אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

המדינה מעוניינת להצמיד סוללות למתקנים סולאריים במטרה להפיק חשמל גם בלילה

23 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

22.
אגירה אצל יצרנים ביתיים
אחד האתגרים בייצור חשמל הוא היתרון לגודל בייצור המבוסס על שריפה - תחנת כוח גדולה יותר יעילה יותר - לעומת הצריכה שהיא מפוזרת גיאוגרפית, מה שגרום לצורך ברישות הארץ להולכת החשמל. הרשת היא יקרה, גוזלת מקום, מגבילה שימושים לידה, פולטת קרינה ורגישה לפגעי מזג האויר. הפתרון ייצור מבוזר וקרוב למקומות הצריכה. ייצור ביתי על הגגות משיב לאתגר הזה. הרשות מנסה לעודד ייצור ביתי שמבוסס על הזרמה ישירה לרשת של עודף הייצור ושימוש בחשמל מהרשת כשיש עודף צריכה (בלילה, בימים מעוננים וכיו"ב). יש עוד פן שלילי והוא שכאשר יש הפסקת חשמל ומתח הרשת הוא 0 או קרוב אליו המערכת הסולרית מתנתקת והייצור אובד. לצרכן אין חשמל מהרשת וגם לא מהייצור שלו. והייצור אובד. הפתרון הוא אגירה ביתית, אולם זו אינה מותרת מטעם רשות החשמל וחברת החשמל. צריך לשנות את החשיבה, להרשות ייצור משולב אגירה עם הזרמה לרשת ובכך ליצור עוד מוטיבציה לאוכלוסיה ליצר את החשמל שלה ובכך להשיג גם ייצור חשמל ירוק וגם הפחתת העומס על רשתות ההולכה.
יעקב לקס | 30.12.19
21.
פנים נוסות: עצמאות בחרום, יעילות תעריף, רכב חשמלי
במקרה של הפסקת חשמל, בין אם בגלל תקלה, פגיעה במלחמה, פגעי טבענ או פגעי הועד, יכול לעבוד עצמאית. כאשר תעריף השיא הוא בלילה, יכול לאגור ביום ולמכור לחברת החשמל בלילה במחיר גבוה, כמו תעריף תעוז. עם רכב חשמלי מתאים, יש סוללה גדולה מאוד שכבר משולמת, ואם הממיר יודע לקבל ממנה ולייצר 230VAC זה הופך מאוד מעניין וכלכלי. רשות החשמל חייבת להוביל ולאפשר כל זאת, אולי בשיתוף משרד התחבורה והמשרד להגנת הסביבה כי מינוף הדדינעם רכב חשמלי יהפוך גם אותו לכדאי יותר. כמובן, בהנחה שהממשלה רוצה את טובתנו.
צחי בירק | 10.09.19
16.
אגירה יעילה אפשר לעשות רק עם שאיבת מים לבריכה גבוהה, ואז להזרים מים החוצה כדי להפעיל טורבינה
ניסו והצליחו בספרד בקנה מידה מצומצם, ייתכן שאי אפשר בישראל כי אין מספיק מים. בכל מקרה, לא צריך לאגור אנרגיה כאשר יש תחנות כוח הפועלות על גז, פחם, ושריפת אשפה. בשעות הצהריים אפשר להחליש מעט את תפוקת החשמל מהגז, ואז בשעות תצרוכת השיא באחה"צ להעלות חזרה את התפוקה. אגירה עם סוללות אינה יעילה ואינה ירוקה כי ייצור סוללות ו"מחזור" שלהן זה לא הדבר הכי ירוק שיש. עוד דרך לאגירה היא על ידי שימוש בחשמל המופק על ידי מראות. יש תחנת כוח כזו בישראל והוא מסנוור גם נוסעים בכביש שליד. ניתן לאגור את החום המופק ביום בתוך נוזל מלח ואז במהלך הלילה להשתמש בחום הזה כדי ליצור חשמל. אם אני לא טועה גם זה נוסה בספרד או גרמניה ולמשך כמה ימים התחנה ייצרה חשמל 24 שעות ביממה ללא הפסקה.
אנרגיה ירוקה | 13.08.19
14.
שוב המדינה מנסה לנהל משהו שהיא לא מבינה
במקום להציג בעיה ולשלם על הפתרון הטוב (זול) ביותר, הרגולטור מנסה להכתיב לשוק פתרון. אין למדינה ידע או מומחיות בנושא, אבל זה לא מפריע להם לנסות. סוללות ליתיום נהדרות ביחס אנרגיה אצורה לנפח ומשקל, שזה חשוב לפלאפון ומכונית. בשדה אין סיבה לחסוך במקום ומשקל. סוללות על בסיס ברזל הן פחות רעילות (תוצר הלוואי הכי מסוכן - חלודה) והרבה יותר זולות. גם אין הכרח להצמיד את הסוללות לשדה. רוצים אגירה - אולי אפשר לעשות את זה במקומות אחרים? תפרסמו מכרז לפי הצרכים, ותנו לשוק להציע פתרונות. בלי להתעקש על סוג הטכנולוגיה, בלי להגביל איפה זה צריך להיות.
ד | 12.08.19
9.
"במטרה להפיק חשמל גם בלילה"
מי שכותב בכלל מבין על מה הוא כותב, או שזה סתם שמעתי כתבתי. אתה לא יכול "להפיק חשמל בלילה" מתא סולרי (שמש) עם אין שמש אתה יכול לאגור אנרגיה ממה שהופק כאשר הייתה שמש, כלומר ביום, ולהשתמש באנרגיה האגורה גם בלילה, ע"י סוללות קצת, קצת הבנה במה שמדובר, זה כל מה שהקוראים מבקשים
פיזיקאי | 12.08.19
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת