28. מסכימה עם כל מילה אני רואה מורים טובים שבוחרים לעזוב את המקצוע בגלל חוסר ההערכה בחברה שלנו למקצוע. דבר זה מתבטא לא רק בשכר, אלא בהיעדר האוטונומיה והמשאבים של מורה במערכת. בדומה ללא מעט מורים אני באתי מתוך תחושת שליחות. אני מאמינה שזהו המקצוע החשוב ביותר בחברה שלנו ושבעלי הכישורים שכלכלית יכולים להרשות לעצמם את השכר הנמוך מוטב שישקיעו את זמנם בדור הבא. מורה | 03.06.19 (ל"ת)
27. צודקת שמחה שמבינים. צודקת סוף סוף מישהו מבין. לא יעזור לנו ללמוד כל היום בכיתה. במילא המורים לא מלמדים משהו. עוד תלמידה שבוזה | 02.06.19 (ל"ת)
26. מושתת על שרידות וחשיבה מחוץ לקופסא שורש הרע מתחיל במערכת בית ספרית שכל עניינה הוא ממוצע בית ספרי. מי שאותר כפוטנציאל למימוש זוכה, השאר מדוכאים בשיטתיות. אין שיוויון הזדמנויות, אין מימוש פוטנציאל רק דיכוי דיכוי ועוד דיכוי. כל מה שצריך במערכת זה התאמה אישית לרמת לימוד ולקצב הלימוד. מי שרוצה לגשת לבגרות באנגלית בכיתה ט יוכל. מי שרוצה לחזור ולהבחן בפעם האלף בבגרות במתמטיקה 5 יח יוכל. אחרת לא יהיה שינוי , פשוט נמשיך ללמד אנגלית מכיתה ג עד יב ולא נדע להוציא מהפה משפט תיקני אחד מערכת החינוך בארץ | 02.06.19 (ל"ת)
24. החינוך כמורה זה מעל לארבעה עשורים. אני רואה איך בית הספר . אט אט הופך "לבייבי סיטר" של המדינה. צריך שבחינוך יעסקו אנשי חינוך בלבד. ולא כל מי שנפלט.או לא מצא עבודה יקלט. תופעה כזאת יש רק בחינוך. דיין | 02.06.19 (ל"ת)
23. עוד אחת שבחיים לא עמדה מול כיתה של תלמידים חלשים.. באה עם הצעות גרנדוזיות וביקורת על "איכות המורים". מה עם איכות התלמידים? רוב התלמידים הם פרחחים חסרי גבולות. אלא לא התלמידים שלומדים במכון וויצמן. לעומת זאת רוב המורים הם אנשי חינוך ממדרגה ראשונה שעושים לילות כימים להצלחת תלמידיהם. דוקטור, יש דברים שלא לומדים במכון ויצמן, וזה קודם כל להיות בנאדם. מורה | 02.06.19 (ל"ת)
22. קדימה התמודידי ליאת היקרה, קראתי ברירה את דבריך, את יושבת היום בתפקיד מאפשר ומתגמל כאחד, מדוע לא תעשי מעשה מתבקש ותעברי אולי לנסות להתמודד על מנעול״ת המשרד ואולי אף תפקיד שרת החינוך..... כן ברור לי שזו פוליטיקה, אבל דווקא את ממרום נסיונוך ראוי שמלבד עצות ראויות תעשי גם את הצעד, מכסימום זה גם יצליח אבי | 02.06.19 (ל"ת)
21. קודם כל משהו בסיסי לדעתי , חובה להוריד מס תלמידים בכיתה. 35 ילדים בגן, נשמע הגיוני?? דבר נוסף, כל החלטה בחינוך צריכה להיות בשיתוף אנשים מהשטח, מורים ועובדי הוראה. שלא תהיה החלטה מופרחת. ללי | 01.06.19 (ל"ת)
20. דרכי הוראה אני מסכימה עם חלק גדול מהדברים. יחד עם זאת רק ואני מדגישה רק מי שמלמד בפועל יודע טוב מכולם מה הדבר הנכון והיעיל. וכל עוד לא ישתפו מורים בפועל בתכנון ואופי הלמידה הדברים לא יפעלו כראוי. דומה הדבר שיתייעצו עם סנדלר על בנית גשרים.. או עם אדריכל על רפואה.. שר חינוך צריך שיהיה לו ליווי של אנשי הוראה מהשטח. ורק אז יש סיכוי שאכן יראו תוצאות. אני אומרת את הדברים כמורה בעלת ניסיון רב ועם קבלות בשטח שושנה | 01.06.19 (ל"ת)
19. מהפיכה בהחלט. במילים אחרות אני מבינה שמדובר ההפרטה. המכשול הגדול ביותר הוא ארגוני המורים משאירים אותנו לדשדש תמורת תווי קניה הגולף אנד כו מורה | 01.06.19 (ל"ת)
18. כל מילה בסלע סיימתי לפני 4 שנים יב' עם בגרות מלאה וזה לא בא בקלות. ישנה מציאות (בעיקר במהלך התיכון) שבה התלמיד צריך לפתח "בולמיה לימודית": לשנן כמויות חומר אדירות, "להקיא" אותן במבחנים (הרבים), ולשכוח הכל מיד (שכן לא הייתה הבנה והנעה מצידו של התלמיד במהלך הלמידה, אז איך יזכור?). רק אחרי התיכון פתאום התעניינתי בספרות, מדעים לשון ועוד שכן לא הייתי צריכה להבאיס עצמי במידע. גירוי יצר הסקרנות וההעמקה של תלמיד יעשה מהפכה לא רק במערכת החינוך אלא בחברה הישראלית כולה. מיכל | 01.06.19 (ל"ת)
17. שורש הרע, יום לימודים ארוך מהרגע שהאריכו שוב ושוב את שעות הלימוד, נוצר צורך להעסיק מורים ירודים יותר ויותר. יש לחתוך את שעות הלימוד לחצי, ולפטר את מחצית אוכלוסית המורים. זו שהאינטלגנציה שלה מתחת למאה נקודות משכל. פריקלי פיט | 01.06.19 (ל"ת)
16. הטובים לחינוך! מסלול חדש להכשרה ובסיומו מסדר כנפיים. מצטרף לדברים. הטובים לחינוך. הכשרה מקצועית, רחבה ועמוקה יותר ובסיומה, מסדר כנפיים - אמון באנשי החינוך וחופש מלא. אוטונומיה. כשהם יעופו, נגלה להקות תלמידים עפים. והשמיים הם הגבול. למוד סבל | 01.06.19 (ל"ת)
15. שינוי הסביבה הלימודית ות"ל צריך שר עם מעוף ואומץ לנער את המערכת , לגייס משאבים לשינוי הסביבה הלימודית. כיום היא מתאימה למאה ה-19. להקנות מיומניות וכשורים ליצירתיות, עבודת צוות, נהול פרוייקטים, חקר, למוד השפה האנגלית. תלמיד שיסיים כתה ו ינהל שיחה מותאמת לגילו. מיומניות וכישורי הרצאה ונהול דיון חובה תוך שילוב טכנולוגיות דיגטליות מורה גימלאית | 01.06.19 (ל"ת)
13. מנגנון מנופח של משרד החינוך יותר מידי מפקחים ומבחנים ארציים, כל אלו בולמים את התפתחות מערכת החינוך. שמתם לב כמה בניינים בארץ מחזיק משרד החינוך??? למה??? הרבה פקידות וחוסר יעילות של המערכת. על חשבון מורים ותלמידים אירמוש | 01.06.19 (ל"ת)
12. אהבתי כמעט כל מילה נכונה החינוך הוא של ההורים, הלמידה וההוראה של מורים. תמיד יש ביקורת על המורים והחופשות שלהם. יפה ותודה שנתת מידע השוואתי למה שקורה בעולם. נכון שלא כל המורים ידענים גדולים, אבל עבודה עם ילדים דורשת רגישות שלפעמים יותר חשובה מידע... לעובדה שחברים מורים טובים במתימטיקה ובאנגלית... מה הפלא? עם שכר כפי שמשלמים למורים, למה לעבוד בחינוך 24/7? כשאפשר לעבוד במקומות אחרים בהם ניתנת משכורת הולמת לידע במתימטיקה ובאנגלית ואם חסרים מורים... למה למהר לשלוח מורים ותיקים וטובים הביתה? JB | 01.06.19 (ל"ת)
11. מסכימה שכל עוד הממשלה מכתיבה אסור שהחינוך והלמידה יהיו בשליטת הממשלה או בידי שרים מתחלפים. שנית חייבים לצמצם את מס' התלמידים בכיתה, ואם מדברים על מצוינות ע"ש לדרוש זאת גם מהמנהלים והמורים, אין שום גבולות, אין הקפדה על סגנון דיבור תקין או לבוש תקין, ולגבי ההצעה של זהבה, אחת המגיעות כאן, תשמרי לעצמך את הבחירות שלך, ראינו מה עשה ליברמן כשהיה שר ביטחון, ראינו איך כל העדין שלו בחקירות נעלמו ופתאום בתו קיבלה מליונים.... הוא רואה רק כסף ואת הרוסים המבוגרים שהבטיח להם פנסיה.... Ofir | 01.06.19 (ל"ת)
10. מרחבי הלמידה שמותאמים למאה ה 21 יעלו מיליארדים. כרגע מורים משקיעים אלפי שעות מבלי להיות מתוגמלים על יצירת מרחבי למידה מעניינים, מאתגרים, מעוררי מוטיבציה.......... ובנוסף לא מעט כסף מתקציב אישי. עדי | 01.06.19 (ל"ת)
9. תגובה למנכ"לית מכון דוידסון את מבכה את החינוך בישראל ללא אבחנה בין חינוך ובין למידה, וכמו תיאורטיקנים רבים, גם את מעלה הצעות שחלקן כלליות ואינן בגדר חידוש. וודאי שיש מה לתקן, אך מערכת החינוך שלנו אינה כה גרועה : מגיעים ממנה רופאים מוכשרים, סטארטאפיסטים, אנשי הייטק, אנשי רוח ויוצרים בכל התחומים. גם את למדת בחינוך הישראלי וראי לאן הגעת. לסיכום : עלינו לשאוף למצויינות ( לא כל מי שמתחיל כתה א בהכרח יסיים יב גם אם צבר שליליים והעדרויות רבות), וכאשר ההורים ישכילו לשתף פעולה ויגבו את אנשי החינוך, לבטח גם ההישגים ישתפרו ללא הכר. רם אמית | 01.06.19 (ל"ת)
8. לא נכון א. חבל שהיא לא באה להיות מורה הרי רמת המורים כל כך נמוכה שהמערכת נדרשת לשינוי ואנשים כאלה בדיוק חסרים. ב. כל עוד יש 40 תלמידים בכיתה אי אפשר לעשות דבר כולל פיתוח חשיבה עצמית וחקר. חצי שיעור הוא רק משמעת. ארליך | 01.06.19 (ל"ת)
7. נוקשות משרד החינוך-6 ימי לימוד אני מסכימה עם כל מילה. אנחנו כרגע במאבק מול משרד החינוך על רקע פעולות כוחניות של המשרד המבקשות להעביר את חטיבת הנגיד מ 5 ימי לימוד (מזה 16 שנה) ל-6 ימי לימוד. ההורים, הילדים העירייה מתנגדים למהלך, אבל משרד החינוך בשלו. ההתנהלות נטולת גמישות, קשב ואפילו ללא ראציונל שיצדיק את ההחלטה. בכל העולם הנאור ילדים לומדים 5 ימים ורק פה כשכבר יש מוסד שפועל ״נכון״ כופים עליו חזרה. חינוך נימדד בהרבה פרמטרים. חלק מחינוך זה התנהלות הוגנת כלפי הילדים, וזה בכלל לא ״ניספר״ כשיקול. תושבת הרצליה | 01.06.19 (ל"ת)
6. תבחרו ליברמן, משרד החינוך יהיה טוב יותר וחילוני תבחרו ליברמן, משרד החינוך יהיה טוב יותר, חילוני יותר זהבה | 01.06.19 (ל"ת)
3. כמה נכון אבל, מה שווה משרד החינוך עם אנחנו לא שולטים עליו??.... השיקול במינוי השר הבא יהיה עד כמה יחזקו ויגדילו אף יותר את השליטה המדינתית... עוד נתגעגע למצב דהיום. איפה מורתי יהודית | 31.05.19 (ל"ת)
1. זה לא עומד להתרחש שרי חינוך הם פוליטיקאים רואים במערכת כלי לחיזוק מקורבים וליצירת מצביעים עתידיים למה שזה ישתנה? מעבר לכך, לא כל מי שדוחף לתלמיד טאבלט ליד הוא חדשן. החיסול המתמשך של מדעי הרוח ושל החינוך המקצועי הוא מזיק ויוצר דורות של תלמידים שהמערכת משמשת עבורם בייבי סיטר. לגבי מבחנים ושינון , מה לעשות יש דברים שכן ראוי לשנן ולזכור כדי שערכי יסוד אנושיים לא יהיו תלויים בקיומו של חיבור לרשת.... רון | 31.05.19 (ל"ת)
עצה לשר החינוך שטרם התמנה: תשחרר
28 תגובות לכתיבת תגובה