אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

המחסום של הרכב החשמלי: השכנים

98 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

97.
רק תחנות הטענה ציבוריות מפוקחות.
1. לבנינים גבוהים עם הרבה דירים תידרש אספקת חשמל מאסיבית שכן תייצר קרינה.2.הנושא הוא מסחרי. דובר תמיד על תחנות טעינה ציבוריות כמו תחנות הדלק.וזה הפתרון הנאות היחיד. הפיכת מגדלים מרובי דירים לתחנות חשמל מסוכנת מאד ואינה מתאימה לבתי מגורים.חששות לשריפות אחזקה לקויה רטיבות ומים במרתפים ועוד דורשים שיקולים נרחבים מאד. אין להתירואין להתחיל לפני תכנון רדמי רחב טווח. הפתרון היחיד בעיני תחנות הטענה ציבוריות.
איילה לבנה | 13.01.20
92.
טעינה רעב
אספק חשמל לרכב חשמלי נכון להיום היא עד 16 אמפר שזה ממש לא בעיה גם עם זה 32 אמפר בחלוקה של שלוש פזות זו לא בעיה כמובן שתחנת טעינה DC מהירה בבית פרטי זו בעיה שרק חברת חשמל יכולה לפתור מה שבטוח טעינה מנוהלת אסור לאפשר זה אומר ששר האוצר יושב אצלכם בבית ואוסף כסף בדיוק כמו בדלק וגם זה נבזות כי לדרך יש הרבה משתמשים לא רק רכב
ציק | 25.07.19
87.
תשתית כבלי החשמל וסכנת התלקחות.
אם יש חניה פרטית שלא נמצאת בצמוד או מתחת לבניין צריך להניח כבלי חשמל עד לנקודת ההטענה זה מחייב עבודות תשתית ולכן למעשה מחייב שוועד הבית יארגן את זה.סוללות של רכב חשמלי אם הם מתלקחות קשה מאוד לכבות ( עד 24 שעות של שריפה בלתי ניתנת לכיבוי) וספק אם מכבי אש יסכימו להטענה כזו במרתף בתי מגורים.
aa | 23.07.19
85.
כל הטמבלים תרגעו , כמו כל דירה מתנהלת בתשלום חשמל מול חברת החשמל עם מונה נפרד
כל הטמבלים תרגעו , כמו כל דירה מתנהלת בתשלום חשמל מול חברת החשמל עם מונה נפרד. ולא מול הוועד. כך גם מערכת טעינה מחוברת ישירות לקו של חברת החשמל עם מונה נפרד , ולמונה של ועד הבית אין שום קשר . ובקשר לעומס נוסף גם באחריות של חברת החשמל לדאוג לספק קוים מתאימים שיספיקו לעומס נוסף . הרי אף אחד לא מתרגש שמתקינים מזגנים נוספים . רכב חשמלי זה בסך הכל עוד צרכן כמו מזגן .
ע | 23.07.19
83.
אפילו אם עושים מונה לחשמל שנמשך מהחשבון המשותף, עדיין יש בעיה
אולי הדייר יסכים לשלם בחזרה לוועד אבל מה יקרה אם הוא ימכור את הדירה והדייר החדש לא יסכים לשלם? עדיף שכל דייר יהיה מחובר לאותו מונה של הדירה שלו ויממן את משיכת הכבלים והתשתית הנדרשת, אז באמת אין סיבה לדיירים להתנגד אלא אם כן זה מעלה את הצריכה הכללית לרמה כזאת שהתשתיות לא מסוגלות לעמוד בזה ואז גם שיפורים כאלו והגדלת האמפר הכללי צריכה להיות על חשבון אותו דייר.
צופה בעיות | 23.07.19
79.
אכן רע לטעון ליד הבית - כנסו
עדיין לא יודעים מה מנגנון הנזק בקרינה חשמלית (50 הרץ) אבל הוא הוכח קלינית במיוחד בחדרי שנאים (קרינה מגנטית). כלומר הקרינה היחידה שהוכחה כמסוכנת היא בדיוק המטען... בטלפון זה מעט, מכונית חשמלית... זה הרבה. צריך להטעין במגרשי חניה (במשך היום) ולא בבית בלילה.
מבין בקרינה | 22.07.19
78.
הבעיה בחניון תת קרקעי זה כיבוי אש
עוד בעיה - אם חס וחלילה מצברים של רכב חשמלי יבערו - זה אומר שריפה שיכולה להימשך כמה ימים ברצף ללא אפשרות כיבוי - אומנם הסיכוי לכך נמוך מאוד מאוד - אבל למקרים כאלה כיבוי אש צריך לאשר מבנה בטיחותי - אין לזה פתרון בדגש על חניונים עם אוורור מאולץ לגבי תשתית חשמל עתידית- 1. חברת החשמל תוכל בעתיד להיכנס לבניין ולחניון עם הזנת רשת חדשה/נוספת 2. מערכת ניהול חשמל - הטעינה של כלי הרכב תבוצע בשעות הלילה - בזמן שצריכת החשמל במדינה אפסית - החשמל יימכר במחיר זול ומופחת ביותר לעודד טעינת לילה ככה פשוט
דני | 22.07.19
75.
כל הבעיות כבר נפתרו מזמן, לכו לארכיון
כמעט, כל הבעיות העולות בכתבה נפתרו כבר לפני כ- 8 שנים ע"י חברת בטר-פלייס. מעבר לאי דיוקים מהותיים בכתבה ( הנוגעים לחוק החשמל ולתקנות שכבר הותקנו עבור כלי רכב חשמליים) , חברת בטר-פלייס החזיקה מחלקה שלימה שטיפלה בנושאים המיסחריים, מול ועדי הבתים של בתים משותפים, ולעולם לא הייתה בעיה שלא הייתה לה פיתרון. מחלקה זו, בשיתוף מחלקת התיכנון המיקצועית בחברה, תפרה פיתרון לכל בעיה שהועלתה ע"י הועד/חברת הניהול/דיירים "בעיתיים" , תוך גמישות והענות על הצרכים של, כמעט, כולם. היום הכל מבוצע "חפ-לפ" , מי שמטפל מול הועד/חברת הניהול, חברות ההתקנה מספקות רק פתרון חשמלי מיקצועי וכל העול מול הדירים/ועד/חברת ניהול, מוטל על הדייר שרכש רכב חשמלי, אשר אין לו, בדר"כ, הכלים להתמודד עם בעיה זו. הרבה חסרונות היו לחברה, אך בנושא המיקצועי ( כולל טיפול במיכשולים ), הייתה מעל כולם. אין קיצורי דרך, יש לבצע התשתיות כהלכה, לרבות הרכשת מיקום התשתית לעמדות הטעינה.
בטר פלייס, אללה ירחמה | 22.07.19
74.
רכב חשמלי
ריבוי רכבים ידרוש הגדלת החיבור לבניין.על חשבון מי?.מונה ניתן לחבר במקביל למונה של הבניין ממש כמו שמחוברים מוני הדירות כך ההתחשבנות על חשבון בעל הרכב מול חברת חשמל ישירות .לגבי קרינה רצוי לבדוק על ידי מודד קרינה מוסמך לנושא .כבר נמצאו לוחות חשמל שהקרינו קרינה מסוכנת בבית ספר.
דרומי | 22.07.19
72.
שבעל הרכב יזמין שעון פרטי משלו על תשתית פרטית מעמוד החשמל ברחוב.
לא רוצה להתקזז. רוצה שישלם שתי חשבונות חשמל משני מונים. אלד של הרכב, ואחד של הדירה. ולגבי עמדת טעינה בחניה הפרטית שלו .. הרי החניות היום צרות וקטנות ובקושי מכילות את הרכב עצמו. אז להכניס בהן עוד עמדת טעינה ? הרכב הרי יבלוט לתוך שטח המעבר הציבורי. וכי חשוב, שיבקש מחברת חשמל להביא לו כבל חשמל, לא מארון החשמל של הביניין אלא מעמוד החשמל שבחוץ. ממש כאילו בנה לו דירה ועכשיו מבקש עבורה תשתית חשמל. יעשה את העבודה לעמדות טעינה עתידיות לשכנים אחרים. נו. עכישו נראה שיזמין וירכוש רכב חשמלי.
פלד | 22.07.19
68.
חלמאות בשנות 2015 והלאה
האבסורד של מדינת ישראל... בניין שאוכלס לפני שנתיים וקיבל היתר בינואר 2015 - נבנה ללא שקעי חשמל פרטיים כאשר היה ידוע לכל כי העולם צועד לכיוון רכבים חשמליים. לכל דייר חניה פרטית ולהוציא דירת הגג לכולם יש מחסנים והתאורה שלהם מוזנת מהצריכה המשותפת וללא שקע נדרש במחסנים לצורך תפעול המחסן - שואב אבק או לקדיחת מדפים...
בתיה | 22.07.19
67.
למגיב 44: צודק! יחסוך הון למדינה + יגניב נוער על הנדסת מכונות / חשמל
בעולם המערבי חסרים רבבות בעלי-מקצוע בתחום המכטרוניקה (שילוב הנדסה מכנית, אלקטרוניקה, בקרה ומיחשוב). כמעט כל נער שישתתף בהמרת רכב להינע חשמלי - "ידלק", גם אם לתקופה קצרה, ועשוי לשקול קריירה בתחום. ונערות? נסיון מתחרויות רובוטיקה מרמז שהן יכולות להצטיין גם פה... יותר ענין של מוח מכח.
לך תסביר לאנשים אטומים | 22.07.19
63.
להתכונן להנעה מימנית
החסרונות ברכבים חשמליים כל כך רבים שעדיף לחכות למכוניות האוטונומיות והנעה מימנית . הרכבים האוטונומים ייתרו את הצורך באחזקת רכב , ורכבי המימן ייתרו את העומס על תשתיות החשמל בזמן שתהיה פריסה סבירה של עמדות טעינה (וזה לא 2020 וגם לא 2025) הפריסה תהפוך להיות מיותרת.
סתם אחד | 22.07.19
61.
מי דיבר על לאשר גניבה?
עלות ההתקנה - על בעל הרכב. עלות הפירוק - על בעל הרכב. עלות השימוש - על בעל הרכב (אל מול מונה בעמדת הטעינה). מה ביקשו? להעביר כבל חשמל מהארון המשותף ולהתקזז בחשבון עם הועד - לא ביקשו שאף אחד יממן להם את החשמל. ולעניין "אני אתנגד היום כי אם לא אז לא אוכל להתקין מחר בעצמי", קשקוש. אם תתנגד היום יתנגדו מולך מחר ובין כה לא תוכל להתקין. אם יש מגבלה טכנית על מספר החיבורים מבצעים, כל הדיירים יחד, הגדלת לוח חשמל\ארון פיצול מונים\חלוקת זמן לטעינה\טעינה סולארית או עוד אלף פתרונות אחרים
מר. חשמל | 22.07.19
55.
אין תשתית חשמל לטעינה ברבי קומות
זאת לא רשעות או גחמה של הוועד. ברבי קומות אין תשתית חשמל הולמת להקמת עמדות טעינה וזה לא צודק לחייב את כל בעלי הדירות לשדרג את תשתית החשמל ומצד שני עלות השידרוג כ"כ גבוהה שלהשית אותה על דיירים בודדים הופכת את קניית הרכב החשמלי לבלתי משתלמת.
ליאור | 22.07.19
49.
לא מדובר בנושא 1..יש הבדל בין מי ישא בעלות
החשמל לבין עצם ההתקנה. עלות החשמל חד משמעי אין שום סיבה שדייר 1 יממן לשני ולא משנה כמה כסף יש בבנק. לגבי התקנת העמדה..למה בשטח משותף? ההתקנה צריכה להיעשות על שטח החניה הפרטית. תודה שלום. החלק הטכני אם חיבור ייעודי ישיר לחברת חשמל או לשעון של בעל הרכב צריכ הלהיענות טכנית בלבד, כל זמן שלא עולה לשאר הדיירים אפילו אגורה וכמובן לא יצריך שדרוג של מערכות החשמל של הבניין.
רחל | 22.07.19
44.
ל- 27- התקנת מונה דיגיטלי בעמדת הטעינה
גם אם מתחברים אל התשתית המשותפת, אין זה אומר שמשיתים את עלויות החשמל על כלל הדיירים. הפתרון הוא פשוט מאד- יש להתקין מונה חשמלי על עמדת הטעינה (מונה פשוט מאד ולא יקר) שמודד את צריכת החשמל בזמן הטעינה. כך אף אחד לא נפגע כתוצאה מהטענת הרכב על ידי אותו דייר פרטי. היום יש מצב לא הגיוני שבו מבקשים הסכמת כלל הדיירים כתנאי להתקנת עמדת הטעינה (מקור לסחטנות בין היתר בשל צרות עין).
אבי | 22.07.19
42.
בעיה של מקומות חניה
מעבר לבעיה שבכתבה, אף אחד לא לוקח בחשבון את אובדן מקומות החניה שיאבדו בהתקנת עמדות טעינה ציבוריות. בנוסף למקומות חניה שמוקצים לנכים(רובם לא באמת נכים), לרכב שיתופי ועוד פונקציונרים, תהיינה עמדות טעינה שתהפוכנה לחניה לרכב נטען. אדם רגיל, עם רכב רגיל, ישלח לחנות על הירח.
עמי | 22.07.19
41.
שבעל הרכב יממן בנזין לכלל הדיירים אם הוא רוצה לטעון על חשבונם
אם הוא רוצה לטעון על חשבונו והכבלים מועברים בצורה בטיחותית ואסתטית למה שתהיה בעיה? אם הוא רוצה לטעון, זאת אומרת לתדלק, על חשבון שאר הדיירים, למה שהם יסכימו? אם הוא יציע להם שהוא בתמורה יממן את התדלוק של המכוניות שלהם אז יש סיכוי
אורי | 22.07.19
38.
לכל אלו שחושבים שישלמו על החשמל של הרכב של השכן... נו באמת...
יש מכשיר מהפכני ועתידני- קוראים לו ״מונה צריכה״, תשבו בכיסאות כי זה באמת מטורף, הוא מודד כמה חשמל עמדת הטעינה צרכה! (מחברים אותו בין הלוח המשותף לעמדת הטעינה!). ואז יהיה ניתן להחזיר לבניין את כל עלות החשמל. מכשיר כזה זה עומד לצאת לשוק בשנת 2050 (או שפשוט תקנו עכשיו בכל חנות למוצרי חשמל...).
ישראל | 22.07.19
29.
נראה שרוב המגיבים לא קראו את הכתבה
אף אחד לא דיבר על חשמל עלות התקנה ומיקום המטען בחניה הרשומה בטאבו. זה בוודאי שהכל על בעל הרכב. הבעיה היא שהרכב צורך הרבה כוח, וברגע שיהיו יותר מכמה רכבים, הכח המוזן לחשמל לא יספיק. במילים אחרות: אם אני מאשר לשכן שלי עכשו, מחר לא אוכל להתקין לעצמי אם ארצה.
יו | 22.07.19
27.
חשמל משותף לא בעיה?!
לא הבנתי איזה פתרון מציעים לצריכה ממונה משותף? הדיירים צריכים לממן חדשמל לבעל הרכב? אין דרך להפריד את צריכת החשמל של ברכב משאר הצריכה כך שאין דרך מעשית להתגבר על זה למיטב ידיעתי. זה כאילו תשית את הוצאות הדלק שלך על שאר הדיירים. אפשר להבין את ההתנגדות.
ירון | 22.07.19
23.
אכן, לא פשוט
צריך אישור בכתב מן הועד. צריך אישור בכתב מן הועד של הבנין השני שגם משתמש במערכת החשמל המרכזית (דווקא עם שני הסעיפים לעיל לא הייתה יותר מדי בעיה) התקנה של המערכת - וולוו נותנים חינם אבל מגרש החניה לא ערוך לטעינת רכבים חשמליים וצריך להניח כבלים (לא יודע למה לא מן העמוד תאורה) ולהרים לבנים ולחפור - עוד אלפי שקלים. אולי משתלם למי שהרכב שלו 100% חשמלי. פחות להיברידי
בעל וולוו היברידית | 22.07.19
11.
האם בעל הרכב החשמלי מממן לשכיניו את הדלק - לא! אז למה הם צריכים להשתתף בחשמל
לטעינת הרכב האם גם הם משתמשים באותו רכב? - לא! האם הם משתמשים גם בחשמל לבוילר למטבח למזגן בבית או לאורות בבית ? לא מדוע? תחשבו בעצמכם מטומטמים. בכל מקרה אם בעל הרכב החשמלי רוצה עמדה למיליויי חשמל היא חייבת להיות בתוך שטח החניה הפרטי שלו - בטאבו .ובאופן שלא תבלוט או תפריע לאחרים וכן תחובר למונה החשמל הפרטי שלו ובא שקט לעם ישראל מחרחר הריבים והמדון.
אבי | 22.07.19
8.
שוב בעיה של אגו ממשלתי, לו היו באמת רוצים פחות זיהום הממשלות
מאז ימי בטר פלייס היו פותרות את הבעיה מזמן בחוק מחייב שגובר על כל חוקי וועד הבית וחברות הניהול. רק מה בגלל שהאוצר והממשלה רואים ברכבים שזוללים דלק פרה חולבת כך הם לא פוטרים בעיות ולא מעודדים שימוש בגז למשל או אנרגיה חליפית אחרת.
ליאור | 22.07.19
4.
צריכת חשמל ממונה משותף? זה הזוי.
צריך לעשות רגולציה שתסדיר את הנושא ותחסום חיבור למונה משותף לרכבים. מילא שיס או חברת סיבים לוקחת חשמל לציוד אבל הציוד משמש מנויים בכל הבניין בצורה שיתופית הוגנת. לא יכול להיות שבעל רכב חשמלי יגנוב חשמל מדיירים אחרים ללא רכב לשימושי הנסיעה שלו.
דוד | 22.07.19
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת