אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

סוללה משפחתית: ניסאן ליף מול יונדאי איוניק EV

46 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

39.
חשמלית
יש לחשב מחיר של תיקון סוללה או סוללה חדשה. נוסע עם היברידית ארבע שנים, הסוללה שבקה חיים. קניתי רכב חדש מאותה חברה ומאותו סוג. נהנה מהנסיעה (נוסע יחסית הרבה), מהבטיחות, מהנוחות ותצרוכת הדלק נמוכה כל אחד והשיקולים שלו. הכתבה , לא פותחת הכל, כך שמי שלא מכיר לא יוכל להחליט על פי נתוני הכתבה. בהצלחה
יעקב | 10.01.20
32.
ניסן ליף על הכבישה עם סוללת הטענה 185000,מחירה של ניסן ליף עם סוללה ל-380 קמש בחו"ל עוד 2000 דולר
יופי של מכונית בתנאי שהסוללה היא עד 380 קמש. תוך שנה שנתיים 2500 תחנות טעינה. בחו"ל מחיר סוללה חדשה 20 אלף דולר. החודש טסלה הרוויחה. כל רואי השחורות יכולים להירגע. מחירה בארץ יהיה כ-200 אלף שקל .
ישראל | 25.10.19
31.
מדהים איזה אוסף של שטויות כתוב פה בתגובות. מישהו בפאניקה מהרכב החשמלי
א. שום קרינה ושום נעליים. מיליוני משתמשים ברכב חשמלי בעולם, די עם האגדה הזו. ב. עלות סוללה קרובה ל-100$ לקוט"ש ולא 250$ שמישהו קישקש פה. ג. רוב היצרנים לא מרוויחים על רכב חשמלי, אלא מוכרים אותו בגלל תקנות זיהום. טסלה מוכרת ברווח קטן כל רכב אבל עדיין מפסידה כחברה בגלל הוצאות פיתוח ותפעול גבוהות. ד. טעינה בתעריף חברת חשמל עולה חמישית עד שמינית ממילוי דלק ובלי שצריך לעצור לתדלק אף פעם אלא אם נוסעים לצפון או לאילת. מי שמסתמך רק על תחנות טעינה מהירות יחסוך הרבה פחות, לכן הקונים בהתחלה יהיו כאלה שיש להם חשמל בחניון של הבניין או המשרד. ה. ברכבים יותר נורמלים (טסלה) הטווח האמיתי כמעט 400 ק"מ, ולא 200-250 של המכוניות שבכתבה. לא הייתי קונה אף אחת מהן. ן. הסוללה בטסלה מחזיקה מעמד ל 500,000 ק"מ. בניסאן היא נגמרת במהירות, בגלל היעדר מערכת קירור. ז. אתמול הודיעו שעוד שנה טסלה תיכנס לישראל. זה יהיה תחילת הסוף של הזיהום ושל היבואנים השודדים. ח. החסכון בעלות דלק הוא כ-10000 ש"ח לשנה, לא כמו שכתב הטמבל שטען שזה ייקח 10 שנים. בטסלה שהיא יותר יעילה העלות היא 10 אג' לק"מ במקום 80 אג' לק"מ ברגיל.
אורן | 18.10.19
24.
ל7, מחיר הסוללה מעל ל250$ לקוט"ש
אנליסטים שחוקרים את דוחות טסלה (ייצרנית סוללות הרכב המובילה) מראים כי המחיר שעולה לה הסוללה הוא מעל ל250$ לקוט"ש, כלומר כ1000 שח. לכן באיוניק מדובר על כ28 אלף ש"ח, ובליף על כ40 אלף ש"ח. אם נניח כי שאר הרכב עולה כ50 אלף ש"ח ליבואן, אזי המחיר לפני מס ולפני רווחי יבואן הוא בין 80 ל90 אלף. אחרי מס זה עולה ל90 עד 100 אלף, עם נוסיף מעמ אזי המחיר הסופי הוא בין 115 אלף ל125 אלף. מכאן שהרווח של היבואנים הוא כ45 אלף, רווח מוגזם לכל הדעות, לו רצו יכלו בקלות למכור ב145 אלף ועדיין להרוויח יפה, ואפילו להשאיר מרווח להנחות גדולות לחברות הליסינג.
ציניקן | 02.10.19
18.
לי יש זואי חשמלית כבר יותר מחצי שנה
סוללה של 41 KW מה שנותן טווח של עד 300 רשמי, בפועל פחות ותלוי בנהיגה, תואי השטח ושימוש במזגן. עד היום טענו פעמים בודדות בעמדות טעינה מחוץ לבית, לדוגמא, בנסיעה ארוכה לצפון, במצב רגיל הסוללה מספיקה לכל הצרכים שלנו לאחר טעינה של לילה, כמו סלולארי. עשינו כבר 30 אלף ק"מ בלי מוסכים וטיפולים ועד שנה, אין שום טיפול מתוכנן. הנסיעה חלקה ושקטה, ממש כיף.
אורן | 30.09.19
11.
"אגסים" לא נעלמים, רק מתחלפים.
עוד חזון למועד עם רכב חשמלי. אנחנו בישראל לא בנויים לזה תשתיתית, ולאף אדם נורמלי אין כח וחשק לתכנן מסלולים ולכסוס ציפורניים מול מצבר מתרוקן. נשלם עוד כמה גרושים (אם בכלל, גם החישוב לא ברור) ונחיה כמו בני אדם. מי שמתקמצן על עצמו ועל השקט הנפשי שלו, יקנה אותם וישב בבית.
פרנסקי | 29.09.19
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת