אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מלאך האש: כך הפך ההרקולס ממטוס תובלה לספינת תותחים מעופפת

27 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

20.
16: איך בדיוק ספקטר תעזור לך באמצע עזה?
אנחנו לא נלחמים בשטחים פתוחים כמעט. באזורים אורבניים המטוס הזה חסר תועלת. אם צריך תקיפה של מבנה אז יש תומ"תים, טק"ק מדוייק, כטב"מים וטנקים. אולי לספקטר יש תועלת בדרום לבנון, אבל גם אז, לקנות צי מטוסים שיעיל רק באזור אחד בזמן שיש לך כטב"מים שיכולים להוריד פצצות מונחות? סתם חבל על הכסף.
dsa | 06.07.19
17.
״ספינת תותחים״ היתה הרבה לפני המצאת כלי הטיס
זה הכינוי לכלי שמיועד להפגזת מטרות חוף (ולא לקרבות ימיים). יתרונותיו- מבנה פשוט, זול, עביר, כוח אש רב. מושלם ללחימה קולוניאלית נגד אויב שאין לו ספינות קרב או תותחים. האנלוגיה ל-״ספינת התותחים״ האוירית של ימינו ברורה.
נתנייתי | 06.07.19
16.
ידידי, אני ממש חולק עליך. ישראל זקוקה נואשות למטוס
הבעייה הגדולה ביותר של כוחות היבשה היא העדר יתרון טכנולוגי מובהק על כוחות גרילה קרקעיים. כך, נוצר מצב שבעוד שלחיל האוויר יש שליטה מלאה בשמיים והוא יכול לבצע כל משימה שתוטל עליו בסיכון אפסי, כוחות הקרקע חשופים למארבים מורכבים, ללא יתרון משמעותי על האויב (נכון, גם את יתרון ראיית הלילה איבדנו מזמן). להבנתי, פער זה יכול להיסגר בהינתן וישראל תשקיע בסיוע קרוב קרקעי ואווירי לקוחות הקרקע. אני מזהה שני כלים שיכולים לתת מענה שלם לפער זה: 1. צריח עם תותח 40 ממ שיותקן על כל נגמש 2. ספינת תותחים אווירית.
איתמר | 06.07.19
2.
רעיון טוב .וסכנה אדירה ! אכלנו מזה מרורים בטייסת
הרעיון מצויין ..אבל בשטח זה פעל אחרת טסתי והתחרטתי על כך . המטוס כבד מאוד עם המקלעים והתחמושת מטען כבד מאוד קשה לתמרן . איטי וחשוף לאש מהקרקע . נפלו הרבה מטוסים 3 פעמים הופלת ויצאת מזה בנס . הראות לא הכי טובה ! במיוחד באיזור סבוך וצמחיה מסתתרים היטב ונתקלים במארבים למטוסים מהקרקע .וקשה להבחין מלמעלה בחיילי אוייב או בחליים עמיתית מכוחותיך . וכך לא פעם ירינו על כוחותינו עם אבידות ופצועים ... ההטסה מבחינת הטייס מצריך מאמצים רבים . בשעת ירי המטוס רועד בצורה קטסטרופלית . בפרט כשהירי מתבצע מהמצדדים כי שם ממוקמים המקלעים והפגזים 40 מ"מ .הראות לא מושלמת וגרועה . תקיפת טור משוריינים או חיילי חי"ר אפשרית רק ומדיה ואינם חמושים ואין אש מהקרקע מכל סוג כל נ"מ . ובכדי לתקוף הייתי חייב להנמיך מאוד ולההסתכן יתר על המידה (הופלתי 3 פעמים ויצאתי בצליעה מזה למזלי עד היום יש לי טראומה מכל הדקוטות למיניהן והרלקולסים לסוגיו טס בהם אך ורק למטען בלבד ובשטח סטירילי אם לא לא מתקרב לאיזור לצנחה או נחיתה ) צריך לקחת בחשבון מטוס כבד כזה נופל בגרוויטציה מלאה ומדהימה . ומתנפץ לרסיסים כאילו היה קרטון מנייר .
falge U.N.F .ישראל  | 05.07.19
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת