56. שכחתם את הפרט הכי חשוב הקורקינט מרחיק את הזיהום מהתושבים ומאפשר התניידות שפולטת 0 גזים במרחב העירוני. בנוסף ריבוי של נוסעים על קורקינטים חשמליים שיתופיים מקטין את מספר המשתמשים ברכב פרטי בעיר, כך שהרווח הוא כפול. חבל | 08.08.19 (ל"ת)
55. בולשיט זה מזכיר לי את אלו מאר"הב שנלחמים בכל הכוח בחברות שמנסות להקים תחנות סולוריות. ואך לא אותם המתנגדים לתחנות סולריות שייכים לחברת החשמל האמריקאית שמשתמשים בדלק מזהם. אוי לנו אם ניתן להם להטעות אותנו גם כאן פלד | 08.08.19 (ל"ת)
54. הם אולי עדיפים על נסיעה ברכב, אך הרבה פחות ירוקים מאופניים רגילים, הליכה ברגל פה נפלת ידידי | 07.08.19 (ל"ת)
53. כולכם טיפשים באה חברה ומנסה לנקות את האוויר ולהפחית את הפקקים, שמים לה מקלות בגלגלים. תאמינו לי הם לא עושים את זה בשביל כסף, לא מרוויחים מזה אל תעבדו עלינו שזה מזהם יותר יש לכם אינטרס משה | 07.08.19 (ל"ת)
51. הבעיה האמיתית היא שאין שבילים ייעודים לקורקינטים/ הבעיה האמיתית היא שאין מספיק שבילים ייעודים לקורקינטים/ אופניים. איזו מפלגה תקח את זה על עצמה? שבילי אופניים | 05.08.19 (ל"ת)
50. הבעיה היא שאין בארץ תחבורה ציבורית! יש משהו דומה, שלא עובד טוב ולא זמין מספיק (24/7) סתם אחד | 05.08.19 (ל"ת)
49. לכל החכמים המידע הכולל של רכבים/אוטובוסים כבר ידוע זה שלא רשמו את זה במפורש לא אומר שלא לקחו את זה בחשבון. דווקא ההפך הוא הנכון לפי העלויות שרשמו. ggg | 05.08.19 (ל"ת)
48. שאלה האם חישבו בהתאם גם את עלות היצור של האוטובוס המדובר. עד לרמת הגרם? ואז שכללו הכל? זה מצחיק לשכלל הכל בקורקינט אבל לא בכלי הרכב שאותו הוא מחליף.. אריק | 05.08.19 (ל"ת)
47. אותו הבלוף אותו הבלוף קיים גם במכונית החשמלית. מחקר מעמיק ביחס למכונית החשמלית, יגלה שהיא מזהמת יותר ממכונית בנזין. סמי | 05.08.19 (ל"ת)
45. הטעייה סטטיסטית במחקר מקריאת המחקר עצמו נוצר מצב של סטייה בהשוואות בין דרכי התנועה הנבדקות שלמעשה הופכת את כותרת הכתבה לשקרית ומטעה. מהמחקר והכתבה 50% מזיהום הסביבתי של הקורקינט נובע משלב הייצור, עוד 43% משלב האיסוף שלהם לטעינה בכל ערב ובוקר. כלומר 7% מהזיהום שלהם נובע מהשימוש השוטף היומיומי. בהשוואה למכוניות ויתר כלי התחבורה השוו החוקרים את הקורקינט בלי לשקלל את הזיהום הנוצר משלב הייצור של כלי הרכב האחרים וגם הסתמכו על כך שכלי האיסוף של הקורקינטים הינו מכונית "רגילה" ולא כלים חשמליים (בת"א קטנוע חשמלי עם נגרר אוסף את הקורקינטים בסוף היום). כל נתוני הזיהום אינם פרקטיים כי בחלק שיכללו את שלב ייצור ושינוע הכלי ובחלק לא ולכן במקום שיתייחסו רק לזיהום מהנסיעה עצמה בין נקודה A וB התייחסו למלא פרטים אחרים אך בצורה מוזרה ולא גורפת ולכן חלק גדול מהנתונים הם חלקיים אך קיבלו התייחסות כאילו הם מייצגים את כל הזיהום של הכלי וככה הגדילו במחקר את הזיהום של הקורקינט פי 14.3 בלי לעשות תהליך דומה לשאר כלי התחבורה. רון | 05.08.19 (ל"ת)
44. קורקינט הוא סכנה לציבור המצאה של שרלטנים רודפי כסף, אל תדאגו המדינה גוזרת קופון יפה ועוד מעט גם חבריכם מקופות הביטוח בליליוס | 05.08.19 (ל"ת)
43. מה זה משנה?! העיקר שהקורקינטים מפרנסים כמה בעלי הון על חשבון כל הפראיירים שמשתמשים בהם בחור ת"א | 05.08.19 (ל"ת)
42. מה שיתופי בזה? חברות השכרת קורקינטים. זה כמו להגיד על מכוניות של אויס שהם מכונית שיתופיות אילן | 04.08.19 (ל"ת)
40. תל אביב מידרדרת.. מסוכן כאן.. בתי חולים מתמלאים מידי יום בנפגעי הקורקינטים מתי יתעוררו מקבלי ההחלטות בעיריית תל אביב במשרד התחבורה ובמשטרה? בהולנד הוציאו לאחרונה מן החוק באופן מוחלט קורקינטים חשמליים וסגוואי! הקטרקינט החברתי סכנה לציבור! חבל שלא מפרסמים נתונים אמיתיים על מספר הנפגעים מפציעות קלות ועד פציעות קשות מאוד ומוות!! אני תושב העיר, רוכב אופניים ברמה יומית ומזועזע מתרבות הרכיבה בעיר שהפכה להיות ג'ונגל מאז כניסתם של הקורקינטים החשמליים. שלום | 05.08.19 (ל"ת)
39. ומה עם הפגיעה בבריאות עקב אוטובוסים ורכבים מזהמים? ברור שקורקינט חשמלי פרטי יותר ירוק, בזכותו לא נושמים פיח שלא לדבר על העלויות למערכת הבריאות עקב הזיהום העירוני אחד שמבין | 05.08.19 (ל"ת)
38. חברת קורקינטים ששווה למעלה ממיליארד דולר כשמדובר על חברת קורקינטים ששווה למעלה ממיליארד דולר, אני מאמין מאוד למחקר. וזאת רק ההתחלה רק אומר | 04.08.19 (ל"ת)
37. הזוי... בהשוואה לתחבורה מכנית כמו רכב פרטי או אוטובוס - הכי ירוק שיכול להיות אמור לי מי מימן את המחקר ואספר לך מדוע הוטתה התוצאה. לא להאמין | 04.08.19 (ל"ת)
36. אוטובוס ובו 25 אנשים שעובר קילומטר אקוויולנטי לנסיעת קמ ע"י 25 אנשים (כלומר 25 פעמים) למוהנדס | 04.08.19 (ל"ת)
35. קורקינט = כלי מנצח כל בעלי האינטרסים מתגייסים כאיש אחד כדי לטרפד את התופעה הברוכה. לא רוצים שאנשים יסתובבו עם כלי תחבורה ששוקל פחות מרבע ממשקל גופם, כי זה לא מייצר מסים ולא מכניס שקל לכיס של תעשייה שלמה, החל ביבואני רכב, במוסכים, בחברות ביטוח וכו'. החישובים מגמתיים בטירוף. מעניין כמה CO2 לאדם מייצר אוטובוס חצי ריק, אוטובוס שנוסע בתנועה צפופה או בפקקים וכו'. האם נלקחו בחשבון כל תחנות הייצור של האוטובוס כולל הפקת כל חומרי הגלם שלו, ייצור ושינוע חלקי החילוף שלו, הפקת הנפט, הובלת הנפט, זיקוק הנפט וכו' וכו' וכו'? דוד | 04.08.19 (ל"ת)
34. באיזו כיתה בדיוק לומדים את החשבון שמראה את נכונות הסיפור? יש לי רק 12 שנות לימוד | 04.08.19 (ל"ת)
33. 2 דברים: אין מצב שהמכשיר החשמלי הזו מזהם יותר מאוטובוס. גם אם מוסיפים למשוואה שאוטובוס מסיע 40 אנשים. המשוואה הזו תשבר ברגע שכל האוטובוסים יהיו חשמליים. דבר אחר ובלתי קשור: סגריות אלק׳. פורסמו מאמרים הגורמים לציבורים שלמים שאלו מזיקים יותר מסגריות. בדקתי. מהבדיקה שלי עולה התוצאה הבאה: סגריות אלק׳ אינן מזיקות כלל. (ממש ככה). ---- בנתיים אני שואל את עצמי מי או מה עומד מאחורי רצף של כתבות שהן שקריות או לכל הפחות מטעות... ? אין לי תשובה לזה. משה | 04.08.19 (ל"ת)
32. ילודה "(ובגלל זה הפיתרון הטוב ביותר להתחממות גלובלית, גם ממש לא ישים או סביר: להפסיק לעשות ילדים)" - ברור שלהפסיק לעשות ילדים זה לא פתרון, אבל צמצום ובקרה על הילודה בהחלט כן. אם אזרחים לא מבינים בעצמם שהמשאב המשותף שנקרא כדור הארץ, נמצא בסכנה, אז המדינות צריכות מדיניות שדוחפת את האזרחים לעשות את תכנון המשפחה ולכוון את גידול האוכלוסיה. אני | 04.08.19 (ל"ת)
31. פחמן דו חמצני הוא מזון לצמחים צריך לבדוק כמה צורך עץ ביום, ולנטוע כמות עצים מתאימה על כל קורקינט. בנוסף, אפשר לחשוב על מכשיר שמפריד מתאן מאוויר. (במתאן אפשר להשתמש כגז בישול) רוני | 04.08.19 (ל"ת)
30. "השפעה" איננה מילה מגונה, impact זה ללעז או לעיתונאים עצלנים. ברצינות, מה הקטע? יצאנו מהגלות כבר... | 04.08.19 (ל"ת)
29. פספסת את המטרה של הכלים האלה. המטרה לבטל את התלות של האדם בפקקים, או החיכיון לתחבצ הצולע. רוכב | 04.08.19 (ל"ת)
28. השוואה של תפוחים לקורקינטים כשחישבו את המחיר הסביבתי של הקורקינט בדקו את הייצור שלו, אבל במכוניות בדקו רק את הנסיעה עצמה. ייצור של מכונית ושל אוטובוס בוודאי יקר לסביבה פי מאה או יותר מאשר ייצור קורקינט אלעד | 04.08.19 (ל"ת)
27. מחקר פח והנה למה החלופות העיקריות לתחבורה היום זה מכונית פרטית.מול כל שאר האמצעים . שהם מוצרים משלימים..לדוגמא הרבה ממשתמשי הקורקינטים נוסעים כ 2 קילומטר עד לרכבת. בלי זה היו נוסעים 30 קילומטר במכונית. מכוניות. דורשות ערים לא צפופות.עם שפע חניה כל השאר דורשים ערים צפופות..שקל להגיע ברגל להרבה מקומות. במרחק הליכה ומסביב לתחנת רכבת יש הרבה מסחר ומגורים. אלון | 04.08.19 (ל"ת)
25. 16 - "תחבורה חייבת" - מי בדיוק ישלם, גאון? אנשים שקנו רכבים ולא מתכוונים למכור אותם ב 5-10 שנים הקרובות, הם ישלמו? אנשים שרוכבים על אופנוע ולא מוכנים לעבור לשום חשמל, הם ישלמו? אנשים שעובדים מחוץ לעיר עם נסיעות של מאות קילומטרים ביום, הם ישלמו? אק | 04.08.19 (ל"ת)
24. חחחח בוקר טוב! פתאום גיליתם ש"חשמלי ונקי" לא כזה נקי? תחבורה הכי יעילה - רכבת תחתית, מבחינת צריכת אנרגיה - מול התועלת. אחריה רכבי דיזל למיניהם, עם טורבו ומסננים חדישים, אחרי זה רכבי בנזין. כל הירוקים לכו לאכול חסה. טט | 04.08.19 (ל"ת)
23. תגובה מס' 2 - לא נראה לי שלמדת תרמודינמיקה בחיים שלך וגם אם למדת כנראה שלא היית מוצלח בזה במיוחד. מוזמן לחפש מה הנצילות המקסימלית של מנוע קרנו (אידאלי - לא קיים במציאות) ואז להשוות את זה למנוע חשמלי (רגיל וסטנדרטי שקל לייצר). לך תלמד קצת... סתם אחד | 04.08.19 (ל"ת)
22. כותרת וכתבה מטעים ברור שאוטובוס אחד מלא בנוסעים יותר יעיל אנרגטית מ 50 קורקינטים (אם מחשיבים את הזיהום בעת הייצור), אבל זו פשוט שטות. כי ביום שבכל הערים יהיו רק אוטובוסים ולא רכבים פרטיים (שבדרך כלל מסיעים בן אדם אחד, 2 במקרה הטוב) אז לא יהיה צורך בקורקינטים כי לא יהיו פקקים והתחבורה הציבורית תהיה יעילה. אבל לא זה המצב - הקוריקינט לא בא להחליף את האוטובוס, הוא בא להיות כלי משלים והמטרה שלו היא להחליף את הרכב המשפחתי או הפרטי בנסיעות עירוניות קצרות, ואין ספק שקורקינט שמסיע אדם אחד יעיל לא ב 35% יותר אלא בכמה מאות אחוזים יותר מרכב פרטי. כך שהכתבה הזאת מיותרת והמחקר הזה עוד יותר מיותר, לא יודע מי הגאון שביצע את המחקר חסר התועלת הזה. סתם אחד | 04.08.19 (ל"ת)
21. נסועה גבוהה האוטובוסים שבמחקר נוסעים מלאים. הבעיה היא שכדי שאנשים ירצו להשתמש באוטובוסים, הם צריכים ליסוע לעיתים קרובות, ברוב שעות היממה, ולכל מקום בלי לעשות סיבובים ארוכים מדי. יש ערים באירופה שבהן האוטובוסים מקיימים את כל זה, אבל אז חלק מהאוטובוסים נוסעים כמעט ריקים חלק גדול מהזמן. זה המחיר של זמינות גבוהה ומסלולים קצרים. אוטובוס שמספיק גדול ל-50 נוסעים שבו נוסעים שמונה אינו יעיל בהשוואה לקורקינטים, אפילו שיתופיים. synp | 04.08.19 (ל"ת)
20. בלי ביסוס עומר כביר, בחור מלומד וכתב לענייני טכנולוגיה - תבסס את דברייך בבקשה. מי מימן את המחקר. מי ביצע את המחקר. אתה יודע על מה אני מדבר. למה | 04.08.19 (ל"ת)
18. מוהנדס נישמע מפוברק ולא מדוייק , אין מצב שאוטובוס שמשקלו כמה טונות ועובד עם מנוע דיזל מזהם הוא יותר אקולוגי מקורקינט חשמלי , כולל עלויות הייצור וההובלה של האוטובוס , בכל מקרה צריך לפתור את בעיית שינוע הקורקינטים ..... שמואל | 04.08.19 (ל"ת)
17. 50% מהייצור ו 40% מאיסוף ופיזור ברכב רגיל... טוב - הפיתרון לחלק הראשון - עוברים לחפש חומרים ירוקים יותר לבנות את המכשיר ממנו. הפיתרון לחלק השני - לעבור מכלי רכב רגילים לחשמליים, לא משנה מאיזה סוג. כמובן - לפי הציון של אופניים שיתופיים ללא תחנות עגינה - הפיתרון החכם יהיה לאסור על פיזור של הדברים הללו ברחוב בלי תחנת עגינה מסודרת בסביבה. רק חבל שמנהלי הערים לא מנסים אפילו להקל על השימוש באופניים וקורקינטים - שבילים ייעודיים בעדיפות עליונה לדוגמה... יסמין | 04.08.19 (ל"ת)
16. כל התחבורה העירונית חייבת להיות חשמלית אוטובוסים קטנים גדולים ומוניות. תחבורה מחוץ לעיר חייבת להיות היברידית. לרשת את כל העיר בשבילים או קוי תנועה עבור הקורקינטים. הקורקינט הוא הכלי העירוני של העתיד אביקו המתחשמל | 04.08.19 (ל"ת)
10. האם נילקחו בחשבון הפחתה בפקקים חסכון זמן וחסכון של עבודת מכוניות בעמידה בפקק ובחיפוש חניה? החלפת הקורקינטים בעוד אוטובוס תעמיס על הכבישים ואפקט החממה יושפע הרבה יותר מחשבה | 04.08.19 (ל"ת)
9. כבוד, עומר, על הדיו"ח הרציני. גם המחקר המקורי לא מבהיר מהיכן שאב נתוני פליטות היצור של מכונית או אוטובוס. נתונים "סטנדרטיים" מושפעים ממסורת רבת שנים של תעשיית הרכב. אופס... זהירות! בכל מקרה קורקינט זרוק ברחוב הוא בזבזני, וההצדקה היחידה לקיומו היא "להביא מכה". הולך רגל | 04.08.19 (ל"ת)
8. מאין הנתונים של המחקר? אנשים לפעמים מחכים שעה וחצי באוטובוס שמזהם בפקק. עדיף להם ליסוע בקורקינט חשמלי. תהליך ייצור של כל מוצר בחישוב גלובלי פולט גזים של חממה. אם אנשים רוצים להפחית בכלל את אפקט החממה שילכו ברגל. י. | 04.08.19 (ל"ת)
7. הצחקתם אותי זה לא מעניין אף היפסטר או נערה את דור הנרקסיסטים מעניין רק להגיע מהר בזול וללא חוקים ! רם | 04.08.19 (ל"ת)
5. הם כללו בחישוב את "עלות הרכיבים" של הקורקינט אבל לא של האוטובוס... נשמע מחקר שכל תכליתו היא לסדר ג'וב למחברים באחת מחברות הקורקינטים המצליחות. איך זו השוואה הוגנת? | 04.08.19 (ל"ת)
4. כשלומדים תרמודינמיקה מבינים שהקורקינט לא כזה ידידותי לסביבה כמו שטוענים רוב האוכלוסייה לא לומדת תרמודינמיקה וזה חבל גיחיגיחי | 04.08.19 (ל"ת)
2. עוד לא ראיתי איש עסקים שהחליף את רכבו בקורינט המצב בפועל עוד הרבה פחות "ירוק",שכן להערכתי כל מי שנוסע על קורקינט זה ילדים ונוער ,שפעם הלכו את המרחק ברגל והיום דוהרים על המידרכות בקורקינט,פולט מזהמים ומחליף הליכה ברגל,ירוק זה לא הזקנה על המדרכה | 04.08.19 (ל"ת)
תחבורה ירוקה? הקורקינט השיתופי מזהם יותר משימוש באוטובוס
56 תגובות לכתיבת תגובה