71. אין לזה תקווה הרי אף אחד באחד לא נוהג במהירות המות וזה אומר שאין אפשרות לנסיעה מציאותית כך שאף אחד לא יפעיל את האופציה משהו כמו לדבר בטלפון ולראות אחד את השני צביקה | 26.08.19 (ל"ת)
70. ל58- רכב אוטונומי שנשלט מהענן זה הדבר הכי מטומטם ששמעתי- אפילו game-streaming לא עובד טוב האקרים נפילות וקשיי תקשורת | 25.08.19 (ל"ת)
69. תמצית הדברים בתגובות 24 ו 28 מאמין שהייתה בעיה במנכ"ל. עם זאת, כנראה שהבעיה העיקרית היא שלא הצליחו להביא את התפוקה. החזון היה חיישן Lidar זול וכנראה שהם לא מצליחים ותקועים, מכל מיני סיבות טכנולוגיות, בעיות rf, בעיות בייצור ובמימוש. כשיש סחורה גם מנכ" ל חלש יצליח לנווט את הספינה וכשאין סחורה... Bye bye חד וחלק | 25.08.19 (ל"ת)
68. it was nice while it lasted...טוב שהחזירו לפחות חלק מהכסף לפי החיוכים אני מתאר לעצמי שהיזמים סידרו לעצמם וילה נחמדה על חשבון המשקיעים לפני שסגרו בועה אוטונומית | 25.08.19 (ל"ת)
67. זה מציב סימן שאלה ענק מעל לרכב האוטונומי - הפיצוץ בדרך היום נחתך השווי של כל תעשיית הרכב האוטונומי בחצי. אם כל המשקיעים האלה הלכו אחר העדר ונפלו בהשקעה שלהם, גם הרבה מאוד חברות כנראה לא שוות דבר ועתידות להיסגר. דודו | 25.08.19 (ל"ת)
64. רק שילוב של מספר טכנולוגיות יביא לפריצת דרך לאדם יש חמישה חושים (יש יגידו שישה...), כל פגיעה באחד מהם מובילה לפגיעה בתפקודו של אותו אדם. לדוגמה, חוש הראיה יכול לפצות מעט מאוד על חוש השמיעה ולהפך. כך גם ברכב - טכנולוגיה אחת, כגון מצלמה או Lidar לא תוכל לעמוד בפני עצמה כי לכל טכנולוגיה מגבלות משל עצמה. ככל שיכולת החישוב או העיבוד של הטכנולוגיה תתרחש ברכיב בודד (מה שמובילאיי עושה), כך יהיה פשוט יותר להגיע לאינטגרציה של מספר מקורות מחשוב במערכת ניהוג אוטונומית. זה לא מעבר לפינה, אבל זו הדרך שבה יבחרו בסוף. Lidar כיום יקר לפיתוח ויישום וקשה לשילוב עם מערכות אחרות. המשאבים שהוא צורך מגבילים אותו מבחינות רבות. הטכנולוגיה נפלאה אבל צריך עוד הרבה משאבי פיתוח בשבילה, וכנראה שאוריקס היו רחוקים מדי מלהגיע לפריצת דרך בתחום. י. | 25.08.19 (ל"ת)
62. די נו............ תשכחו מרכב אוטונומי זה כמעט עובד אבל רק כמעט. זה כמו להיות כמעט בהריון. ילדים לא יוצאים מזה. חורף, ערפל, יורד גשם, שלג וברד....החיישנים מתבלבלים וכל האוטונומיה שווה לת^ת. היה נושא טוב לגיוס כספים מחולמי חלומות וזה נגמר. המכניקר | 25.08.19 (ל"ת)
60. מה רע בעגלה עם חמור?...זול ומגיע במהירות של רכב (=שנתקע כל הזמן בפקקים) הצעתי לBB ושרה סבוב היכרות בחינם, אבל שרה טענה שהנפיחות של החמור מזכירים לה נפיחות של חמור אחר... אולי נשה לחמור את התזונה, לארוחות גורמה בחמגשיות אחמד מג'לג'וליה | 25.08.19 (ל"ת)
59. תודה על ההסבר אופיר(58) הבעיה היא שגם המערכת של פורסייט איננה זולה והשיקולים של מערכת הבטחון, שיש לה תקציב בלי חשבון, שונים מאשר הלקוח הפרטי, שגם המערכת של פורסייט עלולה להיות יקרה מדי עבורו. להערכתי סיבוני ידרש עכשיו לעבוד עוד יותר קשה כדי לנסות להצדיק את התמחור הלא נמוך של פורסייט. 160 מיליון שקל לחברה בלי מכירות זה הרבה כסף. קודם הם ניסו להשוות עצמם למובילאיי אולם זה היה החד קרן החריג. עכשיו המשקיעים עלולים להשוות את פורסייט לאוריקס. לא פשוט. dw | 25.08.19 (ל"ת)
58. פורסיט כמו טסלה משתמשת במצלמות לא ב LiDar !!! ה LiDar הוא לא הפתרון. שוק הרכב נמצא בצומת דרכים: רוב החברות הלכו על ה LiDar מה שמתברר כיקר מאד פר רכב ויהיה קשה מאד להוזילו. מערכת היום עולה כ $50K לצורך ההדגמות ורק בעוד כחמש שנים תגיע אולי ל 5K$ ביצור המוני שזה מתברר מחיר מאד מאד יקר לרכב פרטי. טסלה משתמשת ב 8 מצלמות רגילות ולאחר מספר התנגשויות הוסיפה גם ראדר פשוט וזול לכיסוי נוסף. מערכת ה QUADSIGHT של פורסייט היא בעלת 2 מצלמות רגילות ו 2 מצלמות טרמיות ופועלת בכל תנאי מזג אוויר ושטח. המערכת נבחרה ע"י אלביט מערכות לשמש כחלק ממערך העתידי של רכבים בטחוניים חצי אוטונומיים ואוטונומיים. יש מצב שכל מערכת השליטה על הנושא האוטונומי יתבצע בכלל ממהירות חישוב ב"ענן" V2X מה שמנסה פורסייט לעשות באמצעות חברת הבת Eye-Net mobile. כל האזהרות כלפי כל משתמש דרך יעשו דרך הסמארטפונים (להולכי רגל, אופניים, קורקינטים) אל מול הסמאטרפון ברכב ו/או מערכות המולטימדיה של הרכב. בהצלחה לפורסייט. אופיר | 25.08.19 (ל"ת)
57. מעניין נושא זה נוגע להמון חברות בישראל בימים אלו. לפי התגובות נראה שיש כאן סיפור מורכב ולא חד משמעי אחד | 25.08.19 (ל"ת)
56. למספר 28 הגאון לצערו לא הבקיע הפעם... זה גם קורה. כבר שנים הוא חופר באותו אתר וההצלחה לצערנו איננה מובטחת. צריך לדעת גם לצא בזמן... תגובה | 25.08.19 (ל"ת)
55. גאונות לפעמים היא אין אונות לא כל גאון טכנולוגי יכול להרים טכנולוגיה... הוא נעלם מהחברה לפני מספר חודשים. המרחק מחזון להגשמה דורש התנגשות עם מציאות שהיא לא תמיד ורודה ... מאמין | 25.08.19 (ל"ת)
54. האמת... מהלך אמיץ ונכון. החזון הטכנולוגי לא הגיע למימוש וכניראה שלעולם לא היה מגיע. תוסיפו את תנאי השוק המשתנה וקבלו החלטה כואבת אבל נכונה. צופה | 25.08.19 (ל"ת)
53. כל תעשיית הרכבים האוטונומים מיותרת לחלוטין. כאשר העולם נשלט על ידי תאגידים, הבעלים או המנכ"לים שלהם לוקחים את המיליארדים שלהם ומשקיעים בשיגעונות אישיים שלהם. לו היו נבחרי ציבור היו עושים לטובת הציבור ולא לטובת הגחמות של כל מגלומן שחושב שהוא הולך להיות הממציא העל אנושי הבא שישנה את האנושות. בפועל מדינות העולם השלישי גדלות בקצב מבהיל. אוכלוסיות של מליארדים שאין להם שום יכולת לתמוך בעצמן. למעט מאוד אנשים במדינות מערביות בלבד תהיי אפשרות להשתמש ברכב אוטונומי. בעולם השלישי המלחמות הן מלחמות השרדות ולא רעיונות שווא למכוניות על כלשהן. הצעד הבא המתבקש הוא צמצום מאסיבי של אוכלוסיית העולם + דאגה למים נקיים , אוויר נקי, ומזון לספק לתושבי כדור הארץ . הדמוקרטיות הופכות לאידיוטקרטיות. ניני הנינים שלנו ישלמו את מחיר שליטת התאגידים וחוסר האיזונים הנוכחים כאשר אוכלוסיית העולם השלישי תטרוף את מדינות המערב בחיפוש אחרי מזון, מים ואוויר נקיים. העולם השלישי יטרוף את מדינות המערב | 25.08.19 (ל"ת)
52. הסיפור שלא סופר חבל באמת שלא דיברו עם היזם השני לשעבר. בן בשט הביא רעיון יפה אבל נכשל טוטלית בלבנות משהו שעובד. תכלס, לא היתה ברירה רק לסגור אנליסט | 25.08.19 (ל"ת)
51. דודי בן בשט דודי הוא גאון ויזם משכמו ומעלה. הטעות המרכזית שלו הוא בחירת השותף (רני). הטכנולוגיה שפותחה היא פורצת דרך ונדרשות עוד כמה שנים כדי להגיע לבשלות, אך אין לי ספק שבהנהגתו של דודי היה ניתן להגיע למוצר מדהים ורווח נאה מאוד למשקיעים. העולם הפסיד טכנולוגיה מטורפת אחד שמכיר | 25.08.19 (ל"ת)
49. כשהראש אינו חזק ולא יודע להחזיק מעמד אם המשקיעים רוצים להמשיך והיה כסף להמשיך לפתח ולהגיע לתוצאות והחברה נסגרת רק בגלל רצון המנכל חסר הכוח והידע לדחוף אותם קדימה והוא מתמקד רק ברצונותיו וצרכיו זאת פשוט בושה.. היה להם סיכוי להגיע לגדולות.. פשוט עצוב. תמיר | 25.08.19 (ל"ת)
47. דודי בן בשט דודי גאון ויזם משכמו ומעלה. לצערו הוא התחבר לבנאדם הלא נכון (רני). הטכנולוגיה מסובכת מאוד, אבל ללא ספק אפשרית בהנהגתו של דודי, הבעיה היא שרני והמשקיעים לא נתנו לו את הגב. אם היו מאמינים בחברה ונותנים לה עוד כמה שנות פיתוח, העולם היה זוכה בטכנולוגיה יוצאת דופן והמשקיעים בתמורה יפה. אחד שמכיר | 25.08.19 (ל"ת)
46. ל-21 אינטל בכל פעם מרגיעה את המשקיעים, שעסקת מוביליי די מוצלחת לכל הדעות. כך שהיא כבר לא יכולה לדרוש את הכסף חזרה. בעקבות רכישת מוביליי, אינטל זוכה בתואר הלא "מחמיא", טמטום ה-100. דביר | 25.08.19 (ל"ת)
40. הם כנראה הבינו שאי אפשר לעשות רכבים אוטונומים פתחו כל כך הרבה סטרטאפים שאומרים שהם יעשו את הרכב האוטונומי בזמן שיצרני הרכב אומרים שאי אפשר לעשות את זה. בסוף המשקיעים יבינו שעובדים עליהם. אייל | 25.08.19 (ל"ת)
39. היזמים איבדו עניין, מה כבר יכלו לעשות? הרבה פה מתלהבים מהמהלך ש"דורש אומץ". היזמים במקרה זה איבדו כנראה עניין וחשק בעצמם. החברה היתה עבורם בית כלא. זו הדרך שלהם להמשיך הלאה. NABC | 25.08.19 (ל"ת)
37. הפוך גוטה הפוך - הם מחזירים עכשיו 40 מליון כדי שבחלום הבא הם יוכלו לגייס 400 מליון. גוגו | 25.08.19 (ל"ת)
35. העובדה שאין קונה יכולה להיות משתי סיבות המחיר היה מנופח ואף אחד לא רצה הטכנולוגיה באמת לא רלוונטית בכל מקרה, זה שקיימים במשך עשור ועוד גייסו כל כך הרבה כסף, מראה על העובדה שהקרנות עובדות רק על טרנדים בלי בכלל לחשוב קדימה חיים | 25.08.19 (ל"ת)
33. חברה שקיימת 10 שנים - אין לה פיתוח טכנולוגי כלשהו למכור בסגירה!?? מה עשו שם 10 שנים?! | 25.08.19 (ל"ת)
32. מניית פורסייט יורדת שישיה גם פורסייט מבססת את עתידה על הרכב האוטונומי, ואם זה יבושש לבוא? יהיה לא נעים. המניה נסחרת כיום בשווי שוק של כ 160 מיליוני שקלים, בלי מכירות ושורפת כסף של משקיעים. האם גם סיבוני יסגור את הבסטה ויחזיר את שארית הכסף כמו דודו ורן? מובילאיי היה אקזיט של פעם בחיים. dw | 25.08.19 (ל"ת)
29. מי שחושב שההנהלה החליטה את זה לבד - פשוט טועה המשקיעים הבינו שהסיכוי להחזיר את ההשקעה ירד לטימיון והורידו החלטה להנהלה אייל | 25.08.19 (ל"ת)
28. מנכ״ל חלש המנכל הגרוע ביותר שעבדתי איתו אי פעם. חלש, עייף, לא שולט בשוק ולא שולט בטכנולוגיה. מנהל שיטחי וחסר מנהיגות שבקושי נמצא בחברה. הרגשנו שהוא מחפש בכל דרך לצאת מזה ולהמשיך הלאה - ואכן כך היה. זה כל הסיפור. דרך אגב - דודי בן בסט התפטר מתפקידו לפני שלשה חודשים, בגלל שהוא איבד אמון ברני עובד אוריקס | 25.08.19 (ל"ת)
27. למס 22 שהשמיץ את פורסייט לפורסייט יש ציפיות ותכניות ואופק פיתוחי והתפתחותי. החברה נסחרת ובכל רגע אתה יכול להוציא את כספך או מה שנשאר ממנו. פה המשקיעים ספגו הפסד צורב כ- 50% וכדי לא להידרדר בודאות ל 100% הפסד היזמים במהלך שאני מפרגן לו ביצעו cut loses. אתה מציע לפורסייט לנהוג באותה דרך? לסגור את החברה? משקיע | 25.08.19 (ל"ת)
26. מעניין מה הסיפור האמיתי. האם יש כאן כשלון טכנולוגי? מתי ידעו שהסנסור לא עובד באמת? מה הציגו למשקיעים? מהנדס | 25.08.19 (ל"ת)
24. הכישלון לא קשור לרכב אוטונומי בכלל ניסו לפתח קונצפט חדש של LIDAR. ניכשלו בפיזיקה עצמה. חברות LIDAR מתחרות מפתחות LIDAR ועליו מפתחים חיישנים לרכב אוטונומי, בד"כ נופלות על מחיר. פה רצו לתכנן LIDAR זול...... פיזיקאי | 25.08.19 (ל"ת)
23. גם אינטל רוצה את הכסף חזרה ממובילאי ומה עם הכס, שכבר בוזבז עסקי אוויר אוטונומיים | 25.08.19 (ל"ת)
21. כל הכבוד ליזמים, נדיר למצוא מעשים כאלה לסגור סטארטאפ בהחלטה מושכלת כשיש עוד כל כך הרבה כסף בקופה ולהחזיר למשקיעים - לא מדובר בצעד פשוט וברור מאליו. הרבה יזמים אחרים היו עושים "פיבוט" ושורפים את הכסף של המשקיעים על חלום אחר, ובעיקר על משיכת משכורות ומשרדים מפוארים. אריאל | 25.08.19 (ל"ת)
20. צדיקים בודדים בסדום ראו פורסייט רק שותים כסף מהציב וכל פעם שמפרסמים הודעה שנראת המפנה אחרי יום שעולה יורדת פי 2 לפחות. והמנהלים רק שותים את החברה ומשכורות עתק ומדללים הציבור ומחלקים לעצמם ולעובדים אופציות בלי סוף ומשקיעים הקטנים רק מפסידים בשעה שהם חוגגים. ערן | 25.08.19 (ל"ת)
19. מתי כבר יבינו שאין עתיד לרכבים אוטונומיים עד שהשיטה תחדור לכל הרכבים ויהיה סינכרון בניהם, כל עוד בני אדם מעורבים בכביש תמיד יהיו תאונות כי בני אדם לא צפויים לעומת מכונה שמחשבת הכל. בקיצור, זה או שאנחנו ננהג או שהמכונה. העתיד כבר כאן פרופסור אקס | 25.08.19 (ל"ת)
18. שוב הוכחה שקרנות הון סיכון הן ערב רב של אפסים ופתיחת דלתות השקעה אך ורק לחברות שכבר גייסו היא שגיאה איומה קוף שימפנזה היה משקיע חכם יותר חילוני אדוק | 25.08.19 (ל"ת)
16. אכזבת ה-100 מכונית אוטונומית, זו אחת השגיאות של ה-100. חבל על המאמץ וההון העצום המושקע בפיתוחה של מכונית אוטונומית. אולי מחשוב קוונטי יכול לפתור את הבעיה, אך גם זה לא בטוח. סמי | 25.08.19 (ל"ת)
14. אופנים קורקינט ושאר גלגלים מעולם שלישי העולם צועד אחורנית לא סתם דתות פורחות ואוספות ציבור לתוכן באסה | 25.08.19 (ל"ת)
11. הרכב האוטונומי יתחיל קודם בכבישים אוטונומיים לכן כל הטכנולוגיה של השתלבות יחד עם נהיגה אנושית מיותרת בשלב ראשון. ברמה הפרקטית יתחילו עם נתיב אוטונומי בכביש מהיר, ומערכת חצי אוטונומית בכבישים מעורבים. הטכנולוגיה הזו זמינה כבר אתמול, וזו רק החלטה רגולטורית אחד שחושב שמבין | 25.08.19 (ל"ת)
10. ישראלים לא יכולים להחרות ב lidar מדובר על מערכת - חומרה ,תוכנה וזיווד ,בכללי ישראלים בהייטק פחות חזקים במערכת שלמה -מוצר רב מערכתי יותר חזקים ברמת הקוד או רכיב ספציפי . בשביל מערכת צריך אנשי מקצוע אמיתיים, מקצועיים והרבה סבלנות וירידה לפרטים . אזרח | 25.08.19 (ל"ת)
9. שווי מנופח ושוק לא בשל כמה וכמה חברות שורצות בביצה הזו - מובילאיי שנמכרה במחיר לא סביר, אינוביז, שגייסה על סמך חוזים עתידיים ועוד. הייפ, הייפ ועוד הייפ. רואה בכוכבים | 25.08.19 (ל"ת)
8. בשלות טכנולוגית הבעיה היא לא השוק, הבעיה היא שעד שאוריקס היתה מגיעה לבשלות טכנולוגית השוק היה נכבש בידי שחקנים אחרים. רכבים אוטונומיים יהיו והרבה ומוקדם. רק לא בידי משתמשים כי אם בידי האוברים של העולם יוסי ורד | 25.08.19 (ל"ת)
7. המשקיעים ששמו כסף הלכו לפי ההנחיות הבלתי כתובות של להשקיע במי שהצליח (רני) . מי שכה בדיקת נאותות ראויה יכל לראות שהקונספט בעייתי ברמה הטכנולוגית וברמה העסקית . לשבור את כל הכלים באוטומוטיב קשה . לשבור כלי אחד אפשרי . אבויה | 25.08.19 (ל"ת)
6. רכבים אוטונומיים לא יעבדו כמו שמדמיינים זה יעבוד במקומות סגורים יחסית כמו קמפוסים. כדי ליסוע על הכביש נדרשות לפחות שתי קפיצות טכנולוגיות ביכולות המחשוב אבי | 25.08.19 (ל"ת)
5. טכנולוגיה עמוקה ובשלה לכאורה (10 שנות פיתוח) צווות פיתוח חזק של עשרות עובדים עשרות מליוני דולרים בקופה ואין קונה??? אלון | 25.08.19 (ל"ת)
4. קודם כל תוציאו את הידיים מהכיסים. לא מנומס. וולגרי. וגם תכניסו את החולצה למכנסיים. חנה בבלי | 25.08.19 (ל"ת)
3. הנהלה יוצאת דופן כל הכבוד. במקום לשרוף כסף על משכורות ובינתיים לעבוד עם הסטארטאפ הבא הם עשו החלטה אמיצה. יפה מאוד מאור | 25.08.19 (ל"ת)
1. מהלך יוצא דופן ראשית שאפו למנהלים. זיהו תמונת מצב ולא משכו זאת עוד שנים קדימה. ומה המשמעות במאקרו ? שיקח עוד יותר זמן עד שהרכבים העצמאיים יסעו על הכביש ? סיון | 25.08.19 (ל"ת)
איתות אזהרה לרכב האוטונומי: אוריקס נסגרת, הכסף בקופה יוחזר לקרנות
73 תגובות לכתיבת תגובה