23. בס"ד אינגליש אלקטריק לייטנינג ראשון המבער האחורי באנגליה מציין האינגליש אלקטריק לייטנינג את המטוס הראשון בעל המבער האחורי בארצות הברית היו אלה מספר מטוסי סילון שהידוע בהם הוא הפאנטום f4.אגב נחיריו האחוריים של מטוס הסילון כווצו כדי להגדיל את לחץ הבערה האחורית לטובת הגדלת מהירות המטוס. בגרמניה הומצא למעשה מטוס הסילון הראשון,היינקל 178 ויורשו האמ אי262 היה למבצעי הראשון. יוצרו כ1500 מטוסי סילון ומתוכם 300 מבצעיים.טענת הטייסים הגרמניים שעם 100 מטוסים כאלה היו משנים את מפת הקרב איננה נכונהאי ניצולם של 1500 אמ אי 262 הוא הגורם להפסדם. M | 23.08.20 (ל"ת)
20. מטוס נוסעים לא כל מטוס בנוי למהירות גבוהה למשל כשהוא עובר את מהירות הקול הוא יכול להתפרק וגם הוא לא בנוי למהירויות גבוהות כמו שה-B52 יש לו 8 מנועים והוא מגיע רק ל-900 קמ"ש נציב | 26.05.19 (ל"ת)
19. לדעתי המבער שימש גם להפלת מסוק במלחמת יום הכיפורים. מטוס פנטום שזיהה מסוק קומנדו מצרי בדרך לנחיתה ולא היה במצב לירות עליו פשוט הפנה אליו את אחוריו ופתח מבער כדי לשתול אותו באדמה. קראתי | 25.05.19 (ל"ת)
18. הימים ההם לא ישובו... שרפנו דלק סילוני בידיים איפה ? הימים ההם שנות ה 50 מטוסים ישנים ומפגרים - את תערובת הדלק עם האויר הדלקנו במצתים באופן ידני . בעזרת מצערת ידנית שמותקנת בתא הטייס . בשעת תמרון האצה והמראה נאלצנו להפעיל ידנית את המצתים ומרססי הדלק קפטן . נורדין | 25.05.19 (ל"ת)
16. ניצן, סליחה- הכתבה לא ברורה ניצן אני קורא נלהב שלך ושותה את הכתבות שלך אבל הכתבה לא ברורה. ההתחלה ברורה, הסוף ברור (הפרקטיקה*) אבל לא ברור בפועל ההבדל בין מנוע בלי המבער האחורי למנועי סילון ישנים / אחרים אני לא מבין כל כך בתעופה, אבל החלק שאתה מתחיל להסביר על האוויר שמקיף את המנוע ומקרר אותו, לא ברור כל כך...מתנצל הכתבות האחרות שלך היו ערוכות יותר טוב בכל אופן נהנתי ולמדתי פה דברים חדשים אסף | 25.05.19 (ל"ת)
12. צירוף מקרים או מתאר נוסף: לעשות רושם על החבר'ה באוהלים של גיבוש טייס בשבוע שהוא מתקיים הפטישים | 24.05.19 (ל"ת)
שמן למדורת הסילון: כך הומצא המבער האחורי
23 תגובות לכתיבת תגובה