אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מנכ"ל מובילאיי שופך מים קרים: הרכב האוטונומי תלוי ברובו-טקסי

70 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

70.
הבחור פשוט אומן חושים, מבריק -כנסו
הצורה שבה הוא מסביר למה מוניות אוטונומיות יפעלו לפני רכבים פרטיים, פשוט אומנות, איך גיבוב של תירוצים נשמע כל כך נכון מדעית. תשאלו מה הסיבה, ובכן, שוק האוטונומיות יכול להנפיק תשואה יפה מאוד מאוד למי שיפעיל ראשון את המוניות, תארו לכם מונית ללא צורך לשלם משכורת לנהג ,וכנראה גם ללא דלק (חשמלית) ,תארו לכם איזה רווח יגזרו מהם
Nורפיוס | 15.07.19
65.
אפל תדרוש מהממשל האמריקני שפטנטים של USB וUSB C למקבוק יגיעו רק לאפל וחברות אמריקניות
במקבוק בינתיים אחרי נדבר על הפלאפון. זה יחסוך לאמריקה הרבה כאב ראש עם הסינים והקוריאנים ואמריקה מפסידה טריליון $ במיסים ויקומו עוד חברות פלאפונים ומחשב נייד אמריקאיות. רוב הפטנטים האלה שייכים לאינטל.
מנע״ל אפל | 11.07.19
58.
פרדיגמות מתחלפות כאשר האנשים מתחלפים (מקס פלאנק קשישא)
טוב לשמוע מפרופ' שעשוע שהוא לא בונה מגדלים באוויר לתחזיות עסקיות על משאלות לב, כדרכם של אנשי טכנולוגיה מהרובד העליון. נכון, את הטכנולוגיה אפשר להאיץ ללוח זמנים שנמדד בשנים ספורות, לא עשורים. אבל הניסיון האנושי מלמד אותנו שהציבור הרחב לא מאמץ טכנולוגיות מהפכניות מהר יותר מקצב התחלפות הדורות. עבור תקשורת בפס רחב (אופטית) ובמקביל אינטרנט (בעצם ה-WEB שהתחילה כפלטפורמה לחילופי מידע מדעי) מדובר על פיגור של 30 שנה. כלכלנים מסבירים זאת בתקופת האמורטיזציה המקובלת בהשקעות, ופסיכולוגים מדברים על הקושי ללמד כלבים זקנים טריקים חדשים. עם יד על הלב, מי מכם מוכן היום להחליף את ה"טרנטע" האנלוגית שלו, יקרה לתחזוקה אך נשלטת בהגה ודוושות מכניות, ברובוט שנוסע מהר ובלי תאונות, אבל גם בלי ליצור בנהג תחושה של שליטה, אם לא וירטואוזיות של נהג מירוצים.
Yehuda Elyada | 10.07.19
53.
אולי הם לא מספקים את הסחורה
כנראה שטסלה עוקפים אותם ואת ה LIDAR היקר הם מראש לא מתקינים טסלה שולטים בכל המערכת כולל מעבד חדש שהם התחילו לייצר עכשיו כל המערכות מותקנות כבר על רכבי טסלה עם כל המצלמות והחישנים והמחיר כלול בקניה כך שברור שהמחיר הוא לא בשמיים אלה סביר, בנוסף טסלה מקבלים משוב מצי רכב אדיר שנמצא בשליטה שלהם הם כל הזמן משדרגים את המערכות הנהיגה האוטמטיות ולפי אלון מאסק השיפור הוא מעריכי כך שהוא צופה שבשנים הקרובות יהיו כבר מכוניות אוטומטיות לגמרה, גם הם הולכים על רעיונות של טקסי , אחד מהרעיונות שהם חושבים עליהם הוא שהרכב הפרטי יוכל לייצר כסף הכוונה שלדוגמא בזמן שהוא לא בשימוש הוא יעבור לשליטה של מערכת הזמנות ויבצע הסעות כך שתוכל להרוויח עליו כסף ולהתחלק עם טסלה, אלון מאסק חושב שכבר תוך השנתיים הקרובות יהיו רכבים אוטומטיים לגמרה , הוא גם משוכנע שכל ממשתמש ב LIDAR נמצא בנחיתות בגלל שזה מייקר את את הרכב ולטענתו ניתן ע"י תוכנה יותר חכמה עם חיישנים יותר זולים להשיג את אותו רמת האמינות,
נראה | 10.07.19
50.
לחשוב על העתיד במטודות של העבר
התפישה צריכה להיות שאין רכבים פרטיים ויש רק מוניות אוטונומיות ומי שירצה רכב יהיה כמו מי שרוצה סוס יחזיק אטותו במוסך וישתמש בו במסלולים מיוחדים. ניצול רכב פרטי הוא נמוך ביותר ומעבר לתחבורה אוטונמית יציל אלפי חיים ויחסוך הרבה נכים ופצועים. יש לעבור למצב בו תהינה מספר חברות שאדם יוכל להשתמש בשירותיהם למשל בהזמנה דרך האפליקציה כאשר לכל חברה תהיה פריסה של רכבים אוטונמיים חשמליים.
בני פיינהולץ | 10.07.19
48.
אין למכונית אוטונומית בעיה עם הולכי רגל:
תאר לך את המצב הבא: כבישים בין עירוניים לאוטונומי בלבד כבישים עירוניים לאוטונומי בלבד, מהירות נסיעה 30 קמ"ש (בהנחה שלא ערס מתכנת את המחשב, המכונית תיסע ב30 קמ" ש). מכונית אוטונומית במהירות 30 תידע להתמודד בלי בעיה עם הולך רגל שמתפרץ, בטח יותר טוב מנהג אנושי.
למסביר למסביר | 10.07.19
35.
למי שלא הבין, רכב אוטונומי יכול להתחיל מחר:
אם ממשלה מקבל החלטה להוריד מהכביש במיידי את כל המכוניות עם נהג אנושי, וכבישים יהיו לאוטונומי בלבד, או מכוניות עם נהג שמוכשרים לנהיגה בכביש אוטונומי. מחר אפשר להתחיל עם מכונית אוטונומית. במקרה כזה אין למכונית האוטונומית צורך במערכות זהוי משוכללות, ומכירה יהיה זול ממכונית רגילה. הבעיה, אין ממשלה שתקח החלטה כזו
המסביר | 10.07.19
27.
בדרגים האלו לכל אמירה יש משמעות ובמקרה הזה המשמעות היא כלכלית גרדיא!
בפשטות מה שאומר אדון שעשוע זה שצריך עוד כסף, המון המון כסף... וגם סבלנות כי ככל שמחכים יותר זמן אפשר לגייס עוד ועוד - כסף!! טסלה יכולים לשגר לכבישים רכבים אוטונומיים אבל כולנו יודעים שזה יהיה רק כמעט מושלם. אם מובילאיי - אינטל באמת ירחיקו וייצרו תשתיות מתאימות אז הדבר יהיה מושלם, אפס טעיות!! כי מחשבים לא טועים, רק אלו שמתכנתים אותם. תשתיות יש לזכור זה כבר מול מדינות ומדובר בכסף עצום!! כזה שה15 מיליארד ששולמו על מובילאיי מתגמדים משמעותית מולו. האיש לא סתם עשיר כקורח, הוא חכם מאוד ויודע לבנות אסטרטגיה כלכלית ארוכת טווח! שיהיה בהצלחה :)
כלום זה לא סתם! | 09.07.19
22.
טענות מוזרות מאוד.
לגבי הטענה לגבי עלות המערכת- קשה לי לראות מערכת שתהיה זולה מספיק כדי להתקין אותה במוניות אבל יקרה מדי מכדי להתקין אותה ברכבי יוקרה למיניהם. לגבי קנה מידה גיאוגרפי- שוב, טיעון מוזר. הרי הקושי הגדול ביותר בתפעול מכוניות אוטונומיות הוא דווקא בתוך ערים עם תנועה כאוטית, נתיבי נסיעה לא ברורים והולכי רגל שיכולים להתפרץ לכביש בכל רגע- ודווקא שם נמצאות רוב המוניות. חוץ מזה, גם אם נניח שזה המצב, ומובילאיי תוכל להציע פתרון שיהיה רלוונטי רק לנסיעה בתוך הערים- המון אנשים ישמחו לרכוש רכב אוטונומי בתור רכב שני לנסיעות מהבית לעבודה או לנסיעות בתוך העיר. ולגבי רגולציה- למה שיהיה הבדל כלשהו בין רגולציה שתאפשר הפעלה של מוניות אוטונומיות לבין רגולציה שתאפשר הפעלה של רכבים פרטיים אוטונומיים? בקיצור- לא ברור.
מישהו | 09.07.19
15.
הם מפסידים במרוץ לטסלה !!!
אלון מאסק וחברת אסלה מציגים טכנטלוגיה הרבה יותר זולה ואפקטיבית ממובילאיי. הם לא נעזרים בליידר יקר אלא במצלמות סטנדרטיות, בנוסף יש להם את מרגר המידע הגדול ביותר בתעשיית הרכב דבר שהוא משמעותי וקריטי ללמידת מכונה, כרגע תאריך היעד שלו 2020, מקדימים בהרבה את גוגל, אובר וכן גם את מובילאיי..... בהצלחה לרדוף אחרי אלון מאסק !!!!
ליאור | 09.07.19
13.
אני חשבתי שבסוף יהיה רק אוטונמיטקסי
כבר לפני שנה חשבתי שבעוד עשור לאנשים לא יהיה בכלל רכב פרטי משלהם. אין טעם להחזיק רכב לפני על נסיעה מ זה מזמין אוטונומיטקסי בהתאם להמות אנשים. 2 / 4 / 5 /7. מגיעים ליעד ומשם הרכב ממשיך. כך לא צריך חניות, יהיו רק מגדלי חניונים לרכבים. כך גם ניתן יהיה להרחיב את הכבישים כי לא צריך את החניות.
אייל | 09.07.19
3.
בפועל כפי שהמכוניות האוטונומיות של טסלה הראו צריך אוטונומיה לנהג אנושי
תרד מזה כרגע. זה לא בעיה תשתיות אלא הסנסורים שיש בשוק כרגע ואינם מסוגלים להחליט אם עומד לפניהם בנאדם, כלב או סתם עמוד של תמרור. לפיכך מכוניות אוטונומיות ללא נהג אנושי תעלנה את כמות התאונות שיקרו עם הולכי רגל פי 2 ויותר. להכיר משאית או מכונית זה קל לפי הרוחב. אופנוע כבר לא. כך שאולי לא תבלבל ביצים ותאמר שהטכנולוגיה עדין צעירה מידי לנושא.
ישראלי בקנדה | 09.07.19
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת