אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

תחבורה ירוקה? הקורקינט השיתופי מזהם יותר משימוש באוטובוס

56 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

45.
הטעייה סטטיסטית במחקר
מקריאת המחקר עצמו נוצר מצב של סטייה בהשוואות בין דרכי התנועה הנבדקות שלמעשה הופכת את כותרת הכתבה לשקרית ומטעה. מהמחקר והכתבה 50% מזיהום הסביבתי של הקורקינט נובע משלב הייצור, עוד 43% משלב האיסוף שלהם לטעינה בכל ערב ובוקר. כלומר 7% מהזיהום שלהם נובע מהשימוש השוטף היומיומי. בהשוואה למכוניות ויתר כלי התחבורה השוו החוקרים את הקורקינט בלי לשקלל את הזיהום הנוצר משלב הייצור של כלי הרכב האחרים וגם הסתמכו על כך שכלי האיסוף של הקורקינטים הינו מכונית "רגילה" ולא כלים חשמליים (בת"א קטנוע חשמלי עם נגרר אוסף את הקורקינטים בסוף היום). כל נתוני הזיהום אינם פרקטיים כי בחלק שיכללו את שלב ייצור ושינוע הכלי ובחלק לא ולכן במקום שיתייחסו רק לזיהום מהנסיעה עצמה בין נקודה A וB התייחסו למלא פרטים אחרים אך בצורה מוזרה ולא גורפת ולכן חלק גדול מהנתונים הם חלקיים אך קיבלו התייחסות כאילו הם מייצגים את כל הזיהום של הכלי וככה הגדילו במחקר את הזיהום של הקורקינט פי 14.3 בלי לעשות תהליך דומה לשאר כלי התחבורה.
רון | 05.08.19
40.
תל אביב מידרדרת.. מסוכן כאן.. בתי חולים מתמלאים מידי יום בנפגעי הקורקינטים
מתי יתעוררו מקבלי ההחלטות בעיריית תל אביב במשרד התחבורה ובמשטרה? בהולנד הוציאו לאחרונה מן החוק באופן מוחלט קורקינטים חשמליים וסגוואי! הקטרקינט החברתי סכנה לציבור! חבל שלא מפרסמים נתונים אמיתיים על מספר הנפגעים מפציעות קלות ועד פציעות קשות מאוד ומוות!! אני תושב העיר, רוכב אופניים ברמה יומית ומזועזע מתרבות הרכיבה בעיר שהפכה להיות ג'ונגל מאז כניסתם של הקורקינטים החשמליים.
שלום | 05.08.19
35.
קורקינט = כלי מנצח
כל בעלי האינטרסים מתגייסים כאיש אחד כדי לטרפד את התופעה הברוכה. לא רוצים שאנשים יסתובבו עם כלי תחבורה ששוקל פחות מרבע ממשקל גופם, כי זה לא מייצר מסים ולא מכניס שקל לכיס של תעשייה שלמה, החל ביבואני רכב, במוסכים, בחברות ביטוח וכו'. החישובים מגמתיים בטירוף. מעניין כמה CO2 לאדם מייצר אוטובוס חצי ריק, אוטובוס שנוסע בתנועה צפופה או בפקקים וכו'. האם נלקחו בחשבון כל תחנות הייצור של האוטובוס כולל הפקת כל חומרי הגלם שלו, ייצור ושינוע חלקי החילוף שלו, הפקת הנפט, הובלת הנפט, זיקוק הנפט וכו' וכו' וכו'?
דוד | 04.08.19
33.
2 דברים: אין מצב שהמכשיר החשמלי הזו מזהם יותר מאוטובוס.
גם אם מוסיפים למשוואה שאוטובוס מסיע 40 אנשים. המשוואה הזו תשבר ברגע שכל האוטובוסים יהיו חשמליים. דבר אחר ובלתי קשור: סגריות אלק׳. פורסמו מאמרים הגורמים לציבורים שלמים שאלו מזיקים יותר מסגריות. בדקתי. מהבדיקה שלי עולה התוצאה הבאה: סגריות אלק׳ אינן מזיקות כלל. (ממש ככה). ---- בנתיים אני שואל את עצמי מי או מה עומד מאחורי רצף של כתבות שהן שקריות או לכל הפחות מטעות... ? אין לי תשובה לזה.
משה | 04.08.19
32.
ילודה
"(ובגלל זה הפיתרון הטוב ביותר להתחממות גלובלית, גם ממש לא ישים או סביר: להפסיק לעשות ילדים)" - ברור שלהפסיק לעשות ילדים זה לא פתרון, אבל צמצום ובקרה על הילודה בהחלט כן. אם אזרחים לא מבינים בעצמם שהמשאב המשותף שנקרא כדור הארץ, נמצא בסכנה, אז המדינות צריכות מדיניות שדוחפת את האזרחים לעשות את תכנון המשפחה ולכוון את גידול האוכלוסיה.
אני | 04.08.19
27.
מחקר פח והנה למה
החלופות העיקריות לתחבורה היום זה מכונית פרטית.מול כל שאר האמצעים . שהם מוצרים משלימים..לדוגמא הרבה ממשתמשי הקורקינטים נוסעים כ 2 קילומטר עד לרכבת. בלי זה היו נוסעים 30 קילומטר במכונית. מכוניות. דורשות ערים לא צפופות.עם שפע חניה כל השאר דורשים ערים צפופות..שקל להגיע ברגל להרבה מקומות. במרחק הליכה ומסביב לתחנת רכבת יש הרבה מסחר ומגורים.
אלון | 04.08.19
22.
כותרת וכתבה מטעים
ברור שאוטובוס אחד מלא בנוסעים יותר יעיל אנרגטית מ 50 קורקינטים (אם מחשיבים את הזיהום בעת הייצור), אבל זו פשוט שטות. כי ביום שבכל הערים יהיו רק אוטובוסים ולא רכבים פרטיים (שבדרך כלל מסיעים בן אדם אחד, 2 במקרה הטוב) אז לא יהיה צורך בקורקינטים כי לא יהיו פקקים והתחבורה הציבורית תהיה יעילה. אבל לא זה המצב - הקוריקינט לא בא להחליף את האוטובוס, הוא בא להיות כלי משלים והמטרה שלו היא להחליף את הרכב המשפחתי או הפרטי בנסיעות עירוניות קצרות, ואין ספק שקורקינט שמסיע אדם אחד יעיל לא ב 35% יותר אלא בכמה מאות אחוזים יותר מרכב פרטי. כך שהכתבה הזאת מיותרת והמחקר הזה עוד יותר מיותר, לא יודע מי הגאון שביצע את המחקר חסר התועלת הזה.
סתם אחד | 04.08.19
21.
נסועה גבוהה
האוטובוסים שבמחקר נוסעים מלאים. הבעיה היא שכדי שאנשים ירצו להשתמש באוטובוסים, הם צריכים ליסוע לעיתים קרובות, ברוב שעות היממה, ולכל מקום בלי לעשות סיבובים ארוכים מדי. יש ערים באירופה שבהן האוטובוסים מקיימים את כל זה, אבל אז חלק מהאוטובוסים נוסעים כמעט ריקים חלק גדול מהזמן. זה המחיר של זמינות גבוהה ומסלולים קצרים. אוטובוס שמספיק גדול ל-50 נוסעים שבו נוסעים שמונה אינו יעיל בהשוואה לקורקינטים, אפילו שיתופיים.
synp | 04.08.19
17.
50% מהייצור ו 40% מאיסוף ופיזור ברכב רגיל...
טוב - הפיתרון לחלק הראשון - עוברים לחפש חומרים ירוקים יותר לבנות את המכשיר ממנו. הפיתרון לחלק השני - לעבור מכלי רכב רגילים לחשמליים, לא משנה מאיזה סוג. כמובן - לפי הציון של אופניים שיתופיים ללא תחנות עגינה - הפיתרון החכם יהיה לאסור על פיזור של הדברים הללו ברחוב בלי תחנת עגינה מסודרת בסביבה. רק חבל שמנהלי הערים לא מנסים אפילו להקל על השימוש באופניים וקורקינטים - שבילים ייעודיים בעדיפות עליונה לדוגמה...
יסמין | 04.08.19
9.
כבוד, עומר, על הדיו"ח הרציני.
גם המחקר המקורי לא מבהיר מהיכן שאב נתוני פליטות היצור של מכונית או אוטובוס. נתונים "סטנדרטיים" מושפעים ממסורת רבת שנים של תעשיית הרכב. אופס... זהירות! בכל מקרה קורקינט זרוק ברחוב הוא בזבזני, וההצדקה היחידה לקיומו היא "להביא מכה".
הולך רגל | 04.08.19
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת