אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

איתות אזהרה לרכב האוטונומי: אוריקס נסגרת, הכסף בקופה יוחזר לקרנות

73 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

69.
תמצית הדברים בתגובות 24 ו 28
מאמין שהייתה בעיה במנכ"ל. עם זאת, כנראה שהבעיה העיקרית היא שלא הצליחו להביא את התפוקה. החזון היה חיישן Lidar זול וכנראה שהם לא מצליחים ותקועים, מכל מיני סיבות טכנולוגיות, בעיות rf, בעיות בייצור ובמימוש. כשיש סחורה גם מנכ" ל חלש יצליח לנווט את הספינה וכשאין סחורה... Bye bye
חד וחלק | 25.08.19
64.
רק שילוב של מספר טכנולוגיות יביא לפריצת דרך
לאדם יש חמישה חושים (יש יגידו שישה...), כל פגיעה באחד מהם מובילה לפגיעה בתפקודו של אותו אדם. לדוגמה, חוש הראיה יכול לפצות מעט מאוד על חוש השמיעה ולהפך. כך גם ברכב - טכנולוגיה אחת, כגון מצלמה או Lidar לא תוכל לעמוד בפני עצמה כי לכל טכנולוגיה מגבלות משל עצמה. ככל שיכולת החישוב או העיבוד של הטכנולוגיה תתרחש ברכיב בודד (מה שמובילאיי עושה), כך יהיה פשוט יותר להגיע לאינטגרציה של מספר מקורות מחשוב במערכת ניהוג אוטונומית. זה לא מעבר לפינה, אבל זו הדרך שבה יבחרו בסוף. Lidar כיום יקר לפיתוח ויישום וקשה לשילוב עם מערכות אחרות. המשאבים שהוא צורך מגבילים אותו מבחינות רבות. הטכנולוגיה נפלאה אבל צריך עוד הרבה משאבי פיתוח בשבילה, וכנראה שאוריקס היו רחוקים מדי מלהגיע לפריצת דרך בתחום.
י. | 25.08.19
59.
תודה על ההסבר אופיר(58)
הבעיה היא שגם המערכת של פורסייט איננה זולה והשיקולים של מערכת הבטחון, שיש לה תקציב בלי חשבון, שונים מאשר הלקוח הפרטי, שגם המערכת של פורסייט עלולה להיות יקרה מדי עבורו. להערכתי סיבוני ידרש עכשיו לעבוד עוד יותר קשה כדי לנסות להצדיק את התמחור הלא נמוך של פורסייט. 160 מיליון שקל לחברה בלי מכירות זה הרבה כסף. קודם הם ניסו להשוות עצמם למובילאיי אולם זה היה החד קרן החריג. עכשיו המשקיעים עלולים להשוות את פורסייט לאוריקס. לא פשוט.
dw | 25.08.19
58.
פורסיט כמו טסלה משתמשת במצלמות לא ב LiDar !!! ה LiDar הוא לא הפתרון.
שוק הרכב נמצא בצומת דרכים: רוב החברות הלכו על ה LiDar מה שמתברר כיקר מאד פר רכב ויהיה קשה מאד להוזילו. מערכת היום עולה כ $50K לצורך ההדגמות ורק בעוד כחמש שנים תגיע אולי ל 5K$ ביצור המוני שזה מתברר מחיר מאד מאד יקר לרכב פרטי. טסלה משתמשת ב 8 מצלמות רגילות ולאחר מספר התנגשויות הוסיפה גם ראדר פשוט וזול לכיסוי נוסף. מערכת ה QUADSIGHT של פורסייט היא בעלת 2 מצלמות רגילות ו 2 מצלמות טרמיות ופועלת בכל תנאי מזג אוויר ושטח. המערכת נבחרה ע"י אלביט מערכות לשמש כחלק ממערך העתידי של רכבים בטחוניים חצי אוטונומיים ואוטונומיים. יש מצב שכל מערכת השליטה על הנושא האוטונומי יתבצע בכלל ממהירות חישוב ב"ענן" V2X מה שמנסה פורסייט לעשות באמצעות חברת הבת Eye-Net mobile. כל האזהרות כלפי כל משתמש דרך יעשו דרך הסמארטפונים (להולכי רגל, אופניים, קורקינטים) אל מול הסמאטרפון ברכב ו/או מערכות המולטימדיה של הרכב. בהצלחה לפורסייט.
אופיר | 25.08.19
53.
כל תעשיית הרכבים האוטונומים מיותרת לחלוטין.
כאשר העולם נשלט על ידי תאגידים, הבעלים או המנכ"לים שלהם לוקחים את המיליארדים שלהם ומשקיעים בשיגעונות אישיים שלהם. לו היו נבחרי ציבור היו עושים לטובת הציבור ולא לטובת הגחמות של כל מגלומן שחושב שהוא הולך להיות הממציא העל אנושי הבא שישנה את האנושות. בפועל מדינות העולם השלישי גדלות בקצב מבהיל. אוכלוסיות של מליארדים שאין להם שום יכולת לתמוך בעצמן. למעט מאוד אנשים במדינות מערביות בלבד תהיי אפשרות להשתמש ברכב אוטונומי. בעולם השלישי המלחמות הן מלחמות השרדות ולא רעיונות שווא למכוניות על כלשהן. הצעד הבא המתבקש הוא צמצום מאסיבי של אוכלוסיית העולם + דאגה למים נקיים , אוויר נקי, ומזון לספק לתושבי כדור הארץ . הדמוקרטיות הופכות לאידיוטקרטיות. ניני הנינים שלנו ישלמו את מחיר שליטת התאגידים וחוסר האיזונים הנוכחים כאשר אוכלוסיית העולם השלישי תטרוף את מדינות המערב בחיפוש אחרי מזון, מים ואוויר נקיים.
העולם השלישי יטרוף את מדינות המערב | 25.08.19
51.
דודי בן בשט
דודי הוא גאון ויזם משכמו ומעלה. הטעות המרכזית שלו הוא בחירת השותף (רני). הטכנולוגיה שפותחה היא פורצת דרך ונדרשות עוד כמה שנים כדי להגיע לבשלות, אך אין לי ספק שבהנהגתו של דודי היה ניתן להגיע למוצר מדהים ורווח נאה מאוד למשקיעים. העולם הפסיד טכנולוגיה מטורפת
אחד שמכיר | 25.08.19
47.
דודי בן בשט
דודי גאון ויזם משכמו ומעלה. לצערו הוא התחבר לבנאדם הלא נכון (רני). הטכנולוגיה מסובכת מאוד, אבל ללא ספק אפשרית בהנהגתו של דודי, הבעיה היא שרני והמשקיעים לא נתנו לו את הגב. אם היו מאמינים בחברה ונותנים לה עוד כמה שנות פיתוח, העולם היה זוכה בטכנולוגיה יוצאת דופן והמשקיעים בתמורה יפה.
אחד שמכיר | 25.08.19
32.
מניית פורסייט יורדת שישיה
גם פורסייט מבססת את עתידה על הרכב האוטונומי, ואם זה יבושש לבוא? יהיה לא נעים. המניה נסחרת כיום בשווי שוק של כ 160 מיליוני שקלים, בלי מכירות ושורפת כסף של משקיעים. האם גם סיבוני יסגור את הבסטה ויחזיר את שארית הכסף כמו דודו ורן? מובילאיי היה אקזיט של פעם בחיים.
dw | 25.08.19
28.
מנכ״ל חלש
המנכל הגרוע ביותר שעבדתי איתו אי פעם. חלש, עייף, לא שולט בשוק ולא שולט בטכנולוגיה. מנהל שיטחי וחסר מנהיגות שבקושי נמצא בחברה. הרגשנו שהוא מחפש בכל דרך לצאת מזה ולהמשיך הלאה - ואכן כך היה. זה כל הסיפור. דרך אגב - דודי בן בסט התפטר מתפקידו לפני שלשה חודשים, בגלל שהוא איבד אמון ברני
עובד אוריקס | 25.08.19
27.
למס 22 שהשמיץ את פורסייט
לפורסייט יש ציפיות ותכניות ואופק פיתוחי והתפתחותי. החברה נסחרת ובכל רגע אתה יכול להוציא את כספך או מה שנשאר ממנו. פה המשקיעים ספגו הפסד צורב כ- 50% וכדי לא להידרדר בודאות ל 100% הפסד היזמים במהלך שאני מפרגן לו ביצעו cut loses. אתה מציע לפורסייט לנהוג באותה דרך? לסגור את החברה?
משקיע | 25.08.19
21.
כל הכבוד ליזמים, נדיר למצוא מעשים כאלה
לסגור סטארטאפ בהחלטה מושכלת כשיש עוד כל כך הרבה כסף בקופה ולהחזיר למשקיעים - לא מדובר בצעד פשוט וברור מאליו. הרבה יזמים אחרים היו עושים "פיבוט" ושורפים את הכסף של המשקיעים על חלום אחר, ובעיקר על משיכת משכורות ומשרדים מפוארים.
אריאל | 25.08.19
11.
הרכב האוטונומי יתחיל קודם בכבישים אוטונומיים
לכן כל הטכנולוגיה של השתלבות יחד עם נהיגה אנושית מיותרת בשלב ראשון. ברמה הפרקטית יתחילו עם נתיב אוטונומי בכביש מהיר, ומערכת חצי אוטונומית בכבישים מעורבים. הטכנולוגיה הזו זמינה כבר אתמול, וזו רק החלטה רגולטורית
אחד שחושב שמבין | 25.08.19
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת