אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

חמש הפתעות ונס מעולם אחר: 50 שנה לנחיתת אדם על הירח

28 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

28.
בנושא דיחוס תא העיט
ברור שתכן שלבי השוואת הלחצים לוגי ונכון .כל זמן הנחיתה האסטרונאוטים לבושים חליפות ההגנה שמגינות על האדם (קרינה , וואקום, אספקת אוויר לנשימה , קשר , הגנה תרמית....)תא העייט מדוחס לשמירת תנאי סביבה תמיכה לחיים . 1. אחרי שלבשו את חליפות המגן , וביצעו נחיתה על הירח (קרוב לאפס לחץ סביבה ), מבצעים ריקון / השוואת לחצים של תא העייט וסביבת הירח . פה חייבים להדגיש - מערכת האטמים על דלת היציאה והתכן של הדלת מאפשר פתיחת הדלת אך ורק במצב השוואת לחצי סביבה , זה מבטיח שכאשר לחץ תא העייט גדול מלחץ השורר בחוץ הדלת נלחצת ומנגנון האטימה אפקטיבי, וניתן לבנות לחץ שיאפשר הורדת החליפות מגן . 2.מסת העייט יורדת ככל שמתקרבים לפני הירח מהסיבה הפשוטה ששני מרכיבי הדלק נגרעים מהמסה הכוללת (הזנת הדלק למנועי הבלימה) , סביר גם , שבזמן הנחיתה האסטרונאוטים לא לבושים בחליפת ההגנה , תא העייט פולט לסביבה חלק מהדיחוס .רק חישוב מדוייק של גריעת מסה כוללת שבוצע בפועל לעומת החיזוי תסביר שינויים במסה הכוללת . לזכור ע"ג הירח אפס לחץ /אטמוספרה ולכן כוח "ציפה " אפס .
מבין בעינין | 27.07.19
23.
הייתם רוצים לשבת בתא סגור עם 100% חמצן?
אפולו 1 הייתה מלאה ב 100% חמצן, אפשר לקבל צמרמורת רק מלחשוב על זה. על הדרך היו בתא גם חומרים דליקים רבים ולכן האסון היה קורה בזמן כלשהו. קראתי מספר מאמרים של אנשים שהיו באותה תקופה שבגלל שהתאונה קרתה על כדור הארץ נעשו בחללית שיפורים ושינויים שבלעדיהם התוכנית לא הייתה מצליחה.
יורם | 20.07.19
22.
אכן ביד חזקה וזרוע נטויה (1)
כמה עובדות שכדאי לציין לאור המאורע: כמו שצוין כבר בתגובות אכן ארמסטרונג הוא זה שהנחית את רכב הנחיתה, אלתר והציל אותה מהתרסקות בשדה של סלעים גדולים. אנשי צוות בקרת הקרקע ראו את המסלול הלא צפוי של הרכב על הצגים שלהם ולא הבינו מה הוא עושה. בתמרון מרשים הוא התחמק מהשדה המפחיד והגיע לקרקע חלקה. ברגע הנחיתה נשארו לו רק 30 שניות נוספות של דלק רקטי. אם היה מבזבז את כולו בנסיון לאתר מקום נחיתה חלופי המשימה הייתה מבוטלת והם היו צריכים לפני הנוהל לחזור מבלי לנחות (כמו במשימה של אפולו 10). בזכות גאוניות של מהנדס מחשבים בשם Hal laning (גגלו זכרונו לברכה), המחשב שהציג תקלות (1202,1201) לא באמת שבק חיים. מערכת ההפעלה של מחשב הניווט תעדפה את מטלות החישוב הדרושות לנחיתה והצילה את המשימה. למעשה, תקלת המחשב הייתה טעות אנוש של אלדרין - מתוך חשש שיאבדו את ההתמצאות והטווח אל הירח הוא התעלם מההוראות ולא כיבה את הרדאר שהוסיף מטלות אחרות והכביד על המחשב. לכן הוצגו הוארו נורות התקלה על המחשב - המחשב "נחנק", "הקיא" הודעות שגיאה אך המשיך ולעבוד ללא רבב.
ציולקובסקי | 20.07.19
21.
דעה אישית
בוודאי שהיו חששות באוויר, אבל להציג שכולם אבל כולם חשבו שזו משימת התאבדות זה עלבון ל-400000 האנשים שעבדו קשה במיזם המדהים הזה. במבחן ההיסטוריה האסטרונאוטים, המהנדסים, אנשי הבקרה, הטכנאים וכן הלאה - כולם קורצו מה"חומר הנכון". בזמן האימונים על כדה"א ארמסטרונג ריסק את רכב האימונים הרקטי (שעוצב מלכתחילה כמלכודת מוות), פלט את עצמו עם מצנח וחזר למשרד מבלי להניד עפעף. צריך גם לקחת בחשבון שאפולו 11 ישבה על כתפי ענקים במובן הזה שאת הדרך לירח עברו כבר קודמיהם בהצלחה - אפולו 8 החלוצה הגיעה לירח לראשונה והקיפה אותו בבטחה, אפולו 9 ו-10 היוו חזרות גנרליות לנחיתה של אפולו 11 וגם להן הכל עבד יחסית חלק. אם לא הייתה רמה מסוימת של בטחון המשימה לא הייתה יוצאת לפועל. מכחישי נחיתה סנובי חלל ותעופה לא צריך להתעצבן קחו רגיעון, יום אפולו שמח
קורליוב | 20.07.19
13.
ארמסטרונג הוא שהנחית את רכב הנחיתה ולא אולדרין
יתר על כן, היה זה אלתור שבו ארמסטרונג הפגין למופת ממה הוא יצוק. ראשית, המחשב שאמור היה לסייע לנחיתה שבק חיים, שנית, החטאת אזור הנחיתה אילצה את ארמסטרונג לחפש שטח מתאים לנחיתה, ובטיפות הדלק האחרונות הוא הטיס את רכב הנחיתה לפיסת שטח בטוחה לנחיתה. המהלך הזה נחשב אחד ממהלכי המופת בתולדות התעופה. מן הראוי שבכתבות המחבר יפלו פחות טעויות עובדתיות וטכניות.
גודארד | 19.07.19
5.
היתה נחיתה, יש צילום מלווין של רכב הנחיתה שנשאר שם
לפני מספר שנים חללית צרפתית שהקיפה את הירח צילמה את המחצית של רכב הנחיתה שנשארה על הירח. זה כבר היה אמור לסתום גולל על כל תאוריית הקונספירציה סביב הטיסה וכל ההסברים המוכרים שנרשמו פה. אבל למה לקלקל תאוריה כל כך יפה...
דורון | 19.07.19
3.
תגובה ל-1
על מצלמה בשלט רחוק שמעת? זה מה שצילם אותו. הדגל לא התנופף - הוא היה תלוי על מוט מלמעלה בלבד וככה לא היה ישר. כדי לצאת ממסלול מקיף ירח לא צריך הרבה כוח - רק רקטה קטנה. וזה מה שהיה למקפת. עברו 50 שנה ואף אחד מאלפי המשתתפים לא בא לתקשורת וסיפר על רמאות. אין סיכוי שזה היה קורה אם כן הייתה רמאות. אבל סבבה. תמשיך להאמין שהעולם שטוח
תגובה ל-1 | 19.07.19
2.
שום נחיתה
ד. למה ארמסטרונג בחר לא התראיין אף פעם על הנחיתה ונעלם כלא היה? ה. 50 שנה בתחום התעופה והחלל זה נצח איך יכול להיות שכל התעופה האזרחית השתנתה מקצה לקצה ועברו 50 שנה ומה שהצליחו ב69 אי אפשר לשחזר היום? איך לא הגענו לשם שוב ורק מתרפקים על העבר השקרי לסיכום ההיסטוריה האמריקאית רצופה בהבל הסתרות ושקרים רק חבל שאנחנו הולכים בדרכה אני מציע להוסיף לתקווה אולי כמה שורות מדגל הכוכבים
שקר | 19.07.19
1.
שום נחיתה
יש לזכור ש"הנחיתה" הייתה בשיאה של המלחמה הקרה והמירוץ לחלל מול הרוסים תוכנית החלל של קנדי הייתה חייבת תוצאה וארהב שידועה בשקרים שלה פיברקה את הנחיתה והעובדות לא מותירות צל של ספק א. איך צולם ארמסטרונג כשהוא יורד מרכב החלל אם הוא האדם הראשון שדרך שם ב. איך הדגלבתמונות שפורסמו למדיה מתנוסס שאין חמצן בכלל בירח ג. בהמראה מכדור הארץ לחלל נדרש טיל בליסטי שיוביל את החללית ממצב סטטי לירח איך מהירח כשהיא עומדת לא נדרש שום אמצעי דחיפה חזרה לכיוון הכדור? יש לזכור שכל החזרות נעשו ללא עצירה חוץ מהשקר הזה
שקר | 19.07.19
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת