אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

כך נגביל נכון שביתות ב"שירותים חיוניים"

13 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

12.
כשלון צורב של שר תחבורה בעיקר בפתיחה החפוזה של חלק מהקו החדש לירושלים
שלא היה כלל בהרצה בלי נוסעים כמו שנהוג בארצות מערביות מסודרות. ביטול כמעט 20 רכבות יומיות מנהריה למרכז הארץ כדי להעביר קרונות שחסרו לקו המקרטע לירושלים על חשבון אלפי הנוסעים מהמרכז לצפון וחזרה שנהרסים מעמידה ארוכה ברכבות הצפופות. חוסר השקעה במסילות חדשות לאורך נחל איילון דבר שגרם ל''חניקת'' קווי הרכבת באזור תל אביב. עכשיו מצפים מעובדי הרכבת להעניק שירות לנוסעים בלי קרונות , בלי קטרים בלי מסילות. ולא דברנו על ביטול כל הרכבות היומיות ששר התחבורה דרש לעשות מתחנת ראשון מזרח לתל אביב כי אין מסילות ואין די קרונות, כי חשוב לפתוח מול מצלמות התקשורת קו חדש לא גמור בירושלים. הגיע הרגע שנדע את האמת ונוכל להתקדם קדימה עם שר תחבורה חדש עם פחות אג ויותר מעשים..
ריבי | 26.04.19
11.
רכבת
זה נהיה מוגזם עם השביתות לא יעלה על הדעת ביום בהיר מחליטים להשבית יש פה חיילים ואנשים שצריכים להגיע למקום עבודם איפה השר הממונה שידרוש מהמנכ" ל ישיבה דחופה. מול וועד העובדים לו מספיק שהם מקבלים משכורת עתק ולוקחים על דעת עצמם להשבית צריך לרסן אותם פעם אחד ולתמיד
מושיקו | 26.04.19
9.
מבחינת המדינה הרכבת זה משהו שנוסעים לכיף
הנה אפשר לחנות את הרכב הפרטי ליד התחנה ויש חנייה ממש גדולה, אם עמוס אפשר לעקוף את הפקקים. ולמה שמישהו ירצה לנסוע רק ברכבת? הרי בנינו אתה במרחק של כמה קילומטרים מכל הבניינים ולא דאגנו לשביל הליכה או לרוכבי אופניים שיוותרו על הרכב הפרטי. הרי הרכבת זה צעצוע.
. | 25.04.19
7.
הגבלת זכות השביתה, אבל איפה האיזון?
אכן צריכה להיות הגבלה על זכות השביתה במוצרים חיוניים אותם תגדיר המדינה, אבל הגבלה בלבד ללא שום מנגנון בקרה/ פיצוי הינה מסוכנת ומנוגדת לעקרונות יסוד במשק חופשי במדינה דמוקרטית שנרכשו בעמל רב במשך למעלה מ- 100 שנים. אפשרות אחת (אבל לא היחידה), הינה בוררות חובה.
יאיר | 25.04.19
2.
המשך
מסקנה, אם כמעט כל פעילות במשק היא חיונית, אזי כל הגבלה של זכות השביתה משמעה פגיעה חמורה בזכות ההתאגדות, משמעה הפניית המשק להעסקה לא מאורגנת, לטיפוחן של חברות כח אדם. מה שנחוץ הוא בנייה של מערכת יחסי עבודה קיבוצית אחראית ויש דגמים כאלה (סקנדינביה). אם במקום הקריאה הקבועה להגבלת זכות השביתה היתה הממשלה מקדמת הקמת צוות שיכלול את נציגי ארגוני המעסיקים, ארגוני העובדים, הממשלה והחוקרים בתחום. אם תידרש וועדה כזו להתדיין עד להגעה להסכמה על בניית אותה מערכת, שתבטיח יעילות, אמינות, אך גם הוגנות ותנאי עבודה הולמים, אז, כשייצא עשן לבן, יגיע הפתרון. יהיה זה פתרון מוסכם, ולכן, סיכויי הצלחתו גבוהים. אחרי הכל, בסופו של דבר בעזרת חוקים אפשר להשיג סדר רק אם החוקים מתקבלים בהסכמה רחבה. בלעדי זאת, חוקי גיוס מתלווים בהשתמטות המונית (ראה גיוס חרדים), חוקי תנועה הופכים להמלצות בלבד, וחוקי עבודה לתאונות עבודה מחרידות כפי שקורה בענף הבנייה.
רן-ח | 25.04.19
1.
"שירותים חיוניים"
טוב עשה יקי ברנס שהוסיף למונח שירותים חיוניים את המרכאות הכפולות, שכן במדינה מודרנית, כמעט כל שירות הוא חיוני. משק מודרני הוא משק המבוסס על תלות הדוקה ביותר בין חלקיו. נהגי הקטרים מובילים את הרכבות והם חיוניים. ספק הדלק לרכבת מספק גורם תפעול חשוב והשירות שלו חיוני. איש הביטחון מבטיח את בטחון הנוסעים והוא חיוני. עובד הנקיון מבטיח שהנסיעה ברכבת לא תהיה מוקד לזהום ולהתפשטות מחלות. מוכר הכרטיסים, או מתחזק הקופות האוטומטיות הוא חיוני וכן הלאה וכן הלאה. ואולם, התמקדנו עד כה רק בסביבה הקרובה של הרכבת. ומה עם הנהגים שמובילים את הנוסעים לרכבת? ומה עם עובדי התחזוקה של האוטובוסים? ומה עם עובדי אגפי הכספים של חברות האוטובוסים, ומה עם ... כל פעילות ופעילות במשק? במחקר שעשיתי לפני שנים רבות בנושא זה הסתבר לי שכולם מסכימים שיש לאסור שביתות בשירותים חיוניים, אלא שכל אחד ואחד חושב שכולם חיוניים חוץ מהוא עצמו. עובדי הרכבות יתמכו בהגבלת זכות השביתה של מורים, מורים בשל רופאים, רופאים בשל שוטרים, וכו' וכו'.
רן-ח | 25.04.19
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת