70. הבחור פשוט אומן חושים, מבריק -כנסו הצורה שבה הוא מסביר למה מוניות אוטונומיות יפעלו לפני רכבים פרטיים, פשוט אומנות, איך גיבוב של תירוצים נשמע כל כך נכון מדעית. תשאלו מה הסיבה, ובכן, שוק האוטונומיות יכול להנפיק תשואה יפה מאוד מאוד למי שיפעיל ראשון את המוניות, תארו לכם מונית ללא צורך לשלם משכורת לנהג ,וכנראה גם ללא דלק (חשמלית) ,תארו לכם איזה רווח יגזרו מהם Nורפיוס | 15.07.19 (ל"ת)
69. מוביל איי הצליחו למכור קרח בקוטב הצפוני . לא סתם קרח , קרח שמישהו השתין עליו קודם. יש מי שיגיד גאונים , ויש מי שיגיד זו תמצית הבעיה של המין האנושי. הניסיון להרוויח בכל מחיר ,לא משנה כמה כבר יש, לא חשוב על מה ועל חשבון מי זה מה שמחריב את האנושות. שוקי עובדיה | 15.07.19 (ל"ת)
67. זה נאמר כבר לפני שנתיים בכתבה ב-ynet https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4956194,00.html יואב | 11.07.19 (ל"ת)
66. כרגיל בתעשייה הזו, קודם עושים מלא כסף אח"כ מחליטים שבעצם לא בא להם לעבוד ונעלמים. ומה שלום שי אגסי? מישה | 11.07.19 (ל"ת)
65. אפל תדרוש מהממשל האמריקני שפטנטים של USB וUSB C למקבוק יגיעו רק לאפל וחברות אמריקניות במקבוק בינתיים אחרי נדבר על הפלאפון. זה יחסוך לאמריקה הרבה כאב ראש עם הסינים והקוריאנים ואמריקה מפסידה טריליון $ במיסים ויקומו עוד חברות פלאפונים ומחשב נייד אמריקאיות. רוב הפטנטים האלה שייכים לאינטל. מנע״ל אפל | 11.07.19 (ל"ת)
64. אכלו שטרונגול צפו פגיעה פיטורים נרחבים באינטל פה באמת יהיה חישוב מעמיק עלות - תועלת מקווה שאני טועה מסטר ביג | 10.07.19 (ל"ת)
63. ל61 מניות בכללי משהו ספציפי ערובה לכסף בולשיט יש מניות לדוגמא של חברות קמעונות שמפעילות קניונים ומרכזים מסחריים שלא אתקרב אליהם לא עכשיו ובטח שעוד 20 שנה כי הם לא יהיו קיימים אז ועוד גד | 10.07.19 (ל"ת)
62. הסיפור של אינטל וטבע ובטר פלייס מלמד שלפעמים בחברות הענקיות האלה מסתובבים אנשים עם ראש דפוק צבי | 10.07.19 (ל"ת)
61. בזבוז זמן שעשוע השתעשע במשך 20 שנה בכסף ואז עשה אקזיט ענק. אבל... מי ששם כסף זהה (50 מיליון דולר השקעה) במניות במשך 20 שנה עשה הרבה יותר ובפחות מאמץ. בקיצור - ההצלחה הכספית אינה ערובה לחכמה יתרה אלא להרבה מזל. קוקוריקו | 10.07.19 (ל"ת)
60. הפיתרון היחידי זה Bubble אוטונומי - APMs גם שרות טקסי אישי הוא מגזם בתוך העיר ולא יוריד משמעות את הגודש. רכבים שיתופיים אוטונומיים הם הפיתרון האמיתי והיחידי. כל הסיפורים האחרים לא יעמדו במבחן המציאות. EV | 10.07.19 (ל"ת)
58. פרדיגמות מתחלפות כאשר האנשים מתחלפים (מקס פלאנק קשישא) טוב לשמוע מפרופ' שעשוע שהוא לא בונה מגדלים באוויר לתחזיות עסקיות על משאלות לב, כדרכם של אנשי טכנולוגיה מהרובד העליון. נכון, את הטכנולוגיה אפשר להאיץ ללוח זמנים שנמדד בשנים ספורות, לא עשורים. אבל הניסיון האנושי מלמד אותנו שהציבור הרחב לא מאמץ טכנולוגיות מהפכניות מהר יותר מקצב התחלפות הדורות. עבור תקשורת בפס רחב (אופטית) ובמקביל אינטרנט (בעצם ה-WEB שהתחילה כפלטפורמה לחילופי מידע מדעי) מדובר על פיגור של 30 שנה. כלכלנים מסבירים זאת בתקופת האמורטיזציה המקובלת בהשקעות, ופסיכולוגים מדברים על הקושי ללמד כלבים זקנים טריקים חדשים. עם יד על הלב, מי מכם מוכן היום להחליף את ה"טרנטע" האנלוגית שלו, יקרה לתחזוקה אך נשלטת בהגה ודוושות מכניות, ברובוט שנוסע מהר ובלי תאונות, אבל גם בלי ליצור בנהג תחושה של שליטה, אם לא וירטואוזיות של נהג מירוצים. Yehuda Elyada | 10.07.19 (ל"ת)
54. זה היה ברור לכל בר דעת שלפני 2030 לא יקרה שום דבר דרמטי בשוק המכוניות האוטומטיות כל החלומות שמכרו לנו (כולל פרופ' שעשוע) היו כשמן הן, חלומות ללא שום בסיס טכנולוגי. דן | 10.07.19 (ל"ת)
53. אולי הם לא מספקים את הסחורה כנראה שטסלה עוקפים אותם ואת ה LIDAR היקר הם מראש לא מתקינים טסלה שולטים בכל המערכת כולל מעבד חדש שהם התחילו לייצר עכשיו כל המערכות מותקנות כבר על רכבי טסלה עם כל המצלמות והחישנים והמחיר כלול בקניה כך שברור שהמחיר הוא לא בשמיים אלה סביר, בנוסף טסלה מקבלים משוב מצי רכב אדיר שנמצא בשליטה שלהם הם כל הזמן משדרגים את המערכות הנהיגה האוטמטיות ולפי אלון מאסק השיפור הוא מעריכי כך שהוא צופה שבשנים הקרובות יהיו כבר מכוניות אוטומטיות לגמרה, גם הם הולכים על רעיונות של טקסי , אחד מהרעיונות שהם חושבים עליהם הוא שהרכב הפרטי יוכל לייצר כסף הכוונה שלדוגמא בזמן שהוא לא בשימוש הוא יעבור לשליטה של מערכת הזמנות ויבצע הסעות כך שתוכל להרוויח עליו כסף ולהתחלק עם טסלה, אלון מאסק חושב שכבר תוך השנתיים הקרובות יהיו רכבים אוטומטיים לגמרה , הוא גם משוכנע שכל ממשתמש ב LIDAR נמצא בנחיתות בגלל שזה מייקר את את הרכב ולטענתו ניתן ע"י תוכנה יותר חכמה עם חיישנים יותר זולים להשיג את אותו רמת האמינות, נראה | 10.07.19 (ל"ת)
52. הגזמת ,לטכנולוגיה שלו יש מילון שימושים גם מחוץ לרכבים האוטונומים. הוא פשוט טיפה הקדים את זמנו. אבל ההשקעה הייתה במקום גדש | 10.07.19 (ל"ת)
51. מה שפרופ' שעשוע לא מסביר הוא שבמידה ויהיה שרות זמין ב - 100% של רובוטקסי, אף אחד לא יזדקק לרכב פרטי, אוטונומי או אחר נוסע מתמיד | 10.07.19 (ל"ת)
50. לחשוב על העתיד במטודות של העבר התפישה צריכה להיות שאין רכבים פרטיים ויש רק מוניות אוטונומיות ומי שירצה רכב יהיה כמו מי שרוצה סוס יחזיק אטותו במוסך וישתמש בו במסלולים מיוחדים. ניצול רכב פרטי הוא נמוך ביותר ומעבר לתחבורה אוטונמית יציל אלפי חיים ויחסוך הרבה נכים ופצועים. יש לעבור למצב בו תהינה מספר חברות שאדם יוכל להשתמש בשירותיהם למשל בהזמנה דרך האפליקציה כאשר לכל חברה תהיה פריסה של רכבים אוטונמיים חשמליים. בני פיינהולץ | 10.07.19 (ל"ת)
49. צודק עלות מול תועלת בשלב הראשון העלויות יהיו גבוהות והתועלת נמוכה . לכן רק מונית שתקח לפחות 30-40 נוסעים תהיה יעילה. לאחר מספר שנים העלויות של המערכת יהיו זולות ושיהיה קל ליישם את זה ברכבים רגילים נהג מונית | 10.07.19 (ל"ת)
48. אין למכונית אוטונומית בעיה עם הולכי רגל: תאר לך את המצב הבא: כבישים בין עירוניים לאוטונומי בלבד כבישים עירוניים לאוטונומי בלבד, מהירות נסיעה 30 קמ"ש (בהנחה שלא ערס מתכנת את המחשב, המכונית תיסע ב30 קמ" ש). מכונית אוטונומית במהירות 30 תידע להתמודד בלי בעיה עם הולך רגל שמתפרץ, בטח יותר טוב מנהג אנושי. למסביר למסביר | 10.07.19 (ל"ת)
47. למגיב מס' 40 מה שאתה אומר נכון רק אם תוריד גם את כל הולכי הרגל מהרחוב. המסביר למסביר | 10.07.19 (ל"ת)
46. השלב הבא - דחית יישום המוניות האוטונומיות מרויח בערך המניה של מובילאי ובמענקים אישים. בטכנולוגיה בה אפילו הסלולר לא יציב ומלא בעיות, איזה מטורף יכריז על אוטונומיות. כשברקע יש גם הרבה רגולציה ופוליטיקה. חבורת נוכלים. סתם נוכל | 10.07.19 (ל"ת)
43. למי שלא הבין - הוא אומר שרכב אוטונומי מוכן - אבל הממשלות והתשתיות לא מוכנות עדיין מבחינת מובילאיי וכל יתר יצרני הרכב האוטונומי ניתן בעוד שנתיים כבר לייצר כלי רכב אוטונומיים בייצור מלא, אבל התשתיות, החניות, הממשלות עדיין לא מוכנות ולכן זה ייעכב את הייצור. רועי | 10.07.19 (ל"ת)
42. הוא העתיד mobility as Service למה צריך להחזיק רכב פרטי ש 90% מהזמן נמצא בחנייה? למה צריך לשלם ביטוח ירידת ערך דלק ותיקונים יודעי דבר | 10.07.19 (ל"ת)
41. מהלך גאוני יודעים את זה מההתחלה במיוחד מובילאיי. מספרים שתיכף יהיה רכב כזה מה שמעלה השווי של מובליאיי לפני הרכישה. כעת ניתן לספר את האמת. ישראל | 10.07.19 (ל"ת)
40. הנכדים של הנכדים שלנו לא יסעו במכוניות כאלה מדהים שעדיין יש אנשים שטוענים שתוך כמה שנים יהיו פה רכבים אוטונומיים גידגיד | 09.07.19 (ל"ת)
38. כל הכבוד לו, עקץ גם את אינטל וגם את האוניברסיטה האיש גאון. מכר צפצפה לרכב ב15 מיליארד דולר. מכונית אוטונומית לא תהיה לאינטל גם עוד 50 שנה. אבגדה | 09.07.19 (ל"ת)
35. למי שלא הבין, רכב אוטונומי יכול להתחיל מחר: אם ממשלה מקבל החלטה להוריד מהכביש במיידי את כל המכוניות עם נהג אנושי, וכבישים יהיו לאוטונומי בלבד, או מכוניות עם נהג שמוכשרים לנהיגה בכביש אוטונומי. מחר אפשר להתחיל עם מכונית אוטונומית. במקרה כזה אין למכונית האוטונומית צורך במערכות זהוי משוכללות, ומכירה יהיה זול ממכונית רגילה. הבעיה, אין ממשלה שתקח החלטה כזו המסביר | 10.07.19 (ל"ת)
33. המאמר מכוון לבוסים שלו, לא להמון העם הוא בא להגן על עצמו מפני הבוסים שלו שכועסים שהעניינים לא זזים. זו טרמינולוגיה מוכרת לי מהעבודה שלי, מתחילים לקשקש על אדמיניסטרציה כדי לחפות על הכשלון. לפני האקזיט הוא הבטיח לאינטל דברים אחרים. איש | 09.07.19 (ל"ת)
30. למגיב מס' 10 הוא לבדו עקץ? אל תהיה בטוח שלא היו לו שותפים מבפנים. איתם הוא כנראה חילק את שלל. וותיקים מספיק זוכרים את הסיבוב של "כרומטיס" ישראלי מבין | 10.07.19 (ל"ת)
27. בדרגים האלו לכל אמירה יש משמעות ובמקרה הזה המשמעות היא כלכלית גרדיא! בפשטות מה שאומר אדון שעשוע זה שצריך עוד כסף, המון המון כסף... וגם סבלנות כי ככל שמחכים יותר זמן אפשר לגייס עוד ועוד - כסף!! טסלה יכולים לשגר לכבישים רכבים אוטונומיים אבל כולנו יודעים שזה יהיה רק כמעט מושלם. אם מובילאיי - אינטל באמת ירחיקו וייצרו תשתיות מתאימות אז הדבר יהיה מושלם, אפס טעיות!! כי מחשבים לא טועים, רק אלו שמתכנתים אותם. תשתיות יש לזכור זה כבר מול מדינות ומדובר בכסף עצום!! כזה שה15 מיליארד ששולמו על מובילאיי מתגמדים משמעותית מולו. האיש לא סתם עשיר כקורח, הוא חכם מאוד ויודע לבנות אסטרטגיה כלכלית ארוכת טווח! שיהיה בהצלחה :) כלום זה לא סתם! | 09.07.19 (ל"ת)
26. בבל"ת לא עולה כסף אינטל פראיירים קנו חברת בועה עם כסף אמיתי.כשלמכונית יהיה מח של נמלה היא תהיה אוטונומת.את זה מומחי המעבדים עוד לא הפנימו ובגלל זה אינטל ומיקרוסופט איבדו ביחד את עולם הסלולאר...תמשיכו עם הx86.הוא היה כבר מיושן ביום בריאתו. תגידו שוב | 09.07.19 (ל"ת)
23. רק השם יתברך יצר את המוח. ההמצאה הגדולה ביותר בתולדות האנושות... גם כן אינטיליגנציה מלאכותית...גם כן AI... | 09.07.19 (ל"ת)
22. טענות מוזרות מאוד. לגבי הטענה לגבי עלות המערכת- קשה לי לראות מערכת שתהיה זולה מספיק כדי להתקין אותה במוניות אבל יקרה מדי מכדי להתקין אותה ברכבי יוקרה למיניהם. לגבי קנה מידה גיאוגרפי- שוב, טיעון מוזר. הרי הקושי הגדול ביותר בתפעול מכוניות אוטונומיות הוא דווקא בתוך ערים עם תנועה כאוטית, נתיבי נסיעה לא ברורים והולכי רגל שיכולים להתפרץ לכביש בכל רגע- ודווקא שם נמצאות רוב המוניות. חוץ מזה, גם אם נניח שזה המצב, ומובילאיי תוכל להציע פתרון שיהיה רלוונטי רק לנסיעה בתוך הערים- המון אנשים ישמחו לרכוש רכב אוטונומי בתור רכב שני לנסיעות מהבית לעבודה או לנסיעות בתוך העיר. ולגבי רגולציה- למה שיהיה הבדל כלשהו בין רגולציה שתאפשר הפעלה של מוניות אוטונומיות לבין רגולציה שתאפשר הפעלה של רכבים פרטיים אוטונומיים? בקיצור- לא ברור. מישהו | 09.07.19 (ל"ת)
21. וטסלה? שכבר יש לה נהג אוטונומי? לא בשלה מספיק? הם מנסים להגיד שהתעשייה לא בשלה כי האזרחות לא בשלה. אבל טכלס הוא מתכוון לזה שהם עדיין לא בשלים. יש כאלה שכן. מכונית שמתעדכנת מעצמה, שהולכת ומשתפרת מעצמה, מחשב שכבר עובד ולא בגודל של כל הבגאג'... חבל על המילים. נתי | 09.07.19 (ל"ת)
20. בשביל מה צריכים מכוניות אוטונומיות פרטיות,כאשר עשרות שנים קיימת המכונית האוטונומית האידיאלית,קוראים לה "מונית",עם נהג אנושי שיכול להתפרנס ואף לדבר עם הנוסעים... בני בנקר | 09.07.19 (ל"ת)
18. מוניות אוטונומיות יעילות מייתרות מכוניות פרטיות אבל גם זה עוד רחוק. שווי מנופח של חברות על מזל תחזית לעוד עשר שנים רואה בכוכבים | 09.07.19 (ל"ת)
17. ברור, רכב רגיל מבלה 95% מהזמן בחניה תוכל לקבוע את סוג השירות והאם לחלוק את השירות עם עוד משתמשים וזה יגולם בעלות. יואש | 09.07.19 (ל"ת)
16. רכב פרטי??? בעתיד? מי צריך כזה??? תנו לי רכב שיתופי זמין תמיד כמו Lime וBird לא צריך לשמור חתיכת מתכת ליד כל בית זה מיותר ארנבי | 09.07.19 (ל"ת)
15. הם מפסידים במרוץ לטסלה !!! אלון מאסק וחברת אסלה מציגים טכנטלוגיה הרבה יותר זולה ואפקטיבית ממובילאיי. הם לא נעזרים בליידר יקר אלא במצלמות סטנדרטיות, בנוסף יש להם את מרגר המידע הגדול ביותר בתעשיית הרכב דבר שהוא משמעותי וקריטי ללמידת מכונה, כרגע תאריך היעד שלו 2020, מקדימים בהרבה את גוגל, אובר וכן גם את מובילאיי..... בהצלחה לרדוף אחרי אלון מאסק !!!! ליאור | 09.07.19 (ל"ת)
13. אני חשבתי שבסוף יהיה רק אוטונמיטקסי כבר לפני שנה חשבתי שבעוד עשור לאנשים לא יהיה בכלל רכב פרטי משלהם. אין טעם להחזיק רכב לפני על נסיעה מ זה מזמין אוטונומיטקסי בהתאם להמות אנשים. 2 / 4 / 5 /7. מגיעים ליעד ומשם הרכב ממשיך. כך לא צריך חניות, יהיו רק מגדלי חניונים לרכבים. כך גם ניתן יהיה להרחיב את הכבישים כי לא צריך את החניות. אייל | 09.07.19 (ל"ת)
12. בדיוק אותה עמדה הוצגה ע"י האקונומיסט כבר לפני קרוב לשנתיים במאמר מפורט העיתון The Economist הציג אותה תחזית כבר לפני קרוב לשנתיים. בת שבע | 09.07.19 (ל"ת)
11. אין שלב שלישי אין הגיון ברכב פרטי אוטונומי, לרוב האנשים זה לעולם לא יהיה כלכלי בשל רמת השירות שמונית תספק. למעט במקומות עם אוכלוסיה דלילה, ששם כנראה ישתמשו במונית שתהפוך להיות פרטית י.ב | 09.07.19 (ל"ת)
8. בלי להיות פרופ' ולעשות אקזיט אני אומר את זה כבר 3 שנים וכל מי שחושב שפתאום יצוצו אלפי רכבים כאלו טועה. אורן | 09.07.19 (ל"ת)
7. ממש לא מוניות אוטונומיות יהרגו את שוק הרכבים הפרטים, רק חובבי רכב יחזיקו ברכב פרטי. אין עתיד לרכבים פרטיים אחרי כניסת מוניות אוטונומיות אזרח | 09.07.19 (ל"ת)
5. כאילו שלא ידענו קודם יש לי חדשות בשבילך,פרופסור.:גם. עד שנגיע לרובו טקסי יקח הרבה זמן. מחכה בקוצר רוח לצ'יזבטים הבאים בתחום הרכב האוטונומי. ישראלי מבין | 09.07.19 (ל"ת)
3. בפועל כפי שהמכוניות האוטונומיות של טסלה הראו צריך אוטונומיה לנהג אנושי תרד מזה כרגע. זה לא בעיה תשתיות אלא הסנסורים שיש בשוק כרגע ואינם מסוגלים להחליט אם עומד לפניהם בנאדם, כלב או סתם עמוד של תמרור. לפיכך מכוניות אוטונומיות ללא נהג אנושי תעלנה את כמות התאונות שיקרו עם הולכי רגל פי 2 ויותר. להכיר משאית או מכונית זה קל לפי הרוחב. אופנוע כבר לא. כך שאולי לא תבלבל ביצים ותאמר שהטכנולוגיה עדין צעירה מידי לנושא. ישראלי בקנדה | 09.07.19 (ל"ת)
מנכ"ל מובילאיי שופך מים קרים: הרכב האוטונומי תלוי ברובו-טקסי
70 תגובות לכתיבת תגובה