקים מקוקלת בה השקר הוא "המנצח האבולוציוני" לאורך שנים ארוכות יגאל | 15.03.19 (ל"ת)
27. אחרי הניתוח המעמיק... זה הזמן לקנות מניית בואינג זה הזמן להזמין 737 מקס את התקלות -אם יש יתקנו המניה תעלה!! מניות | 15.03.19 (ל"ת)
22. 18- אבל הוא נפל! לא היינו קוראים את המאמר הנה"ל אם המטוס לא היה נופל, זאת דרכו של עולם. לא ברור מה רצית להביע בשאלתך? d | 15.03.19 (ל"ת)
19. ל-17 איזה שטויות אף אחד לא סגר את נאסא נאסא חייה ונושמת זאת סוכנות עם תקציב שנתי של יותר מ20 מיליארד דולר (יותר ממשרד הבטחון הישראלי) ולא מזמן הודיע על חזרה לירח ב2028 רון | 15.03.19 (ל"ת)
18. 20 מיליארד דולר בגלל אתיופים?! בכל אתיופיה אין 20 מיליארד דולר קצת פורפורציות, הם לא מייצרים 2 מיליארד דולר בשנה אפילו חן הצהוב הכלכלן | 15.03.19 (ל"ת)
17. רצף טעויות בהכרח מוביל לכישלון החברה את נאס"א סגרו אחרי אסון המעבורת השני (אילן רמון ז"ל) לאחר שלא למדו את לקחי האסון הראשון. כאן - אותו סיפור ממש. באסון נאס"א הראשון נכתב דו"ח של 700 עמוד - "הרוצה לשקר ירחיב עדותו". גם בואינג כותבת .... שני כשלים יחסלו את בואינג: הראשון - פשרה על בטיחות החומרה (המטוס עצמו) והסתמכות על תוכנה מתקנת ועל אנוש מיומן. זהו כשל עקרוני: בטיחות מחייבת שלושה קווי הגנה מקבילים, ללא פשרות - חומרה, תוכנה, אנוש. השני - כשל תקשורת בין אנשים - אופייני לתרבות האמריקאית וחיסל גם את נאס"א. בצה"ל - טוראי ייגש לאלוף להזהיר אותו על פנצ'ר בגלגל הרכב שלו. בארה"ב - הטוראי ידווח לטר"ש, וזה לרב"ט, וכן הלאה בסדר מופתי. בינתיים האלוף כבר נהרג בכביש. חבל, אבל בואינג מחוסל. הבה נלמד מכאן משהו לטובת אל-על, שצרותיה עוד לפניה. בהצלחה אזרחית | 15.03.19 (ל"ת)
16. אני לא חושב שיש דרך לצאת בסדר בסיטואציה הזאת לא משנה מה הם היו עושים, המנייה חייבת ליפול. התקלה כנראה תגרום להפסדים משמעותיים לחברה. עידן | 15.03.19 (ל"ת)
13. הטענה על הכשרת טייסים היא הסחה אם המטוס היה תקין גם טייס גם טייס זוטר היה משתלט על המטוס. טייסים אנושיים נמצאים במטוס בדיוק למטרה זו - אם וכאשר המערכת האוטומטית כושלת הם תופסים פיקוד. זה א-ב של הטסה. אין ספק שהטייסים בשני ההתרסקויות ניסו להשתלט על המטוס. הם הספיקו לדווח שיש בעיה והם חוזרים לשדה. מערכת המחשבים של המטוס - התוכנה - "נלחמה" בטייסים שניסו דקות ארוכות להשתלט על המטוס. בכל המטוסים של היום הקשר בין ה"הגאים" שטייס מפעיל בתא הטייס לבין משטחי ההיגוי של המטוס (משהו שמקביל לגלגלים הקדמיים במכונית) אינו קשר פיזי. ההגאים "מדברים" עם מחשב והמחשב מעביר פקודות שמזיזות את משטחי ההיגוי. יש לזה הרבה סיבות טובות ואפילו טובות מאוד, בתנאי שהמחשב לא פגום (וזה באחריות היצרן). נראה שבמקרה הזה מחשב המטוס (זה לא בהכרח מחשב בודד או תכנית בודדת) העבירו פקודות לא נכונות למשטחי ההיגוי וגרמו להתרסקות המטוס. הטייסים היו חסרי אונים. זה מקביל למצב שבו מוטות ההגה במכונית נשברו - הנהג לא יכול לעשות דבר. הסבר | 15.03.19 (ל"ת)
11. יש לה מה להסתיר כמראה שהמטוס בעייתי מאוד ויצטרכו לעשות ריקול מלא שיעלה להם מיליארדים רבים, כנסו לשורט מידיי על המניה !!! הסיבה פשוטה | 15.03.19 (ל"ת)
8. 2, החקירה עוד לא נגמרה לאסון הראשון וזה גם לא בואינג חוקרת זה גם רשויות התעופה ככה שהיכולת שלה לטייח לא גדולה מתן | 15.03.19 (ל"ת)
7. למה זה קרה כדאי לבדוק באם ההפעלה של הטייס האוטומטי תוך כדי תהליך ההמראה היא זו שהפעילה את המערכת נגד ההזדקרות שכן בתהליך ההמראה המטוס נמצא בזווית התקפה ובמהירות המתאימה להזדקרות. לא ברור לי למה הטייסים ממהרים להפעיל את הטייס האוטומטי עוד לפני שהסתיימה ההמראה. המערכת נגד הזדקרות לא יודעת באם המטוס ממריא אלא מודדת מהירות וזווית בלבד. זה נראה כמו בעיה בלוגיקה של תיאום בין מערכות המטוס השונות. יזהר רגב | 15.03.19 (ל"ת)
6. או שבואינג רשלנית, או שחברות התעופה חסכו בהכשרה לטייסים כי הם חושבים שפייפר זה בואינג, הרקולס זה סיקורסקי, טנק זה אוטוביאנקי הכל אותו דבר טסת באחד אתה יכול להטיס כל כלי תומר | 15.03.19 (ל"ת)
5. תגובה למגיב מס 1 למה תמיד להכניס את השם של אל על בכל מה שקשור בתעופה? אל על אינה חברת התעופה היחידה בעולם ובטח שלא הגדולה שבהן. אל על לא מפעילה את הדגם המדובר ואתה סתם דוחף שם של חברה ישראלית לכותרות שליליות לא רלוונטיות אליה ומה הסיבה? השחרת השם והמוניטין. טייס | 15.03.19 (ל"ת)
4. חברה שנוקטת מדיניות של טיוח והסתרה מגיע לה להתפרק כנראה שהאסון הראשון לא נחקר בצורה מספקת. יכול היה למנוע את האסון השני. תלמיד בשעור אזרחות | 15.03.19 (ל"ת)
3. שטויות, המניה עלתה בחודשים האחרונים בכמעט 50 אחוז אז קצת מימושים זה לא משבר ורוב המשקיעים במניה מאושרים עד הגג עם מניה שעלתה פי 4 בשלוש שנים אאא | 15.03.19 (ל"ת)
שותקת, נגררת, דואגת לבעלי המניות: בואינג נכשלת בניהול המשבר
34 תגובות לכתיבת תגובה