107. מדובר בדאון חשמלי, Electric Motor Glider זה מוצר שכבר קיים בשוק, למשל דגם Lange Antares. אין פה שום חידוש, זה דאון מאוד מוגבל במספר הנוסעים ובטווח הטיסה וכמובן הבעיה היסודית היא שדאון לא מסוגל להמריא בכוחות עצמו. דוד | 10.09.19 (ל"ת)
102. המטוס אינו בטיחותי, והוא בעל תכנון חובבני העמסה של כ 3 טון סוללות ליתיום נטענות על המטוס, יוצרת בעית בטיחות כתוצאה מהתחממות / שריפה הן בשלב הטעינה והן בשלב הפעולה / פריקה. זוהי בעיית בטיחות חמורה. המטוס עוד לא המריא אפילו פעם אחת לאויר, ולא בטוח שהוא יוכל להמריא או לנחות. אני לא הייתי מציע לעלות על מטוס זה לטיסה. המטוס מסוכן וטרם הוסרה עננת הבטיחות משה | 05.09.19 (ל"ת)
101. בחברות האלה החוכמה היא לייצר בלוף שנראה מבטיח ולמכור אותו לפני שמגלים שזה בלוף. הישראלים אשפים בזה. ראה מקרה WE WORK של אדם נוימן. חושם | 05.09.19 (ל"ת)
99. אין קשר לזיהום סביבתי. יערות האמזונס שנשרפו השנה היו בהיקפם נמוכים ביותר ב 20 השנים האחרונות וכנל זיהום האקלים. העניין הוא שהרבה מצוטטים את המסרים של המדיה הבינלאומית כולל התקשורת כאן מבלי לשקף את העובדות הנכונות. אקלים בעמ | 05.09.19 (ל"ת)
98. ל15 יצירת אנרגיה תוך כדי טיסה אתה צודק חלקית, בהנמכה אפשר להפיק אנרגיה, כמו שמכוניות חשמליות מיצרות מבלימה סילון | 05.09.19 (ל"ת)
95. תגובה ל82 (הנתיינתי) שאלת למה מנוע חשמלי במטוס זה בכלל עניין מועיל, שהרי בסופו של דבר הוא צורך חשמל שנוצר בתחנות כח מזהמות, ואין כאן שיקולים כמו שיש ברכב חשמלי (המנעות מזיהום במרכזי הערים ופקקים). אם כן, התשובה היא שאלא אם כן האנושות תחריב עצמה לחלוטין, אנחנו נעבור בעשורים הקרובים לאנרגיה מתחדשת. כבר כיום אנרגיה סולארית בישראל זולה להפקה מאנרגיה של דלקים פוסילים. במצב כזה כמובן שיהיה הרבה יותר טוב מבחינה סביבתית לטוס במטוס חשמלי הנטען ממערכת חשמל מתחדשת. למעשה, אחד האתגרים הקשים ביותר כעת להתמודות עם משבר האקלים היא שאין עיין מענה לחשמול של מטוסים. הנה למה זה טוב | 04.09.19 (ל"ת)
94. זה לא מדויק כי בעוד אתה במכונית שורף סוג א של דלק בתחנת הכח יכולים לשרוף סוג אחר מזהם פחות, או לא מזהם בכלל במקרה של אנרגיה ירוקה. א | 04.09.19 (ל"ת)
93. הערה ל 85 אחרי שהאלומיניום "נשרף" נשאר תחמוצת אלומיניום. תמיד אפשר להפוך את התחמוצת חזרה לאלומיניום נקי אורי | 04.09.19 (ל"ת)
91. הערה למספר 84 מנועי הסילון הטובים ביותר מגיעים לניצולת אנרגיה של 36%. לפחות כרבע ממשקל המטוס בהמראה הוא דלק. תחליף את הדלק בבטריות עם ניצול אנרגיה של קרוב ל-100% גם אם תוסיף בטריות במשקל כולל של המטוס עדיין אתה חוסך כ-50% מהאנרגיה הדרושה להטיס את 10 האנשים ליעדם. ב(תפוקת תחנות בכוח בייצור חשמל בעיקר תחנות גז היא מעל 90%) אבי | 04.09.19 (ל"ת)
89. פגיעת ברק עלולה להסב נזק למנוע החשמלי גל ברק פוגע במטוס ויוצא חזרה לענן סמוך בקצוות המטוס. מנוע בקצה כנף יכול להיפגע. במטוס ארקיע לאילת התפרקה חתיכה בגודל כמה סנטימטרים ממייצב הכוון בטיסה לאילת כתוצאה מפגיעת ברק. טאנדר | 04.09.19 (ל"ת)
88. תגובה ל 5 לא הסביר נכון : צריך טורבינה וגם דלק בדיוק כמו ברכב היברידי . זה יחסוך לפחות 3 טון סוללות ויעשה תכן הרבה יותר בטיחותי . אין מטוס שאני מכיר עם מנועים בקצה כנף , תכן גרוע . אחד שמבין | 04.09.19 (ל"ת)
87. ל84 חשמל ניתן להפיק ומפיקים יותר ויותר גם מתחנות כח הידרואלקטריות שאינן מזהמות וגם סולארית וגם מתחנות רוח וגם מגז שהרבה פחות מזהם מדלק סילוני. תחנות כח אי אפשר לכבות ולכן בשעות שפל בדרישה יש להן עודפי אנרגיה שבחלקם מבוזבזים או נמכרים במחירים זולים - טעינת הסוללות תתבצע בשעות היממה שבהם יש עודפי אנרגיה. בנחיתה אפשר להפוך את כיוון המנועים ולטעון את הסוללות חזרה. עלי עבדו | 04.09.19 (ל"ת)
86. תשובה ל-85 - למה אלומיניום? כי אלומיניום קל מאוד ועדיין ריכוז האנרגיה שיש אם תסתכל בטבלה המחזורית תראה שמגנזיום הוא מס' 12 ואלומיניום מס' 13. החומרים אמנם לא מאותה משפחה אבל לשניהם יש אלקטרושליליות דומה - כוח קשרים דומה. אני בטוח שאתה מכיר את הניסוי של שריפת חוט מגנזיום. אז הרעיון של אביב צידון היה לייצר סוללה שבה בסביבה מימית עם זרז כלשהו (חומצה?) אם יש לך אלקטרודה אחת עשויה מאלומיניום ואלקטרודה שניה עשויה מחומר מוליך שאינו מתכלה בתגובה (גרפיט?), אז התוצאה היא סוללה חזקה שבה האלומיניום מתחמצן והרבה מאוד אנרגיה הופכת לאנרגיה חשמלית. נכון, אלומיניום יקר - אבל אח"כ אפשר בהשקעה גדולה של אנרגיה להפוך את התהליך - כלומר לקחת את לוחות תחמוצת האלומיניום ולגרום לחמצן להשתחרר. יש כמה דרכים לעשות זאת, אחת ע"י חום רב ואחרת ע"י תגובה חשמלית הפוכה בתחנת כוח תחת מתח גבוה. ברור שאי אפשר להרוויח כאן אנרגיה, אבל כן אפשר להשתמש בסוללת אלומיניום-אוויר כמתקן לאגירת אנרגיה. הרבה אנרגיה יחסית למסה. חברת פינרג'י כבר הדגימה נסיעה לאורך 1,000 ק"מ במכונית, על מטען אחד של לוחות אלומיניום. יהיה מעניין איך הם יעלו את זה למטוס.. אבל בעצם הם כבר לא צריכים, קנו אותם :-). באלומיניום עצום יחסית למסה שלו, כמו מגנזיום. | 04.09.19 (ל"ת)
85. הערה ל 50 אלומיניום הוא משאב די יקר ומוגבל. מה יעילות ומחיר הפעלה עם הסוללות שלהם איני יודע. מניח שהם חשבו על זה. נראה הגיוני שחייבים לפתח סוללות עם צפיפות אנרגיה גבוהה מהקיימות, מחיר מתאים ובטיחות יוסף | 04.09.19 (ל"ת)
84. סליחה, אבל מה בעצם הטעם? נניח שרוצים להביא 10 אנשים מא׳ לב׳. היום צריך Y אנרגיה שמגיעים משריפת X טונות דלק מטוסים בתהליך. במטוס חשמלי, צריך הרבה יותר מ-Y אנרגיה (כי מטיסים 10 אנשים ועוד המון סוללות), שמגיעה משריפת פחם בתחנת כוח. כך שסה״כ כניראה שהכלי ״הנקי״ שורף יותר אנרגיה. בניגוד למכונית חשמלית, אין רווח מהפחתת זיהום במרכזי ערים. אין רווח מצמצום פליטות בעמידה בפקק. הכלי פשוט יותר אך צריך יותר ממנו (כי זמן רב הוא בטעינה), כך שאולי אפילו בייצור לא חוסכים במשאבים ובאנרגיה. נתנייתי | 04.09.19 (ל"ת)
83. ראה כמו השמדת ערך של הכריש "החברה גייסה עד כה כ-200 מיליון דולר. היא פועלת ממושב קדימה שליד נתניה ומעסיקה כ-40 עובדים" נראה שהפסידו בערך חצי מההשקעה. מתוך כתבה מ-techtime צבי | 04.09.19 (ל"ת)
81. תגובה ל 11 אלה לא מכלים אלא מנועים חשמליים הפונים לאחור (פרופ דוחף) והחלק הקדמי פשוט לצורך אווירודינמיות. סה"כ שלושה מנועים: שני מנועים בקצות הכנפיים, ומנוע אחד בקצה האחורי של תא הנוסעים. כולם בתצורת PUSHER PROPS. משה | 04.09.19 (ל"ת)
80. ל-7, על שימור אנרגיה שמעת? יש לך עוד רעיונות מבריקים? אולי מכונית חשמלית עם גנרטור שעובד מסיבוב הגלגל ומטעין את הסוללה? ג'יימס וואט | 04.09.19 (ל"ת)
77. מאסק נרדם בשמירה איך מאסק הגאון לא חשב על זה? מתי יהיה הליקופטר על חשמל, ספינות על חשמל, יכטות על חשמל ובכלל כל מה שנע יהיה על חשמל. בכל מקרה הדבר לא תורם לצמצום התחממות כדור הארץ. ייצור הסוללות והטעינה היום יומית שואבים כמות אנרגיה באותה המידה, כמו המכשור של היום. סמי | 04.09.19 (ל"ת)
76. ה"מכלים" הם בעצם מנועי פרופלור חשמליים בקצות כנף. הפרופלורים קטנים ונמצאים בחלק האחורי של המכלים יוסי | 04.09.19 (ל"ת)
75. אביב צידון ויסף שניידר מה הקשר בין אביב צידון "הכריש" ויוסף שניידר מהפטנטים שנחשד בהונאה? נפגע | 04.09.19 (ל"ת)
71. למס, 7 אורי. אף פעם לא מאוחר ללמוד פיסיקה. שמעת על פרפטום מובילה? בקיצור הרכבת טורבינה לייצור חשמל מהרוח של התקדמות המטוס ייצור גרר שיגרום למנוע לצרוך יותר חשמל מזה המיוצר ע"י הטורבינה כדי להמשיך לטוס באותה המהירות אז במקום להרוויח רק תפסיד. ויק | 04.09.19 (ל"ת)
69. ל-7 פיספסת את חוק שימור אנרגיה בשיעורי פיזיקה בתיכון חח הטורבינה יוצרת התנגדות רון | 04.09.19 (ל"ת)
68. תגובה ל7 - חוק שימור אנרגיה אתה לא יכול להתקין טורבינות שירתמו את האנרגיה שהושקעה על מנת לתת דחף למטוס לטובת הפעלת גנרטור לייצור חשמל. לא צריך להיות מוח מבריק בשביל לדעת את זה. לפעמים השתיקה שווה הרבה יותר מזהב מוח מבריק | 04.09.19 (ל"ת)
66. מטוס חשמלי בקצוות הכנפיים יש מערכת שטוענת את הסוללות תוך כדי טיסה כמו רכב היברידי.......רעיון. צפוני | 04.09.19 (ל"ת)
64. עוד חברה שרוצה להיות שם כשזה יקרה בינתיים זה עוד לא קרה. הסוללה כבדה מדי עוד מתחילת יצור המכוניות. גם שי אגסי ואילון מאסק נכשלו ומאותה סיבה - בהבטחה לספק אוטו קטן וזול. אז עכשיו אוטו בשמיים? אח | 04.09.19 (ל"ת)
61. בצע כסף ישראל מוכרת כל פיסת טכנולוגיה שיכולה להביא אותה לחזית העולם. למה אין פה תעשייה שואלים? אז הנה התשובה... מפה מעבירים לאמריקה ואז משם לסין.. חבל ועצוב שאין תעשייה מתקדמת בארץ שיכולה לתת לישראל שם עולמי. מטוס חשמלי זה םיסת טכנולוגיה שכל מדינה מתה לשים את הידיים שלה עליו וישראל מכרה אותו כאילו כלום... זה למה ישראל תישאר תמיד מאחורה בגלל בצע כסף. אותו סיפור היה עם מטוס הקרב "לביא"...נמכר ונשכח בדפי ההיסטוריה. וואו | 04.09.19 (ל"ת)
59. איך מטוס שעוד לא האיץ על מסלול המראה, לא כל שכן המריא, יהיה מסחרי ב-2020 ????? חיים בסרט. יניב יו | 04.09.19 (ל"ת)
58. קצת פייק. חברות סטארטאפ בסדר גודל כזה לא נמכרות לפי שווי של 108M כלומר: הם התקשו בגיוס כספים, או שהטכנולוגיה לא באמת עובדת, או שהשוק דחה אותם או שכל הסיבות יחד. זה נשמע כמו אקוויהייר עם החזר השקעה למשקיעים בקיצור פלופ הגלשנית | 04.09.19 (ל"ת)
52. לרעיון שלך קוראים פרפטום מובילה - רבים ניסו אבל חוקי הפיסיקה תמיד ניצחו אם תתקין טורבינות בגחון המטוס הם יאטו את המטוס, לא נמצאה דרך לייצר אנרגיה יש מאין, אולי בנחיתה או כאשר המטוס רוצה להאט ניתן לנצל את הפרש האנרגיה במעבר מגובה רב לגובה נמוך, או ממהירות גבוהה למהירות נמוכה כדי להטעין סוללות, אבל לא בטוח כמה ניתן לעשות את זה בצורה יעילה וכמה זה אפקטיבי. תגובה לאורי | 04.09.19 (ל"ת)
51. תגובה ל 7 הם לא עשו את זה מאותה סיבה שבמכוניות חשמליות לא מחברים את הגלגלים לדינמו כדי להטעין את הסוללה של המכונית -> חלק מהאנרגיה המקורית מהסוללה ילך על הנעה וחלק לטעינה -> לכן בסוף תגמר הסוללה . חוק שימור האנרגיה. אייזיק ניוטון | 04.09.19 (ל"ת)
48. תגובה ל11 תגובה ל11 ,בקצות הכנפיים יש זוג מנועים נוסף. https://www.eviation.co אריק | 04.09.19 (ל"ת)
46. מעניין מאוד - אני מחכה לראות אותו בטיסה מסחרית מבחינת הגודל והטווח הוא מקביל למטוסי מנהלים "גדולים" ומתאים לטיסות פנימיות בצפון אמריקה מטוסים אלו יכולים הרבה פעמים לחכות כמה שעות בשדה התעופה ולכן יש לזה סיכוי (בניגוד לטיסות סדירות בהן המטוס ממריא תוך חצי שעה מהנחיתה) ישראלי | 04.09.19 (ל"ת)
45. 7 צודק, אני מזמן חשבתי על זה! גם ברכבים חשמליים אפשר לשים אלטרנטור שיטעין את המצברים ואז אפשר להמשיך לנסוע עד אין סוף, ומתחת לכל מנורה אפשר לשים משטחים סולרים שייתנו חשמל למנורה! היה אפשר להציל את כל המסכנים באפריקה ככה אבל חברות הנפט חוסמות את הרעיון המבריק שלי. מצביע ביבי | 04.09.19 (ל"ת)
43. לא יאומן איך כל דבר טוב אנחנו מוכרים לאחרים במקום שהתעשייה האווירית תתנפל על ההמצאה המדהימה הזאת ותקים פה קו ייצור שיכניס מיליארדים למדינה ועל הדרך יצמצם את תלות העולם בנפט הערבי מי שמבין את גודל ההזדמנות הם החבר'ה מסינגפור. פשוט ייאוש ישראלי | 04.09.19 (ל"ת)
42. תגובה למספר 8 צריך לעצור אותו על הסתה ומיד אחר כך השמאל בוכה שיש מערכת בחירות אלימה לתשומת לב האתר השמאלני שמאשר תגובות הסתה כאלה חן | 04.09.19 (ל"ת)
37. זה לא מטוס זה פצצה מתקתקת כמעט 60% ממשקל המטוס הוא סוללות . אין ריכוז כזה של סוללות מתחממות בשום כלי טייס בעולם . זה אסון בהמתנה אחד שמבין | 04.09.19 (ל"ת)
35. צפיפות אנרגיה לא יעזור כלום צפיפות אנרגיה של בטריה לא מתקרבת לצפיפות אנרגיה של דלק סילוני. טמבל | 04.09.19 (ל"ת)
33. לאורי מתגובה 10 אתה לא מבין מפני שהמוח שלך לגמרי לא מבריק. בתור התחלה צא ורכוש מעט השכלה בפיזיקה. בור כי יגיב | 04.09.19 (ל"ת)
31. הבעיה בחשמלי זה מכות ברק.ונפילות ועליות מתח. עליות ונפילות מתח לא צפויות עלולות לשבש את כל המנועים לא כמו במנוע מכאני רמי | 04.09.19 (ל"ת)
23. תגובה ל 5 - פרפטומה-מובילה ... לא קיים. פרט ל... מוליכים למחצה. שם אפשר לייצר חשמל אינסופי, הוא פשוט לא נגמר. בחור | 04.09.19 (ל"ת)
22. תשובה ל5 טורבינה יוצרת גרר, כדי להתגבר עליו צריך מנוע יותר חזק שצורך יותר חשמל. ופה מתחיל מעגל שלא מסתיים. בסוף אין אנרגיה בחינם אוויר | 04.09.19 (ל"ת)
19. מעניין אך לא בטוח שזול יותר חוסך דלק יקר אך הדלק הוא רק חלק מהעלויות. העלויות הינן כ"א, תחזוקה ורכוש (עלות המטוס). עלויות כ"א גדלות משמעותית, לפחות פי 2-3. גם הרכוש. הסיבה - זמן טיסה ארוך פי 2 וגם זמן המתנה בין טיסות. הקלקלן | 04.09.19 (ל"ת)
18. תשובה ל 5 הם לא חשבו על זה כי הם למדו קצת פיזיקה. כנראה ששיחקת כדורגל כשלימדו את חוק שימור האנרגיה! טדי רון | 04.09.19 (ל"ת)
17. אקזיטוסיטיס איך אפשר למכור רעיון מדהים כזה במחיר כל כך נמוך? למה לא להמשיך ולפתח ולייצר בארץ? מאוכזב | 04.09.19 (ל"ת)
16. חשמלי באוויר מטוס כזה יהיה בטיחותי יותר לטיסה, בנחיתות אונס אין את הפקטור של הדלק שיכול להתלקח. ל-7 אני חושב שטורבינות יוצרות התנגדות שיאטו את המטוס NIK | 04.09.19 (ל"ת)
15. 7, אתה צוחק נכון? טורבינה בגחון המטוס תיצור התנגדות אווירודינאמית שתאט את המטוס והחשמל שהיא תייצר יבוזבז בנסיון של המנועים להתגבר על הגרר שלה, וכמובן בהחינת נצילות ילך יותר חשמל מאשר ייוצר כך שזה לא יתרום כלום אלא רק יבזבז. זה כמו לשים דינמו באופניים חשמליים שיטען את המצבר תוך כדי נסיעה, אבל הדינמו יאט את האופניים אלד | 04.09.19 (ל"ת)
13. מדובר באביב צידון. לכן אין שום בעיה עם הטכנולוגיה הבייבי של אביב צידון הוא סוללות אלומיניום - אוויר. זה מה שהוא עשה בחברת פינרג'י. למעשה האלומיניום נשרף בתגובה עם חמצן בסביבה מימית והתוצאה היא זרם חשמלי. כך שבעצם מדובר בשריפה של דלק - הדלק הוא האלומיניום. כל מה שצריך לעשות זה להחליף לוחות אלומיניום ואפשר מיד להמשיך לטוס (ואולי גם להוסיף קצת מים, אם צריך). מהנדס חשמל | 04.09.19 (ל"ת)
6. אחרי שיחשמלו את המטוסים כדאי לחשמל את כסא ראש הממשלה כאשר מישהו נאחז בו יותר מדי הוא נותן בעיטת חשמל אדירה בישבנו ומטיס אותו לאופוזיציה. הפרוייקט הבא | 04.09.19 (ל"ת)
5. אני באמת לא מבין כיצד כל המוחות המבריקים שם לא חשבו על התקנת טורבינות בגחון המטוס שיטעינו את סוללת המטוס בזמן הטיסה ואז טווח הטיסה שלו יהיה בלתי מוגבל וגם לא יצטרך טעינה על הקרקע אורי | 04.09.19 (ל"ת)
4. השאלה הגדולה היא - מה יהיה זמן הסבב של המטוס. תדלוק מטוס רגיל לוקח סביב ה-30 דקות, ואח"כ הוא זמין לטיסה נוספת. לא ברור איך מתמודדים עם זמני הטעינה הארוכים של סוללות. דקל | 04.09.19 (ל"ת)
1. מטוס חשמלי רעיון מעולה טיסות גורמות לזיהום אדיר של גזי חממה. בנוסף, מטוס חשמלי דורש הרבה פחות תחזוקה ועלות דלק/אנרגיה, וכמובן שקט בהרבה ממטוס רגיל אורן | 04.09.19 (ל"ת)
המטוס החשמלי הישראלי עובר לידיים סינגפוריות
107 תגובות לכתיבת תגובה