אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הכירו את נמל התעופה הראשון שנבנה ללא מגדל פיקוח

49 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

45.
מה יעשו במקרה של תקלה
אנשים מתלהבים שאפשר לנהל שדה תעופה מרחוק, הם לא חושבים אם זה באמת יועיל. מה יקרה אם אחד מהמסכים יתקלקל? מטוסים יכולים להתנגש ומטוס עם נוסע שיש לו בעיה רפואית לא יוכל לנחות כי לא יוכלו להגיד לו איפה לנחות, בלי להרוג את כל מי שללא בעיה רפואית במטוס. הכי טוב זה אנשים שגם אם הכל מתקלקל הם יכולים להמשיך לתפקד.
מישהו | 22.10.19
40.
לכל הטוענים שזה לא חדש - מדובר על שדה תעופה גדול למטוסי נוסעים של 200 איש.
אם לוקחים בחשבון כל אתר שמאפשר למטוסים לנחות ומשמש לטיסות מסחריות באיזורים נידחים אז רוב שדות התעופה העולם הם ללא מגדל פיקוח אבל כאן מדובר על שדה תעופה רציני עם מסלול של 2,500 מטר ומטוסי סילון גדולים של עד 200 נוסעים. שדה התעופה Weipa האוסטרלי שמזכיר גלעד (תגובה 38) מטפל בכמה עשרות אלפי נוסעים בשנה ובתוכנית להיום יש 3 טיסות במרחק של מספר שעות זו מזו. בשדות תעופה איזוריים בארה"ב מדובר פעמים רבות על כמה אלפי נוסעים בשנה. בשביל זה לא צריך מגדל פיקוח.
אמיר | 21.10.19
34.
עד שאיזה האקר חולה נפש יעשה שם תאונה
או שתהייה נפילת תקשורת ואז יתברר שאם אין מישהו "במקום" זה פשוט לא עובד. אנשים מתלהבים מלתת לחיישנים לצפות בשבילנו, ל"בינה מלאכותית" לחשוב עבורנו, אבל בסופו של דבר, כל אלו תלויים בחשמל ותקשורת, ואנחנו עדיין בטריות שעובדות מעצמן ולא זקוקות לחיבור חשמלי לקיר או לתלות בתקשורת כדי לראות ולעבד את הנתונים.
יוסי | 21.10.19
24.
מגיב 5 ״קיציא״ אתה טועה.
אתה מדבר על יחידת בקרה אווירית ולא על מגדל פיקוח. מגדל פיקוח מנהל את כל האופרציות התחומות במרחב השדה היבשתי ובקוטר האווירי שהוגדר לו. לאחר יציאה מאזור זה צריך להתנהל מול יב״א. אתה עובר Handoff מ-Tower ל- Center. בסנטר מלווים אותך לאורך חבל הארץ שבתיחומם.
ינון | 20.10.19
15.
ללא מגדל ללא אנשים וללא אנושיות....
שכחו שבשורה תחתונה במטוס יושבים נוסעים בשר ודם. שליטה מרחוק היא בעצם המראה לאנושות שאנו נפרדים מהקבוצות והמעטפת האנושים החמה ועוברים למעטפת רובוטית קרה ומנוקרת. למגיב 5 תלמד את ההבדל בין בקרה לפיקוח... ולעולם אני מאחל שלא ניהיה קרים כמו מכונות השולטות בנו יותר ויותר אין בעיה עם קידמה אבל כאשר היא גורמת לקרירות וניתוק אנו כבר לא מתנהגים גם כאנשים (דוגמה : תאונה ,לא עלינו, שתתרחש לפקח מול העיניים או לפקח שישב ב300 ק"מ והוא יכול להבינה ממצלמות יהיה הבדל בהיתנהלותו אולי לטובה, אבל לדעתי בעיקר לרעה.)
427 | 19.10.19
14.
ל-11 אתה טועה צריך טייסים ורצוי מנוסים
מחשב טיסה יפיל מטוס ברגע של תקלה. טייס ינסה להציל את עורו ויחד איתו את נוסעי המטוס והצוות. ראה בעיית בואינג 737 מקס. זו הדגמה נפלאה לבעיה שניקראת מחשב טיסה. אתה תטוס על אחריותך הבלעדית במטוס נוסעים ללא טייס. אני מוכן לשלם אקסטרא ולדעת שייש טייס מנוסה בקוקפיט. בהצלחה לך וטיסה נעימה....
ישראלי בקנדה | 19.10.19
7.
מי שכתב שבישראל זה כבר 50 שנים
לא נכון ולא מדוייק. יש בקרת תעופה איזורית שיכולה לשבת בכמה וכמה מקומות שהמטרה שלה היא להיות בקשר רדיו עם המטוסים לכל הנדרש. לפני 50 שנים כך עבדו בארהב למשל עבור טיסות. ויש את הבקרה של הנמל עצמו. בישראל יש גם מנתחים בתפעול עצמי וללא מגדל פיקוח ולכל משתמשים בבקרה אווירית אזורית (כדוגמת מירון) יצא לי השנה לבקר בשדה בעיר צ'רנוביץ ששם יש 6 טיסות (המראות ונחיתות) ביום במקרה הטוב. המכדל פיקוח שם נראה כמו בית עץ.
מיכאל | 18.10.19
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת