אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

המטוס החשמלי הישראלי עובר לידיים סינגפוריות

107 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

102.
המטוס אינו בטיחותי, והוא בעל תכנון חובבני
העמסה של כ 3 טון סוללות ליתיום נטענות על המטוס, יוצרת בעית בטיחות כתוצאה מהתחממות / שריפה הן בשלב הטעינה והן בשלב הפעולה / פריקה. זוהי בעיית בטיחות חמורה. המטוס עוד לא המריא אפילו פעם אחת לאויר, ולא בטוח שהוא יוכל להמריא או לנחות. אני לא הייתי מציע לעלות על מטוס זה לטיסה. המטוס מסוכן וטרם הוסרה עננת הבטיחות
משה | 05.09.19
95.
תגובה ל82 (הנתיינתי)
שאלת למה מנוע חשמלי במטוס זה בכלל עניין מועיל, שהרי בסופו של דבר הוא צורך חשמל שנוצר בתחנות כח מזהמות, ואין כאן שיקולים כמו שיש ברכב חשמלי (המנעות מזיהום במרכזי הערים ופקקים). אם כן, התשובה היא שאלא אם כן האנושות תחריב עצמה לחלוטין, אנחנו נעבור בעשורים הקרובים לאנרגיה מתחדשת. כבר כיום אנרגיה סולארית בישראל זולה להפקה מאנרגיה של דלקים פוסילים. במצב כזה כמובן שיהיה הרבה יותר טוב מבחינה סביבתית לטוס במטוס חשמלי הנטען ממערכת חשמל מתחדשת. למעשה, אחד האתגרים הקשים ביותר כעת להתמודות עם משבר האקלים היא שאין עיין מענה לחשמול של מטוסים.
הנה למה זה טוב | 04.09.19
91.
הערה למספר 84
מנועי הסילון הטובים ביותר מגיעים לניצולת אנרגיה של 36%. לפחות כרבע ממשקל המטוס בהמראה הוא דלק. תחליף את הדלק בבטריות עם ניצול אנרגיה של קרוב ל-100% גם אם תוסיף בטריות במשקל כולל של המטוס עדיין אתה חוסך כ-50% מהאנרגיה הדרושה להטיס את 10 האנשים ליעדם. ב(תפוקת תחנות בכוח בייצור חשמל בעיקר תחנות גז היא מעל 90%)
אבי | 04.09.19
87.
ל84
חשמל ניתן להפיק ומפיקים יותר ויותר גם מתחנות כח הידרואלקטריות שאינן מזהמות וגם סולארית וגם מתחנות רוח וגם מגז שהרבה פחות מזהם מדלק סילוני. תחנות כח אי אפשר לכבות ולכן בשעות שפל בדרישה יש להן עודפי אנרגיה שבחלקם מבוזבזים או נמכרים במחירים זולים - טעינת הסוללות תתבצע בשעות היממה שבהם יש עודפי אנרגיה. בנחיתה אפשר להפוך את כיוון המנועים ולטעון את הסוללות חזרה.
עלי עבדו | 04.09.19
86.
תשובה ל-85 - למה אלומיניום? כי אלומיניום קל מאוד ועדיין ריכוז האנרגיה שיש
אם תסתכל בטבלה המחזורית תראה שמגנזיום הוא מס' 12 ואלומיניום מס' 13. החומרים אמנם לא מאותה משפחה אבל לשניהם יש אלקטרושליליות דומה - כוח קשרים דומה. אני בטוח שאתה מכיר את הניסוי של שריפת חוט מגנזיום. אז הרעיון של אביב צידון היה לייצר סוללה שבה בסביבה מימית עם זרז כלשהו (חומצה?) אם יש לך אלקטרודה אחת עשויה מאלומיניום ואלקטרודה שניה עשויה מחומר מוליך שאינו מתכלה בתגובה (גרפיט?), אז התוצאה היא סוללה חזקה שבה האלומיניום מתחמצן והרבה מאוד אנרגיה הופכת לאנרגיה חשמלית. נכון, אלומיניום יקר - אבל אח"כ אפשר בהשקעה גדולה של אנרגיה להפוך את התהליך - כלומר לקחת את לוחות תחמוצת האלומיניום ולגרום לחמצן להשתחרר. יש כמה דרכים לעשות זאת, אחת ע"י חום רב ואחרת ע"י תגובה חשמלית הפוכה בתחנת כוח תחת מתח גבוה. ברור שאי אפשר להרוויח כאן אנרגיה, אבל כן אפשר להשתמש בסוללת אלומיניום-אוויר כמתקן לאגירת אנרגיה. הרבה אנרגיה יחסית למסה. חברת פינרג'י כבר הדגימה נסיעה לאורך 1,000 ק"מ במכונית, על מטען אחד של לוחות אלומיניום. יהיה מעניין איך הם יעלו את זה למטוס.. אבל בעצם הם כבר לא צריכים, קנו אותם :-).
באלומיניום עצום יחסית למסה שלו, כמו מגנזיום. | 04.09.19
84.
סליחה, אבל מה בעצם הטעם?
נניח שרוצים להביא 10 אנשים מא׳ לב׳. היום צריך Y אנרגיה שמגיעים משריפת X טונות דלק מטוסים בתהליך. במטוס חשמלי, צריך הרבה יותר מ-Y אנרגיה (כי מטיסים 10 אנשים ועוד המון סוללות), שמגיעה משריפת פחם בתחנת כוח. כך שסה״כ כניראה שהכלי ״הנקי״ שורף יותר אנרגיה. בניגוד למכונית חשמלית, אין רווח מהפחתת זיהום במרכזי ערים. אין רווח מצמצום פליטות בעמידה בפקק. הכלי פשוט יותר אך צריך יותר ממנו (כי זמן רב הוא בטעינה), כך שאולי אפילו בייצור לא חוסכים במשאבים ובאנרגיה.
נתנייתי | 04.09.19
77.
מאסק נרדם בשמירה
איך מאסק הגאון לא חשב על זה? מתי יהיה הליקופטר על חשמל, ספינות על חשמל, יכטות על חשמל ובכלל כל מה שנע יהיה על חשמל. בכל מקרה הדבר לא תורם לצמצום התחממות כדור הארץ. ייצור הסוללות והטעינה היום יומית שואבים כמות אנרגיה באותה המידה, כמו המכשור של היום.
סמי | 04.09.19
61.
בצע כסף
ישראל מוכרת כל פיסת טכנולוגיה שיכולה להביא אותה לחזית העולם. למה אין פה תעשייה שואלים? אז הנה התשובה... מפה מעבירים לאמריקה ואז משם לסין.. חבל ועצוב שאין תעשייה מתקדמת בארץ שיכולה לתת לישראל שם עולמי. מטוס חשמלי זה םיסת טכנולוגיה שכל מדינה מתה לשים את הידיים שלה עליו וישראל מכרה אותו כאילו כלום... זה למה ישראל תישאר תמיד מאחורה בגלל בצע כסף. אותו סיפור היה עם מטוס הקרב "לביא"...נמכר ונשכח בדפי ההיסטוריה.
וואו | 04.09.19
52.
לרעיון שלך קוראים פרפטום מובילה - רבים ניסו אבל חוקי הפיסיקה תמיד ניצחו
אם תתקין טורבינות בגחון המטוס הם יאטו את המטוס, לא נמצאה דרך לייצר אנרגיה יש מאין, אולי בנחיתה או כאשר המטוס רוצה להאט ניתן לנצל את הפרש האנרגיה במעבר מגובה רב לגובה נמוך, או ממהירות גבוהה למהירות נמוכה כדי להטעין סוללות, אבל לא בטוח כמה ניתן לעשות את זה בצורה יעילה וכמה זה אפקטיבי.
תגובה לאורי | 04.09.19
46.
מעניין מאוד - אני מחכה לראות אותו בטיסה מסחרית
מבחינת הגודל והטווח הוא מקביל למטוסי מנהלים "גדולים" ומתאים לטיסות פנימיות בצפון אמריקה מטוסים אלו יכולים הרבה פעמים לחכות כמה שעות בשדה התעופה ולכן יש לזה סיכוי (בניגוד לטיסות סדירות בהן המטוס ממריא תוך חצי שעה מהנחיתה)
ישראלי | 04.09.19
45.
7 צודק, אני מזמן חשבתי על זה!
גם ברכבים חשמליים אפשר לשים אלטרנטור שיטעין את המצברים ואז אפשר להמשיך לנסוע עד אין סוף, ומתחת לכל מנורה אפשר לשים משטחים סולרים שייתנו חשמל למנורה! היה אפשר להציל את כל המסכנים באפריקה ככה אבל חברות הנפט חוסמות את הרעיון המבריק שלי.
מצביע ביבי | 04.09.19
15.
7, אתה צוחק נכון?
טורבינה בגחון המטוס תיצור התנגדות אווירודינאמית שתאט את המטוס והחשמל שהיא תייצר יבוזבז בנסיון של המנועים להתגבר על הגרר שלה, וכמובן בהחינת נצילות ילך יותר חשמל מאשר ייוצר כך שזה לא יתרום כלום אלא רק יבזבז. זה כמו לשים דינמו באופניים חשמליים שיטען את המצבר תוך כדי נסיעה, אבל הדינמו יאט את האופניים
אלד | 04.09.19
13.
מדובר באביב צידון. לכן אין שום בעיה עם הטכנולוגיה
הבייבי של אביב צידון הוא סוללות אלומיניום - אוויר. זה מה שהוא עשה בחברת פינרג'י. למעשה האלומיניום נשרף בתגובה עם חמצן בסביבה מימית והתוצאה היא זרם חשמלי. כך שבעצם מדובר בשריפה של דלק - הדלק הוא האלומיניום. כל מה שצריך לעשות זה להחליף לוחות אלומיניום ואפשר מיד להמשיך לטוס (ואולי גם להוסיף קצת מים, אם צריך).
מהנדס חשמל | 04.09.19
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת