78. א אני לא מבין הרבה במטוסים ,רק שאלה ,כדאי אולי לנסות מערכת היברידית במטוסי בוכנה כמו atr72 או דומה ??? אליקו | 24.10.19 (ל"ת)
76. לא היה ולא יהיה בדלק מטוסים יש 43 מגה גול לקילו בסוללות יש קצת פחות מ1 מגה גול לקילו. המטוס הזה יעוף כמו גמל שפורח באוויר. שמוליק | 25.06.19 (ל"ת)
75. התחלה מעולה השלב הבא זה מטוס גדול יותר עם טווח משופר. לדעתי טווח עדיף על מהירות במקרה של מטוס חשמלי. ולכן הייתי מגדיל לו את שטח הכנף. הוא היה איטי יותר אבל מגדיל את המרחק משמעותית. אביחי | 24.06.19 (ל"ת)
73. השלב הבא-המראה ונחיתה אנכית מטוס זה אם ישולבו בו יכולות נחיתה והמראה אנכית יהיה להיט . אין צורך בשדה תעופה , ללא רעש או זיהום , עלות נמוכה . מונית לנסיעה של 1000 קמ"ש עולה יותר לילי | 23.06.19 (ל"ת)
72. לא ממש יעיל. הרבה בעיות לפתור.. יעילות מנוע חשמלי צריך לחשב יעילות ייצור כ 50% יעילות הולכה כ 70% יעילות טעינת סוללה 60- 70% יעילות פריקה (תלוי בקצב הפריקה) כ 80-70% יוצא שהיעולות הכללית שזה *מכפלה* של הנל באיזור ה 10% בנוסף משקל הסוללות תמיד גבוה בניגוד למשקל הדלק שתלוי בכמה מילאו וכמה השתמשו נוסעה מתמיד | 23.06.19 (ל"ת)
71. מגיב 69, את הכתבה קראת? המטוס לא ייוצר בישראל. הוא מפותח בישראל ומתוכנן לייצור סדרתי בארה"ב שם נמצא השוק העיקרי שלו. סתם אחד | 22.06.19 (ל"ת)
69. תא דלק יכול להאריך את הטווח . עד כמה פטנטים שמרפשריםנאגירה בטוחה של מימן ותדלוק מהיר מימן | 21.06.19 (ל"ת)
68. מטוס אוטונומי חשמלי ירסק את מחירי הטיסה תחשבו על מטוס כזה אוטונומי 200$ טיסה של שעתיים ל 10 נוסעים. כל נוסע ישלם 20$. תוסיף עליות תפעול של 100% הגעת ל 40$. ענף התעופה עומד לקבל זעזוע רציני בשנים הקרובות. אלון | 22.06.19 (ל"ת)
66. 200 דולר לשעה המחיר צריך להיות מחיר לק"מ ולא לשעה כי הוא טס לאט יותר ובנוסף אין סיכוי לחברה ישראלית לייצר מטוס נוסעים בישראל ולהיות רווחית נראה לי כתבה יחצנות לגיוס כסף בטר פלייס למטוסים כסף על קרן הצבי רונן | 21.06.19 (ל"ת)
65. נהדר. מטוסים תורמים לא מעט לפליטות גזי החממה. ברגע שהם יוכלו לקבל את החשמל מאנרגיה מתחדשת זה יעזור לא מעט במירוץ כנגד שינוי האקלים. יעל | 21.06.19 (ל"ת)
64. אנרגיה טבעית המטוס יכול לקחת ארגיה מהשמש ומהרוח גם ובכך לחסוך עוד באנרגיה היצירה של הסוללות אכן מזהם אבל הזיהום הנוכחי יכול לגרום להפחתת הזיהום בעתיד אני מאמין שעוד 20 שנה יהיו מכוניות חשמליות וגם מטוסים D0g1234 | 21.06.19 (ל"ת)
63. ל 46 - כאשר טייס אחד חוטף התקף לב, זה לא משנה כמה המטוס פשוט טיסות מסחריות עם מספר נוסעים מסויים דורשות שני טייסים, ולו רק מהסיבה הזו (חשש לאירוע בריאותי של אחד מאנשי הצוות בזמן הטיסה.) נילס | 21.06.19 (ל"ת)
61. כל הכבוד מקדימים ענקיות תעופה רוב התגובות כאן לא רלוונטיות כיוון שחברות תעופה עובדות על מיזם זהה, כלומר יש היתכנות כלכלית מאחורי המיזם שיוריד מחירים ובעתיד יגדיל את הטווח. מקווה שההכנסות יגיעו לישראל ולא לארצות זרות... אופיר | 21.06.19 (ל"ת)
60. ל-49 שמח לקרוא תגובה מנומקת :) 1. לגבי נצילות של מנוע חשמלי – מחשבים ממוצע של נצילות של תחנת כוח, כי בה מפיקים את החשמל שדרוש כדי לסובב את המנוע החשמלי, ונצילות של מנוע עצמו – 2 / (20 + 90). 2. 60% זו נצילות מרבית של טורבינת גז, אבל היא רק חלק קטן ממנגנון הפקת החשמל. נתון סופי במקרה זה נע בין 20% ל-35%. 3. מסכים איתך לגבי כריית ליתיום, אבל תחשוב מה יקרה אם יצטרכו לעלות את התפוקה פי 10. במקרה זה בוודאי שנתחיל להרגיש את ההשפעה. 4. יצור חשמל ממקורות אנרגיה מתחדשות מהווה להיום עד 25% מיצור חשמל עולמי, והנתון עולה עם השנים, אבל גם הצריכה עולה, ותעלה הרבה יותר מהר אם נעזר בחשמל לצורך שינוע. השאלה היא עד כמה אפשר לנצל אנרגיה מתחדשת, זה מאוד תלוי במיקום גיאוגרפי, אקלים ועוד שלל משתנים (ראה משבר האנרגיה בברזיל בשנות 2001 – 2002 בגלל תקופה של בצורת). על תבין אותי לא נכון, אני מאוד בעד המעבר משריפת פחם, גז או מוצרי נפט לצורך הפקת אנרגיה (סיבובית, חשמלית – זה לא ממש משנה) לשיטות הרבה יותר יעילות והרבה פחות מזהמות. הבעיה היא שמדברים על שינוע בעזרת חשמל כעל פתרון קסם, אבל אנשים לא מודעים לגבי המחיר הסביבתי של הפקת החשמל. מהנדס | 21.06.19 (ל"ת)
58. יצור איך מטוס ישראלי וחברה ישראלית והייצור מתבצע בארה"ב ,לא ברור. עוד סוג של חלם. אורן | 21.06.19 (ל"ת)
57. תותחים! איכס, איזה תגובות עלובות, של חמוצים ציניים, לוזרים מקצוענים, שחוץ מלחטט באף לא עשו דבר יצירתי מימיהם, כי כל מי שכן עשה, על בטוח אומר 'שאפו'. מדובר בפרוייקט יפהפה, ראשוני, חלוצי, ובכלל, להרים מטוס, בטכנולוגיה חדשה, שיקבל בסוף אישור של הFAA, זה ממש לא פשוט!. באשר לבטיחות, זה פי אלף בטוח ממטוס רגיל, כי מנועים חשמליים אמינים בהרבה, והכי חשוב, אין דלק שהופך כל נחיתת אונס שנייה, להתרסקות מלווה בשרפה קטלנית. בנוסף, הוא נראה מעט דאוני, ועושה רושם שאין למטוס בעיה ל'דאות' לנחיתה גם אם שורד בו, מנוע בודד. שאפו. תותחים! גאווה | 21.06.19 (ל"ת)
56. הידע והיוזמה לפיתוח המטוס הגיע ממירי רגב, מיקי זהר, השר אקונילמל, ביטן ואמסלם. כפיים. הבכיין משדרות.. | 21.06.19 (ל"ת)
55. כולכם פיספסתם את העיקר: מדובר בדאון שצריך מטוס פי 2 יותר גדול כדי להרים אותו לאוויר. תחשבו על הכבל... ההספק שלו לשעתיים וחצי טיסה הוא שליש משל מנועים למטוס בגודל דומה ולכן גם השיוט לא יגיע כנראה למהירות ולטווח שמוזכרים בכתבה. אולי ישימו גם מנוע רגיל להמראה אבל אז הייתי ממליץ להמשיך איתו ולהשאיר את הבטריה (במשקל 3 טון) בבית. יגאל | 21.06.19 (ל"ת)
54. הבנקים להם הלוואה של מיליארד $ למפעל ייצור וכן יפותח דגם גדול יותר עם עד 18 איש מהיר יותר. מנכ״ל משרד הכלכלה | 20.06.19 (ל"ת)
52. כל הכבוד אני שואל האם אפשר לרתום את כיסאות למצנחים אז במקרה של תקלה יש אפשרות להצניח את כל הנוסעים כאשר כיום כל חברות התעופה יודעות אם יש כשל כל שהוא במהלך הטיסה כול הנוסעים הולכים..... גאווה ישראלית! | 20.06.19 (ל"ת)
51. ל-39, אתה מבין עניין אבל... לא הבנתי את איך הגעת מזה שנצילות מנוע חשמלי בין 50% ל-63%? אם אני מבין נכון הטענה שלך היא שחשמל שמופק מתחנת כוח הפועלת על גז, אשר בעצמו מניע מנוע חשמלי, גורם לכך שהנצילות הכוללת נמוכה ממש (כי מאבדים אנרגיה בהפקת החשמל, ואז בצריכת החשמל), אבל אז זו מכפלה. אגב, עד כמה שידוע לי, וממה שקראתי, תחנות כוח על גז עם נצילות של 60% פלוס מינוס. בכל מקרה, כריית ליתיום זה תהליך חד פעמי, ואני מסכים שהוא מזהם, אבל הנזק מרוכז לנקודה אחת והזיהום לא נפלט לאטמוספירה. כמוכן, את הסוללות אפשר למחזר כאשר מורידים רכב מהכביש. דבר שני, בשונה מישראל, יש מדינות כמו קוסטה ריקה, נורבגיה, דנמרק, ניו זילנד, ברזיל, ועוד שמייצרות את הרוב המוחלט של החשמל מאנרגיה מתחדשת, אז פרט לכריית הליתיום והזיהום הנוצר מייצור הרכב, לאורך שימושו הזיהום שנוצר זניח וללא ספק קטן יותר מאשר של רכבים עם מנוע בעירה. דעתי האישית היא שגם אנרגיה גרעינית היא ירוקה אבל זה נתון לויכוח אז אשים את זה בצד. בכל מקרה, רכבים חשמליים מזהמים פחות לאורך חייהם מאשר רכב רגיל, ובמיוחד כאשר אתה יכול למחזר את הסוללה ולא צריך לכרות עוד ליתיום. מהנדס, אבל תוכנה | 20.06.19 (ל"ת)
50. אביב צידון מניח שישלבו את המיזם הנוסף של צידון העוסק בסוללות אלומיניום אוויר ואז הטעינה בין הטיסות תתקצר משמעותית. אחד שעוקב | 20.06.19 (ל"ת)
49. שעת טיסה 200 דולר, אבל האם זו העלות לנוסע או העלות הכוללת? אם זו העלות הכוללת, צריך להשוות את העלות לנוסע ביחס למטוס רגיל ולהוסיף את הנתון של גודל המטוס הרגיל אליו משווים. נתון נוסף הוא מהירות הטיסה בה נעשית ההשוואה. 440 קמ"ש איננה בהכרח מהירות גבוהה ביחס למטוסי סילון ואפילו מטוסי מדחף. אם זמן הטיסה ארוך יותר, זה חסרון לנוסעים. צריך לראות מה היתרון האמיתי בשוק (מלבד הרעש ושריפת הדלק). אחרת האינפורמציה יכולה רק להיראות טוב אך לא בהכרח להיות טובה. איציק | 20.06.19 (ל"ת)
47. למה מטוס כזה קטן וכזה פשוט מצריך 2 טייסים? משכורת של 2 טייסים תייקר דרמטית את מחיר הטיסה תוהה | 20.06.19 (ל"ת)
45. ל-34, אל תהיה מודאג. מחליפים את הסוללות בכל סבב, ומטעינים אותן שוב ושוב. החלפת הסוללות פשוטה ומהירה יותר מהכנסת המטען של הנוסעים ופריקתו. ישראל | 20.06.19 (ל"ת)
42. הבעיה שישר קופצת לראש היא זמן הטעינה בזמן שמטוס רגיל מתודלק ועולה לאוויר בזמן קצר, פה המטוס צריך להיות מקורקע לשעות ארוכות. אם הסוללות יכולות להיות מוחךפות תוך זמן קצרת אז מדובר פה במשהו שיכול לעבודץ אלון | 20.06.19 (ל"ת)
41. ל-25, כדאי שתשלים השכלתך בכל מה שקשור למנועים, ייצור והספקה של חשמל נצילות תחנת כוח המפיקה חשמל מגז הינה בטווח בין 20% ל-35%.נצילות מנוע חשמל - בין 80% ל-90%. זאת אומרת, שנצילות של מנוע חשמלי הינה בטווח של 50% עד 63%. נצילות מנוע סילון בערך 50% עד 55%. נצילות של מנוע בעירה פנימי - בין 25% ל-55%. לכן, כאשר מדובר במטוסים, ההפרש הוא זניח, במקרה של רכבים זה טיפה יותר משמעותי אבל אתה כנראה לא מודע לשני דברים נוספים: 1. יצור של סוללות - זהו אחד התהליכים המזהמים שמתרחשים כרגע על פני כדור הארץ. החל מכרייה של מתכות נדירות ועד יצור עצמו - זה תהליך שמאוד פוגע בסביבה. כרגע אנחנו לא מרגישים את זה יותר מדי, אבל אם נניח נמיר את כל כלי התחבורה (כולל אווירית) לחשמל - הפגיעה בסביבה תהייה משמעותית ביותר. 2. לצורך הספקת חשמל משתמשים בתשתית שמוליכה זרם חשמלי. לתשתית זאת, יש מוגבלויות תעבורה. טעינה של רכבים חשמליים דורשת הרבה הספק מידי, במיוחד אם מדובר בטעינה מהירה. לצורך כך יהיו חייבים לשדרג את התשתית הקיימת, שתוכל לספק לפחות פי 10 יותר מצריכת החשמל שדרושה כיום. זה אומר - פי 10 יותר מוליכים ,צורך בביצוע חפירות ועבודות שונות אחרות, ושוב פעם - פגיעה משמעותית באיכות הסביבה מהנדס | 20.06.19 (ל"ת)
36. תגובה ל-23 החברה נמצאת בשטח השיפוט של קדימה צורן, שלא כמו הרחוב של מתחם רולדין ששייך למועצת לב השרון. אבל מה יהיה עם הניקיון ביישוב ?! רוצה לומר שתושבי קדימה-צורן צריכים להתחיל להשתמש במירמורון, בחיים שלי לא נתקלתי שתושבים הזויים כאלה. בהמות שמלכלכות ומזהמות את היישוב ובוכות בלי הפסקה. זהו פרקתי !!! אסף | 20.06.19 (ל"ת)
33. הייתי בודק אפשרות לטעון את הסוללות בהאטה ובנחיתה לא כתוב מה יהיה משקל הסוללות. א | 20.06.19 (ל"ת)
32. ל-6 האחרים רייט, בטיסה הראשונה, טסו כ20 מ'.... תוך 50 שנה היה בנמצא מטוס מסחרי בו הם היו יכולים לבצע את כל אותה הטיסה (747). ע | 20.06.19 (ל"ת)
31. כדי להיות מסחרי צריך להיות מסוגל לזמן סבב קצר הבעיה המסורתית עם כלי רכב חשמליים היא שזמן טעינת הסוללות ארוכה משמעותית מזמן תדלוק. ברכבים פרטיים הבעיה פחותה, כי בד"כ הסוללה מספיקה ליום, וניתן לטעון בלילה. לגבי מטוסים - כדי להיות כלכלי מטוס צריך לטוס בסבבים קצרים - לסיים טיסה וכמעט מייד לצאת לטיסה הבאה. לא ברור מהכתבה איך מתכוונים להתמודד עם הבעיה הזאת. דקל | 20.06.19 (ל"ת)
29. רגע רגע מה קורה אם יש הפסקת חשמל האם אפשר להשתמש במנוע של מכסחת הדשא שלי אני מבין טוב בגובה דשא רוב החברים שלי ואני עם רמת משכל בגובה הזה. שבתאי שביט | 20.06.19 (ל"ת)
26. חשמל מפיקים במספר דרכים אבל ההבדל הוא ביעילות מנוע סילון, או מנוע בעירה פנימית אלו מנועים לא יעילים במיוחד ז"א על כול יחידת דלק הולכת לאיבוד הרבה יותר אנרגיה מאשר בתחנת כוח ןמנוע חשמלי ל-17 הבור | 20.06.19 (ל"ת)
25. השאלה היא: האם החברה נמצאת באזור התעשיה שבקדימה אבל שיך למועצת לב השרון, או האם החברה נמצאת באזור התעשיה של קדימה אשר נמצא באבן יהודה? משה משה | 20.06.19 (ל"ת)
24. ל 7 - חשמל אפשר להפיק מהרבה מקורות כולל גז ויצורו בחח זול מאשר במנו סילון קטן כדאי שתשלים השכלתך בכל הקשור לנצילות של מנועים גז הוא זול (אם לא מתעקשים לקנות מתשובה ביבי שטייניץ ...) הנצילות של ייצור חשמל מגז בתחנת כח גדולה עולה בהרבה על נצילות של שריפת דלק סילוני במנוע סילון קטן המותקן על מטוס. ההערה שלך יכלה להאמר גם לגבי כל המכוניות החשמליות וגם בתחום הזה האמור לעיל מסביר את המצב mik776 | 20.06.19 (ל"ת)
22. למזג את קסטרו לתוך קונצרן אתא ולהפוך את נעלי פלדיום למנוע צמיחה. צמיחה של ההפסדים. סמוטריץ | 20.06.19 (ל"ת)
19. דיבורים כמו חול ואין מה לאכול דברו איתי שהמטוס יתרומם וינחת בשלום. עד אז הכול באוויר. תותחן | 20.06.19 (ל"ת)
18. גם לכאן הגעת? תעוף כבר לירדן אהובתך ועזוב אותנו במנוחה, יא גולם כפייתי למשה הופניק | 20.06.19 (ל"ת)
16. לא כתבתם על הפרט הכי חשוב: מהירות. הרי דאון יכול לטוס בלי מנוע בכלל... אם הדבר הזה טס במהירות של פחות מ600 קמ"ש, זה סתם בלופ כמו נפט בראש העין בוסקילה | 20.06.19 (ל"ת)
15. לעומר בר יוחאי "..שעת טיסה שלו תעלה כ־200 דולר, כמחצית מהעלות של מטוס רגיל..." 1. אין ארוחות חנם 2. "...דלק מהווה 30% מהעלויות של חברות תעופה, ומחיריו נתונים לשינויים, בהתאם למחיר הנפט. חשמל זול משמעותית ..." ממה מפיקים את החשמל בדיוק? או שאצלכם בקדימה צורן חוקי פיסיקה עובדים אחרת ? ישראלי מבין | 20.06.19 (ל"ת)
12. מרגיע לדעת שיש ישראלים שעושים דברים מגניבים זה ממש מעודד ומשמח בתוך כל המיץ הישראלי.. אביב צידון איש ראוי ביותר. מבסוט | 20.06.19 (ל"ת)
11. אין דבר כזה מושלם חסר משהו, כמה זמן לוקח לטעון את הסוללה. מה המחיר לכרטיס עד 1000ק"מ. המטוס מוגבל לטווח טיסה. זה יכול להצליח רק לגבי רוכשים פרטיים, כמטוס מנהלים. למעשה כל העוסקים בתעופה מפתחים מטוס על חשמל. בשורה תחתונה הזוכה יהיה בעל טווח הנסיעה המרבי ביותר, ומס' הנוסעים הרב ביותר. החלום עוד רחוק. רפי | 20.06.19 (ל"ת)
7. ל-4 זה סתם שופוני. בלי עמדות הטענה מהירה של טסלה אין בזה טעם גם ככה. זה רק למושחתים שם - שיקנו וירגישו מגניבים. אם כל כך קוסם לך, אתה מוזמן לעבור לשם. יובל | 20.06.19 (ל"ת)
4. ב ל ב נ ו ן - ב י ר ד ן - ב א ב ו - ד א ב י - יש סוכנויות טסלה למכוניות חשמליות, פאקינג מתי בישראל? משה הופניק > ומשמרות > המהפכה > החשמלית | 20.06.19 (ל"ת)
3. קודם חשוב לומר שאלה בדיוק מצביעי הימין ששביט דיבר עליהם דבר שני למה אין סירטון שלו טס? קלוד לוי | 20.06.19 (ל"ת)
אוויאשן הישראלית חשפה בפריז את מטוס הנוסעים החשמלי הראשון בעולם
78 תגובות לכתיבת תגובה