אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

למה מורים עוזבים את המקצוע? הם לא אוהבים ילדים

29 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

29.
בושה וחרפה. תעודת עניות.
אתה בטוח שאתה רכז שכבה? המילים שלך הן ראי של כל הרעות החולות במערכת החינוך. שכחת, אתה והאנשים שמינו אותך לתפקיד למרות דעותיך המקולקלות, שהדרך שלך להשפיע על התלמידים היא דרך המורים שלך. אם אתה לא מצליח להבין אותם ולחמול להם, גם אם דעותיהם ודרכם שונים משלך, איך בדיוק תוכל לחמול לתלמידיך? לפי הגישה שלך, אתה מצפה שבמערכת החינוך או אצלך בבית הספר יהיו מורים שדומים לך. כאלה שחושבים כמוך. רק אנשים כאלה יוכלו לשרוד תחת שלטון ההתנשאות שמבעבע מתוך דבריך. אל תתפלא אם תמצא את עצמך לבד. "חמלה".
לא אוהב ילדים | 05.07.19
27.
כמה שאלות
איך אתה יודע למה אנשים נוטשים את המערכת? אולי זה כי הם לא יכולים לפרנס את הילדים שלהם עם משכורת של מורה? אולי זה כי המערכת כל כך כבדה ויש מנהלים גרועים ומפקחים שמחליטים עבורך על כל פיפס? אני בת לאבא מורה ואמא מורה לשעבר. המשכורת שלהם אחרי 20 ו-30 שנה היו לא ראויות אני כמהנדסת מתחילה הרווחתי כמוהם. אחותי אחרי שני בודדות כמהנדסת עקפה אותם. מעניין למה הם תמיד אמרו לנו לא להיות מורים..
נעה | 30.06.19
23.
מורה לא חייב לאהוב ילדים כמו שפועל לא חייב לאהוב צמיגים
האמת היא שמקצוע ההוראה אף פעם לא היה קל אבל הוא מקצוע בחצי משרה שמתאים להרבה הורים עם ילדים. אבל בתקופתנו עם ההתערבות ההורית בכל פרט בחיי בית הספר והחשיפה באינטרנט של כל שטות שקרתה בבית הספר המקצוע הזה הפך לבלתי נסבל.
קול צף | 29.06.19
22.
אתה צודק במובנים מסוימים
קשה להתמיד במקצוע כל כך מורכב, עם דימוי נמוך המצוי ב"אש צולבת" מכל הכיוונים (משרד החינוך, הנהלה, הורים) ושיש ממנו כל כך הרבה דרישות לעתים בלתי אפשריות, בלי לאהוב את הילדים שאנחנו מלמדים. זו מן הסתם אחת הסיבות לנשירה אך לא המרכזית. נהפוך הוא, למרות הקשיים רוב המורים נשארים במערכת משום שהם אוהבים את התלמידים ומרגישים מוערכים על ידם. בביקורת הלא מאוזנת הזאת שלך אתה שופך את התינוק עם המים ומצטרף לחגיגת המבקרים שטוענים שהכל באשמת המורה.
מורה | 29.06.19
21.
שופך את התינוק יחד עם המים. עצוב
כמובן שאתה צודק. מיתוס המורה הצעיר הוא מוגזם, בדיוק כמו מיתוס המורה השחוק, ושניהם בלתי הוגנים כלפי רוב מוחלט של ציבור המורים. יחד עם זאת, כמו המטוטלת - אתה פועל חזק מדי כדי לנפץ את המיתוס הזה, ובדרך פוגע בציבור נרחב של מורים רבים מאוד, שעוזבים בדיוק בגלל הסיבות שמנית, למרות שהם מורים בנשמה, התחברו עם התלמידים, וחשו סיפוק רב בעבודתם.
מבינה עניין | 29.06.19
20.
אינם "אוהבים"? אתה השונא
האם "חדשים" משמעו חדשים בהוראה, או שהלעג והסלידה שלך מאנשי הוראה מופנה למורים הצעירים בגילם כרונולוגית? לא שהיה מוצדק להפנות את הצדקנות הארסית לעבר מורים חדשים במקצוע, כגון אקדמאים מהסבה להוראה. איך תראה פרצופך מול הקולגות הצעירים עמם אתה עובד? איזו דוגמה זו למי שבוחר להטיף לחמלה ואמפטיה? כמי שאמור לשמש דוגמה לכתיבת ביקורת, בחרת להשתלח ולהתנשא ולקחת מנדט על אהבה וחמלה בעודך נודף שנאה ופוגענות. אנו בני אדם בטרם היותנו מורים. מצער שניתנה לך במה. מוטב למחוק רשומה זו.
חגית להב | 29.06.19
17.
מי נתן לך לרכז שכבה?
אני רכזת שכבה בחטיבה בצפון ומעבר לאחריות שיש לי על השכבה שלי והתלמידים, יש לי גם אחריות למורים שלי. חלקם גם חדשים ואני מנסה לעזור ולתמוך בהם בכל דרך אפשרית, גם באתגרים וגם כשהם נשברים. בטוח לא אזרוק אותם לכלבים או אדבר עליהם בצורה מתנשאת שכזו. רכז שכבה שמדבר ככה על מורים - לא רק שהוא לא אוהב ילדים, הוא גם לא אוהב בני אדם.
רכזת שכבה בצפון | 28.06.19
16.
הקושי של החדשים זה לא התלמידים, אלא הנהלה מיושנת ו
אני מורה חדש במערכת, שגם מגדיר את עצמו ערכי (ולפי מה שאמרת גם "לא אוהב ילדים"). התלמידים לא עשו לי חיים קלים בשנים הראשונות, אבל למדתי לאהוב אותם, להגיע אליהם, לייצר קשר משמעותי ולהיות שם בשבילם. למרות הקשיים, דווקא היו אלה התלמידים שמהם שאבתי כוחות להמשיך. מה שדווקא גרם לתסכול רב בעשייה שלי היתה ההנהלה ודמויות כמוך, שבמקום להוות אוזן קשבת, לתמוך, לפרגן ובכלל לראות את עצמם השותפים שלי באותו מעשה חינוכי, היו עסוקים במאבקי כוחות ואגו, באיך הם נראים ומה אחוז הזכאות לבגרות שיצא תחת המשמרת שלהם.
מורה ערכי שלא אוהב ילדים | 28.06.19
15.
הפוך גוטה, הפוך
איך יכול להיות שרכז שכבה, מי שאמון בין השאר על ליווי של מורים חדשים בביה"ס ידבר ככה? אתה חושב שהמורים החדשים הם ערכיים (או אפילו רק הם חושבים כך)? מעולה. במקום לקצוץ להם את הכנפיים ולהגיב בצורה מתנשאת וטהרנית, בוא נחשוב איך מעצימים את זה. מאפשרים להם להתבטא בתוך המסגרת המרובעת, נותנים לחדשנות שלהם לרענן את המערכת המיושנת, עוזרים להם ליצור במות חדשות, ערכיות ויצירתיות מול התלמידים. זאת השאלה האמיתית. ולא איך מתנשאים עליהם ומתייחסים אליהם בבוז.
חדשה במערכת  | 28.06.19
12.
אני עכשיו מתפטרת בגלל המערכת
התחלתי ללמד לפני כ 15 שנה ובכל שנה יש יותר דרישות מנהלתיות, יותר ביקורת והתערבות מצד ההורים, פחות תמיכה במורים והרבה יותר בעיות משמעת שלא מקבלים מענה על ידי המערכת. יש לי תואר שני מהאוניברסיטה ושש תעודות הוראה במקצועות שונים אבל המשכורת ביזיון, ההנהלה רק מחפשת לרצות את ההורים והמערכת מזלזלת. בצער רב וביגון קודר אני עוזבת את התלמידים המתוקים שלי לטובת החיים כי אי אפשר לשלם חשבונות באידיאולוגיה.
מורה עוד מעט לשעבר | 28.06.19
10.
ההורים ומשרד החינוך אשמים
ההורים מתערבים התבלבלו חושבים שמורה עובד אצלם.שעות לא שעות אין גבולות.מתקשרים ונותנים הוראות הפעלה.תעשי תביאי אני רוצה ש ואם לא נלך לפיקוח.משרד החינוך מצידו רק מעמיס. יותר תלמידים בקבוצות/כתה אין תקצוב שעות נכון/ אין תקצוב צבוע לבתי הספר/שלא לדבר שאין במשרד החינוך גב למנהלים לבצע את עבודתם מול ההורים והלחצים הבלתי נסבלים שהם מפעילים.פלא שצעירים בעלי מוטיבציה נשברים.אני מעל 30 שנה במערכת ושמעתי לא מעט רפש והכפשות.ראיתי מורים מוכים וששמם נרמס עד עפר וגם מנהלים וכמה קרובה הייתי לתבוע הורים...
טלטל | 28.06.19
7.
כתבה גרועה ומסיתה
ברור שהאשמה היא אצל המורים. כמובן. אשמתם שהם בחרו במקצוע.. זו הסיבה שיש כזה מחסור במורים. יחס גרוע מהנהלה, הורים שכל דבר מתערבים, משכורת נמוכה ומשרד חינוך שכל 1 לחודש מזלזל ואלפי מורים מקבלים משכורת פחותה בגלל טעויות.. מזמינה אותך לעבור ללמד בבתי ספר יסודיים. נורא נחמד שאתה מלמד לתיכון, גדולים, כשיש אתגר לבגרות יש יותר נכונות...
דנה | 28.06.19
5.
נעדרי אמפתיה צעירים ומבוגרים
צודק מאוד ברוח הכתבה. רבים מהמורים הצעירים (כמו גם חלק מהמבוגרים כמובן) נעדרי אמפתיה בעצמם לילדים. הסוגיה היא לא צעירים או מבוגרים, הסוגיה היא מורים שמלמדים ילדים ולא אוהבים/מתעניינים בהם באמת נמצאים במקצוע מכל הסיבות הלא נכונות
שרון | 28.06.19
3.
צודק מאד
אכן מורים וותיקים ומצליחים אוהבים את התלמידים ולרוב מקבלים הוכרה כנה אפילו בכיתות קשות. אפילו לא צריך להיות מגניב או חדשני רק קשוב חם ועקבי. זוגתי מורה וותיקה ומכתבי התודה האישיים והחמים של תלמידים אשר אתגרו אותה במהלך השנה ואשר עברו הודות לה מבחן בגרות, מחזקים אותה לקראת עוד שנה של השקעה ועבודה קשה . אסור להכליל, המערכת זקוקה לוותיקים ולצעירים אבל הטענה שדווקא הטובים עוזבים היא מפוקפקת.
רון | 28.06.19
2.
איזה גיבוב של שטויות #2
המשך מתגובה קודמת ם המורים לא עשויים מקשה אחת... וגם להם שאיפות... ולכן, החוכמה היא הזיווג בין שאיפות המורה לשאיפות התלמידים... באם נפצל את המערכת על-פי שאיפות ולא רק על-פי מקצועות, נוכל לזווג בין מורים לתלמידים באופן בו תהיה העצמה הדדית. ניתן בקלות לשכפל את המודל למקצועות נוספים... אולם הקבעון של המערכת ואלו הנמצאים בה מונעים זאת, גם לאחר שמראים להם שיש דרך אחרת. במקום להכיל התנהגויות שאינן מקובלות או בנוניות, ולהנהיג ולשנות... אך בשביל זה נדרש גיבוי מוחלט של המערכת וההורים, שלפי הגישה התבוסתנית שלפיננו ברור שלא קיים. חמלה ואהבה ניתן לבטא במגוון דרכים, גם אם דורשים משמעת, שקדנות, דייקנות ויצירתיות. אך המערכת (ורוב ההורים) שכחה לדרוש. ואז הגענו לעידן הבנוניות. לא ברור מדוע כולכם צריכים לסבול, ובמיוחד אלו שכן שואפים ליותר ממה שהכותב יכול לדמיין. יש לי עוד הרבה מה להגיד, הכתבה הזו מראה לכל מה שלא תקין במערכת.
אני | 28.06.19
1.
איזה גיבוב של שטויות #1
התייחסות עיוורת לאוכלוסיה היא טעות של בסיסית של המערכת, וטעות של הכותב, שהוא חלק ממערכת שעובדת בהנחות יסוד מוטעות בהן כל התלמידים זהים, הצרכים זהים, הרמה זהה, התוצר זהה וכיוצא באלה. זה גם מה שמוביל לכשלון מערכתי של המדינה בנושא החינוך. אם נשכיל לפצל את התלמידים לקבוצות על-פי שאיפותיהם, ונעסיק מורה שמתאים לשאיפות אלו, נוכל למצוא כי ניתן למנף קבוצה לגבהים עצומים. בתוכנית סייבר הלאומית עשינו משהו מאוד דומה, הפרדנו קבוצה של תלמידים בעלי שאיפות מסוימות לכיתה ייחודית, הבאנו מהתעשיה תגבור למורים, ומינפנו את התלמידים באופן שהשפיע לא רק על מקצוע המחשבים אלא גם על כל המקצועות הנלווים. אופן הלמידה נוגד כל הנחת יסוד של מערכת החינוך, כלומר הדרישות מכל תלמיד שונות, ציון 100 של תלמיד א' אינו 100 של תלמיד ב', שהרי כל תלמיד עולם ומלואו ולכל תלמיד פוטנציאל אחר, הלמידה היא למידה עצמאית ומאתגת, ללא תוכן מוגדר, רוב העבודה מתבצעת בכלל בבית, הבגרות היא מעשית ולא תיאורטית ועוד... עקב מגבלת גודל המשך בתגובה הבאה
אני | 28.06.19
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת