אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

אחרי שנים של קיפאון: שוק המכוניות החשמליות מתעורר בישראל

38 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

38.
יש לי רכב חשמלי...
למעשה הרכב יקר יותר, החלפת הסוללות כל כשלוש שנים עולה עשרות אלפי שקלים, החלפת מנועים חשמליים עולה עשרות אלפי שקלים ולוקח כשבועיים במוסך... בקיצור - לא כלכלי ולא כדאי ומזהם הרבה יותר מרכב סולר או בנזין. חשמל בישראל מזהם וגם הטיפול בליתיום סוללות שמוחלפות - מזהם מאוד! סתם גימיק למטרה פוליטית - חארטה אחת גדולה. לא קונה כזה שוב.
מייק | 24.03.20
34.
למגיב 21 - אתה טועה
היעילות של מנוע בנזין רגיל היא 15% ושל תחנת כוח רגילה 33% וטורבינת גז 55% לערך. ניצולת של מנוע חשמלי היא מעל ל 80%. נעשה את החישוב הנמוך, 33% של תחנת כוח פחמית ו 80% של המנוע החשמלי הכי פחות יעיל ונקבל יחד.. 27% נצילות. מה שאומר שהמנוע החשמלי הכי פחות יעיל שמשתמש בחשמל הכי פחות יעיל של תחנה פחמית, עדיין יעיל פי שניים בקרוב ממנוע בנזין רגיל. לכן בשרפה של דלק למכוניות יש פי שניים (לפחות) זיהום יותר מתחנת כוח פחמית (שהזיהום ממנה פחות מזה של מכוניות כי מסננים את הארובות שלה וכד'.
יוסי | 01.12.19
33.
יש קבוצת אנשים שזה משתלם להם אך לא לכולם כרגע
מדובר בנסיעה רגילה עירונית שבה החיסכון באנרגיה הוא הכי גדול, הקבוצה הזאת היא בעיקר אנשים שיש להם בית פרטי שיכולים להטעין את הרכב בלילה מתי שבא להם וקבוצה אחרת היא אנשים שיש להם חניה פרטית. לשאר האנשים זה יהיה מסורבל להטעין את הרכב משום שלא תמיד קל לתכנן לבלות בקניון 4 שעות פעם בכמה ימים.... הנגשה לכלל הציבור תהיה אם הטכנולוגיה תתקדם מאד אם נפח הסוללה תקטן משמעותית והקיבולת תגדל משמעותית ככך שניתן יהיה לקחת סוללה לבית ובמקביל לקנות סוללה חלופית כמו שעושים רוכבי אופניים חשמליים רבים, אבל עד אז בטח כבר תהיה מערכת משולבת של תחבורה ציבורית/פרטית זולה לפי דרישה ....
תגובה 33 | 19.10.19
32.
כרגע הממשלות בעולם משלמות על המכוניות החשמליות
כרגע כל ההוצאות של המכוניות החשמליות הן על הממשלה, מיסים נמוכים, תמיכה היצרנים, מיחזור הסוללות. במשבר הכלכלי הראשון שיגיע יפסיקו למכור מכוניות חשמליות. בסין כבר רואים את זה, יש ירידה במכירות של מכוניות בסין אז היצרנים לא מוציאים כסף על פיתוח רכבים חשמליים
אייל | 09.09.19
12.
רכב חשמלי עדיף מבחינת אמינות וזיהום
יש טסלות שכבר נסעו מאות אלפי קילומטרים בלי שום בעיה. בסוללות משומשות אפשר לטפל בצורה מרוכזת, לא כמו גזי פליטה של שריפת דלקים שמתפזרים בכל מקום ומזהמים ללא שליטה. וייצור החשמל בתחנות הכוח יותר יעיל משריפת דלקים ברכבים ולכן פחות מזהם.
נדב | 06.09.19
11.
היא מזהמת נפיותר מבנזין
אחרי שנתיים הסוללה כבר נחלשת הטווח יורד ואחרי חמש שנים צריך להחליף ועולה חדש עשרות אלפי שקלים. הישנות גורמות לזיהום מטורף כי צריך לקבור באדמה אחרי עשר שנים הליתיום יגמר ויחזרו לבנזין וסולר. המקום היחיד הבטוח לתדלוק זה תחנות דלק. בחניונים מסוכן לפני שבועיים בקנדה התפוצץ רכב כזה.
שלי | 06.09.19
10.
עוד שנתיים המחירים ירדו למחירי מכוניות חדשות רגילות
ובנתיים יוקנו אלפי עמדות טעינה. תוך 5 שנים אף אחד לא יקנה רכב חדש רגיל. זו לא יקקרה רק בישראל אלא בכל העולם והתוצאה של זה היא קריסה של כל הכלכלות הנתמכות על ידי הזהב השחור. האם נראה הגירה המונית ממדינות ערב? אולי מהומות? מה שבטוח יהיה מעניין
חם או יפת | 06.09.19
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת