אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

חברת הרכבות הגרמנית DB: בעיות בטיחות בקו ירושלים-נתב"ג

145 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

145.
מוצע לחקור כמה מהכסף הגיע לכיסים של המעורבים בפרוייקט או מקורבים
אנו בישראל של המאה ה-21 - רוויית שחיתויות וטובות הנאה למי שמעורב או מקורב. ח ו ב ה לחקור ולבדוק את ההתנהלות הכספית, סיבות לחריגות העצומות. לא תמיד ישירות - לפעמים דרך דרך אנשי קש, חברות בת, חברות בחו"ל, בנקים בחו"ל. בסכומים כאלו - קל להסיט כמה מיליונים, או עשרות, וחלילה יותר - למה ש"בערך" קשו או מקושר. לא משנה שמנכל הרכבת הוחלף ו"לא בהנהלה הנוכחית" .
איש אחד | 07.09.19
144.
ראוי שהרכבת תבהיר לציבור מה פירוש הטענה שהיא "תיקנה את הליקוי"
באיזה ליקוי *בדיוק* מדובר, ואיך הוא תוקן? יש לציבור זכות לדעת האם הוא נחשף לסכנה בטיחותית. קריאות נגד ועד העובדים (שבכלל לא אמור, ולא רשאי, לנהל את הרכבת) אינן תחליף לעבודה מסודרת ובטוחה ולשקיפות מלאה בפני הציבור.
א | 02.09.19
140.
איך בדיוק קורה שמישהו מוציא 7 מיליארד שקל כשהתקציב
איך בדיוק קורה שמישהו מבקש 3 מיליארד ש"ח למשהו ומוציא 7 בלי לסיים אותו ? זה הכל כסף שמחלחל בכל מיני צורות למקורבי וחברי מרכז הליכוד אז הכל בסדר ? ראיתם את ההאשמות השוחד הקשות כלפי השר לשעבר חיים כץ ? היה גם בטלוויזיה. הליכוד חיחק ומחלק את כל משאבי המדינה למקורבים ואנחנו - אפילו רכבת סבירה אין לנו. אם אתם חושבים שהוועדים לא בעניין הזה... טעות. חיעם כץ, מלך הוועדים והשלמונים.
בעל הכסף | 02.09.19
138.
תקציב 3 מיליארד שתופח ל 7 מליארד ,ואף אחד לא נותן את הדין?
פשוט מדהים כיצד זה עובר מתחת לרדאר הציבורי ,ואין אף אחד שאומר רגע מה קורה פה ? נתחיל במי שאישר את המכרז .תחילה להחזיר את המשכורות שקיבלתם כי ברור שלא ביצעתם את עבודתכם. בנוסף איסור בהשתתפות בועדות שכאילו. בנוסף לבדוק מדוע הסכומים התנפחו ומי אישר לנפחם. ואם זה בוצע בתום לב או בשחיתות .ומי אישר להחליף יו"ר דירקטוריון לרכבת הקלה בת"א שעד היום אמצע 2019 עמדה בלוחות הזמנים ובתקציבים .וללא ספק שהמצב עכשיו ישתנה .
שם..... | 02.09.19
117.
כל הכבוד להנהלת הרכבת שנותנת לחברת חוץ לבדוק אותה
לשם שינוי רואים שינוי בהנהלת הרכבת, לקחת חברת חוץ שתעביר ביקורת על איכות המתקנים והרכבות זה אומר שמישהו לוקח אחריות על ביטחון הנוסעים. ולכל המתלוננים (אומללים טיפוסיים) באותה נשימה יכלו לומר הכל תקין עד שהייתה צצה תקלה. תפסיקו להתמרמר ותלמדו להעריך מה שעושים כי זה לא מובן מאילו. אתם מתלוננים על פוליטקאים ומאשימים אחרים תסתכלו על עצמכם כי אם אתם חושבים שמשהו לא תקין, הייתם פועלים ולא יושבים מאחורי מקלדת ומבלבלים את המוח. שיהיה שבוע טוב , חודש טוב ובשורות טובות.
שוקי | 01.09.19
110.
שימו לב רבותי חדלי האישים שכמותכם ;
לאף אחד פה לא משנה החריגה בתקציב ב4 מיליארד שקל מעל לתיכנון נכון שישראל לא מקצועית בתיכנון כלכלי ( ראה מטוס הלביא ) ואם אתם מקבלים כמובן מאליו את החריגה בתקציב / אז שיהיה לכם לבריאות רמז ; אם יש ״חריגה ״ יש לחריגה כיס ..ולמי שהוא כן כדאי שתהיה חריגה ( מישהוא כן מרוויח מזה ..) ואם אתם לא שואלים למה להשקיע ים של כסף בפרוייקט שאין כל הרבה ביקוש ( דרישה ): אזי מגיעה לכם משטר ( פוליטיקאים ) שמתכמנים אתכם -ואתם לא שואלים שאלות ... ככה בונים עוצמה ציונית ...מקאקה-מייקה של פרויקטי
פושטק גלותי | 01.09.19
106.
קיללת השבת
חיללו שבת כי הזדרזו... והקללה לא עוזבת את הקו האומלל הזה. מדי יום תקלות חוזרות ונשנות. כמעט שנה הרצה ונאדה ממשיכות התקלות. מי שזוכר... ממשלתו של ברק נפלה כי חיללו את השבת בהעברת טרנסורמטור של חברת חשמל. מה שמכונה המשחן. מה שלא יודעים שהוא מעולם לא עבד..... תבדקו. מי שנוגע בשבת אין בו ברכה
ליטל | 01.09.19
104.
שיא השערוריה!
לדעתי שיא השערוריה היא התגובה של רכבת ישראל על חוות-הדעת, שהרכבת עצמה הזמינה ושילמה עבורו!!!, אבל: (א) "המכתב מהווה חוות דעת לא מחייבת", ובתרגום לישראלית-פרטאצ'ית - "אמנם אנחנו הזמנו חוו"ד מאחת מרשתות הרכבות הטובות בעולם ואמנם הם מצאו כמה וכמה ליקויים, אבל אנחנו מתכוונים להשתמש בה לעטיפת הרינגים". (ב) "...תיקנה הרכבת את הליקוי המצויין בו", ובתרגום לישראלית-פרטאצ'ית - "אמנם הגרמנים ציינו בחוות-דעתם כמה וכמה ליקויים בטיחותיים, אבל אנחנו בישראל ואנחנו נחליט איזה ליקויים יש לתקן ועל אילו אפשר לצפצף, אז החלטנו לתקן אחד מהם, להצליב אצבעות, לתלות בכל קרון חמסה, ולשלם לרב (אורתודוקסי כמובן) שיסע בכל רכבת ויתפלל תהילים".
אבידן | 01.09.19
93.
במקום שאני רואה פקקים , תאונות דרכים הפעלה כושלת חלקית של קו רכבת לבירה ביבי
נתניהו רואה סיגרים חמגשיות צוללות מצריות, חשמלאי שעובר בבית בקסריה ביום כיפור (לפי ה''חשבונית'') מינוי עושי דברו בנקודות שלטון, ובקיצור הרבה מחלפים לא גמורים. ועכשיו הטמעת פחדים בטחוניים כדי שחסרי מוח יצביעו בפריפריה האומללה עבורו ויצילו אותו מישיבה במתקן שב''ס לכמה שנים בכפוף לשימוע.
דודו | 01.09.19
82.
מי שעיניו בראשו
מבין שוועד הרכבת פועל על מנת להבטיח את שלום הנוסעים והעובדים ואינו בא כדי לגזור סרטים וקופונים על חשבון הציבור הנהלת רכבת ישראל חוזרת שוב ושוב על טעויות וליקויים בטיחותיים בטוענה שזוהי סחיטת הוועד מה שמתברר כלא נכון ומצדיקמאת טענות הוועד בכל הקשור לבטיחות הנוסעים ולתגמול העובדים. לבסוף מגיעות הוועדות והחגיגה לא נגמרת
אופטימו | 01.09.19
79.
לפני שאתה מגיב כדאי שתכנס לויקיפדיה ותקרא על קו הרכבת המהיר לירושלים!
ממש לא צריך לבחור בין פיגוע ב"טיזנבי איפה שאין לאמבולנסים גישה לפצועים לבין תחנת רכבת", תכנס לויקיפדיה ותקרא את סעיף "ליקויים בהקמת המנהרות", את סעיף "הרצה ומועד פתיחה",ואת סעיף "חנוכת הקטע ירושלים-נתב"ג". שם למשל, יש נתיב ארוך (כ-40 ק"מ) שעובר בתוך מנהרות שאם חלילה יקרה שם אסון, אין שם גישה לרכבי הצלה. יחד עם זאת שר התחבורה כץ הורה לפתוח את הקו במועד שנקבע.
ל-76 | 01.09.19
70.
גילה, מספר 47: גם לך אין מושג מה הסכנות בנסיעה ברכבת.
הרכבת שמה מאבטחים בכניסה לתחנות הרכבת, וכולם מרגישים בטוחים עד הגג. הייתה כתבה בעתונות (חפשו בגוגל) על רועה צאן שפתח את הגדר ליד הפסים, העלה את עדר הפרות שלו על הפסים שיאכלו את הצמחיה שגדלה שם, והרכבת התנגשה בהן - הנהג לא הספיק לעצור בזמן. כמו שהרועה הצליח להעלות פרות על הפסים, ככה מחבלים יכולים להעלות מטען נפץ על הפסים, בידיעה שגם אם הנהג יראה את המטען, הוא לא יכול לעצור בזמן. עכשיו תשאלו את עצמכם איפה אתם מעדיפים שמחבלים יפוצצו אתכם - על הפסים בטיזינבי, איפה שאין לאמבולנסים גישה לפצועים, או בתחנת רכבת? ועכשיו הגענו לפואנטה - המאבטחים *פוגעים* בבטחון שלכם, כי הם יגרמו למחבלים לבצע את הפיגוע במקום בו יהיו יותר הרוגים.
יובל, תל אביב | 01.09.19
53.
"חלק ממערכות החשמל עדיין אינן בטוחות להפעלה בקרב ריכוזי אוכלוסייה גבוהים"
ריכוזי אוכלוסיה גבוהים של נמיות, צבאים, שועלים או עכברי שדה? אי אפשר היה לקבל תגובה יותר מפוברקת? הקו עובר מחוץ לישובים וערים. נראה כמו הזמנה ממומנת של ועד עובדי הרכבת שיצדיק את הכאוס שהם מחרחרים.
קול קורא | 01.09.19
51.
כץ ?
כץ במדינה מתוקנת כבודו היה הולך הביתה ולא קופץ להיות שר החוץ ( עם אנגלית של ילד בכיתה ד ) עם חלום לראשות הממשלה . ישראל סמוך , כץ קומבינה . ניהול מדינה צריך להתבצע ע"י מנהלים שיודעים לנהל ולא ע"י קומבינטורים שאין להם מושג בניהול . כץ - הביתה רגב - הביתה חיים כץ - הביתה אוחנה - הביתה כחלון - הביתה ומהר .כמה הרס אתה מתכנן עוד לעשות ? גאלנט - הביתה , באמת ביבי רצה לשים אותך לרמטכ"ל ? דרעי - הביתה ומעל לכל ובהקדם ביבי הביתה
ישראלי  | 01.09.19
49.
איפה מנכלית משרד התחבורה המגוכחת הזו שתגיד שאלו בעיות חולפות
כנראה שאנחנו צריכים להבין שאנחנו לא מדינה מערבית וככזו,אין לנו מה לצפות שהכל ידפוק. אנחנו קונים ציוד מחברה קנדית (הכי יקרה בעולם) חברה איטלקית סינית מקימה לנו את המסילות ובסוף,ערס פרחה ופוליטיקאי ימני מצ'וקמק מתפעל את כל העסק הזה מגיע לנו,אנחנו הצבענו בעד מפלגה שלא מטפלת במדינה שלנו וזו התוצאה לא לשכוח להצביע ביבי שיוכל לזמבר אותנו שוב
נמרוד | 01.09.19
47.
בטיחות מעל הכל
אנשים נוסעים ברכבת ולא יודעים על סכנות . זה אחריות ההנהלה לביטחונם של הנוסעים . הזמנתם ביקורת - עליכם לתקן את הכשלים במיידי . להטיל האשמות על ועד עובדים ? זה לא מעניינם של הנוסעים . סעו ליפן ולימדו איך עובדים ומפעילים רכבות ואיך מיליוני בני אדם נעים בדייקנות ובסדר מופתי ממקום למקום .
גילה | 01.09.19
30.
ה- D.B. קיימת כמעט 200 שנה חייבים ללמוד את ההערות הבטיחותיות
ה- "דויטשה באן" D.B. מרשתת את כל גרמניה ,ושותפה ברשות הרכבות האירופאית לאורך ולרוחב היבשת. סדר גודל של עשרות אלפי ק.מ. רכבות חשמליות , רכבות נוסעים ומשא חברת רכבות מהטובות והבטוחות בעולם , צריך להשתמש וללמוד מניסיונם . חייבים להתייחס לדוח שהגישו לרכבת ישראל , אם יש ליקויים בטיחותיים , לתקנם לאלתר לפני שיתרחש אסון בטיחותי . הכותב השתמש בשרות רכבות D.B. משנות השישים מאה קודמת ועד היום סדר גודל שישים שנה בכל פעם שביקרתי בגרמניה .
יוסף קצשטיין  | 01.09.19
24.
קצב החישמול מטר לחודש
לפי מה שרואים מהצד ..הפסיקו לבנות את עמודי החשמול עד מחלף לה גרדייה..מישהו פה צריך לשלם על כל ההתנהלות הזאת..איפה שתשים אצבע הכל מקוקלקל פה.ביוקרטיות .חלם.מדינה של בני זונות גנבים..חסרי בושה.פוליטיקאים מנהלי פה מטומטמים.אזרחים פרייארים
טוביה | 01.09.19
14.
ל 9
למה המשפט על הכל בסדר מתנשא? ובסה"כ יש על מה להתנשא כשרואים אומת סטרטאפ שמתנשאת כאילו 9 מתוך 10 קבין של חוכמה נפלו בחלקה ולבנות קו רכבת של 50 ק"מ לא מסוגלת. מי שהיה ביפן מבין מה אפשר לעשות. בסוף 1945 המדינה היתה הרוסה לחלוטין. הרכבת עוצרת בתחנה בדיוק של 2 ס"מ. נקווה שאצלנו תעצור בדיוק של 2 מטר. זה לא החוכמה, זה החוכמה לא להתחכם. זה החוכמה לעשות מה שצריך בלי התחכמויות.
גבי  | 01.09.19
11.
זוכרים שישראל כץ פתח את קו הרכבת הזה - יותר מפעם אחת?
אזרחי ישראל עוד יסבלו שנים רבות מהפרויקטים הכושלים שהביא עלינו שר התחבורע, הבול-גוזר ישראל כץ. קווי הרכבת הקלה והמטרו, שדה התעופה רמון, חוסר הרחבת נתב"ג והחלטה על שדה נוסף, קו הרכבת לרעננה מערב ועוד. זוועה!
תלאביבי | 01.09.19
4.
הקו ירושלים-נתב"ג-ת"א נבנה ע"י טובי המומחים אז מה
אומר הדוח, שהמומחים לא מומחים, שהתשתית והבניה לא תקינים כי היתה רשלנות? לדעתי הכל נובע ממקום אחד חילולי השבתות בהקמת הקו. כולנו יודעים כשיש ברכה בדבר מסויים הוא מצליח וכשלא שורה בו הברכה הוא נופל. אולי זו הבעיה שהקו הזה כל כך בעייתי, אין לי ספק שטובי המוחות עבדו על הכנת הקו ועשו כמיטב יכולתם, מה שאנו רואים כאן זה כח עליון שמשבש את הפעלת הקו כסדרו.
ע | 01.09.19
1.
מחדלים אין סופיים
כמו כל דבר שמתנהל פה. אין חשיבה לעומק אין תיכנון מדוייק. כל פרוייקט מתחיל 10 ו20 שנה אחרי תיכנון עם טכנולוגיות מיושנות שצריך לעדכן, עם מכרזים לא מקצועיים וחסרים בפרטים והוראות שעולים אח"כ כסף רב. ולבסוף תקציב לא מדוייק לא מעודכן. איכשהו כל פרוייקט מתחיל ב x כסף ונגמר ב x + y + z . בקצור חובבנים ותו לא קקמייקות.
אורח | 01.09.19
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת