אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

יצא לדרך: תשלום מהמדינה למי שלא ינהג בתוך העיר

289 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

288.
אפליקציית same-way של שיתוף נסיעות עם הפתרון לנסיעה משותפת בנתיבים המהירים נתיב פלוס
אפליקציית same-way של שיתוף נסיעות עם הפתרון לנסיעה משותפת בנתיבים המהירים נתיב פלוס ולחסוך זמן ועלויות. האפליקציה עם הפונקציות החכמות ביותר שעוזרת לכם למצוא נוסעים , לספור את הנוסעים , לתקשר בין כל המשתמשים, מבצעת חישובי עלויות , ועוד המון חידושים,, למי שחשוב לו העתיד של הילדים שלו , הסביבה , והמחר יבחר לנסוע אתנו בנסיעה המשותפת. באפליקציה שלנו אין הטרדות כל שניה על איזה נסיעה לא רלוונטית , באפליקציה רק של שיתוף נסיעה תקבל רק התראות על נסיעות רלוונטיות . ובאותה ההזדמנות גם לקחת אתם חבילה ולהרוויח כסף על הדרך אז למה לחכות
אכפתניק | 19.11.19
282.
מנסים פתרונות "חדשניים" ולא מאמצים פתרונות שיש בעולם
לדוגמה התשלום הזה מפלה מי שמגיע לעבודה באופניים וחוסך לכולם פקקים ובעיות חניה - אבל לא מקבל מהמדינה שום דבר - להפך מופלה לרעה בגלל אי תשלום תוספת רכב. תלמדו ממדינות אירופה מה עושים ואיך - שבילי אופניים, איזורי מיתון תנועה, עירוב שימושי קרקע, תכנון מוכוון תחבורה ציבורית. כיום גם ארה"ב מנסה ללכת בכיוון הזה - רק ישראל השמרנית עוד מנסה לשמור על המכוניות במקום את החלופות.
אלון  | 28.04.19
261.
גם לי מגיע פרס מהמדינה
לא רק שאני לא נוהג בשעות העומס, אני גם לא נוהג בשעות השפל. פשוט אינני מחזיק רכב. אם כך, אני תורם לכלל כל הזמן, במך שנים. לא תופס מקומות חניה (משחרר מקומות חניה לתושבים אחרים), לא מזהם את האויר (משתמש בתחבורה ציבורית שממילא נוסעת), לא תורם לפקקים. האם על כל הטוב הזה שאני עושה לא מגיע לי גם כן פרס מהמדינה. אולי אפילו פרס כפול מזה שיקבלו אלו שיבחרו לנהוג בשעות השפל. מה אתה אומר על זה, שר התחבורה?
דורון | 23.04.19
250.
למה שאכניס מכשיר שעוקב אחרי לרכב שלי ?
בשביל כסף ? ומה עם הפרטיות ? אל תגידו שהטלפון שלי יודע איפה אני בכל רגע. זה נכון, רק שזה מידע שהמדינה לא יכולה לקבל בלי צו מבית המשפט. כל פרור של מידע שהמדינה מקבלת על האזרחים, יגיע אחר כך לידיים פרטיות. זהירות-אסור לתת כח לרשויות.
עופר | 23.04.19
244.
יותר קל לשלם לרוכבים על האופנוע את הסכום של ביטוח החובה
ואז תראו כמה עוברים לאופנועים אני לא רוכב על אופנוע כי עלות ביטוח חובה אינה הגיונית למה אני צריך לשלם 4500 שח לשנה רק על ביטוח חובה לאופנוע 300 סמ"ק ? כאשר ברכב אני משלם 990 שח בלבד (רכב זולל דלק ושמן והורס את האויר) אם היו ממנים לי את ביטוח החובה בתמורה שאני לא אנהג יותר מ.... ק"מ עם האוטו הייתי מסכים בהחלט (למשל 8000-9000 ק"מ בשנה עם הרכב) קל לבדוק את זה בטסט השנתי עברתי את ה 9000 קמ - צריך לשלם על הביטוח של השנה שעברה וזה כל כך קל לביצוע ועולה כל כך מעט למדינה ונותן תמריץ גבוה לשינוי בהרגלי הנהיגה הייתי רוצה לכתוב שאני לא רוצה כלום אלא רק שתהיה כאן תחבורה ציבורית מהירה ויעילה כדי להגיע לעבודה כל יום ולחזור ממנה הביתה ובתוך תוכי אני יודע שיותר קל להציע לי פתרון מיידי בדמות ביטוח חובה לאופנוע
יש לי רשיון לאופנוע ונוהג באוטו | 23.04.19
242.
ל-187. מי שחושב שכל המדינה מסבסדת את מדינת תל אביב
עדיף לו לשבת וללמוד מה זה כסף. הכלכלה שלנו נשענת במידה רבה על אמון השווקים בתרבות "מדינת תל אביב". משמע, תרבות ההיי-טק. האמון בהייטק מתרגם להשקעות גדולות במדינה שבתורן מתרגם לאמון במטבע של כולנו. אם תרבות ההייטק הייתה נעלמת מחר, ההשקעות היו נעלמות, השקל נחלש וכיוצא איכות החיים של כולנו הייתה נפגעת.
פם | 23.04.19
235.
ישראל
לפי ניסוי קודם לפני שנים רבות התחבורה בכל מדינת ישראל היה כך שכל המכוניות כולל משאיות חולקו לששה ימים לפי ימי השבוע, כך כל הרכבים במדינה יחולקו לששה ימים כל חלקו לפי היום שאסור לו לנסוע עם רכבו באותו יום שנגזר עליו,ז"א ששישית המכוניות לא ייסעו באותו יום. כמובן זה יהיה סדר זמני עד שיבנו או יתרחבו הכבישים בארץ.
יגאל | 23.04.19
232.
טיפש מי שמאמין שזה טוב
הרי ברור שזה לא יצליח קודם כל. המטרה היא להגיד:"ניסינו מה אתם רוצים,עכשיו אין ברירה - מיסים". אבל בעצם מיסים המשמעות היא שמי שיש לו מעט כסף לא יהיה על הכביש בשעת העומס. זה בעצם מיסים נגד מעמד הביניים הנמוך. הרי אף אחד לא רוצה להיות בפקקים. אם הוא שם סימן שלא מצא משהו טוב יותר. המטרה האמיתית היא להגדיל את המיסים(כמובן),ולפנות את הכביש מהעניים. במדינה שלנו זה קטסטרופה כי אין תחבורה ציבורית בשבת וחג, והמוניות יקרות. גם במדינות אחרות זה גרוע אבל אצלנו במיוחד גרוע. עוד חיסרון,שיוצאים לנהוג צריך לזכור אם שעת עומס או לא ואיפה נוהגים - עוד סרבול. אדם סה"כ רוצה להגיע ממקום למקום ומוציאים לו את הנשמה. אם לא הבנתם המטרה הסופית היא לקחת את המכוניות מכמעט כולם, חוץ מבעלי האמצעים. בהתחלה לוקחים נשק(הגנה עצמית) אח"כ לוקחים מכונית(חופש תנועה). בסוף תלויים לגמרי במדינה.
מומחה לקנוניות | 23.04.19
229.
יש לזה פתרון פשוט
זה נקרא תחבורה ציבורית טובה שגם פועלת שבעה ימים בשבוע, ומסתבר שבמדינות אחרות זה גורם לאנשים לא לרכוש רכב או להשאיר אותו בבית. אבל במדינת ישראל עם ממשלה עקומה חייבים להמציא את הגלגל עם כל מיני הצעות הזויות. בשנים האחרונות מצב התחבורה הורע מאוד, והיום שעות העומס הן בין שבע בבוקר לשמונה בערב. הפתרון הוא כנראה לעבוד בלילה לפי הממשלה. ולגבי הקשקושים של השר כץ, אם המדינה רוצה לקדם תשתיות של תחבורה ציבורית, שתפעיל אותה בלילות ובשבתות. אבל זו לא באמת המטרה של ישראל כץ
שוגי | 23.04.19
228.
קשקוש. שיטה שמעידה שלמשרד התחבורה אין פתרונות יסודיים למצב. סתם ירייה באויר
הראו לי מישהו שנוסע בשעות העומס כשהוא יכול לקיים את הנסיעה בשעות רגועות יותר? מי שנוסע שעושה זאת אנוס לכך בשל שעות פעילות של מוסדות / נותני שרות שפועלים בשעות מסויימות. במקום לבנות תחבורה שיתופית יעילה (מיניבוסים, רכבות, רכבות תחתיות בתוך הערים) משרד התחבורה מפעיל בלוני ניסוי מטופשים שלא יפתרו דבר וגם יעמיסו על הקופה הצבורית כי מישהו יצטרך לנהל את הניסוי הזה שאלה אחרונה - מי מאיתנו ישתתף בניסוי כשהתמריץ מגיע אחרי שנה.? זו פשוט בדיחה העתיד נמצא בתחבורה אוירית. הגיע הזמן לבנות שרות של מוניות אויר שיראו כמו רחפנים. אם בת"א יהיו 100,000 רחפנים שכל אחד יוכל להעביר עד 4 אנשים ממקום למקום אני מעריך שהכבישים יתפנו בצורה משמעותית. 90% מהתנועה תעלם. מעבר בין 2 נקודות בעיר על רחפן תארך 5-7 שקות. מי הפסיכי שירד לכביש עם מכונית פרטית לנסיעה של 30 דקות ועוד 15 דקות של חיפוש חניה? אבל זה משרד התחבורה שלנו. הם יודעים לסלול כביש ארוך ורחב. שם זה נגמר וזה רק חלק מהבעיות. הבעיות הכי קשות הן בערים גדולות וצפופות ועם זה נראה שטרם החלו להתמודד
שוקי | 23.04.19
221.
תפסיקו לקטר
במקום שאתם רואים פקקים ביבי רואה מחלפים. ולעניין, מדוע שהממשלה תפתח את התחבורה הציבורית?? הנג הפרטי הוא פרה חולבת. המיסים על הרכב הפרטי ועל הדלק מכניסים מיליארדים רבים למדינה. לפני שמבצעים ניסויים שכאלה, תפתחו את התחבורה הציבורית כאשר תהיה תחבורה ציבטרית הוחה שמאפשרת נגישות סבירה, לא יהיה צורך בתמריצים
משה | 23.04.19
190.
מגיב 147 קרעת אותי מצחוק...
הטענה שתושבי הפריפריה מסבסדים את מדינת תל אביב היא בדיחה ענקית, ובפועל - על פי הנתונים של הלמ"ס ורשות המסים - תושבי אזור המרכז הם אלו שמסבסדים את הפריפריה. לא לחינם הליכוד מקבל את קולות תושבי הפריפריה, שזוכים למגוון קצבאות, ג'ובים והטבות על חשבון משלם המסים.
מאיר | 23.04.19
186.
רציתם מרכז
רציתם לגור בצפיפות במרכז אז תשלמו .גם ככה כל המדינה מסבסדת את מדינת תל אביב. הגיע הזמן לפזר תושבים שיגורו בפירפרייה . לא מבין למה אני תושב באר שבע צריך לתת כסף לתושבי המרכז.......מי שרוצה שיגור שם אבל אל תבכו גם ככה כל הכסף מחלפים .כבישים מעקפים אצלכם
יעקב | 23.04.19
183.
תקראו את תגובה 170 ותבינו איך מושחת כמו ביבי בשילטון.
"לכל המגיבים הצבועים מצביעי כחול לבן העבודה ומרץ- כשאתם הייתם בשלטון לא עשיתם כלום". חח תזכיר לי מתי זה היה? הבן אדם 10 שנים בתפקיד! מאז שהוא שם המחירים של התחבורה הציבורית עלו, הרכבת הפכה לבזיון בלתי נתפס. מחיר הביטוח של רכבים דו גללגלים עלה כלכך שעדיף להחזיק 3 מכוניות במשפחה, מה שגורם לפקקים מטורפים! תעמוד בפקק בבוקר ותסתכל במכוניות מסביב, יש אדם אחד בכל רכב! מה שכן יאמר לזכותו, המצלמות מהירות שלנו בין הטובות בעולם!! כפיים!!!!!
אלכס  | 23.04.19
179.
כלכליסט
אתם כל הזמן בעד העלאת מיסים,שמתי לב שמאות אחוזי מס על מזון,עשרות אחוזים על רכבים ונדל"ן,חשמל מים וארנונה מטורפת,זה לא מספיק מיסים בשבילכם..במקום שיעשו כבישים מהירים של 7 נתיבים במקום 4 וגשרים בצמתים גדולים מה שיגרום לזרימה טובה יותר של מכוניות,ובניית חניות תת קרקעיות ענקיות בכניסה לערים מרכזיות,זה הפיתרון האמיתי לבעיית התשתית,עושים דברים בשביל לפתור את המצב ועד שמסיימים הבעיה כבר גדולה יותר..רכבת תחתית בכל איזור המרכז הייתה צריכה להיבנות כבר ממזמן ועכשיו זה יעלה פי 100 יותר יקר מכל הנוכלים במכרזים
שחר | 23.04.19
176.
פתרון קסם
שר תחבורה גאון (או קוסם). במקום לדאוג שתהיה תחבורה, הוא מחפש דרכים איך לא תהיה תחבורה... יותר זול ויותר פשוט לחסום את כבישי העומס והנה פתרנו את הבעיה..... ואגב, כשכבוד השר ירצה להגיע צצקום למקום דרך כביש פקוק, מי ישלם את אגרת הגודש? (להזכירכם, זה לא אני שאהיה שם במקומו ברכב...)
המום | 23.04.19
174.
כל עוד אין תחבצ בשבת ובחג
אז חייבים להחזיק רכב או שניים. וגם בימי חול, כל עוד אין נתיבים רק לתחבצ, שגם אוכפים את הנסיעה בהם, אז אין שום הגיון לנסוע בתחב'צ. שבילי אופניים ונתיבים לתחבורה ציבורית בלבד.וכמובן תחבצ גם בשבת וחג. אין פתרון אחר... כ"ץ כבר 10 שנים בתפקיד כמו גם ראש מפלגתו המושחת לכאורה, והמצב רק הולך ומורע.
אזרח | 23.04.19
172.
כל הכבוד לשר כץ אבל העיקר להשקיע בתחבורה ציבורית
לכל המגיבים הצבועים מצביעי כחול לבן העבודה ומרץ- כשאתם הייתם בשלטון לא עשיתם כלום בענין התשתיות מאז שהשר כץ נכנס לתפקיד- התשתיות מתפתחות בקצב מטורף, מי שמתעלם מכך הוא פשוט עיור צבוע וכפוי טובה אמנם זה נכון שבמדינה קטנה כמו שלנו עם קצב גידול מוגבר וכשכולם רוצים לגור במרכז -יש הרבה מה לשפר בעיקר בנושא התחב"צ אבל מכאן ועד להכפיש את השר שעשה הכי הרבה בפיתוח תשתיות זה פשוט איוולת
עופר שלם אלישיב | 23.04.19
171.
גר בכפר סבא, עובד באזור התעשיה
יוצא בשעה 07:10 מהבית, הולך ברגל כ 8 דקות לתחנה, ממתין כחמש עד עשר דקות אם יש לי מזל, עולה לקיו 29 ומגיע תוך 10 דקות לעבודה. סה"כ כ 28 דקות מהבית לעבודה, אבל..... ופה בא אבל גדול. כמעט אין יום שהאוטובוס מגיע בזמן. תמיד או מקדים ואז אני מפספס אותו, או מאחר ברבע שעה עד 20 דקות.ניסיתי לצאת חמש דקות מוקדם יותר ואז, אם האוטובוס מגיע בזמן, יוצא שאני ממתין רבע שעה בתחנה. ואם הוא מאחר יוצא שאני ממתין כחצי שעה. כך שיוצא לי יותר מדי פעמים להמתין בתחנה כ 20-25 דקות לאוטובוס. בחזור הסיפור יותר מסובך כי אין לי שעת סיום קבועה ולעיתים ממתין כחצי שעה בתחנה חזור ועוד 10 דקות נסיעה ועוד 8 דקות ברגל הביתה.. פעם בשבוע יש לי את הרכב, יוצא מהבית בשעה 07:10 עולה לאוטו ומגיע לעבודה ב 07:20 . חזור, מסיים מתי שמסיים, עולה לאוטו ואחרי 10 דקות אני בבית. נראה לי שאקנה עוד רכב קטן בשבילי.
א | 23.04.19
162.
לסוציומטית מתגובה 73
האם עלתה במוחך הצר והמוגבל האפשרות שלא כולנו נגישים לרכבת? על מנת שאוכל להגיע לעבודה ברכבת עלי לנסוע למרכז העיר, לקחת אוטובוס לתחנת הרכבת (מאחר ואין בה חניה), לרדת בתחנת ההגנה בתל אביב וללכת ברגל באחד האזורים המסוכנים בארץ (גם בחושך). סך הכל, טרטור נוראי, סיכון רציני וזמן מוערך של מעל שעה וחצי לעומת 50 דקות בפקק. אז אנא ממך, את ההתנשאות שלך שמרי לעצמך.
יושבת בפקק | 23.04.19
154.
שר התחבורה הכי חרטטן שיש
הנוסי במתכונות המקורית הצליח מעל למצופה , אנשים אוהבים לקבל כסף עם הם צריכים לשנות הרגלים , השר פחד מהניסוי כי הוא אוהב לגזור סרטים ולגרום לנו לשלם יותר מיסי ןלבזבז את הזמן שלנו ץ אם לא היה מתפרסם דוח על מצב התחבורה בארץ גם הניסוי הזה לא היה יוצא לדרך . השר צריך להראות שינוי ולכן הוא מוציא תוכניתו מהאוב שאותן הוא קבר.
ישראל כץ הבייתה  | 23.04.19
152.
עוד אין ממשלה וכבר מדברים על אגרת גודש, משרד האוצר מתעלל באזרחים!
אפשר לחשוב שמשרד האוצר מנהל את המדינה! מקום המדינה רק חיפשו איך להטיל מסים גבוהים על 'מותרות', על צעצועים לילדים על מקררים על מכוניות, טלביזיות ועל נדלן. האוצר מכיר רק שיטה אחת להטיל כמה שיותר מיסים בשביל שהציבור יעבוד כמו חמורים ולא יהיה לו זמן להרים את הראש ולמחות כמו שעושים במקומות אחרים. מטילים מיסים והציבור שותק. ולאן הולכים המיסים? בריאות? חינוך? תחבורה ציבורית? ממש לא. ynet אני מקווה שתפרסמו את זה כי אתם כל הזמן דוחפים את הכתבות על אגרת גודש וממש נמאס לי לשמוע על זה. לציבור אין ברירה חוץ מלנסוע ברכב, אין רכבות תחתית להסעת המונים לאיזורי התעשיה ולמשרדים אז הוא נאלץ לקנות רכב יקר ולשלם עליו אגרות ומיסים על השימוש בו (הדלק) ועכשיו הם גם רוצים מס על השימוש ברכב (עוד מס על השימוש)!
אלמוג | 23.04.19
149.
כשאין תחבורה ציבורית בשבת אין תחבורה ציבורית בכלל
תחבורה ציבורית שאינה עובדת בשבת היא תחבורה ציבורית לדתיים בלבד. אם אין תחבורה ציבורית בשבת, אנשים נורמליים לא יכולים לוותר על רכב פרטי, אם ממילא אתה חייב להחזיק רכב פרטי הרי ברור שכבר תשתמש בו בכל השבוע.
רק אתאיסט זה נורמלי.  | 23.04.19
148.
רכב עולה 140-250 אלף שקל, 50% הולך תוך שלוש שנים
אם קניתי רכב רגיל, ירידת מחיר של 15-20 אלף לשנה, אתה רוצה שאני גם אשאיר אותו בחניה? בשביל 4500 שח? חבורת שמנמנים ועבריינים תתחילו לעבוד תחבורה ציבורית טובה וזמינה, תורידו את ה117 אחוז מס על רכב חדש, תתחילו ליבנות בנינים בכדי להוריד את מחיר הדיור.... די כבר תתחילו לעבוד בשביל האזרח ולא בשביל החברים של ביבי
בקיצור | 23.04.19
146.
הבעיה היא חאפ-לאפ עם שגעון גדלות
עושים חצי עבודה בחצי כוח סוס וחושבים להיות אור לגויים. לכו צאו ולמדו. תתחילו להשקיע בתשתיות ובתחבורה ציבורית ואז נדבר. כל הפיתרונות ההד-הוק האלה המצוצים מי יודע מאיפה...מישהו רוצה להיות "יצירתי" ואנחנו נראה לכולם ! ...לכו תלמדו איך לעשות בינוני לפני שתנסו לחנך את העולם . כל הפיתרונות כבר מקויימים במדינות מערביות. הכל קיים רק החוסר רצון שלכם להשקיע איפה שצריך וחוסר היכולת שלכם לבצע פעולות פשוטות. חושבים על פיתרונות קסם במקום לטפל בבעיה. כל מיני פעלולים יחצניים שנשמעים טוב לחצי שעה ...
שגיא | 23.04.19
145.
צריך להצעיד ברגל את עובדי משרד התחבורה כולל את השר הממונה
על התחבורה. אין אוטובוסים רציפים, אי אפשר להשיג מוניות , צריך ללכת הרבה ברגל לקנות כרטיס . ברגע שימנעו מהשר את האפשרות לנסוע ברכב פרטי כמו שמונעים מאיתנו והלה ילך ברגל לתל אביב אולי יבין. הצרה שמבטיחים לפני הבחירות ואחריהן לא מקיימים דבר.
אלמוני | 23.04.19
141.
הזוי
באמת חושבים שביום יום אנשים נוסעים בפקקים בשביל הכיף.. אולי אצל מנכלים מנהלים ושרי ממשלה זה ככה אבל רוב האנשים חייבים להגיע לעבודה באותו זמן כימעט ולצאת מימנה גם וזה שיא העומס תבנו כבישים ומחלפים כמו באירופה במקום לשים פלסטרים באירופה יש פי 2 כבישים ביחס אלינו אנחנו משלמים ים כסף שהולך לאלפי מקומות ובמקום לטפל בבעיה מנסים לטפל בסימפטום
אבישי | 23.04.19
135.
יש מי שמתעלמים מהריבוי הגבוה. גם אם יבנו עוד ועוד זה לא יספיק
זה לא יספיק, אם הריבוי הגבוה ימשך. הצפיפות תגדל. בעיה דומה קיימת בדיור: אפשר לומר "בנו עוד ועוד דירות" אבל צריך להבין שהמחסור בדירות קשור -גם- (לא רק) לריבוי טבעי שהוא מהגבוהים במדינות המפותחות. 2 ילדים למשפחה כנורמה והדברים יראו הרבה יותר פשוטים בטווח הארוך, אחרת... עוד צפיפות בכבישים, בבתי החולים, יותר אלימות (גם בגלל הצפיפות), מחירי נדל"ן שיעלו וכו'.
דוד | 23.04.19
130.
טמבל טמבל
הכל פה הפוך, החשיבה עקומה של האידיוט הזה. במקום לשפר את התנאים של נהגי התחבורה הציבורית, לעלות להם את המשוכורת ככה שזה ימשוך עוד אנשים למקצוע. הם חושבים בצורה עקומה. בנוסף צריך לשים סוף לבעיה של הרכבות, לפטר את רוב נהגי הקטר, לקצץ להם במשכורות, ולגייס נהגים חדשים. במקום זה מביאים פתרונות מפגרים, לנסות לדחוף עוד אנשים להשתמש בתחבורה הציבורית שגם ככה עמוסה, אין נהגים תבינו, אף אחד לא רוצה לעבוד בתור נהג אוטובוס 10-12 שעות ביום.
מפכל משרד התחבורה | 23.04.19
129.
אשתי יוצאת בכל יום מהבית ב05:45 ועדיין מוצאת עצמה
אנו גרים במושב באיזור כוכב יאיר. תחבורה ציבורית ? אוטובוס אחד ביום. אישתי עובדת ליד רעננה. יוצאת מהבית ב05:45 וחוזרת ב15:15. גם בשעות האלה ישנם ימים לא מעטים שהיא עומדת בפקקים. כן, גם בנסיעה חזרה הביתה. לפני כ3 שנים אכן נבנה מחלף חדש שהיה אמור להקל על עומסי התנועה- כמו אותם מחלפים שראש הממשלה מתגאה בהם.....זה עבד לא יותר מחצי שנה. הרעיון לתכנית מעניין - אבל, בואו, המצב כ"כ עגום שגם הוא לצערי לא פתרון
עמית | 23.04.19
125.
מדהים! במקום להשקיע חצי מיליארד שקל לשנה בתחב"צ מחלקים מתנות
100,000 נהגים כפול 4,500 ש"ח = 450 מיליון שקל בשנה! וזה לא כולל התשלום לחברה שתפעיל את כל המערך הזה שבטח גם תגזור קופון עצום על כך. במקום להשקיע את הסכום הזה בתחבורה ציבורית (אפשר להקים עוד אגד בסכומים הללו), המדינה הולכת לפזר אותם סתם כך. מעניין מי הלוביסט שהצליח להעביר החלטה שכזו - אולי אני אשכור גם כן את שירותיו.
נהג | 23.04.19
113.
לא כולם יכולים להגיע לעבודה מאוחר...
הסיבה שיש פקקים והשעות נקרות שעות העומס היא כי כולם צריכים להגיע לעבודה באותה שעה. כדי שאנשים ייסעו בשעות השפל הבוס צריך בראש ובראשונה לאשר הגעה מאוחרת, מה שגוררת יציאה מאוחרת, מה שלא אפשרי במידה ויש ילדים שצריך להוציא מהגן. ניסוי פח.
אפי | 23.04.19
110.
לא משתלם בתחבורה ציבורי
רכבת עולה לי 39.5 שח לכיוון. אוטובוס מהבית לרכבת 5.90 אוטובוס מתחנת הרכבת לעבודה 5.90 סהכ הלוך וחזור 91 שח + 3.5 שעות מרגע היציאה מהבית ועד ההגעה כלומר 7 שעות ביום בדרכים. עם רכב פרטי יוצא 8 ליטר דלק = 52 שח + שעה וחצי לכל כיוון. הבנת מר ישראל כץ?? אז את המקלות והגזרים שאתה מתכנן לנו תמצא להם מקום אחר...אני בטוח שתהיה מספיק יצירתי בשביל זה. כשתהיה תחבורה ציבורית יעילה והדגש על יעילה - גם למרכזי הערים הגדולות וגם לפריפריה אז ניסע פחות בכבישים. היום מחזיקים 3 רכבים לי לאשתי ולבנים הגדולים.
גר במרכז עובד בדרום | 23.04.19
105.
נלחמים בסימפטומים במקום בבעיה עצמה...
דחוף מטרו תת-קרקעי עם כ100 תחנות באזור גוש דן, מראש העין עד תל אביב ומהרצליה עד ראשון לציון. ישפיע על פקקי כל המדינה - יעלה את פריון העבודה ויקפיץ את המשק. מדינה בסדר גודל כמו שלנו עם דירוג אשראי AA+ יכולה להלוות כסף מהאיחוד האירופי ומארה״ב ולבנות... אבל לא, לא רוצים.. כי יש קרטל משרד התחבורה
אליק | 23.04.19
98.
אני יכול לחשוב על כמה סיבות למה זה לא לעבוד
1) קל לנצל את השיטה הזאת מישהו קונה גרוטאה ב20 אלף שקל ומשאיר אותה בחנייה. באיזשהו שלב הוא יתחיל לעשות מזה רווח (וכמובן שעל חשבון המדינה). 2) הרבה פעמים זה לא פרקטי מה עם זוג הורים לילדים קטנים? שניהם באמת יכולים לצאת לעבודה "לא בשעות העומס"? מה עם מורה שמלמד במרכז תל אביב? הוא יגיע לעבודה בשש בבוקר רק כדי להתחיל בשמונה בבוקר? 3) התחבורה הציבורית לא מספיק טובה בשביל לשכנע את הנהג הממוצע לנסוע איתה (אפילו בשביל 4500 שקל בשנה) רוב הנהגים כנראה היו מעדיפים לנסוע בתחבורה ציבורית אם זה היה נוח.
. | 23.04.19
96.
הניסוי הזה הוא לא יותר ממסך עשן, ונידון לכשלון.
המטרה של הניסוי היא לשאוב עוד מיסים מהציבור, כשהמיסים על רכב הם כבר 15%+ מתקציב המדינה. רוב האנשים לא יכולים לשנות את שעת ההגעה שלהם לעבודה. לדוגמא, אם בנק החליט שהקופות נפתחות בשמונה וחצי, אז הטלרים צריכים להיות שם בשמונה וחצי. הם לא יכולים להגיע מאוחר יותר, והם לא יקדימו כל יום בשעה וישחקו קלאס בחניה עד שעת הפתיחה. אנשים לא יעברו לתחבורה ציבורית, מהסיבה הפשוטה שהיא איטית ואנשים מוכנים לשלם כסף כדי לחסוך זמן. הפתרון הוא לתכנן נת"צים לכל אורך מסלולי הנסיעה של האוטובוסים, לתת לאוטובוסים עדיפות ברמזורים, ולהשקיע כסף בעוד אוטובוסים ועוד נהגים.
יובל, תל אביב | 23.04.19
92.
רק ביבי ישמור על (תחבורה ב)ישראל מאוחדת
אם אין כוונה שתהיה תחבורה ציבורית בשבת בראש ובראשונה, במקום "לתת" לאנשים שלא משתמשים באוטו בשעות העומס "כסף", צריך להפנים שזה פשוט לא בסדר למסות בצורה כל כך אינטנסיבית כלי בסיסי לקיום איכות חיים עבור הציבור העובד בישראל. לא הגיוני שהאזרח הקטן ישלם מכאן ועד הודעה חדשה על החזקת אוטו ואז לצפות ממנו שיעשה סלטות באוויר במהלך השבוע עבור האינטרס הלאומי של הקטנת הגודש בכבישים. מי שבוחר לקנות אוטו ממיטב כספו עשה זה בדיוק עבור החופש להתנייד איתו כרצונו. האירוניה שבמקום לקדם תחבורה ציבורית כפיתרון (שלא אפקטיבי כל עוד אין תחב"צ בשבת) מנסים למשוך את הציבור העובד באוזן ועוד מעמידים פנים שזה גזר... על זה נאמר אל תשאל מה המדינה עשתה לך, שאל מה אתה יכול לעשות לה בחזרה.
פם | 23.04.19
89.
הבלוף של המדינה
המדינה מעונינת בפקקים ובאי זמינות של תחבורה ציבורית. קניית מכוניות ועמידה בפקקים ותשלום אגרת רישוי מכניס למדינת הגנבים מעל מאה מיליארד שח בשנה. בקיצור איך הגשש אומר "ישראבלוף" וביבי צודק הוא לא רואה פקקים מהמסוק הפרטי שלו, וכצל'ה רואה מחלפים עין בעין עם ביבי. הלך עלינו, שום שינוי לטובת האזרחים לא יהיה כי אף אחד לא שם עלינו. אולי ביבי התכוון למחלפים בהתנחלויות שם באמת אין פקקים.
מחלף | 23.04.19
88.
לידיעתכם מכשירי הניטור מפעיל קרינה הפוגעת במערכות הגוף וגורמת למחלות קשות.
לידיעתכם מכשירי הניטור מפעיל קרינה הפוגעת במערכות הגוף וגורמת למחלות קשות. התקן הלכוראי בישראל בעייתי מאד. פנו לאתר ללא קרינה בשבילך, לפרופסור אליהו ריכטר, לד"ר זמיר שליט"א
ליאור קרן עוז | 23.04.19
84.
אזרחים חביבים,
ברצוני להסביר לכם מדוע מדינת ישראל בשם אופן לא תדאג לתחבורה ציבורית ברמה שלא יהא צורך בתחבורה פרטית. 1. במחיר הדלק שאנו משתמשים בו גלומים 67% מס, צאו וחשבו כמה כסף נכנס יום יום לקופת המדינה . צריך להיות מטורף ולוותר על המקור הזה. 2. תחבורה ציבורית משופרת תקטין את מספר כלי הרכב הנרכשים ע"י הציבור.. המיסוי על רכב חדש הוא מהגבוהים בעולם, מי יסכים לוותר על הכסף הזה? 3. המיסוי על חלקי חילוף לרכב מופרע באופן קיצוני. מי יוותר על הכסף הזה למרות שחלפים הם מצרך בטיחותי. 4. דוחות מהירות, חניה ואחרים הם מקור פרנסה למדינה ולרשויות , יותר נסיעה ציבורית= פחות הכנסות למדינה ולרשויות. בקיצור אין למדינה כול עניין בתחבורה ציבורית יעילה למעת דיבורים.
רם | 23.04.19
83.
האבסורד הוא שהתחבורה הציבורית לא מקצרת את זמן ההגעה.
כל יום צריך להיות שעתיים בפקקים- כאשר נוסעים בתחבורה ציבורית, וזה אם יש לך מזל. מה עם הפסד הזמן? ישראל כץ - רכבת תחתית זה הפתרון היחידי. זה יוצא 10 -11 שעות בשבוע. שיפור התחבורה הציבורית הוא קריטי!!! לא ייתכן שבמצריים, כן מצריים, יש רכבת תחתית ואצלנו לא.
אייל | 23.04.19
78.
ומה עושה רכב שירות?
מה יעשה אדם שהרכב הוא כלי עבודה שלו? ימשיך כרגיל אך העלויות יפלו על הלקוח בסוף השרשרת וככה תהיה עליית מחירים שאי אפשר להתלונן עליה . לדוגמא איש שירות של יס הוא לא יקח על עצמו את האגרה , החברה תשלם וככה יעלה גם מחיר המנוי החודשי. אנשי שירות מזגנים לדוגמא יעלו את מחירי הקריאה בגלל תוספת שישלמו עבור נסיעה התוך העיר . וכן הלאה וכן הלאה שיהיה לנו בהצלחה
רכב שירות | 23.04.19
73.
עם ישראל הוא עם סוציומטי
אינני מבוחרי ביבי נתניהו, אבל במקרה הזה אי אפשר להפיל עליו שעם ישראל הוא עם סוציומטי ולאו דווקא בוחריו. אני באופן אישי מחזיקה רכב אבל הוא רוב הזמן בחניה ברכבת. כי אני לא נהנת לשבת בפקקים ולהתעצבן בזמן שיש רכבת . אבל לא כולם חושבים כמוני, אני רואה 99% מנוסעי הכביש הם אנשים שנוסעים במכונית לבדם!- מעמיסים על הכביש. ואם תשאל אותם למה לא לנסוע ברכבת או משהו דומה, הם יענו: "שאני אסע ברכבת?????" אז שיסעו בכביש ויהנו מהפקקים שהם יצרו. אני נוסעת ברכבת וקורקינט
סוציומט | 23.04.19
70.
משחקים משחקים מטופשים במקום להשקיע בתחבורה ציבורית איכותית ונוחה
עושים רכבת קלה במקום תחתית, אוטובוסים שמגיעים מתי שבא להם ומתעללים בנוסעים, רכבת בקריסה... והם עסוקים בניסויים במקום ללמוד ממדינות מתוקנות שדואגות לתחבורה ציבורית נגישה, בה גם אנשים אמידים נוסעים (ולא רק מי שאין לו ברירה כי אין לו אוטו).
נחנקנו | 23.04.19
67.
אולי תגבו מאיתנו כסף גם על האוויר שאנחנו נושמים?
מתי נקבל משהו מהמדינה הזאת? רק מיסים הממשלה הזאת יודעת להטיל, אבל להוסיף לעצמם כל שנה תוספות למשכורות השמנות שלהם זה הם יודעים יופי יופי. ביום שזה יקרה ויטילו פה קנס על שימוש ברכב בתוך עיר אף אחד לא ישתוק על דבר כזה!! לא מספיק שעל טסט אנח ומשלמים פי 4 יותר מכל מדינה אחרת ושלא נתחיל לדבר על הדלק!! חוצפנים!! נבחרי ציבור בתח.. שלי
אין לתאר | 23.04.19
65.
רק עבודה מהבית כשאפשר!!!
הפתרון היחיד עד שתהיינה כאן רכבות תחתיות בערים ורכבות פרבריות לת"א (מה שיקרה עוד 100 שנה ורק אחרי שלקרובי משפחה של נתניהו יהיו מניות בחברות שבונות רכבות..): לחייב מעסיקים בחברות שלא נותנות שירות "פנים אל פנים" או מפעילות קו יצור שדורש עובדים "במקום" לאפשר עבודה מהבית ליום אחד בשבוע לפחות ולתמרץ את החברות שיאפשרו יותר מזה. כל פתרון אחר הוא שטויות. למשל - בהסבר למעלה הנהגת שנוסעת לאחר שעות השיא "ולא עומדת בפקקים" תפוטר כנראה מהעבודה אחרי שתתחיל להגיע כל יום ב-11 או שתפגוש את הילדים רק בסופי שבוע כי כשתחזור ב-9 אחרי הפקקים הם כבר ישנים).
תקוע בפקק | 23.04.19
58.
הפתרון הכי פשוט - תפריטו את אגד ותכניסו מוניות שירות
אגד השתלט על הקווים ועושה מה שהוא רוצה במדינה. תכניסו מונית שירות . היום עם מונית שירות נוסעת בקו של אגד או דן היא מקבלת קנס. לאגד ודן יש כוח פוליטי עצום והם לא נותנים לאף חברה נוספת להיכנס נסיעה של 5 דקות במונית שרות = שעת נסיעה באוטובוסים עם 2 החלפות. מספיק עם השטויות - תתעוררו !
בני | 23.04.19
56.
אגרת גודש אחידה היא הפתרון הנכון
ככה שזה לא פופולרי לומר... כל המנגנונים המורכבים האלה לא יובנו ע"י הנהגים, ומי שכן יבין אותם יוכל לתחמן אותם. פשוט צריך לקבוע 50 ש"ח אגרה על כניסה לת"א בשעות העומס וזהו... זה כבר יגרום לאנשים לעשות קארפול. בנוסף להכניס אובר, ויה, ולפתוח את התחבורה הציבורית לתחרות אמיתית. אגרת גודש זה לא גזירה אם מפחיתים ממקום אחר.
כלכלן | 23.04.19
55.
אצלנו המציאו את הגלגל
אין ספק שבישראל המעצמה יודעים להתמודד עם פקקים יותר טוב מכל מקום בעולם. הרי אצלנו בנו קניון ולשם הביאו תחנות רכבת אצלנו עשו נתיב מהיר מיוחד לתל אביב רק לעשירים אצלנו קודם מתכננים בניינים ושכונות ורק אח"כ כבישים וקווי תחבורה. רק אצלנו יודעים לחשוב מחוץ לקופסא
אוהב ישראל | 23.04.19
44.
יש פתרון יותר פשוט שמוריד ב 20%
כמו שיש יום שני בלי בשר, כך אם כל אחד יסע יום אחד בשבוע בתחבורה ציבורית או יצטרף לרכב אחר, תיהיה ירידה של 20% (1/5) בכמות הרכבים בממוצע בכל יום. בלי מסים ובלי תשלומים. אולי שיום אחד בשבוע, הנסיעה בתחבורה ציבורית תיהיה בהנחה משמעותית כדי לעודד.
אסף | 23.04.19
36.
רק תחבורה ציבורית יעילה. זה הפיתרון היחיד
תנו תחבורה ציבורית יעילה ואני מוותר על הרכב. באמת שאין לי רצון מזוכיסטי לעמוד כל יום בפקקים, אבל אין לי ברירה. למה לי להשתמש בתחבורה ציבורית, אם האוטובוס שאני אמור להיות עליו עומד לצידי בפקק?? אבל לא, הכי קל לקחת ממני כסף, תוך כדי שאני עומד בפקקי אין ברירה.
ירון | 23.04.19
28.
ישרא בלוף במיטבו
בולשיט כזה עוד לא שמעתי, רק חסר שיביאו את יעל בר זהר להנחות את מופע המופרעים הזה, צריך לבנות תחבורה ציבורית ראויה ותואמת לצרכים של האזרחים - זה באמת לא עניין פשוט ודי מסובך למימוש עם כל הבירוקרטריות מסביב (שלא יהיו טעויות - כל הבירוקרטיות האלו תוצר של "הרזה שסוחב את השמן" כמאמר המשורר העברין ב. נתניהו) ושליפת פתרונות הזויים מהסוג הזה לא מקרבת את פתרון הבעיה
העיקר ישראל נגד | 23.04.19
27.
עוד פעם ישראל כץ אשם?
ישראל כץ הוא הבונה הגדול ביותר שידעה מדינת ישראל מאז שהוקמה. איך אפשר להתפנות לאוטובוסים ורכבות כשאין כבישים במשך 70 שנה? מה עם הרכבת הקלה בירושלים? בתל אביב? מה עם הרכבת לירושלים שהושלמה סוף סוף ורק נשאר לפתור בעיות טכניות? עכשיו רק דמיינו מה יעשה עם התחבורה הציבורית אחרי שהצליח לעשות מה שאף אחד לפניו לא הצליח.
Guss | 23.04.19
19.
פשוט לא רציני
צריך לעודד הוצאת מרכזי עבודה מהמרכז לכיוון השפלה ודרומה והשרון וצפונה. בנוסף חייבים להמשיך בפיתוח רכבות לפרפירייה ולעודד הקמת מרכזי עבודה בהם. לא תהיה שום בעיה לתושב לנסוע שעההברכבת אם היא תביא אותו הישר למרכזי העבודה השונעם. תפסיקו לבזבז כספי ציבור בפלסטרים הזויים
כחול22 | 23.04.19
9.
הממשלה לא פותרת שום פרמטר ורק שודדת את האזרח
אזרחים יקרים המיסים במכלול הנושאים הנוגעים לנו רק יעלו ורמת התחבורה ובכלל זה הציבורית והתדירות נוגעת לאפס קודם כל שתרבות הנהגים והתדירות בקווים העירונים והבין עירונים תגדל ויפסיקו להטיל מיסים ויחגגו על כספי האזרחים חוץ מזה נושא הביטוח הלאומי דואגים לעצמם לרופאים ובטח לא לחולים מדינה שרק עושקת את האזרחים שוודיה קודם כל שילמדו איזה רמת חיים וכולם בעלי דירות וסטטוס גבוהה לא רמת החזירות של הממשלה לאורך כל הדרך רק גובה מיסים בכל הנושאים בושה
שי  | 23.04.19
8.
פשוט קדמו תחבורה ציבורית יעילה - אנחנו נשמח לוותר על רכב אחד
אין שום דרך מעשית היום להגיע לעבודה בזמן ובנינוחות ללא רכב אפילו בין שתי ערים בתוך גוש דן. זה בכלל לא עניין של גובה התגמול. אנשים ממעמד הביניים קונים רכב בהוצאה אדירה משלמים ביטוחים ודלק בעלות מהגבוהות בעולם כי אין להם ברירה. הפתרון של להדחס ב 3 אוטובוסים ולהגיע למשרד אחרי שעה וחצי (אולי) הוא לא כל כך אטרקטיבי. מי שנוסע בארץ בחתבורה ציבורית אלו אנשים ברי מזל שיש להם קו אוטובוס או רכבת ליד הבית והעבודה או כאלה שאין להם ברירה.
צ | 23.04.19
6.
אם שיטת ההחזר היא כמו במוביל-איי, זה נועד מראש לכישלון
אם התשלום יתבצע כמו ההחזר על התקנת מוביל-איי ויתפרס על 3-4 שנים, זה לא יצליח, כמו שההחזר על מוביל-איי לא הצליח (משלמים היום על התקנה 2100 ש"ח ומשרד התחבורה מחזיר באגרת הרישוי 700 ש"ח בטסט הבא, 700 ש"ח בטסט הבא אחריו ועוד 100 ש"ח בטסט השלישי. פחחחחחחח.) מי מחזיק מכונית מודל 2014 או 2015 או 2016 לעוד 3 שנים, כדי לראות את כל ההחזר?
רון | 23.04.19
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת