25. בירוקרטיה בגרוש רמת ההבנה של משרד הפנים על המשמעויות והליכי הרישוי גובלת בטמטום. רק לפני שבוע דרשו ממני לפרט הקלות בבקשת תיק מידע, עוד לפני שהתחלתי לתכנן את הפרויקט. חלם זה כאן. איתן | 10.04.19 (ל"ת)
23. לאחר 25 שנים ברישוי הבנתי כי עלי להיות מעין יועץ אירגוני..של הלקוח ושל הרשות המקומית.. עודד | 01.04.19 (ל"ת)
22. תגובה ל-15 לא מצדיק-רואה נכוחה.כשאין דרישה לאישור שינויים בתוך יח״ד, יש סכנה גדולה ליציבות המבנה ולבטיחותו בדיוק מדום שרוב השינויים מבוצעים ע״י ״חאפרים״ ואינם מפוקחים ע״י אדריכלים מוסמכים או מהנדסי קונסטרוקציה. לאיש אין זכות חסכן את שכניו!! ולצורך זה נדרש פיקוח ציבורי. אדריכל | 31.03.19 (ל"ת)
21. אני כבר תרמתי למימון ההמונים מה איתכם? כל אדריכל ומתכנן חייב לתרום כי זה לטובת כולנו אדריכל - תל אביב | 31.03.19 (ל"ת)
19. איפה סיכומי הישיבות ממנהל התכנון מנהל התכנון מקיים פגישות חשובות מאוד עם המתכננים, כל הבעיות והצעות הפיתרון עולות בפגישות האלו. היה עוזר גם למנהל התכנון אם היו מוציאים סיכומי ישיבות ופרוטוקולים לפעולה וקידום הנושאים שצוינו, ואז התשובה והתרומה של מנהל התכנון היתה שונה לחלוטין אדריכלית | 30.03.19 (ל"ת)
18. שאפו גדול לדנה וישקין על כל העשייה דנה כל הכבוד על העשייה המאומצת המקצועית והמקיפה שלך לאורך כל הדרך בועז | 30.03.19 (ל"ת)
17. כשאין תרבות יש יותר מדי חוקים צודק אילון סוסק בתגובה מס. 3. יותר אמון, יותר שמירה על תרבות בניה על פי חוק וסנדרט בניה גבוה יפחיתו את כמות התקנות. והדבר הנוסף שחייבים לשנות - כל מה שקשור בחישובי שטחים. לזרוק לפח את כל התקנות לחישובי שטחים. ברוך רזניק | 29.03.19 (ל"ת)
16. ביזיון הרישוי הזמין הוא פשוט חוצפה צריך לבטל אותו כולו רק לטובת ועדות התכנון ומגישי הבקשות לההיתר אוכלים מרורים ונזק כלכלי אדיר . צביקה | 29.03.19 (ל"ת)
15. תגובה ל 11 זה הכי חמור מה שאתה מצדיק - כי תקנות רשויות לא מחייבות אישורי בניה ושינוי בתוך הבית - אז אין היגיון בדרישה להשבה למצב קודם. אבל הדאגה לקריסה מתבטלת בדרישה המוגזמת למימון ממ"ד כתנאי להיתר בניה יותר מהיר כאשר רוב האזרחים אין להם כסף לממן תרופות אז איפה כאן הדאגה לחיי אדם מול הדרישה לשינויים בתוך הבית . מי שהורס קירות שיביא קונסטרוקטור , שינוי אינסטלציה - יש בעלי מקצוע ואם כ"כ דואגים שישנו את התקנה שצריך כל דבר אישור ואז לא ישפצו בתים כאן אבי | 29.03.19 (ל"ת)
14. חכמי חלם עאלק מעדיפים לקדם צעדים אחרים כי בחירות בפתח - ומה שנעשה עד עכשיו - איוולת. לדעתי צריך להפריט את מנהל התכנון כדי שהעניינים יזוזו כאן אבי | 29.03.19 (ל"ת)
13. רישוי שפוי כל הכבוד לאדריכלים היום הרישוי הזמין לוקח יותר זמן מקודם כיוון שאין קשר אישי מוקדם טרם הגשת תכנית רמת אדריכלי הרישוי ברשויות נמוכה חוסר ידע אי הכרת ערמות של פרוטוקולים של הודות מדיניות להנחיות שצצות כל יום להגיש תכנית להיתר הפכה סיוט כל אדריכל ילד העיריה הופך לפרשן של תביעות ולפעמים יוצא שהוא מתווכח על פרשנות זו מול אדריכלים חיצוניים שהיו מעורבים בהכנת התבע למה בחול זה אחרת ומהיר לא ברור למה פה הליך רישוי לוקח שנים קחו למשל ברמת גן כל שנה שנתיים משנים מדיניות וכל חצי שנה מתחלפים מהנדסי הרישוי Jo | 29.03.19 (ל"ת)
11. שינויים תגובה למס 1: שינויי מיקום של אסלות וכיורים עלולים ליצור בעיה מסיבית בתשתיות המשותפות של הבנין, ליצור בעית נזילות בשל שיפועים לא תקניים ואפילו לגרום לבעיות קונסטרוקציה (אם האמבט ממוקם במקום שלא מתוכנן לשאת את משקל האמבט כשהוא מלא מים.-שלא לדבר על שינויים קונסטרוקטיביים כהריסות קירות נושאים כדי לפתוח חלל, שעלולים לגרום לקריסת הבנין לכן יש בהחלט מקום לדרישות הרשויות. אדריכל | 28.03.19 (ל"ת)
10. למה שייש הצלחה זה ביבי ושייש בעיה זה כחלון? ההזוי זה שהצלחה זוקפים לביבי וכשלון לכחלון? מי הבוס של כחלון ? ביבי לא? הריגולציה בישראל נוראית מאין כמוהה בעולם במיוחד בתחום הבניה... תוכניות למפעל בין שנתיים לשלוש? המפעל כבר לא רלוונטי והכי גרועים זה הפקידים ברמי בוועדות יש להם כוח בייד והם מתעללים בנו. במקום לקדם לעזור זה האינטרס של המדינה . הם מדכאים אותך עם תקנות וחוקים ומיאשים את התעשיינים .. רמי הכי גרועים. גם כחלון אבל מי הבוס שלו? | 28.03.19 (ל"ת)
9. בושה למדינת ישראל אני אדריכל שלמדתי בארצות הברית, עשיתי עשרות תוכניות בתעשיה ובבניה הפרטית, תאמינו או לא אבל תוכנית למפעל לקבל ההיתר בניה לוקח 3 חודשים ההיתר בייד. בית יש מקומות בארצות הברית שלוקח 10 ימים ההיתר בייד.. את זה חיים הכט לא הציג לציבור, בישראל אנו האזרחים נההינו אוייב המדינה.. רמי וועדות מקומיות מחוזיות מהנדסי עיר ומחוז ולא הגעתי בכלל ליועצים... פשוט בושה וחרפה... ועוד נושא הזוי.. שמחיבים את האזרחים לשאת בעלות ממדים .. אתם מבינים את הטירוף בהגה החליטו שצריך ממדים אין בעיה, מדוע האזרחים צריכים לממן? אדריכל | 28.03.19 (ל"ת)
8. זוועה זוועה מה שקורה עם הרישוי זמין. אני עם היתר למאות דירות מעל שנתיים בירוקרטיה הזויה. כחלון חייב ללכת הביתה שי | 28.03.19 (ל"ת)
7. הנחיות פקוד העורף יחד עם האדריכלים והתאחדות בוני הארץ מגייס את איגוד המהנדסים ועומד על שיכתוב הנחיות פקוד העורף שמזה זמן יצאו מכל קו מקצועי א-1 | 28.03.19 (ל"ת)
6. כאחד שנכווה - מאבק צודק כל הכבוד שיש אנשים שאכפת להם ומוכנים להשקיע זמן לתקן ואנרגיה להלחם במוסדות המדינה. הרוב פשוט מעדיפים לחיות עם התחושה שככה זה בישראל. דורי | 28.03.19 (ל"ת)
5. העיוולת של תקנות הבניה מי שקורא ולומד את התקנות ששר האוצר הוציא לומד שההתנהלות של הרשויות נובעת מדרישות אלו, ועל כך ההצדקה לבגצ תקנה 42ה- כתיבת תקנה שקובעת שבקשה שלא נבדקה נזרקת מהמערכת היא תקנה שיש לבטלה מיידית תקנה 23ג- שקובעת שכל שינוי דין חל על בקשה להיתר ומייתר את תוקף תיק המידע היא תקנה שחייבת להשתנות ולקבוע שהבקשות המוגשות חייבות להיות תואמות לתיק המידע שנמסר למתכנן. תקנה 24- שקובעת שניתן להגיש בקשה להיתר ללא תיק מידע, תמנע מהרשות והמשרדים שדורשים את האישורים, אפשרות להוספת דרישות מעבר למצוי באתר הרשות. ליחן | 28.03.19 (ל"ת)
4. הנחיות מרחביות שונה מתקנות הבניה אחד חשוב להבין שתקנות הרישוי והנחיות מרחביות הן שני דברים שונים ושניהם דורשים תיקון מן היסוד. הנחיות מרחביות- אלא הנחיות שהרשות המקומית מוציאה תקנות הבניה- אלו תקנות שהוציא שר האוצר כחלון ויש להן סטטוס של חוק ליחן | 28.03.19 (ל"ת)
3. שורש הבעיה אינו בנוסח התקנות. מי שיקרא את התקנות ימצא שמאחורי כל אחת מהן יש היגיון. שורש הבעיה האמיתית נעוץ באנשים - הן במאשרי הבקשות והן במגישי הבקשות. שורש הבעיה נעוץ במנטליות שלנו, הישראלים. מצד אחד: מגישי הבקשות נחשדים באופן אוטומטי שהם מנסים לגנוב. מצד שני, זה לא סתם: חלקנו באמת מנסה לגנוב. אפשר לשנות, לעבד ולשפר את התקנות עוד ועוד, אבל זה לא יתן כלום, משום שאין קשר בין נוסח התקנות לבין מידת האמון ששורר בין האזרחים לרשויות. מאידך, אפשר להשאיר את התקנות כפי שהן, ולשפר את האמון, וזה מה שבאמת יעשה הבדל. לא שאני יודע איך משפרים אמון... אילון סוסק | 28.03.19 (ל"ת)
2. הנחיות מרחביות =איוולת צריך לתלות את מי שהגה א האיוולת של הנחיות מרחביות. לחשוב שבקובץ הנחיות מחילים עולם אלון | 28.03.19 (ל"ת)
1. תקנות דרקוניות!!! אנשים לא מודעים למידת החדירה לעומק של הרשות המקומית לתיכנון או שינוי למה שקורה בתוך הבית של אדם, כל תוספת כיור ,תוספת ברז גובה דוד שמש איפה עובד כל פריט ופריט צריך אישור מהרשות המקומית גם לאחר קבלת טופס 4, זה הזוי , כמובן שרב האנשים לא עושים זאת אבל כשבאים למכור הבית צריך להחזיר הרוב למצב המקורי שהיה בעת רישום הבית , מה אכפת לרשות המקומית אם שיניתי בתוך הבית מיקום של אסלות או כיורים או מטבח !!!!!! הכל לא נורמלי פה ומידה החדירה למרחב הפרטי של האזרח מחרידה!!!! מדינה הזויה | 28.03.19 (ל"ת)
תקנות ללא תקנה: אדריכלים בעד בנייה מחדש של תקנות הרישוי
25 תגובות לכתיבת תגובה