38. יש לי רכב חשמלי... למעשה הרכב יקר יותר, החלפת הסוללות כל כשלוש שנים עולה עשרות אלפי שקלים, החלפת מנועים חשמליים עולה עשרות אלפי שקלים ולוקח כשבועיים במוסך... בקיצור - לא כלכלי ולא כדאי ומזהם הרבה יותר מרכב סולר או בנזין. חשמל בישראל מזהם וגם הטיפול בליתיום סוללות שמוחלפות - מזהם מאוד! סתם גימיק למטרה פוליטית - חארטה אחת גדולה. לא קונה כזה שוב. מייק | 24.03.20 (ל"ת)
36. אל תגעו בליף קניתי. 270 ק"מ הופך במהרה ל 200 ואין לך מושג אם גם זה נכון. לחיצה קטנה על דוושת הגז מורידה לך כ 10% מהסוללה. אגב ה 270 כלל לא הגיוני כאשר אתה מתחיל עם 100% והצג מציג לך 225-250 ק"מ. אז איפה בדיוק הגדרות היצרן פה? ארז | 10.02.20 (ל"ת)
34. למגיב 21 - אתה טועה היעילות של מנוע בנזין רגיל היא 15% ושל תחנת כוח רגילה 33% וטורבינת גז 55% לערך. ניצולת של מנוע חשמלי היא מעל ל 80%. נעשה את החישוב הנמוך, 33% של תחנת כוח פחמית ו 80% של המנוע החשמלי הכי פחות יעיל ונקבל יחד.. 27% נצילות. מה שאומר שהמנוע החשמלי הכי פחות יעיל שמשתמש בחשמל הכי פחות יעיל של תחנה פחמית, עדיין יעיל פי שניים בקרוב ממנוע בנזין רגיל. לכן בשרפה של דלק למכוניות יש פי שניים (לפחות) זיהום יותר מתחנת כוח פחמית (שהזיהום ממנה פחות מזה של מכוניות כי מסננים את הארובות שלה וכד'. יוסי | 01.12.19 (ל"ת)
33. יש קבוצת אנשים שזה משתלם להם אך לא לכולם כרגע מדובר בנסיעה רגילה עירונית שבה החיסכון באנרגיה הוא הכי גדול, הקבוצה הזאת היא בעיקר אנשים שיש להם בית פרטי שיכולים להטעין את הרכב בלילה מתי שבא להם וקבוצה אחרת היא אנשים שיש להם חניה פרטית. לשאר האנשים זה יהיה מסורבל להטעין את הרכב משום שלא תמיד קל לתכנן לבלות בקניון 4 שעות פעם בכמה ימים.... הנגשה לכלל הציבור תהיה אם הטכנולוגיה תתקדם מאד אם נפח הסוללה תקטן משמעותית והקיבולת תגדל משמעותית ככך שניתן יהיה לקחת סוללה לבית ובמקביל לקנות סוללה חלופית כמו שעושים רוכבי אופניים חשמליים רבים, אבל עד אז בטח כבר תהיה מערכת משולבת של תחבורה ציבורית/פרטית זולה לפי דרישה .... תגובה 33 | 19.10.19 (ל"ת)
32. כרגע הממשלות בעולם משלמות על המכוניות החשמליות כרגע כל ההוצאות של המכוניות החשמליות הן על הממשלה, מיסים נמוכים, תמיכה היצרנים, מיחזור הסוללות. במשבר הכלכלי הראשון שיגיע יפסיקו למכור מכוניות חשמליות. בסין כבר רואים את זה, יש ירידה במכירות של מכוניות בסין אז היצרנים לא מוציאים כסף על פיתוח רכבים חשמליים אייל | 09.09.19 (ל"ת)
31. לא ניגמר העושק למדו מבטר פלייס במקום שבבית נשלם מחיר רגיל נידחפים לנו לכיס ורוצים לגבות לפי קוט"ש מחיר מוגדל , אין סוף לנסיונות לשתות לנו את הכסף מהכיס… , מילא סוחתים אותנו בעמדות ציבוריות , גם לחיבור בבית אתם מתעלקים ??? שי | 08.09.19 (ל"ת)
30. לא שווה חשמליות הבעיה בכל הסיפור עם הרכבים החשמליים שזה לא יעבוד במחירים האלה רכב היברידי מציע טווח נסיעה גדול הרבה יותר וכמו שאפשר לראות לאנשים לא אכפת כלכך לשלם כמה אלפים בשנה על דלק Dm | 08.09.19 (ל"ת)
29. עם הפקקים בארץ סביר שנתקע באמצע פקק במקום לפתח תחבורה ציבורית יעילה מחפשים פריירים שיקנו את הבלוף הזה. יונתן | 08.09.19 (ל"ת)
28. לגבי כדאיות כלכלית-צריך נתון של צריכת קווט לקמ אנשים מסתכלים רק על הטווח וגודל הסוללה אבל צריך לזכור שאם אתה קונה ג'יפ חשמלי למשל במקום רכב מיני רגיל אמנם הגיפ הוא חשמלי אבל הוא צורך הרבה יותר אנרגיה ולכן הפער מבחינה כלכלית קטן רמת גני | 08.09.19 (ל"ת)
27. חבל על הכסף תגידו אתם רציניים? שתי שקל לקוו"ט? זה אומר שבסוללה של 40 קווט אני אשלם 80 שקל וכל זה עבור נסיעה של 250 קמ .. חחחח ברכב היברידי עולה לי 800 קמ טנק מלא שזה 240 שקל ופה בחשמלי זה יוצא אותו דבר ואפילו יותר.. מה פספסתי? רמת גני | 08.09.19 (ל"ת)
26. למעוניינים בהסברים והדרכה אודות יבוא אישי של רכב חשמלי... כיצד לבצע יבוא אישי של ניסאן ליף, בלי לקום מהכיסא shorturl.at/dD124 נדב | 07.09.19 (ל"ת)
25. הכל טוב אבל אין חיסכון כספי משלמים מראש על הדלק בין 15000 עד 50000 של יותר על אותו רכב שלא חשמלי ועוד לא דיברנו על חיי הסוללה והחלפתה בבוא היום חיים | 07.09.19 (ל"ת)
24. מה רמת הקרינה ברכבים אלו? האם היושבים ברכב חשופים לקרינה אלקטרומגנטית מההנעה בחשמל? אני | 07.09.19 (ל"ת)
23. מדינת ישראל - מחלבת כספים למימון בזבוזים הנה לכם דוגמא נוספת בה מדינת ישראל חולבת את כספי הציבור לצורך מימון הבזבוזים של משרדי הממשלה. זכה לא משנה אם הרכב ירוק או לא, המדינה צריכה לחלוב את האזרח, כך שתוכל לממן את התנהלותה הרשלנית. יחי מדינת היהודים.... איתן | 07.09.19 (ל"ת)
22. בקרוב מיסוי לפי קמ ברגע שיקנו הרבה רכבים חשמליים המדינה תטיל מס כזה גבוה שיהיה זהה לעלות דלק עשו את זה בעבר עם מנועי דיזל נתנו אגרת רישוי משולשת מאור | 06.09.19 (ל"ת)
20. גונבים אותנו, הפעם עם קידמה חשמלית במקום לדרבן ולחשוב בגדול, היושביך במגדל השן חושבים בקטן ופוגעים בכולנו. אנשים אטומים בקצה הפרמידה, אכלנו אותה. קורקינט חשמלי | 06.09.19 (ל"ת)
19. וואו כתבה מקצועית. עניינית. ומעניינת. וגם חומר למחשבה. לקנות גנרטור נייד נורמלי לא סיני זול. ולסחוב אותו לעיתים איתך ברכב. ??? לוי | 06.09.19 (ל"ת)
18. ל 15 - שחיתות? ? ביבי מעשי וטוב בחשבון צריך למכור בערך 200,000 ליטר דלק לממן את המטוס החדש לביבי, ובטח המחיר יעלה ב 100,000 ליטר בתוספות ושינויים... אם לא ישימו מס מטורף על מכוניות ודלק מאיפה, יבוא הכסף? ציוני גאה | 06.09.19 (ל"ת)
17. בכל הכתבות האלה חסר מידע מהותי - סוללה כמה עולה? כמה זה מחזיק? מה קורה במקרה תאונה? הרי מצבר זה חומצה, לא? HarCo | 06.09.19 (ל"ת)
16. מס' 10 לא חושב נכון. עוד שנתיים המחירים ירדו... ואז הממשלה תשב חזק על הבעלים במיסוי בכל כיוון. הרי צריך להחזיר מיסים שהיו על הדלק. לא נימלט ממיסוי רצחני.. בן | 06.09.19 (ל"ת)
15. אל תדאגו מושחתיהו יעלה המסים על רכבי החשמל רק שהציבור ישלם על השחיתות שלו כל השאר חח פאק אתם לא מעניינים אותו. שיר | 06.09.19 (ל"ת)
13. חברות הדלק בפאניקה איגוד הנפט שולח טוקבקיסטים. פיספסתם את זמנכם, המהפכה קרתה. בקרוב, מכירת חיסול של תחנות דלק יונה | 06.09.19 (ל"ת)
12. רכב חשמלי עדיף מבחינת אמינות וזיהום יש טסלות שכבר נסעו מאות אלפי קילומטרים בלי שום בעיה. בסוללות משומשות אפשר לטפל בצורה מרוכזת, לא כמו גזי פליטה של שריפת דלקים שמתפזרים בכל מקום ומזהמים ללא שליטה. וייצור החשמל בתחנות הכוח יותר יעיל משריפת דלקים ברכבים ולכן פחות מזהם. נדב | 06.09.19 (ל"ת)
11. היא מזהמת נפיותר מבנזין אחרי שנתיים הסוללה כבר נחלשת הטווח יורד ואחרי חמש שנים צריך להחליף ועולה חדש עשרות אלפי שקלים. הישנות גורמות לזיהום מטורף כי צריך לקבור באדמה אחרי עשר שנים הליתיום יגמר ויחזרו לבנזין וסולר. המקום היחיד הבטוח לתדלוק זה תחנות דלק. בחניונים מסוכן לפני שבועיים בקנדה התפוצץ רכב כזה. שלי | 06.09.19 (ל"ת)
10. עוד שנתיים המחירים ירדו למחירי מכוניות חדשות רגילות ובנתיים יוקנו אלפי עמדות טעינה. תוך 5 שנים אף אחד לא יקנה רכב חדש רגיל. זו לא יקקרה רק בישראל אלא בכל העולם והתוצאה של זה היא קריסה של כל הכלכלות הנתמכות על ידי הזהב השחור. האם נראה הגירה המונית ממדינות ערב? אולי מהומות? מה שבטוח יהיה מעניין חם או יפת | 06.09.19 (ל"ת)
9. עדיף חשמל על פני גזים רעילים של רכבי בנזין גזים רעילים שנפלטים משריפת דלקים במנועי הרכבים הם הורגים יניב | 06.09.19 (ל"ת)
8. זיהום או לא מי שגורף את הקופונים, או שאולי שוחטים אותנו בחסות המדינה הם היבואנים. פעם הדולר היה 4.3 היום 3.5 מישהו ראה מחירי מכוניות יורדים? פשוט צריך חרם צרכנים לשלושה חודשים ואז זה ייקרה. שבו על הכסף שלכם שלושה חודשים בלי לקנות רכב וותראו מחירים יורדים שטותניק | 06.09.19 (ל"ת)
4. חשמליות לא מתאימות לפקקים של ישראל מי יעמוד בפקק בלי מזגן מפחד להתקע כי תיכף נגמר לו הסוללה? ישראל זה בלאגן, אתה לא יכול לתכנן נסיע ותווך של 300 ק"מ זה מעט מדי דודי | 06.09.19 (ל"ת)
3. אני רואה רק חסרונות.. יקר מאוד, וטווח מוגבל. זמן טעינה יתרון אחד - במקום לזהם את העיר שלי, אני מגביר את הזיהום בחדרה רוני | 06.09.19 (ל"ת)
1. מדובר ברכבים שהגיעו לצורך יחסי ציבור בלבד היבואנים לא באמת מעוניינים למכור כמויות גדולות מהם וגם ההקצאות שמגיעות לישראל הן זעומות יריב | 06.09.19 (ל"ת)
אחרי שנים של קיפאון: שוק המכוניות החשמליות מתעורר בישראל
38 תגובות לכתיבת תגובה