45. מה יעשו במקרה של תקלה אנשים מתלהבים שאפשר לנהל שדה תעופה מרחוק, הם לא חושבים אם זה באמת יועיל. מה יקרה אם אחד מהמסכים יתקלקל? מטוסים יכולים להתנגש ומטוס עם נוסע שיש לו בעיה רפואית לא יוכל לנחות כי לא יוכלו להגיד לו איפה לנחות, בלי להרוג את כל מי שללא בעיה רפואית במטוס. הכי טוב זה אנשים שגם אם הכל מתקלקל הם יכולים להמשיך לתפקד. מישהו | 22.10.19 (ל"ת)
44. מה יקרה אם מרכז הפיקוח יותקף על ידי האקרים ותועבר למסכים שלהם תמונה לא עדכנית של המרחב סביב שדה התעופה. מטוסים יתנגשו באוויר ועל המסלול. זה סיכון אדיר שאין לפקח הטיסה יכולת לתצפית ממגדל הפיקוח אבי | 21.10.19 (ל"ת)
43. ללא מגדל פיקוח מה קורה למטוס יש בעיה של קן נסע או שרפה במנוע מינותן הנחיות מהקרקע צבי | 21.10.19 (ל"ת)
42. מצויין עד שיהיה כשל מערכתי ואז לא יהיה אף אחד על הקרקע שיכול להסתכל עם משקפת ולהגיד לטייס מה קורה מישהו | 21.10.19 (ל"ת)
40. לכל הטוענים שזה לא חדש - מדובר על שדה תעופה גדול למטוסי נוסעים של 200 איש. אם לוקחים בחשבון כל אתר שמאפשר למטוסים לנחות ומשמש לטיסות מסחריות באיזורים נידחים אז רוב שדות התעופה העולם הם ללא מגדל פיקוח אבל כאן מדובר על שדה תעופה רציני עם מסלול של 2,500 מטר ומטוסי סילון גדולים של עד 200 נוסעים. שדה התעופה Weipa האוסטרלי שמזכיר גלעד (תגובה 38) מטפל בכמה עשרות אלפי נוסעים בשנה ובתוכנית להיום יש 3 טיסות במרחק של מספר שעות זו מזו. בשדות תעופה איזוריים בארה"ב מדובר פעמים רבות על כמה אלפי נוסעים בשנה. בשביל זה לא צריך מגדל פיקוח. אמיר | 21.10.19 (ל"ת)
39. מסוכן לתקשורת יש delay של שניות שיכול להיות קריטי. גם במקרה של תקלה אין כמו פקחים בשדה במגדל עם יכולת לראות בעינים מה קורה מפתח תוכנה | 21.10.19 (ל"ת)
38. באוסטרליה זה קיים כבר שנים בשדה בתעופה Weipa בצפון אוסטרליה אין מגדל פיקוח והתעבורה האווירית מנוהלת ממרכז הנמצא למעלה מ-800 ק'מ ממנו. מדובר באיזור בו התחבורה היבשתית מעטה ולכן כמעט כל התעבורה של אנשים מבוצעת בטיסות, כולל דואר, אספקה מהירה וכד'. גלעד | 21.10.19 (ל"ת)
37. הנוסעים, כשפני ניסיון תאונה אחת, והכל חוזר לקדמותו. אחרת הנוסעים לא יתקרבו למסלול, שאין בו מגדל פיקוח במקום. כפי שאף אחד לא יפקיר את חייו, במטוס ללא טייס. ראובן | 21.10.19 (ל"ת)
36. שוודיה גדולה מעל 20 פעם מישראל בישראל על 1 קמ גרים מעל 450000 אנשים שבשוודיה 20 אלף אנשים י | 21.10.19 (ל"ת)
35. בישראל בלתי אפשרי מדינה קטנה עם הרבה אויבים חייבים מגדל פיקוח כדי שיהיה גם עבודה לפקחים י | 21.10.19 (ל"ת)
34. עד שאיזה האקר חולה נפש יעשה שם תאונה או שתהייה נפילת תקשורת ואז יתברר שאם אין מישהו "במקום" זה פשוט לא עובד. אנשים מתלהבים מלתת לחיישנים לצפות בשבילנו, ל"בינה מלאכותית" לחשוב עבורנו, אבל בסופו של דבר, כל אלו תלויים בחשמל ותקשורת, ואנחנו עדיין בטריות שעובדות מעצמן ולא זקוקות לחיבור חשמלי לקיר או לתלות בתקשורת כדי לראות ולעבד את הנתונים. יוסי | 21.10.19 (ל"ת)
32. ל:22 אתה יותר ממוזמן לעוף מפה אתם בשמאל הפכתם להיות אנטישמיים. על אפכם ועל חמתכם הימין ישלוט במדינה ואתם תמשיכו להיות חמוצים וממורמרים. ל:22 | 21.10.19 (ל"ת)
29. יש מערכות אוטומטיות לבקרה אווירית אם מינימום פקחים US patent 10037704 Automatic real-time air traffic control system דוד מיר | 21.10.19 (ל"ת)
26. מגדל פיקוח הכרחי , מטוסי נוסעים יוטסו על ידי טייסים אכן אנו מתקדמים בצעדי ענק , יש מזלטים , יש מלטים , אבל מטוסי נוסעים יוטסו על ידי טייסים , למרות שקיים כבר עשרות שנים טייס אוטומטי גם במטוסי נוסעים , בהצלחה לכולם אחד העם | 20.10.19 (ל"ת)
24. מגיב 5 ״קיציא״ אתה טועה. אתה מדבר על יחידת בקרה אווירית ולא על מגדל פיקוח. מגדל פיקוח מנהל את כל האופרציות התחומות במרחב השדה היבשתי ובקוטר האווירי שהוגדר לו. לאחר יציאה מאזור זה צריך להתנהל מול יב״א. אתה עובר Handoff מ-Tower ל- Center. בסנטר מלווים אותך לאורך חבל הארץ שבתיחומם. ינון | 20.10.19 (ל"ת)
19. חשבתי שבשבדיה הפסיקו לטוס בגלל איכות הסביבה והנה מסתבר שבונים עוד שדה תעופה באיזור מרוחק. א | 20.10.19 (ל"ת)
18. זה החצי היחצני,של האמת השדה בן מסלול אחד, מהתמונה עולה שיש בו חניה למקסימום שלושה מטוסים כך שהוא בטח לא שדה עמוס. וכנראה לא תהיה פגישה בלוח הסמנים של מטוס נוחת ומטוס ממריא. אין בעיית.תיאום הסעה למסלול. שדה בסיסי ופשוט עמירם | 20.10.19 (ל"ת)
17. בעיות מה קורה אם יש נפילת רשת? או קורסת התוכנה? מה קורה עם יש סייבר על שדה התעופה? ועוד הרבה שאלות כאלו ואחרים טהכי חשוב יש דברים שמצלמה לא קולטת כשעין אנושית כן קולטת. אפילו שכל מצלמה תעלה מיליארד דולרים גראפילד | 20.10.19 (ל"ת)
16. ל-5, באמת אתה חייב לכתוב כל מה שאתה חושב? מה הקשר בין בקרה אוירית לתנועת מטוסים במרחב אוירי, לבין פיקוח על המראות ונחתיתות בשדה תעופה? בחיאת ארז | 19.10.19 (ל"ת)
15. ללא מגדל ללא אנשים וללא אנושיות.... שכחו שבשורה תחתונה במטוס יושבים נוסעים בשר ודם. שליטה מרחוק היא בעצם המראה לאנושות שאנו נפרדים מהקבוצות והמעטפת האנושים החמה ועוברים למעטפת רובוטית קרה ומנוקרת. למגיב 5 תלמד את ההבדל בין בקרה לפיקוח... ולעולם אני מאחל שלא ניהיה קרים כמו מכונות השולטות בנו יותר ויותר אין בעיה עם קידמה אבל כאשר היא גורמת לקרירות וניתוק אנו כבר לא מתנהגים גם כאנשים (דוגמה : תאונה ,לא עלינו, שתתרחש לפקח מול העיניים או לפקח שישב ב300 ק"מ והוא יכול להבינה ממצלמות יהיה הבדל בהיתנהלותו אולי לטובה, אבל לדעתי בעיקר לרעה.) 427 | 19.10.19 (ל"ת)
14. ל-11 אתה טועה צריך טייסים ורצוי מנוסים מחשב טיסה יפיל מטוס ברגע של תקלה. טייס ינסה להציל את עורו ויחד איתו את נוסעי המטוס והצוות. ראה בעיית בואינג 737 מקס. זו הדגמה נפלאה לבעיה שניקראת מחשב טיסה. אתה תטוס על אחריותך הבלעדית במטוס נוסעים ללא טייס. אני מוכן לשלם אקסטרא ולדעת שייש טייס מנוסה בקוקפיט. בהצלחה לך וטיסה נעימה.... ישראלי בקנדה | 19.10.19 (ל"ת)
13. למגיב 5. אתה טועה צריך לדעת להבדיל בין בקרה אזורית לפיקוח שדה. כדאי לא לכתוב תגובה אם לא מבינים. טייס | 18.10.19 (ל"ת)
12. כותרת מטעה ושאינה נכונה יש מגדל פיקוח. מתבסס על מערכות אופטיות ולא על מראה עיניים והמגדל הוא מרוחק. מצד שני, יש בארה"ב עשרות שדות ללא מגדל פיקוח, רק עם תדר מתאים לשדה והטייסים מתאמים ביניהם את הפעילות. טייס | 18.10.19 (ל"ת)
11. וטייסים? כבר מזמן לא צריך טייסים במטוסים, בטח לא שניים. אבל המין האנושי הוא לא סתגלן פשוט אוהב עמו | 18.10.19 (ל"ת)
10. ל 6. אתה כמעט צודק רוב השדות הקטנים בארה"ב הם ללא פיקוח אווירי. לא מצויין בכתבה אבל אני מניח שעם השדה הזה צריך לתקשר ולקבל אישורים בניגוד לשדות שהזכרת. G | 18.10.19 (ל"ת)
9. גם בהכי טכנולוגי נדרש בקר אנושי... להמחשה... המכונית האוטונומית... והטייס האוטומטי... אלון | 18.10.19 (ל"ת)
7. מי שכתב שבישראל זה כבר 50 שנים לא נכון ולא מדוייק. יש בקרת תעופה איזורית שיכולה לשבת בכמה וכמה מקומות שהמטרה שלה היא להיות בקשר רדיו עם המטוסים לכל הנדרש. לפני 50 שנים כך עבדו בארהב למשל עבור טיסות. ויש את הבקרה של הנמל עצמו. בישראל יש גם מנתחים בתפעול עצמי וללא מגדל פיקוח ולכל משתמשים בבקרה אווירית אזורית (כדוגמת מירון) יצא לי השנה לבקר בשדה בעיר צ'רנוביץ ששם יש 6 טיסות (המראות ונחיתות) ביום במקרה הטוב. המכדל פיקוח שם נראה כמו בית עץ. מיכאל | 18.10.19 (ל"ת)
6. נו באמת, בארה״ב רוב שדות התעופה הם Uncontrolled אין מגדל. אין פקחים. התיאום נעשה בין המטוסים בהקפה בתדר רדיו קבוע וידוע. דניאל | 18.10.19 (ל"ת)
5. ובישראל זה קיים כבר מלפני 50 שנה... בישראל כל תיאומי הטיסה מבוצעים מרחוק כבר למעלה מ 50 שנה, הרחק הרחק, מהר מירון קיציא | 17.10.19 (ל"ת)
4. ל-3 ומה קורה בנמל רגיל במקרה של מתקפת טרור עצומה? הכי קל להיתפס על הסכנות ולבטל את הקידמה כי מפחיד וטרור. Asd | 17.10.19 (ל"ת)
2. מבחן האמת יהיה חס וחלילה בשעת אסון לפעמים אין תחליף לגורם האנושי ולמדו שלא דרך מצלמות. הספקן | 17.10.19 (ל"ת)
הכירו את נמל התעופה הראשון שנבנה ללא מגדל פיקוח
49 תגובות לכתיבת תגובה