אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"מכונית ישנה היא פצצת זמן מתקתקת"

54 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

36.
סוף הדרך למכונית
לפני כ 4 שנים אבי שהלך לעולמו. הוריש לי מכונית אופל ישנה מודל 95השתמשתי במכונית עוד שנה לאחר מכן. והצלחתי ביום אחד לסיים למכונית את הקריירה. יצרתי קשר עם אדם שסוחר בברזל תוך שעה הוא הגיע וגרר את המכונית למחסן שלו. כמובן שבאותו בוקר לפני כן ביצעתי רישום של הורדת המכונית הרשמית מהכביש וביטול הרישומים הרשמי. תמורת תשלום סמלי שקיבלתי עבור המכונית. אם רוצים מוצאים פתרון למכוניות ישנות.
סטלה | 24.04.19
35.
ברור שרכב ישן הוא בעל סיכוי גבוה יותר למוות
באירופה מקבלים 3000 יורו על שידרוג מרכב ישן וכאן בקושי 3000 שקלים למרות שהמחיר כפול של הרכבים. מוות אזרחים בתאונות הם בכלל לא שיקול של המדינה ,ההכנסות ממיסוי כן. מעמד הביניים ומטה במדינת ישראל לא מסוגל כלכלית לרכוש רכב כל 3/4 שנים כי אז ההפסד יגיע ל50/60 אלף שקלים שזה סכום ענק לרוב משקי הבית.רכב בין 5 הוא פחות בטוח,פחות יציב,פחות בולם ועוד.
אש | 24.04.19
34.
מדהים עושה רושם שמרבית המגיבים לא יודעים
לקרוא... בסך הכל כתוב כאן שרכבים בעלי יכולות אוטונומיות מסוימות / התרעה / בקרת יציבות חכמה - עשויה לפצות על כשלי הנהג ולהציל אותו מתאונה. נהגתם בסובארו DL שנת 87 ולא קרה לכם כלום? גם לי. אבל מסתבר שלמרות שאתם זהירים ולא עושים תאונות אף פעם - מתוך אלו שעושים תאונות - יש סיכוי גדול יותר לעשות תאונה עם רכב ישן. לא בגלל מצב הבלמים, לא בגלל הטסט החצי שנתי, פשוט כי אין לו את המערכות החדישות שמונעות תאונות ומצמצמות פגיעות בנפש. אתם לא עושים תאונות אף פעם? תפתחו עיתונים: מסתבר שיש כאלו שעושים...
נרקיס  | 24.04.19
28.
מה שלא נאמר בכתבה
בכתבה אין התייחסות לכרית האויר ברכב ישן. אורך החיים של כרית אויר ברכב הינו: 10 שנים. במכונית שגילה מעל 10 שנים קיים סיכוי שהחומר ההודף לא יפעל עקב פג תוקף ולא ייתן את ההגנה שלה נועד. עלות החלפת כרית אויר הינה בסביבות 8000 ש"ח, מעבר לעלות שווי הרכב כך שלא כדאית ההחלפה. נתון זה לא נבדק בטסט כי אין דרך לבדוק תקינות אלא ברגע האמת. אז ארז קיטה: תפעל לחוק 10 שנים לרכב ולחיוב גריטה לאחר מכן.
נון שנון | 24.04.19
27.
נתונים חסרים ומטעים
להתבסס על הבדלים של 2 אחוזים בשכיחות תאונות כשכל עולם התוכן הוא של פחות מ-50 מקרים, זו טעות. גם להשוות את הנסועה של רכבים בני 1-4 לרכבים ישנים יותר זאת טעות, מכיוון שברכבים החדשים יש הרבה מאוד רכבי ליסינג, שידוע שהנסיעה שלהם גבוהה. אני מאחל לאור ירוק שבעתיד יבססו את המסקנות שלהם על נתונים מוצקים ולא על חצאי אמיתות.
סגולה | 24.04.19
24.
כתבה מגמתית ושקרית אין הבדל במכוניות
הרי רכב עובר טסט כל שנה. כמה מהתאונות, אדוני הכתב, הגורם היה תקלה ברכב? אחוז זניח לתאונות גורמים הנהגים מכוניות ישנות מאוד קונים אוכלוסיות חלשות, ועל פי רוב הם צעירים ללא ניסיון או אנשים דפוקים בשכל שממילא לא יודעים לנהוג. ובכל אופן גם רכב בן 20 שנה שמטופל יפה יסע כמו חדש. הכל בראש
שמרמין | 24.04.19
22.
אם קונים בישראל כל 3 שנים רכב חדש
אז לא משתלם לחיות בישראל. בגלל שהמיסוי בגין רכישת רכב חדש יהיה יותר יקר מעלות ביטוח בריאות פרטי בארהב. ולכן אם יש לך אפשרות תעבור לחיות בארהב. אם מחליפים רכב כל שנה שנתיים או שלוש אז המס שאתה מכניס למדינה כל כך גבוהה שלא משתלם לחיות בישראל ועדיף כבר לעבור לחיות בארהב.
שלומי דוידי | 24.04.19
18.
זה אפילו לא שטיות
קישקוש אחד גדול רכב ישן גם הוא בן 15 שנים הוא נבדק כל חצי שנה בטסט וראים מה תקין מה לא ואם יש בעיות בטיחות הוא עובר טיפול זה שקר גס אין הגיון שרכב ישן מעורב יותר בתאונות בדיוק הפוך רכב חדש בו הנהג כל הזמן לוחץ על כפתורים ולא מסתכל על הכביש זה גורם יותר תאונות זה כתבה בשביל לשכנע לקנות רכב חדש כדי שהמדינה תרווח עוד כמה לירות בעד המסים המטורפים שהיא מטילה חרטה ברתא מדינה מחורבנת
חיים שטיין | 24.04.19
14.
רוצים להפחית תאונות ונפגעים לאפס ?
יש להכניס מבחן פשוט של מהירות תגובה ויכולת תפקוד תחת לחץ. את המבחן הזה יהיה חובה לעבור בהצלחה כל ארבע שנים, מגיל 60 כל שנה. יש לשלול רישיון מיד מכל נהג שלא עובר את המבחן בהצלחה. יודעים למה זה לא יקרה ? המושכים בחוטים כאן לא מסוגלים ברובם לעבור מבחן כזה.
ג | 24.04.19
11.
רכב לצעירים
הרכבים הישנים נקנים בהרבה מקרים ע"י צעירים שעבורם זה הרכב הראשון. ניסיון הנהיגה שלהם דל והרצון להפגין יכולות גבוה. לוקחים סיכונים מיותרים. התוצאה יותר תאונות ותאונות יותר קשות ברכבים הישנים. את זה הסטטיסטיקה לא מראה. שימו לב לעובדה זו כשאתם קוראים את הכתבה.
אזרח ותיק | 24.04.19
10.
אין שום קשר בין גיל הרכב לתאונה
רק הנהג אשם ונהגים צעירים נוהגים במכוניות ישנות יותר באופן סטטיסטי. מי עוד נוהג במכוניות ישנות? חרדים וערבים. שני מגזרים שהחוקים בהם לא תפסו מי יודע מה. רק 0.5 אחוז מהתאונות נגרמות באשמת ליקוי ברכב. 99.5 אחוז נגרמות באשמת הנהג. זה נתון מארצות הברית ושם הם נוהגים בסופר גרוטאות.
אביחי | 24.04.19
9.
שטויות. רכב ישן, לא אומר שהוא פחות בטוח.
תטפלו ברכב כמו שצריך. שימו בולמים איכותיים. שימו צמיגים איכותיים. שימו ברקסים לא סיניים אלא ממותגים יותר איכותיים כמו ברמבו או בוש למשל. הרכב יתמרן ויעצור אולי טוב יותר מרכב חדש. הרכבים החדשים אינם מסתמכים על רכיבים איכותיים, אלא על מערכות מחשב. מציע לכם להיכנס לעמוד של בני הרניק ולראות כמה רכב חדש הוא לא בהכרח בטוח. וכמה רכב משופר ומתוחזק בטוח פי אלף.
אביחי | 24.04.19
8.
כרגיל משחקים עם הסטטיסטיקה
סתם בשביל העיניין, האם גם יש מתאים באחוז בעלות על רכב ישן בציבור הערבי, ובציבור הדתי? האם ציבורים אלו מעורבים יותר בתאונות? סביר שרכבים חדשים יהיו בטוחים יותר הם מכילים מערכות מתקדמות יותר והמערכות חדשות ובמצב טוב יותר, אבל אני חושב שיש יותר קשר לנהג מאשר לגיל הרכב. דבר נוסף, אחת הסיבות להזדקנות צי רכב היא שהיום שוק יד 2 מת, אי אפשר למכור כמעט רכב יד שניה לא בן 10 ולא בן 6 אז אנשים ממשיכים להחזיק ברכבים, אנשים מוסיפים עוד רכב למשפחה עבוד הילדים כי "לא כדאי" למכור ו"להפסיד"
רמי | 24.04.19
1.
חברת אוויס
חברת אוויס לפי דעתי תורמת גם היא לתאונות דרכים. רכשתי ממנה רכב בן שלוש שנים ליסינג חברה. התברר שבספר הרכב , כחצי שנה קודם לרכישה כבר הייתה בעיית מיספייר. הוחלפו פלגים לפני הזמן היצרני. שבועיים לאחר שהייתה אצלי שוב מיספייר. ושוב. והחלפות פלגים וקויל. והחלפת ראש מנוע. ואי מעבר טסט כי הרכב מתחמם. והתתכחשות של החברה כולל במשפט אצל רשם בכיר שלא הבין כנראה על מה מדובר והפסדתי. אבל ספר הרהב לא משקר.
ישראל | 24.04.19
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת