אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

סיפורו של המטוס החשוב ביותר בהיסטוריה

75 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

73.
עליה לארץ במטוס דקוטה
בשנת 1950 שפר מזלי עם בני משפחת ועלינו לארץ במטוסי דקוטה מיושנים מאוד הטיסה הייתה מאוד קשה המטוס היה מאוד ישן אני כילד בן שש זוכר את הרעידות של המטוס זו הייתה הטיסה הראשונה בחיינו מבגדד ללוד ועד היום אנחנו מדברים על החויה שעברנו עם הטיסה בדקוטה באחד הימים בקרתי בשדה תעופה בדרום הארץ בסיור עם יעקב טרנר האגדי וספרתי את ספור עליתנו לארץ בדקוטה ואז נגשתי למטוס נשקתי אותו עם הצדעה ועם דמעות תודה בעיני תודה לך דקוטה
אבנר קארו | 05.02.20
65.
בבטאוני חיל האויר הישנים היו הרבה סיפורים על דקוטות. למשל...
בזמן המצור על ברלין המערבית, הדקוטות העבירו משלוח לוחות אלומיניום לברלין. הייתה טיסה אחת שלדקוטה היה קשה להמריא אך הצליחה בסוף להמריא ולהביא את המשלוח ליעדו. בסוף התברר שהעמיסו לוחות ברזל במקום אלומיניום ובכך בלי כוונה קבעו שיא עולמי למכסימום משקל מטען שהוטס בדקוטה...
ויק | 18.06.19
60.
למגיב 57, מנוע טורבופרופ הוא מנוע סילון לכל דבר ועניין
מנוע סילון יכול להשתמש בסילון הגזים שהוא מייצר בשני אופנים: להניע טורבינה שמחוברת למדחף או להיות מוזרם החוצה דרך צינור פליטה ולגרום לדחף תוך ניצול חוק הפעולה והתגובה. לב המנוע הוא אותו לב:מנוע סילון. לוח השעונים מכיל שעוני מנוע של מנוע סילון.
ידע אישי חינם | 16.06.19
53.
סיפור אמיתי
פעם ב76 חזרתי עם דקוטה לחצור ויצאתי לשתי דקות להוריד משהוא ולחזור למטוס שהמשיך לשדה דב. אבל פתאום המטוס התחיל להסיע וכל הציוד שלי עליו. רצתי אחריו והתחלתי לדפוק עליו עד שעצרו ופתחו לי את הדלת( זה היה בערב בחושך). בדיעבד בהתחשב בכך שגלגל הכיוון שלו נמצא מאחורה זה היה יכול להיות מסוכן אם הוא היה מסתובב פתאום.
דן | 15.06.19
44.
The Dakota of Kibbutz Revivim
A year ago I happened to stumble upon the neglected Dakota outside Kibbutz Revivim, just waiting patiently to be taken care of by scrap metal thieves. Moreover, the state in which the Dakotas are kept at the Israeli air force museum at Hazerim is nothing short of a total disgrace. I just hope that the new commander of the IAF is aware of that. There were 16 Dakotas that dropped paratroopers in the Metle Pass during Mivtzah Kadesh, the only combat drop in the history of the IDF. Those relics deserve better. The Israeli air force prides itself of being the most advanced in the world, but when it comes to preserving its glorious history, it is even worse than an air force of a third world country. Norkin! Do something
TIMMMY | 15.06.19
41.
כן! יש גרסאות משופצות לדקוטה עם מנועי סילון, או ליתר דיוק - טורבופרופ
מדובר בשיפוץ מלא של המטוס, כולל הארכתו, החלפת המנועים, עיצוב קצות הכנפיים ושיקום עד למצב של מטוס חדש. המטוסים האלו משרתים בסופו של דבר באזורים הארקטיים בתנאים הקשים ביותר. חפשו ביוטיוב "Turbine DC-3".
בודק ומוצא | 14.06.19
39.
זה מה שעולה לראש לרובנו כשעולה המילה מטוס
זהו באמת מטוס אייקוני כל כך שהוא שלט בתודעה קרוב ל60 שנה ורק לאחרונה דור המילניום עברו לתפיסת מטוסים כמטוסי סילון ולא מטוסי בוכנה. אבל גם אם כן הצורה והעיצוב הם אלמותיים וגם ה737 והA321 הם עדיין נושאי צלמו של הדקוטה וזה מדגיש עד כמה יעיל ופורץ דרך הוא היה לפני 80 שנה.
גיל | 14.06.19
27.
התחליף לדקוטה היא דקוטה אחרת
כאשר נכנסו לצהל מטוסי הרקולס, והדקוטות נלחמו על חייהן נכתב על דופן כל דקוטה: התחליף לדקוטה היא דקוטה אחרת. באשר לנוחות הטיסה..........נו............ המטוס זחל, הרעש נוראי, למטוס לא הייתה דלת, ובעת הטיסה שנמשכה ונמשכה ולא הסתיימה, הטייסים היו מוציאים לנו ארגזי תפוזים כדי שנאכל ולא נשתעמם.
אבי | 14.06.19
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת