75. מפקד הטייסת נדמה לי שאיזכור מפקד הטייסת ,פופקו האגדי נשכח.בעת שרותי הצבאי בשדה התעופה באבו רודס זכינו לקבלו כל בוקר בעת נחיתת הדקוטה אותה נהג להטיס. תמיד הביא איתו ארוחת בקר טריה NATAN cohen | 04.03.20 (ל"ת)
73. עליה לארץ במטוס דקוטה בשנת 1950 שפר מזלי עם בני משפחת ועלינו לארץ במטוסי דקוטה מיושנים מאוד הטיסה הייתה מאוד קשה המטוס היה מאוד ישן אני כילד בן שש זוכר את הרעידות של המטוס זו הייתה הטיסה הראשונה בחיינו מבגדד ללוד ועד היום אנחנו מדברים על החויה שעברנו עם הטיסה בדקוטה באחד הימים בקרתי בשדה תעופה בדרום הארץ בסיור עם יעקב טרנר האגדי וספרתי את ספור עליתנו לארץ בדקוטה ואז נגשתי למטוס נשקתי אותו עם הצדעה ועם דמעות תודה בעיני תודה לך דקוטה אבנר קארו | 05.02.20 (ל"ת)
72. דקוטה לאימון נווטים, ולפינוי פצועים דקוטה מטייסת 103 שימש את ביה''ס לטיסה לאימון נווטים. במלחמת יום הכיפורים שימש דקוטה לפינוי פצועים משדה רפידים. אבי ג., ידע אישי | 07.01.20 (ל"ת)
71. דקוטה עבדתי באבו רודס. המטוס שהטיס אותנו היה כמובן הדקוטה. לא פעם לא הייתה התנעה, סובבנו חבל על בסיס הכנפיים ומשכנו והמנוע נדלק. כל מילה בסלע!! אזרח | 09.12.19 (ל"ת)
68. היתה לו גם מחווה בסרט 'נקמת הפנטום' עם ספינה דמויית דקוטה, עם אותו ציפוי אלומיניום כדג | 20.06.19 (ל"ת)
67. מחוץ למוזיאון הטכנולוגי של ברלין תלויה דקוטה (אמריקאית..) כהוקרה על שבירת המצור מישו | 20.06.19 (ל"ת)
66. עם קצת רוח נגדית הדקוטה יכול היה לטוס במקום. התכונה הזו של המטוס עשתה אותו אידאלי למשימות ל"א כי הוא ישב איפה שרצית ולא היה צריך לטוס הלוך ושוב. סבא | 18.06.19 (ל"ת)
65. בבטאוני חיל האויר הישנים היו הרבה סיפורים על דקוטות. למשל... בזמן המצור על ברלין המערבית, הדקוטות העבירו משלוח לוחות אלומיניום לברלין. הייתה טיסה אחת שלדקוטה היה קשה להמריא אך הצליחה בסוף להמריא ולהביא את המשלוח ליעדו. בסוף התברר שהעמיסו לוחות ברזל במקום אלומיניום ובכך בלי כוונה קבעו שיא עולמי למכסימום משקל מטען שהוטס בדקוטה... ויק | 18.06.19 (ל"ת)
64. היו אומרים שאם לא רואים נזילת שמן מהמנוע זאת בעיה כי זה היה אומר שנגמר השמן. ויק | 18.06.19 (ל"ת)
63. תוכניות המטוס נמסרו במסגרת סיוע גם לברה"מ ותורגמו לגירסה העשרונית, המטוס יוצר תחת השם li-2 סבי צנח לא פעם מהמטוס בעת מלחמת העולם השנייה מהצד הסובייטי ד.ר. | 18.06.19 (ל"ת)
62. יוצרו ממנו כל כך הרבה שעד היום ישנם חלקים חדשים ניתן לבנות מטוסים חדשים מחלקים חדשים שיוצרו בזמן מלחמת העולם השנייה. אלכס | 17.06.19 (ל"ת)
61. תגידו.... רק אני רוצה שיהיה מדור "קברניט" גם בנושאים אחרים: דמויות משפיעות, מוצרים משפיעים וכו'... הקברניט זה אחד המדורים המרתקים בכלכליסט | 17.06.19 (ל"ת)
60. למגיב 57, מנוע טורבופרופ הוא מנוע סילון לכל דבר ועניין מנוע סילון יכול להשתמש בסילון הגזים שהוא מייצר בשני אופנים: להניע טורבינה שמחוברת למדחף או להיות מוזרם החוצה דרך צינור פליטה ולגרום לדחף תוך ניצול חוק הפעולה והתגובה. לב המנוע הוא אותו לב:מנוע סילון. לוח השעונים מכיל שעוני מנוע של מנוע סילון. ידע אישי חינם | 16.06.19 (ל"ת)
59. כתבה מעוררת זכרונות וגעגועים בשלהי שנות ה-70 טסתי מספר פעמים בדקוטה מרפידים לנתב"ג וגם לשדה חיפה. בדרך היה הרבה הרבה זמן להנות מהנוף, לנמנם וגם לשהות בקוקפיט ולהרגיש שאני במלחמת עולם II. חה"א | 16.06.19 (ל"ת)
58. למגיב 8 - סכימת הצביעה משנות ה40, לא התמונה... רק כדי לסבר את האוזן: הפסים הלבנים בצד התחתון של הכנפיים הם "פסי פלישה" כפי שנצבעו מטוסי בעלות הברית בזמן הפלישה לנורמנדי (ולאחריה בזירה האירופאית) https://en.wikipedia.org/wiki/Invasion_stripes המבין יבין | 16.06.19 (ל"ת)
56. ל 30 חבל מאוד שאתה קורא בשבת. זה אסור, יום אחד תחזור בתשובה, ותתחרט על ההתנהגות הזו. שבת זה זמן להיות עם המשפחה, להתפלל, וללמוד תורה. זמן לנשמה. זה הכיף הכי גדול. לאומי | 15.06.19 (ל"ת)
55. אין ספק שהדקוטה היה אחד מהמטוסים המשפיעים ביותר אחד מהמטוסים הנמכרים ביותר, בהחלט היה חשוב גם למדינת ישראל כשהתשמשו בו אוויוני | 16.06.19 (ל"ת)
54. יש כאן טעות קלה.... סטאלין הטיל מצור על מערב ברלין, לא על מערב גרמניה. קפטן קירק | 15.06.19 (ל"ת)
53. סיפור אמיתי פעם ב76 חזרתי עם דקוטה לחצור ויצאתי לשתי דקות להוריד משהוא ולחזור למטוס שהמשיך לשדה דב. אבל פתאום המטוס התחיל להסיע וכל הציוד שלי עליו. רצתי אחריו והתחלתי לדפוק עליו עד שעצרו ופתחו לי את הדלת( זה היה בערב בחושך). בדיעבד בהתחשב בכך שגלגל הכיוון שלו נמצא מאחורה זה היה יכול להיות מסוכן אם הוא היה מסתובב פתאום. דן | 15.06.19 (ל"ת)
51. תגובה לדני מגיב 45 גם אני צנחתי ממנו גם מנורד וגם מהרקולס. הכי מפחיד היה מהדקוטה כי היה הכי פחות בטוח.. שלמה | 15.06.19 (ל"ת)
47. הדקוטה אוהב את הכתבות שלך מאוד וגם טסתי בדקוטה אחרי מלחמת יום כיפור בחזרה מפאיד יצחק | 15.06.19 (ל"ת)
44. The Dakota of Kibbutz Revivim A year ago I happened to stumble upon the neglected Dakota outside Kibbutz Revivim, just waiting patiently to be taken care of by scrap metal thieves. Moreover, the state in which the Dakotas are kept at the Israeli air force museum at Hazerim is nothing short of a total disgrace. I just hope that the new commander of the IAF is aware of that. There were 16 Dakotas that dropped paratroopers in the Metle Pass during Mivtzah Kadesh, the only combat drop in the history of the IDF. Those relics deserve better. The Israeli air force prides itself of being the most advanced in the world, but when it comes to preserving its glorious history, it is even worse than an air force of a third world country. Norkin! Do something TIMMMY | 15.06.19 (ל"ת)
43. "בר גביע" למי שזוכר מגבול הלבנון כל יום מוקדם בבוקר : "תחנות קרקל -קבלו בר גביע בגזרה" חיים ישראל | 15.06.19 (ל"ת)
41. כן! יש גרסאות משופצות לדקוטה עם מנועי סילון, או ליתר דיוק - טורבופרופ מדובר בשיפוץ מלא של המטוס, כולל הארכתו, החלפת המנועים, עיצוב קצות הכנפיים ושיקום עד למצב של מטוס חדש. המטוסים האלו משרתים בסופו של דבר באזורים הארקטיים בתנאים הקשים ביותר. חפשו ביוטיוב "Turbine DC-3". בודק ומוצא | 14.06.19 (ל"ת)
39. זה מה שעולה לראש לרובנו כשעולה המילה מטוס זהו באמת מטוס אייקוני כל כך שהוא שלט בתודעה קרוב ל60 שנה ורק לאחרונה דור המילניום עברו לתפיסת מטוסים כמטוסי סילון ולא מטוסי בוכנה. אבל גם אם כן הצורה והעיצוב הם אלמותיים וגם ה737 והA321 הם עדיין נושאי צלמו של הדקוטה וזה מדגיש עד כמה יעיל ופורץ דרך הוא היה לפני 80 שנה. גיל | 14.06.19 (ל"ת)
37. מטוס פשוט מושלם!! כאשר הנכדים של הנכדים שלי יחיו, הדקוטה עדיין תהיה רלוונטית. דורון | 14.06.19 (ל"ת)
36. DC 2.5 יש סיפורים על מטוסים שמכל מיני סיבות חיברו בצד אחד כנף של DC2 וכנף שניה DC3 וטסו כמו גדולים DC 2.5 | 14.06.19 (ל"ת)
29. ל-5 תביא קישור לשטויות האלה לא סביר שזה נכון. החומר של גוף המטוס לא יעמוד בעומסים של מנוע סילון ZZZ | 14.06.19 (ל"ת)
27. התחליף לדקוטה היא דקוטה אחרת כאשר נכנסו לצהל מטוסי הרקולס, והדקוטות נלחמו על חייהן נכתב על דופן כל דקוטה: התחליף לדקוטה היא דקוטה אחרת. באשר לנוחות הטיסה..........נו............ המטוס זחל, הרעש נוראי, למטוס לא הייתה דלת, ובעת הטיסה שנמשכה ונמשכה ולא הסתיימה, הטייסים היו מוציאים לנו ארגזי תפוזים כדי שנאכל ולא נשתעמם. אבי | 14.06.19 (ל"ת)
25. הדקוטה בשדה התעופה של אילת -> הוצגה שם עד שהועברה לנמל התעופה הבינלאומי "רמון". מול דלת הכניסה בדקוטה של חיל האויר בדופן הפנימית יש שלט: "התחליף היחידי לדקוטה הוא מטוס דקוטה אחר". ר. שהם | 14.06.19 (ל"ת)
22. יופי של כתבה רק תיקון קטן: לא מערב גרמניה היתה במצור ב 1948, אלא מערב ברלין. דורון | 14.06.19 (ל"ת)
17. התמונה האחרונה לא משנות ה- 40 . בעל האתר עם החולצה מהשנים האחרונות התמונה האחרונה לא משנות ה- 40 התמונה האחרונה לא משנות ה- 40 | 14.06.19 (ל"ת)
16. המצור על ברלין המטוס שימש גם כרכבת אווירית בימי המצור הסובייטי על ברלין. 1948-1949. https://en.wikipedia.org/wiki/Berlin_Blockade דגבד | 14.06.19 (ל"ת)
14. מטוס דקוטה יצא לי לטוס במטוס הזה בסיני לא משהו מיוחד עם הרעש והחגורות בבטן המטוס וספסלי אלומיניום בשיפוע יפרח שלום שדרות | 14.06.19 (ל"ת)
13. דקוטה אהובתי הטסתי את הדקוטה מ 1968 ועד הוצאתה משרות. אכן אין עליה . כמה סיפורים אוכל למלא כאן .... קצרה היריעה . מטוס מעולה שאפשר להתחבר אליו בנפש . הלוואי ונוכל להחזיר לטיסה את הדקוטה הכמעט שמישה שעומדת מיותמת במוזאון ח׳א בחצרים . מי יתן . עמוס טרנר | 14.06.19 (ל"ת)
9. מטוס גרוע מטוס לא נוח בכלל לטוס בו..הכיסא לא נוח וקשה לישיבה ממושכת . עשוי לבד ונצרי קש . מחניק ומרעיש רעש מחריש אוזניים . מטלטל באויר מצד לצד כאילו היה פיסת נייר . פרט לצמיגים שעשוי היטב ומחומר מעולה נגד שחיקה וחיכוך מונע חימום יתר ופיצוצים .. השאר גרוע ! פנדי .ט | 14.06.19 (ל"ת)
8. תן לנו איזה סיפור על הצסנה 172 האגדי ולמה הפסיקו לייצר אותו,תודה חולה טייס........ | 14.06.19 (ל"ת)
6. אוהב את הכתבות שלך גם אני אוהב מאוד את הכתבות שלך, לגבי הדקוטה זה המטוס הראשון שטסתי בו בחיי, במלחמת יום כיפור ממחניים לשארם אשח׳ , מטוס של חברת הנפט שהפיקה נפט בסיני. י.מ | 14.06.19 (ל"ת)
5. שידרוג הדקוטה לאחרונה אפשר לראות באינטרנט כי משדרגים את הדקוטה על ידי כך שמחליפים את מנועי הבוכנה במנועים מודרניים - טורבו סילון אשמח לראות התייחסות וכתבה ממקצוענים . שמואל | 14.06.19 (ל"ת)
1. תוספת - יחידות מידה ה- DC3, בגלל רמת התפוצה שלו, אחראי בפעול שעד היום מדידות של גבהים, מהירויות וכו' נמדדים במושגים אמריקאיים ולא בשיטה המטרית. חאג' | 14.06.19 (ל"ת)
סיפורו של המטוס החשוב ביותר בהיסטוריה
75 תגובות לכתיבת תגובה