32. 31.לא נכון. לדעתי הכתבה מעניינת, משעשעת במידה, ובשפה ברורה לכולם.גם ההנחה שלך על איכות הציוד שגויה לדעתי הכתבה מעניינת, נוחה לקריאה וערוכה היטב. מדובר בטיסות מסחריות רגילותבמטוסים נפוצים כי מדובר בטיסות מסחריות רגילותבמטוסים נפוצים, בחברות מנוסות עם צי מטוסים גדול מטייל | 20.04.19 (ל"ת)
31. כתבה ברמה נמוכה. למה לא להביא סטיסטיקות רציניות ? משנות ה - 90, ועד 2014 (מונחים לא מדויקים שכנראה כוללים 24 שנים) היו כחמש מאות מיליוני טיסות בארה"ב (אם לא יותר). מה זה 150 טיסות מתוך מספר טיסות כזה גדול ? ויש להניח שכמעט כל הטעויות היו במטוסים קטנים עם מעט מאוד ציוד טכנולוגי מתקדם מ1. | 31.03.19 (ל"ת)
30. גם אצלנו זה יקרה: קראו לשדה החדש של אילת "רמון", כשמו של השדה הצבאי ליד מצפה רמון טייס | 31.03.19 (ל"ת)
28. אחת הסיבות לזה שאני לא טייס, זה חוסר היכולת לשאול: איך שואלים סליחה איך אני מגיע מכאן לשדה דוב? כשאתה באוויר לא טייס | 30.03.19 (ל"ת)
27. במקרה הספציפי הזה הטייסים חשבו שהם צריכים לטוס לאדינבורו, הגישו תכנית טיסה לאדינבורו טסו לאדינבורו, דיברו עם המגדל של אדינבורו שחיכה להם וכיוון אותם למסלול הנכון, ורק כשהודיעו לנוסעים שהנה עומדים לנחות באדינבורו, ואלו, כפויי טובה שכמותם, התחילו לטעון שהם בכלל רצו לדיסלדורף התחילה להתברר הפדיחה. כלומר, הטעות היא מנהלתית, איפושהוא בין המשרד לטייסים. מתעניין | 30.03.19 (ל"ת)
23. חלם? נראה קצת תמוה שהמערכת כה משוכללות שיש קיום ועם מספר הטיסות העצום שיש שהשדה תעופה לא יודע מי עומד לנחות אצלו ? כלום הטייס לא יוצר קשר הרבה זמן מראש עם שדה התעופה ? וודאי שכן מוזר ומטריד. ..... הנוסע המתמיד | 30.03.19 (ל"ת)
20. בתור פעיל אתה יודע שהיה צריך להעיף את ביבי ממזמן עושה לביתו הרבה ולמען המדינה מעט. אבל מלהעיף אותו הרבה אנשים עשירים יפסידו אז הם דואגים להחפיש את האחרים. דואגים לכתבות בהם מכנים אותם שמאלנים פסיכופטים ועוד השמצות. חבל שפעילי הליכוד לא מבינים עניין לוקחים אחריות וגואלים אותנו מהאיש הרדוד הזה. כל האמת | 30.03.19 (ל"ת)
19. קרה גם אצלנו ב 1987 טייס מאירופה התבלבל ונחת בעקבה במקום באילת. כשהבין מה קרה הוא המריא ונחת ביעד הנכון. אחד שזוכר | 30.03.19 (ל"ת)
16. אתם מסתלבטים עלינו? שדות דומים? זה כמו שמתא אני אצטרך לנסוע לחיפה ואני אגיע לבאר שבע ויגיד שהבניין דומה הם בכלל לא היו בכיוון , ונראה לי תמוהה שמפספסים בעשרות קולמטרים ,הריי יש להם GPS שאומר להם איפה הם נמצאים בדיוק! ועוד משהו מגדלי הפיקוח הריי אמורים לדעת איזה טיסה אמורה לנחות אצלם , לא? עופר | 30.03.19 (ל"ת)
15. כתבה הזויה מטוס עולה לאוויר עם תכנית טיסה, הוא נראה על המסכים של מגדלי הפיקוח, הוא מזוהה כל העת, כאשר הוא יוצא מטווח מגדל פיקוח אחד, הוא עובר לשני, כל סטייה של המטוס מנתיבו מנוטרת... קצת הזוי לומר שמטוס, לא מתוכנן יכול להגיע פתאום משום מקום לנחיתה בנתב"ג. אביב | 30.03.19 (ל"ת)
14. ישנו מקרה שקרה לפני מספר שנים על מטוס שנחת בשדה הלא נכון בקליפורניה השדה בעל מסלול קצר ולכן הנוסעים עזבו באוטובוס והמטוס נתקע עד לבניית מסלול ארוך סער | 30.03.19 (ל"ת)
12. לא ברור מי כתב את הכתבה הזו. אולם מי שהחליט להעלות את הכתבה, כנראה התלוצץ או חיפש משהו לכתוב כי רואים שאין כאן הבנה בסיסית בתעופה וזה נראה יותר כסיפור לספרי ילדים בגיל הרך. ממש ככה לא מתנהל ניווט של טיסה. אז חבל להוריד מערככם עם כתבות רדודות. סתם כתבה | 30.03.19 (ל"ת)
11. מה זה קשור ששדות התעופה דומים? צריך לטוס מאות קמ בכיוון לא נכון לפני שרואים את שדה התעופה האחר דוד | 30.03.19 (ל"ת)
10. זה אכן קורה בגלל הרגלי טיסה בקו מסויים כמובן שהוא לא רואה את השדה מהחלון. אלה טועה שמכוון את הטייס האוטומטי וממשיך לטעות לאורך הטיסה. זה מסוכן כי לא חישבו אותו בנתיב וטייסים כאלה צריך להעיף ושיעבדו במקום אחר רצוי שגם לא יעבדו ברכבת ישראל אחד שמבין | 30.03.19 (ל"ת)
9. אף מילה על IFR טייסי חברות תעופה טסים בגבהים של מעל 30 אלף רגל לרוב מעל עננים ומחוייבים לקיים נוהל טיסה IFR (גם במזג אויר בהיר) לפיו הם מנווטים בעזרת עזרים כמו משואות רדיו אשר ניתן לבצע "חיתוכים" של האזימוט מהן אל המטוס ולמצוא את מיקום המטוס. הסבר המבוסס על דימיון שדה התעופה הינו דימיוני לכשעצמו. בכל מטוס נוסעים יש מחשב ניווט אשר יכול להטיס את המטוס בעזרת הטייס האוטומטי אל היעד הנכון - בתנאי שהטייס הזין למחשב את היעד הנכון תכנית הטיסה כולל נ.צ. של יעדי מישנה בדרך ליעד הסופי מוגשים מראש לבקרה האווירית לצורך מעקב כל מטוס נוסעים מצווה לדווח לבקרה האווירית האחראית על תעבורת המטוסים באיזור ומקיימת מעקב אחר מיקום המטוס והפרדה בין נתיבי וגבהי כל המטוסים. ואסיים בקוריוז על טייס חיל האויר שלנו שנחת על נושאת מטוסים אמריקאית וכאשר נשאל בתיחקור מדוע עשה זאת הוא השיב: חשבתי שנושאת המטוסים הזו היא שלנו... אמיר | 30.03.19 (ל"ת)
8. מעניין איך הכל נשלט במחשב הטייס רק ממריא ונוחת הוא טס כבר 845 קילומטר לכיוון לא נכון זה השאלה האמיתית לא למה הוא נחת. וגם מעניין שהטיס תא היה יכול להגיע מאוסטרליה לדרום אפריקה הרי כדור הארץ עגול לא??? יוסף | 30.03.19 (ל"ת)
7. כתבה שטחית. בשביל לנחות בשדה תעופה דומה צריך להגיע אליו קודם צריך צירוף מקרים מאד מיוחד כדי שטייס יטוס למקום שונה מהמתוכנן. הרי הם יודעים לאן הם טסים כשהם מגיעים לטיסה. זו לא החלטה של הרגע האחרון. אלי | 30.03.19 (ל"ת)
6. מה שדות דומים ? צריך להגיע לנחיתה כדי לראות דמיון, כלומר כבר טסת למקום הלא נכון. איך יכול להיות שזו הסיבה ? | 30.03.19 (ל"ת)
5. משהו לא הגיוני... הרי לפני שמטוס נוחת הטייסים משוחחים בקשר על פקחי שדה התעופה לכן "נראה דומה" זה טיעון ממש לא רלוונטי. אודי | 30.03.19 (ל"ת)
3. הכתבה נראית הזויה. ממתי טייס מסתכל מהחלון לראות איפה הוא נמצא? וגם ב 1938 לא היה טוויטר לא נראה סביר שבגלל ששדות התעופה נראים אותו דבר טייס יינחת במדינה אחרת.. הוא בטח לא רואה מהחלון למרחקים כאלו בן | 30.03.19 (ל"ת)
1. בירות במקום ת"א,כביש 2 במקום נתב"ג.לזכרוני זה כמעט קרה כמה פעמים ורק עירנות פקחי טיסה,הצילה את המצב g | 30.03.19 (ל"ת)
סליחה, טעינו ביבשת: איך קורה שמטוסים נוחתים בשדה הלא נכון?
32 תגובות לכתיבת תגובה