אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

שותקת, נגררת, דואגת לבעלי המניות: בואינג נכשלת בניהול המשבר

34 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

34.
יש חוק לא כתוב בין חברות המטוסים
שלא מזכירים תאונות של חברה אחרת כדי לקדם את עצמך. מפני שתאונות תמיד היו ויהיו, וכל קישור של הענף לתאונות פוגע בכל השחקנים. גם לאיירבס היו לא מעט מטוסים בעייתיים (A320, A330, A300) לא מאמין שאיירבס או כל חברה אחרת מנסה לשווק עצמה על חשבון תאונות במטוסי החברה המתחרה.
טייח במיל | 16.03.19
28.
כיצד ייתכן שהסטורית הטיוח של בואינג + FAA לא צצה לכותרות?
בטיסת TWA 800 לקח שנתיים להוציא דו"ח, זאת לאחר ששני מטוסים אחרים התפוצצו על הקרקע מאותה סיבה, חה"א האמריקאי ידע היטב לפתור את הבעייה ע"י מילוי מיכל ריק בחנקן כדי למנוע פיצוץ, אבל FAA שריחמה על תוספת העלות לחברות המסחריות משכה את החקירה שנתיים ללא אזהרה כלל. ראה תכנית NAT GEO בעניין. דוגמה שניה: התפרקות דלת תא מטען באויר (כשהיה ידוע מה הכשל, ובואינג קיבלה רשות להשהות את התיקון), יצא דו"ח שהאשים את הצוות בהתרשלות, ורק בלחץ משפחת הרוג אוסטרלי (האבא היה מהנדס) תוקן הדו"ח . מסקנה שלי - תרבות עסקים מקוקלת בה השקר הוא "המנצח האבולוציוני" לאורך שנים ארוכות
יגאל | 15.03.19
17.
רצף טעויות בהכרח מוביל לכישלון החברה
את נאס"א סגרו אחרי אסון המעבורת השני (אילן רמון ז"ל) לאחר שלא למדו את לקחי האסון הראשון. כאן - אותו סיפור ממש. באסון נאס"א הראשון נכתב דו"ח של 700 עמוד - "הרוצה לשקר ירחיב עדותו". גם בואינג כותבת .... שני כשלים יחסלו את בואינג: הראשון - פשרה על בטיחות החומרה (המטוס עצמו) והסתמכות על תוכנה מתקנת ועל אנוש מיומן. זהו כשל עקרוני: בטיחות מחייבת שלושה קווי הגנה מקבילים, ללא פשרות - חומרה, תוכנה, אנוש. השני - כשל תקשורת בין אנשים - אופייני לתרבות האמריקאית וחיסל גם את נאס"א. בצה"ל - טוראי ייגש לאלוף להזהיר אותו על פנצ'ר בגלגל הרכב שלו. בארה"ב - הטוראי ידווח לטר"ש, וזה לרב"ט, וכן הלאה בסדר מופתי. בינתיים האלוף כבר נהרג בכביש. חבל, אבל בואינג מחוסל. הבה נלמד מכאן משהו לטובת אל-על, שצרותיה עוד לפניה. בהצלחה
אזרחית | 15.03.19
13.
הטענה על הכשרת טייסים היא הסחה
אם המטוס היה תקין גם טייס גם טייס זוטר היה משתלט על המטוס. טייסים אנושיים נמצאים במטוס בדיוק למטרה זו - אם וכאשר המערכת האוטומטית כושלת הם תופסים פיקוד. זה א-ב של הטסה. אין ספק שהטייסים בשני ההתרסקויות ניסו להשתלט על המטוס. הם הספיקו לדווח שיש בעיה והם חוזרים לשדה. מערכת המחשבים של המטוס - התוכנה - "נלחמה" בטייסים שניסו דקות ארוכות להשתלט על המטוס. בכל המטוסים של היום הקשר בין ה"הגאים" שטייס מפעיל בתא הטייס לבין משטחי ההיגוי של המטוס (משהו שמקביל לגלגלים הקדמיים במכונית) אינו קשר פיזי. ההגאים "מדברים" עם מחשב והמחשב מעביר פקודות שמזיזות את משטחי ההיגוי. יש לזה הרבה סיבות טובות ואפילו טובות מאוד, בתנאי שהמחשב לא פגום (וזה באחריות היצרן). נראה שבמקרה הזה מחשב המטוס (זה לא בהכרח מחשב בודד או תכנית בודדת) העבירו פקודות לא נכונות למשטחי ההיגוי וגרמו להתרסקות המטוס. הטייסים היו חסרי אונים. זה מקביל למצב שבו מוטות ההגה במכונית נשברו - הנהג לא יכול לעשות דבר.
הסבר  | 15.03.19
7.
למה זה קרה
כדאי לבדוק באם ההפעלה של הטייס האוטומטי תוך כדי תהליך ההמראה היא זו שהפעילה את המערכת נגד ההזדקרות שכן בתהליך ההמראה המטוס נמצא בזווית התקפה ובמהירות המתאימה להזדקרות. לא ברור לי למה הטייסים ממהרים להפעיל את הטייס האוטומטי עוד לפני שהסתיימה ההמראה. המערכת נגד הזדקרות לא יודעת באם המטוס ממריא אלא מודדת מהירות וזווית בלבד. זה נראה כמו בעיה בלוגיקה של תיאום בין מערכות המטוס השונות.
יזהר רגב | 15.03.19
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת