אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

אוויאשן הישראלית חשפה בפריז את מטוס הנוסעים החשמלי הראשון בעולם

78 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

72.
לא ממש יעיל. הרבה בעיות לפתור..
יעילות מנוע חשמלי צריך לחשב יעילות ייצור כ 50% יעילות הולכה כ 70% יעילות טעינת סוללה 60- 70% יעילות פריקה (תלוי בקצב הפריקה) כ 80-70% יוצא שהיעולות הכללית שזה *מכפלה* של הנל באיזור ה 10% בנוסף משקל הסוללות תמיד גבוה בניגוד למשקל הדלק שתלוי בכמה מילאו וכמה השתמשו
נוסעה מתמיד | 23.06.19
60.
ל-49 שמח לקרוא תגובה מנומקת :)
1. לגבי נצילות של מנוע חשמלי – מחשבים ממוצע של נצילות של תחנת כוח, כי בה מפיקים את החשמל שדרוש כדי לסובב את המנוע החשמלי, ונצילות של מנוע עצמו – 2 / (20 + 90). 2. 60% זו נצילות מרבית של טורבינת גז, אבל היא רק חלק קטן ממנגנון הפקת החשמל. נתון סופי במקרה זה נע בין 20% ל-35%. 3. מסכים איתך לגבי כריית ליתיום, אבל תחשוב מה יקרה אם יצטרכו לעלות את התפוקה פי 10. במקרה זה בוודאי שנתחיל להרגיש את ההשפעה. 4. יצור חשמל ממקורות אנרגיה מתחדשות מהווה להיום עד 25% מיצור חשמל עולמי, והנתון עולה עם השנים, אבל גם הצריכה עולה, ותעלה הרבה יותר מהר אם נעזר בחשמל לצורך שינוע. השאלה היא עד כמה אפשר לנצל אנרגיה מתחדשת, זה מאוד תלוי במיקום גיאוגרפי, אקלים ועוד שלל משתנים (ראה משבר האנרגיה בברזיל בשנות 2001 – 2002 בגלל תקופה של בצורת). על תבין אותי לא נכון, אני מאוד בעד המעבר משריפת פחם, גז או מוצרי נפט לצורך הפקת אנרגיה (סיבובית, חשמלית – זה לא ממש משנה) לשיטות הרבה יותר יעילות והרבה פחות מזהמות. הבעיה היא שמדברים על שינוע בעזרת חשמל כעל פתרון קסם, אבל אנשים לא מודעים לגבי המחיר הסביבתי של הפקת החשמל.
מהנדס | 21.06.19
57.
תותחים!
איכס, איזה תגובות עלובות, של חמוצים ציניים, לוזרים מקצוענים, שחוץ מלחטט באף לא עשו דבר יצירתי מימיהם, כי כל מי שכן עשה, על בטוח אומר 'שאפו'. מדובר בפרוייקט יפהפה, ראשוני, חלוצי, ובכלל, להרים מטוס, בטכנולוגיה חדשה, שיקבל בסוף אישור של הFAA, זה ממש לא פשוט!. באשר לבטיחות, זה פי אלף בטוח ממטוס רגיל, כי מנועים חשמליים אמינים בהרבה, והכי חשוב, אין דלק שהופך כל נחיתת אונס שנייה, להתרסקות מלווה בשרפה קטלנית. בנוסף, הוא נראה מעט דאוני, ועושה רושם שאין למטוס בעיה ל'דאות' לנחיתה גם אם שורד בו, מנוע בודד. שאפו. תותחים!
גאווה | 21.06.19
55.
כולכם פיספסתם את העיקר: מדובר בדאון
שצריך מטוס פי 2 יותר גדול כדי להרים אותו לאוויר. תחשבו על הכבל... ההספק שלו לשעתיים וחצי טיסה הוא שליש משל מנועים למטוס בגודל דומה ולכן גם השיוט לא יגיע כנראה למהירות ולטווח שמוזכרים בכתבה. אולי ישימו גם מנוע רגיל להמראה אבל אז הייתי ממליץ להמשיך איתו ולהשאיר את הבטריה (במשקל 3 טון) בבית.
יגאל | 21.06.19
51.
ל-39, אתה מבין עניין אבל...
לא הבנתי את איך הגעת מזה שנצילות מנוע חשמלי בין 50% ל-63%? אם אני מבין נכון הטענה שלך היא שחשמל שמופק מתחנת כוח הפועלת על גז, אשר בעצמו מניע מנוע חשמלי, גורם לכך שהנצילות הכוללת נמוכה ממש (כי מאבדים אנרגיה בהפקת החשמל, ואז בצריכת החשמל), אבל אז זו מכפלה. אגב, עד כמה שידוע לי, וממה שקראתי, תחנות כוח על גז עם נצילות של 60% פלוס מינוס. בכל מקרה, כריית ליתיום זה תהליך חד פעמי, ואני מסכים שהוא מזהם, אבל הנזק מרוכז לנקודה אחת והזיהום לא נפלט לאטמוספירה. כמוכן, את הסוללות אפשר למחזר כאשר מורידים רכב מהכביש. דבר שני, בשונה מישראל, יש מדינות כמו קוסטה ריקה, נורבגיה, דנמרק, ניו זילנד, ברזיל, ועוד שמייצרות את הרוב המוחלט של החשמל מאנרגיה מתחדשת, אז פרט לכריית הליתיום והזיהום הנוצר מייצור הרכב, לאורך שימושו הזיהום שנוצר זניח וללא ספק קטן יותר מאשר של רכבים עם מנוע בעירה. דעתי האישית היא שגם אנרגיה גרעינית היא ירוקה אבל זה נתון לויכוח אז אשים את זה בצד. בכל מקרה, רכבים חשמליים מזהמים פחות לאורך חייהם מאשר רכב רגיל, ובמיוחד כאשר אתה יכול למחזר את הסוללה ולא צריך לכרות עוד ליתיום.
מהנדס, אבל תוכנה | 20.06.19
49.
שעת טיסה 200 דולר, אבל האם זו העלות לנוסע או העלות הכוללת?
אם זו העלות הכוללת, צריך להשוות את העלות לנוסע ביחס למטוס רגיל ולהוסיף את הנתון של גודל המטוס הרגיל אליו משווים. נתון נוסף הוא מהירות הטיסה בה נעשית ההשוואה. 440 קמ"ש איננה בהכרח מהירות גבוהה ביחס למטוסי סילון ואפילו מטוסי מדחף. אם זמן הטיסה ארוך יותר, זה חסרון לנוסעים. צריך לראות מה היתרון האמיתי בשוק (מלבד הרעש ושריפת הדלק). אחרת האינפורמציה יכולה רק להיראות טוב אך לא בהכרח להיות טובה.
איציק | 20.06.19
41.
ל-25, כדאי שתשלים השכלתך בכל מה שקשור למנועים, ייצור והספקה של חשמל
נצילות תחנת כוח המפיקה חשמל מגז הינה בטווח בין 20% ל-35%.נצילות מנוע חשמל - בין 80% ל-90%. זאת אומרת, שנצילות של מנוע חשמלי הינה בטווח של 50% עד 63%. נצילות מנוע סילון בערך 50% עד 55%. נצילות של מנוע בעירה פנימי - בין 25% ל-55%. לכן, כאשר מדובר במטוסים, ההפרש הוא זניח, במקרה של רכבים זה טיפה יותר משמעותי אבל אתה כנראה לא מודע לשני דברים נוספים: 1. יצור של סוללות - זהו אחד התהליכים המזהמים שמתרחשים כרגע על פני כדור הארץ. החל מכרייה של מתכות נדירות ועד יצור עצמו - זה תהליך שמאוד פוגע בסביבה. כרגע אנחנו לא מרגישים את זה יותר מדי, אבל אם נניח נמיר את כל כלי התחבורה (כולל אווירית) לחשמל - הפגיעה בסביבה תהייה משמעותית ביותר. 2. לצורך הספקת חשמל משתמשים בתשתית שמוליכה זרם חשמלי. לתשתית זאת, יש מוגבלויות תעבורה. טעינה של רכבים חשמליים דורשת הרבה הספק מידי, במיוחד אם מדובר בטעינה מהירה. לצורך כך יהיו חייבים לשדרג את התשתית הקיימת, שתוכל לספק לפחות פי 10 יותר מצריכת החשמל שדרושה כיום. זה אומר - פי 10 יותר מוליכים ,צורך בביצוע חפירות ועבודות שונות אחרות, ושוב פעם - פגיעה משמעותית באיכות הסביבה
מהנדס | 20.06.19
36.
תגובה ל-23
החברה נמצאת בשטח השיפוט של קדימה צורן, שלא כמו הרחוב של מתחם רולדין ששייך למועצת לב השרון. אבל מה יהיה עם הניקיון ביישוב ?! רוצה לומר שתושבי קדימה-צורן צריכים להתחיל להשתמש במירמורון, בחיים שלי לא נתקלתי שתושבים הזויים כאלה. בהמות שמלכלכות ומזהמות את היישוב ובוכות בלי הפסקה. זהו פרקתי !!!
אסף | 20.06.19
31.
כדי להיות מסחרי צריך להיות מסוגל לזמן סבב קצר
הבעיה המסורתית עם כלי רכב חשמליים היא שזמן טעינת הסוללות ארוכה משמעותית מזמן תדלוק. ברכבים פרטיים הבעיה פחותה, כי בד"כ הסוללה מספיקה ליום, וניתן לטעון בלילה. לגבי מטוסים - כדי להיות כלכלי מטוס צריך לטוס בסבבים קצרים - לסיים טיסה וכמעט מייד לצאת לטיסה הבאה. לא ברור מהכתבה איך מתכוונים להתמודד עם הבעיה הזאת.
דקל | 20.06.19
24.
ל 7 - חשמל אפשר להפיק מהרבה מקורות כולל גז ויצורו בחח זול מאשר במנו סילון קטן
כדאי שתשלים השכלתך בכל הקשור לנצילות של מנועים גז הוא זול (אם לא מתעקשים לקנות מתשובה ביבי שטייניץ ...) הנצילות של ייצור חשמל מגז בתחנת כח גדולה עולה בהרבה על נצילות של שריפת דלק סילוני במנוע סילון קטן המותקן על מטוס. ההערה שלך יכלה להאמר גם לגבי כל המכוניות החשמליות וגם בתחום הזה האמור לעיל מסביר את המצב
mik776 | 20.06.19
15.
לעומר בר יוחאי
"..שעת טיסה שלו תעלה כ־200 דולר, כמחצית מהעלות של מטוס רגיל..." 1. אין ארוחות חנם 2. "...דלק מהווה 30% מהעלויות של חברות תעופה, ומחיריו נתונים לשינויים, בהתאם למחיר הנפט. חשמל זול משמעותית ..." ממה מפיקים את החשמל בדיוק? או שאצלכם בקדימה צורן חוקי פיסיקה עובדים אחרת ?
ישראלי מבין | 20.06.19
11.
אין דבר כזה מושלם
חסר משהו, כמה זמן לוקח לטעון את הסוללה. מה המחיר לכרטיס עד 1000ק"מ. המטוס מוגבל לטווח טיסה. זה יכול להצליח רק לגבי רוכשים פרטיים, כמטוס מנהלים. למעשה כל העוסקים בתעופה מפתחים מטוס על חשמל. בשורה תחתונה הזוכה יהיה בעל טווח הנסיעה המרבי ביותר, ומס' הנוסעים הרב ביותר. החלום עוד רחוק.
רפי | 20.06.19
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת