אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

המינוס של +2: כל השגיאות האפשריות בכביש אחד

220 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

213.
2+ לא 4 פלוס
מה קורה עכשיו בנתיב ששירת רכב ציבורי ? מורה לנהיגה והתלמיד שלו משאית חלוקה עם נהג ופועל משאית בטון עם נהג ופועל קבלן, גם עם פועלים גם עם נגרר מאחר ולהרבה רכבים מסחריים יש ספסל המושיב 2 ליד הנהג צריך : מינימום 4 ברכב איסור לרכב מעל 4 טון איסור לגרור עגלה ואז לא חונקים לאוטובוס את הנתיב
איציק | 01.11.19
211.
הוספת נתיב רק תעביר את הפקק קרוב יותר לתל-אביב, ותחבורה ציבורית הממשלה לא מסוגלת לבצע
כמה זמן נמשכת בניית הרכבת הפרברית/קלה/תחתית בתל-אביב? אבל מעבר לכל אלו, הפתרון האמיתי הוא בכלל לא בתחבורה. מה שבאמת צריך לעשות הוא לברר למה כל כך הרבה אנשים נאלצים לנסוע מצפון לנתניה לתל-אביב או אזור המרכז. לבדוק מי האנשים שנוסעים ולמה הם נוסעים - ולדאוג לפיתוח מקומות עבודה מחוץ לאזור המרכז. למה אנשים שלמעשה גרים קרוב יותר לחיפה צריכים לנסוע לתל-אביב? ואפילו מסביבות נתניה, אי אפשר לעבוד בנתניה? בנוסף אפשר לעודד עסקים לאפשר עבודה מהבית. עבודה מהבית יום בשבוע כבר תוריד 20% מהעומס בכביש.
אזרח | 01.11.19
210.
כביש 57 במחלף נתניה
אולי זה הזמן לחשוב על מענה בעמוד לתחת,עם חניות חנה צבע באיזור מחלף השרון המעודכן ומוצאים לו,ונציגי תחת מועדפים,משם לכל יעדי הביקוש העיקריים במרחבי,בשטחים חינמים אפילו,שיעצרו שטף הרכב הפרטי ויאפשרו קיום המסדרון הכבישים הקיים,עם שדרוג המקומי האפשרי,ומערך צמתים מרומזים משודרים ומועדים תחת שידרוג במחלף הקיים על כביש 2,ככל הניתן,בהתבסס על הקיים....
רמי | 01.11.19
209.
השלמת נתיב חסר,מדרום במחלף פולג
בזמנו,בתכנון שדרוג במחלף,החשיבה והביצוע החלקי,יצרו עיצוב לכביש 2,לדרום,עם 4 נתיבים בסיסיים.משהגשר על עפולה נבנה מחדש,הדבר הוטמע בו.כרגיל במקומותינו,ההמשך,מדרום לגשר,הוזנח לשנים לא מועטות,עקב הצורך בהרחבת הדרך עם פגיעה מסוימת בקיר הקיים והכניסה למכון וושינגטון,שעתה,חסרה באוויר לנשימה.יש לזכור,שהנר"ת על כביש 2,מתחייב לתכנון ומימוש מצפון מחלף חבילת,דרומה,ואין מתכנן לדבר כי עשרים שנה לפחות מנסים להתמודד עם מקטע 57 מחלף השרון,לנתניה,ואפילו כיום בוחנים חלופות,שחלקן לא ריאלי ובעלויות עתק ומפגעים קשים.
רמי | 01.11.19
207.
שאילתא
אבל מה עוזר הכתבות אם טיפשים תכננו את הנתיבים . רציני זה מתוכנן בכזו טיפשות.. הצילו.... פשוט הצילו. יש אנשים מבריקים ואפילו יותר ממבריקים וחבל ששר תחבורה לא מבין בתחבורה. לא מבין בהנדסה. לא מבין כלום. אין לו את זה. לדעתי צריך להפנות לשר שאילתא ואפילו לחייב אותו או להחזיר את המצב לקדמותו ולחפש פתרון יותר טוב.. או למצוא מהר פתרון יותר טוב וליישמו במידיי. כי זו פשוט חוצפה לנהל כבישים ותחבורה בלי שום שכל. .
נתנייתית.נהגת מקצועית ועם אייקיו גבוה  | 31.10.19
202.
מדינת חלם הדואגת רק לעשירים
'הפיתרון' הזה הוא עוד לולאה בשרשרת החלטות וחוקים בהם כמו תמיד, רומסים את המעמד הנמוך ומרפדים את ישבני המעמד הגבוה. אין תחבורה ציבורית נאותה וגם לא תהיה! אין אכיפה על דו גלגליים בעיקר קורקינטים ואופניים חשמליות שמסכנים את כולנו ותמיד מאשימים את הנהג , אין הגבלה על מספר מכוניות לכל משפחה, אין אכיפה על 'חיתוכים' בכניסה וביציאה ממחליפי, ובתור לרמזורים, שמצליחים להטריף את כולם, ואז כשמנסים 'לחתוך בחזרה' דווקא אותו נהג מסכן, 'נתפס' ונקנס. אין אכיפה של עבירות תנועה מסכנות חיים. מה כן יש?! קנסות על שטויות וחריגה של 10 קמ"ש ממהירות - כי זה מכניס כסף !! מיסים על כל מה שנהג ממעמד הביניים קורס תחתיהם - על הרכבים עצמם, אביזרי בטיחות, אגרת רישוי, ביטוח חובה וכו - וזה במקום לעודד החלפה לרכבים חדשים ובטיחותיים וידידותיים לסביבה, והחלפת אביזרי בטיחות מקוריים . כל מי שהיה באירופה, מתמוגג ומלא קנאה. כולם ברכבי יוקרה חדישים, בעלות של שליש מכאן. אין פקקים, אין 'חיתוכים', אף אחד לא צופר גם אן איזה נהג מעכב אותו מעט, כולם סבלניים ועומדים בתור, אין מיסים מטורפים ואין איפא ואיפא בין מעמדות.
העצבני | 31.10.19
199.
שגעון הגדלות של סמוטריץ וקרן טרנר גורמת להתעללות חריגה בנהגים ומשפחותיהם.
במקום להקל לעזור ולתת חבילת פתרונות סבירים לעומסי התנועה זוג הרשעים חסרי המוח סמוטריץ & טרנר לקחו פח צבע ושוטר והחלו בניסיונות בבני אדם, ההתעללות שלהם ברורה להקשות, לקחו 4 נתיבים והפכו אותם ל-2 . מחלף חוף השרון החדש הוא דוגמא על להקל, עם 7 מסלולים שבעקבות המהלך נותר ריק ממכוניות למה? כי הזוג הפרימטיבי עשה צוואר בקבוק בנתניה ומחלף המדהים מגיעות מספר מצוצם של מכוניות. הם החליטו לחנך את תושבי הפריפריה ולחסום להם את הדרך למרכז, לגזול את הזמן שלהם עם המשפחות להגביר את זיהום האויר.. הם הדוגמא לפרימיטיביות של העומדים בשלטון.
לא לשכוח בבחירות שהימין מתעלל באזרחים. | 31.10.19
196.
טעות למדוד קיבולת של כביש - צריך למדוד זרימה
קיבולת מודדים על מגרש חניה, לא על כביש. על כביש צריך למדוד זרימה. אחת הדרכים להגדיל את הזרימה היא להעלות את מהירות הנסיעה. אבל אם כל הסטיגמות שיש למהירות בארץ, קשה לראות את זה קורה. דבר נוסף שניתן להעלות כדי לשפר ביצועים של כביש קיים הוא להוסיף נתיב. כן, על כביש בן 3 נתיבים כמו כביש החוף שלנו באיטליה כבר היו עושים אוטוסטרדה עם 6 נתיבים בלי שוליים. כן, ככה זה אצלם, אין שוליים כשלא צריך והנתיבים הרבה יותר צרים, מקסימום 3 מטר, ושכולם ילמדו לנהוג ולא להתעסק בטלפון וכך ישמרו על נסיעה בתוך הנתיב. אין שוליים = אין עצירה בשוליים, ועוד מפגע נעלם.
פרופסור | 30.10.19
188.
ל-116 - איפה אתה צודק ואיפה אתה טועה (לדעתי)
נכון אמרת שרכב פרטי לא יכול להיות פתרון ליוממות. אוסיף על כך שהיוממות הבינעירונית בישראל היא מגוחכת לעומת העולם כי המרחקים בין הערים הם כמו בין שכונות בחלק מהמדינות. עם זאת, כולנו יודעים במה נעוץ הפתרון - מערכת תחבורה ציבורית יעילה. כזו הכוללת רכבת תחתית, רכבת קלה, שאטלים מסוגים שונים, וכמובן - קווי אוטובוס. כשהרכבת היחידה שקיימת היום היא רכבת כבדה בתוואי שרובו מנדטורי (ואפילו עותמני), רוב קווי האוטובוס והתחנות תוכננו כדי להוביל נוסעים לבתי חולים ובתי עלמין (תסתכל על לוח הקווים ותגיד מה אחוז הקווים שמסתיימים באחד מאלו), או שהקווים הבינעירוניים לא שונו בחלקם למעלה מ-60 שנה - אין בסיס לתחבורה ציבורית יעילה. השקעות של מיליארדים וזירוז קבלת החלטות וביצוע ייתרמו בהחלט. אפילו צעדים קטנים יותר של אופטימיזציה של קווי האוטובוס לפי סקרים עדכניים המתאימים למי שרוצים שישתמש באוטובוס ולא מי שהשתמש לפני עשרות שנים - יועילו מאוד. אבל תמיד אפשר כמה פחיות צבע על הכביש ולהגיד עשינו, ולקנות את עולמם של אלו שחושבים שזה הצעד הראשון. הוא לא - זה הצעד האחרון.
יגאל | 30.10.19
180.
מה הפלא
נותנים לחניוק שכל מה שמעניין אותו זה כמה גבעות וקרוונים לשפר לנו את איכות החיים ולפתור את בעיית הפקקים. מה עוד? מתי יבינו ששר התחבורה צריך להיות מישהו שמבין בתחבורה?? כזה שעשה דבר או שניים בתחום.. פה מדובר בבן אדם שמאמין שצריך להקריב קורבנות.. אין צורך להוסיף
א.א | 30.10.19
178.
הטיפשים לא רואים שום אופציה אחרת מלבד רכב פרטי
טיפשות היא בעייה קטלנית, יותר ויותר אנשים בוכים בסגנון אכלו לי שתו לי. חמור מאד שנתיבי איילון הם בחינם. המשתמשים חייבים לשלם בשביל התחזוקה של הכביש. כאשר אנשים יצאו מהקופסא ויתחילו לחשוב, התחבורה הציבורית הבעייתית תאלץ להשתפר. ואנשים פשוט לא יצטרכו רכב פרטי
בעל ניסיון | 30.10.19
177.
רק תחבורה ציבורית
מלבד מה שרשום בכתבה, מה שקורה אצל הישראלים הוא שמי שכבר כן היה נוסע בתחבורה ציבורית ויש לו רכב, כשהוא שמע שיש נתיב נוסף כביכול העדיף לנסוע בכל זאת ברכב שלו ולא בתחבורה ציבורית דבר שכמובן הוסיף על הפקקים, זה קורה כל פעם שיש נתיבים או כבישים חדשים והעובדה כי למרות שסללו כבישים ונתיבים רבים חדשים בשנים האחרונות , בעיית הפקקים רק גדלה. אין פתרון אמיתי מלבד ייעול תחבורה ציבורית בין עירונית ועירונית והקמת מגרשי חניה נוספים של "חנה וסע" ואם ממש רוצים לפתור את הבעיה שיעשו תחבורה ציבורית בחינם או לפחות מאוד זולה ולא כפי שעשו ברכבת מירושלים לשדה התעופה.
הפוך  | 30.10.19
171.
קארפול במחיר אוטובוס - פתרון שיעבוד טוב יותר עם איסוף דינמי
עקרונות בסיסיים: איסוף יעיל מהיר ודינמי - כדי שנהגים לא יבזבזו זמן בחיפוש נוסע. תשלום לנסיעות במחירי אוטובוסים או מנוי רב קו - מסובסד על ידי המדינה - הנהג יקבל תשלום על ידי מערכת מסודרת וללא מיסים עד 4 נסיעות ביום. אפליקציה פשוטה לתכנון נסיעה / איסוף נוסעים. הפיכת רכבי קארפול לתשתית ציבורית המשתלמת לנוסעים, לנהגים לחסכון בהקמת תשתיות, שיפור זמינות אמצעי תחבורה ציבורית וחסכון תקציב בכך שתופחת קניית אוטובוסים. המטרה לאפשר נסיעה ברכב קארפול במחירי אוטובוס. לאפשר איסוף מהיר של נוסעים אשר נמצאים בקרבת הנהג ומבקשים להגיע ליעד שהנבג נוסע אליו. בניית תשתית ציבורית על בסיס רכבים פרטיים משתתפים, נהגים ללא עבירות תנועה ומעל גיל 30 יוכלו להשתתף ולהרשם לתוכנית. שימוש בתשתית ותשלומי רבקו להסדרת תשלום לנוסעים בתשתית. אפליקציה תשמש לאיסוף נוסעים אשר מסמנים יעדים ונמצאים בדרך הנהג. נוסע שירצה להגיע מנתניה לתל אביב יוכל להזמין נסיעה מיידית או עתידית, נהג הנוסע ליעד ועובר בקרבת הנוסע יקבל הודעה והמערכת תנווט את הנהג לנוסע. המערכת תדע להתאים נסיעות לפי התאמה מירבית בין השניים - התאמת זמן, איסוף ויעד.
גיל | 30.10.19
166.
הבעיה שאנשים עובדים במקום ללמוד תורה, לכן נוסעים ויש פקקים ותאונות
שר החינוך פרץ צודק, צריך לסגור את כול האוניברסיטאות, ולפתוח תלמודי הכשרת נביאים, ולהפסיק לאלתר כול שימוש בטכנולוגיות המדעים: ולחזור לחיות באוהלה של תורה במדבר, בלי: צה"ל, מים, חשמל, גז, תקשורת, מחשבים, סלולר, רכב, מטוס, חוק ומשפט, לימודים, תרבות, ושאר קשקושי כול טכנולוגיות המדעים שסתם מאריכים, מעשירים ומשפרים את חיינו. ובקיצור, וכול מה שבלעדיו המאמינים באלוהים לא יוכלו להתקיים דקה אחת בעולם. ואז יבוא המשיח על חמור לבן בנתיב חמור+ ויגאל את עם ישראל והעולם כולו
סטינו מדרך הישר | 30.10.19
162.
תפסיקו לבכות - תכף יבוא ביבי וכמו במשל הידוע יוציא את העז ואתם תשכחו ותחזרו לבחור בכושל הזה.
ביבי אמר שהוא רואה מחלפים! שכולם חמוצים ולא רואים טוב ואתם המשכתם לבחור בו. קיבלתם את כץ ואת סמוטריץ ופקקים שלא ניתן לסבול. ביבי אמר שהגיברת מקרית שמונה משעממת אותו כשהיא ביקשה חדר מיון -ואתם המשכת לבחור בו. והנה מערכת הבריאות שעליה הוא הפקיד את ליצמן קורסת וההורים והסבא או הסבתא במסדרון ולא מקבלים טיפול. בכלכלה הוא אמר שכולם טסים כל היום לחו"ל ושלח מסרונים שלכן כדאי לבחור בו - ומתברר שיש גירעון עצום. כץ עכשיו שר חוץ עם אנגלית של כיתה ב' וכמוהו העילג דנון באו"ם. מאיפה להתחיל... צוללות והבן דוד, אישור הצוללות למצרים. היחס לעובדי מעון רהמ"ש. הבן חסר הערכים. המטוס. הסיגרים. השמפניות. הבקבוקים. התכשיטים.... התצוגה הביזיונית לפעולה שיפה לה השתיקה בקשר למסמכים מאירן. אין לאיש הזה גבול ואתם בוחרים בו. בלי מצע. אז תיכף הוא יבוא כגיבור ויגיד: "שמעתי אתכם והנחיתי את השר סמוטריץ ומשרד התחבורה לפעול לביטול הנתיב הזה עד לבחינת הדברים".. העז תצא. תמשיכו לעמוד בפקק ותמשיכו להצביע לגיבורכם ביבי. האיש שיעשה הכל רק להישאר לגור ברחוב בלפור על חשבוננו ואפשר לאשתו להטיל מורא על עובדות ניקיון קשות יום.
ש. | 30.10.19
152.
תמשיכו להצביע לגוש הימין ותקבלו עוד "הנאות" כמו שאתם נהנים בפקקים בכביש החוף
שר התחבורה מהוה חלק מגוש הימין של נתניהו. כאשר אתם מצביעים לליכוד, אתם מצביעים עבור שר תחבורה שגורם לכם להיתקע בדרך לעבודה בפקקים בכביש החוף. שכן, נתניהו נדבק לגוש הימין ולא משחרר, וכולם יודעים למה. אז תחשבו על זה בפעם הבאה כאשר אתם בוחרים איזה פתק לשים בקלפי. הצבעתם לליכוד, הצבעתם עבור סמוטריץ. "שלא יסדרו אתכם".
ולחשוב ששר התחבורה רק 4 חודשים בתפקיד | 30.10.19
151.
איך שהפרויקט יצא כתבתי נגדו עי היה חסר הגיון ומה שיצור כך כתבתי זה רק החמרה ופגיעה בתחבורה הציבורית
מדינת ישראל כישלון רב של שנים ופיגור אחרי מדינות מפותחות שייקח שנים לתיקון הפתרון הוא פתוח יעיל ומהיר של תחבורה ציבורית רכבות מהירות כך ניתן להגדיל את מספרם גם ולחסוך זמן הגעה יש בעולם רכבות הנוסעות 400 קמש כך שניתן לדוגמה ברבע שעה להגיע מחיפה לתך אביב מי ירצה לסוע ברכב שיוכל להגיע מחר בנוסף הזמן המהיר ניתן להוסיף רכבות
דון קישוט | 30.10.19
141.
הפתרון היחיד הוא תחב"צ - עוד אוטובוסים, עוד נת"צים, עוד רכבות, עוד מסילות.
רכב פרטי הוא פתרון לאיזורים דלילים. גוש דן צפוף במגורים ומשרדים, אנשים צריכים להיות מסוגלים להתנייד בין הבית, העבודה, והסידורים בתחבורה ציבורית מהירה. לדוגמא, אני גר ביפו ועובד ביגאל אלון. קלאסי לנסיעה ברכבת, צריך רק להגדיל את התדירות שלה מ 3-4 רכבות בשעה ל 6 רכבות בשעה, לפחות בשעות העומס.
יובל, תל אביב | 30.10.19
140.
החלטה מצוינת
סוף סוף יש שר תחבורה שאומר את האמת לציבור בפנים. כל ההתפלפלות הזו של הפרופסור המכובד לא מכבדת אותו בכלל ומטילה ספק גדול במומחיותו. שלא יהיה ספק שצריך לשנות את המגמה. תם עידן הרכב הפרטי בגוש דן. חבל שלא סיפרו לפרופסור המכובד. חבל שנותנים לו במה. מיותר.
יעל | 30.10.19
139.
הבדל מהותי
הבדל המהותי בינינו לבין ארה"ב נובע מתרבות התעסוקה ומשפיע ישירות על היכולת לעשות שימוש, בנתיב השיתופי. במדינת ישראל ובאופן גורף הרכב מאפשר לנו גמישות שעות הכרחית ולכן אין יכולת לתלות בנסיעה משותפת מכיוון ששעות העבודה ההגעה והעזיבה משתנות ברמה יומית.
9 עד 5 | 30.10.19
137.
הבעיה בפולג וינגייט זו מעבר לסיבוב, עליה לא מתונה שגורמת למשאיות להאט
הבעיה הזו בעיקר מורגשת בקטעים בין מחלף אולגה דרך כפר ויתקין וחבצלת. משאיות מאטות ובכך הנתיב הימני נסתם וכל התנועה נתקעת. אף אחד לא מדבר על זה, נכון שהבעיה הגיאומטרית מאטה את התנוכה אבל לא הבעיה העיקרית. יש קטעים שצריך לשטח, למתן את העליות כמה שניתן.
mic1 | 30.10.19
124.
נו באמת... תקראו את הכל. אין פה חידוש
הכל מתרכז לכמה המשפטים הבאים שהוא כותב: "אין זה סביר שכשליש מהנהגים יעברו לתחבורה ציבורית או לקארפול. הרבה מהנוסעים לגוש דן צריכים את הרכב במהלך היום, חייבים להגיע למקומות שאין להם תחבורה ציבורית טובה ולא רוצים או לא יכולים להצטרף לקארפול. מדובר כאן בגזרה שהציבור יתקשה מאוד לעמוד בה." וזה בדיוק הנקודה. אין שינוי תפיסה שלא יהיה כואב. אין דבר כזה. אנחנו מכורים שצריכים לעבור גמילה. מישהו אמר שזה קל? לא. אבל ברור שזה הכרחי. אחרת אנשים יתחילו ללכת ברגל לעבודה מרוב פקקים.
חיים | 30.10.19
111.
כמו עם חניה, עוד כבישים זה לא הפיתרון זאת הבעיה
ככל שבונים יותר כבישים אנשים נוסעים ביותר מכוניות. אם המדינה תבנה עוד מסלול היא רק תדחה את הבעיה בעוד 5-10 שנים בהן הציבור יקנה עוד ועוד מכוניות. מ-6 מסלולים (3 בכל כיוון) נעבור ל-8, ל-10, ל-12.... זאת בדיוק אחריות המדינה להגיד "די, מספיק." רכב פרטי פשוט לא יכול להיות הפיתרון התחבורתי ליוממות ומגורים במטרופולין צפוף. הכותב טוען ש"אין זה סביר שכשליש מהנהגים יעברו לתחבורה ציבורית או לקארפול", אבל היעד הוא להעביר הרבה יותר מזה. לא בשבוע הראשון, אפילו לא בשנה הראשונה, אבל במקום להרחיב במעט את צוואר הבקבוק של הפקק צריך מהפכה של ממש. זה רק הצעד הראשון, הצעד הקטן הראשון. כשמתנקים מהתמכרות ההסתגלות כואב, אבל אין ברירה.
גלעד | 30.10.19
109.
סוף סוף מישהו שמדבר בהגיון. צריך לפטר את כל החבורה של "שר" התחבורה.
ביום בהיר אחד קם לו איזה דבי (שר תחבורה במקרה) ומחליט לדפוק את החיים לעשרות אלפי אנשים. נאז שהרעיון הזה התחיל אני מבזבז בכל בוקר 3 שעות נסיעה מחיפה לתל אביב, ויש לי 3 מכוניות עם עובדים שמתפזרים גם כן בכל מיני אתרים. הלכו לי לאיבוד אלפי שקלים, והכל בגלל איזה טמבל שעשו אותו "שר" תחבורה, ועוד כמה פקידונים שבמקום באמת לפתור את הבעיות בכבישים עבור הנהגים, מצאו "פתרון מבריק" והוא להוריד את המכוניות מהכבישים. ממש "רעיון" מעולה ...
גד | 30.10.19
108.
את כל הפרויקטים הכושלים בעולם מאמצים אצלנו, כך שמראש הם נידונים לכישלון!!!
כך משרד החינוך מאמץ שיטות לימוד שבעליל אינן מתאימות לילדינו, משטרת ישראל מאמצת פרויקט מצלמות שכשל בצרפת (ותקופת השבתתן רק מאוששת קביעה זאת!), ומשרד התחבורה מביא חדשות לבקרים "פתרונות" כושלים מהעולם, וזאת ללא לימוד מתאים והתאמת התשתיות הנדרשת. הגדל לעשות מכולם השר סמורטיץ' כשיישם נתיב פלוס כאשר התשתיות מתוכננות לשנת 2025 - ובקצב ישראלי מדובר על 2055 לפחות...
זיו | 30.10.19
107.
מרכז
אבל על הבעיה האמיתית של הקארפול אף אחד לא מדבר - מנסים להטיל על נהגים משימה בלתי-אפשרית של חיפוש אנשים זרים מזדמנים שיסעו איתו בכל בוקר כדי להגיע בזמן סביר לעבודה. כל נהג יצטרך מזכירה שתבצע את המטלה הזו עבורו בכל בוקר. הזוי!!! הביטוי "כל ישראל ערבים זה לזה" כבר מזמן לא רלוונטי.
דני | 30.10.19
105.
קבלת החלטת
סמרטוטריץ' לא מבין בזה כלום ,מי שמקבל החלטת כרגיל במדינת ישראל אלו הפקידים . ילדים כאפות שסיימו אקדמיה ואפילו לא יודעים לבצע העתק הדבק מפרויקטים בחול . אנשים כאלה לא צריכים לנהל את המדינה . הם על הכשלון שלהם לא ישלמו מחיר ,האזרח ישלם מחיר אישי וגם אחר כך כך ישלם עוד מיסים על מנת שיוכלו לממן את ההפסדים כתוצאה מהכשלונות של הממשלה הכושלת שלנו .
itamar | 30.10.19
99.
שר ומנכ"לית לא מקצועיים
במקום להשקיע במטרונית כמו שעשו בכביש ההסתדרות בין חיפה והקריות ששרותיה אינם על חשבון הנתיבים שכבר קיימים ושפתרה באופן פשוט ויעיל את הבעיה של תושבי הקריות שבאו לעבוד בחיפה ולהיפך, ובמקום שגיאוני המשרד ילמדו היכן הם צווארי הבקבוק בכביש טרם שפיכת פחי הצבע, דבר שכדאי לעשות אגב בכל כביש (לדוגמא בכניסות לכביש 6 מכביש 1 למשל) הנ"ל שלפו מהמותן בחוסר מקצועיות פחי צבע וצבעו כבישים ועוד כעת מאיימים בקנסות על מי שלא יציית לפתרון ההזוי שהם שלפו מהמותן...לצערי נצטרך כבר לחכות לממשלה הבאה שתוציא אותנו מהביזיון הזה...
e | 30.10.19
88.
נתיבי +3 באיילון זוועה
אני יוצאת לעבודה מוקדם ב 06:00 בבוקר (מהקוממיות עד וולפסון) פעם היתה את האפשרות לנסוע על נתיב התחבורה הציבורית עד 06:30 כך שתוך פחות מ 20 דק' הייתי מגיעה לעבודה. היום הפך זוועה , הפקק מתחיל כבר ב 05:50 , אם אני רוצה להספיק להגיע לעבודה עלי לצאת מהבית ב 05:30.
נירה | 30.10.19
81.
הכל מתחיל ומנגמר בילד קטן ושמו סמוטריץ', שלפתע מצא עצמו שר תחבורה
הילד, שידע שימיו במשרד ספורים, במקום להתרווח על כורסת השר ולהנות מחיי בטלה בדומה לקודמו בתפקיד, החליט לקבל החלטה כדי ששמו יזכר לעד בפנתיאון ההיסטורי של שרי התחבורה. הוא ידע שבזמן המועט שיש לו הוא לא יוכל לבנות דבר, ואז הבליח במוחו רעיון: לבנות לא אוכל כלום, אבל להרוס אפשר בשנייה. השר חשב לעצמו: גם אם אהרוס, ידברו עלי ויעסקו בי, ואיך אמר פרויד: מדברים עלי משמע אני קיים. וכך, עליז ועולץ, ניגש הנ"ל להריסה. את התוצאות ילדים, אתם כולכם יודעים, רק שבסיפור הזה אין סוף טוב, ואין זאב רע שיבוא לטרוף את השר ולהציל אותנו מעונשו של זה. ניפגש בקלפי, והפעם נעשה החלטה מושכלת שתשאיר את הליכוד וחבר מושחתיו והורסיו על 10 מנדטים גג.
המורה חנה | 30.10.19
80.
הפיתרון כל כך פשוט שאין סיכוי שיבצעו אותו
אם רוצים להמשיך להסתמך על מכוניות (טעות קשה) אז הפתרון הוא להתיר הסעת נוסעים בתשלום לכל נהג. את יתר הסידורים (מיסוי, ביטוח, התאמת מסלולים) כבר יבצעו אפליקציות חינמיות ויעילות. כל מה שהממשלה היתה צריכה לעשות זה לפצות את נהגי המוניות (מכספי המיסוי שיגבו האפליקציות). ובגדול כמובן שהפתרון האמיתי הוא רכבות יעילות ומרושתתות כדי שמכל מקום ניתן יהיה להגיע במרחק הליכה לרכבת. ושבילי אופניים....טבל אז המדינה תפסיד מס כך שזה לא יקרה.....
מושון | 30.10.19
79.
חלם
סוף כל סוף מישהו מתייחס ברצינות למחדל הזה ואומר את מה שהציבור זועק (ואף אחד לא מקשיב לו) במילים מלומדות. כמו כן תחילת המסלול במחלף נתניה יוצר צוואר בקבוק ותוקע את כל מי שבא מצפון כולל תחבורה ציבורית וקרפול. ביטול הנתץ שירד ממחלף פולג פגע אנושות בתחבורה הציבורית שאין לה כרגע שום עדיפות עד ווינגייט (הארכת הנסיעה בתחבורה הציבורית בכ20-30 דקות בשעות העומס) מבחינתי זה בערך כמו ״פקודה בלתי חוקית בעליל״ בצבא. אין פה שום הגיון ולכן לגיטימי להתנגד בכל צורה שהיא כולל שכולם יתחילו לנסוע על הנתיב. לא מבין כיצד בו אדם אחד (בלי שום הבנה בנושא) יכול לעשות כזה נזק מבלי שאף אחד בממשלה מתערב. מדינת חלם..
נתניתי מתוסכל | 30.10.19
77.
איך יתכנן שנסיעה מרחובות לתא היא כשעתיים??? קרוב ל80 עצירות בתחנות אוטובוס
ללא עצירות ברמזורים ... מדוע קווים 174+201+274+301 נוסעים בדיוק את אותו מסלול ב99 אחוז??? מי החסר השכלה שתכנן שכל הקווים יהיו באותם כבישים??? מדוע לא לנסוע בכבישים עוקפים / כביש מהיר??? שר תחבורע/אגד אתם כישלון.
16 צודק | 30.10.19
76.
עבודה של מהנדסים נעשית ע"י פוליטקאים
כל מהנדס יודע, בודקים איך נעשה במקומות ומדינות אחרות אח"כ עושים ניסוי קטן ובסוף ממשים בשטח. פה רצו ועשו ללא שום מחשבה תחילה. המצב כעת הוא שיש פקקי תנועה גם ביום שישי בבוקר , שעות בהן כל המסלולים היו ריקים פעם. טוב כנראה שהשכל היהודי עוד לא עשה עליה.
שי מאיר | 30.10.19
73.
במקום למנות שר אדם בעל מקצוע והבנה, לקחו תעמולן פוליטי
להיות שר תחבורה, זה לא מספיק ללמוד תורה ותלמוד, ולא מספיק לצאת בהפגנות ולחסום כבישים. וכדאי לזכור שיצחק רבין ז"ל בנה כבישים עוקפים כחלק מהסכם אוסלו, כדי להגן על המתיישבים....מהלך שטוענים שהביא להקמת הרבה ישובים בשטחים, ואולי גם להתרחבות העצומה שלהם.
להגביהה את סמורטי! | 30.10.19
72.
במקום למנות שר אדם בעל מקצוע והבנה, לקחו תעמולן פוליטי
להיות שר תחבורה, זה לא מספיק ללמוד תורה ותלמוד, ולא מספיק לצאת בהפגנות ולחסום כבישים. וכדאי לזכור שיצחק רבין ז"ל בנה כבישים עוקפים כחלק מהסכם אוסלו, כדי להגן על המתיישבים....מהלך שטוענים שהביא להקמת הרבה ישובים בשטחים, ואולי גם להתרחבות העצומה שלהם.
להגביהה את סמורטי! | 30.10.19
71.
כשממנים שר תחבורה שמאמין בסנה בוער מדבר ושאלוהים כועס אם לוחצים על מתג בשבת.
האיש תקוע עם סיפורים מהמאה ה5 לספירה. הוא זה שצריך להצעיד את ישראל למקום ״מודרני״? למה ״מודרני״ - כי רכבת תחתית קיימת בלונדון מ1863, אמצע המאה ה19. ללא מערכת הסעת המונים אפקטיבית - קרי רכבת תחתית עם עצירה בכל שכונה בגוש דן ולא רק בין הערים, שיוצאת כל 2-5 דקות, להוסיף עוד ועוד נתיבים או טריקים שונים עם רכבים פרטיים לא יפתרו שום בעיה והפקקים ילכו ויחריפו עוד. אז אם יש פתרון ברור איפה הבעיה? הבעיה שבישראל של ביבי העבריין הנמלט השורד התמידי, הכסף הולך לשימור כוחו הפוליטי ע״י העברת כספים להתנחלויות, העברת כספים לחרדים, העברת כספים לתקציב הבטחון שחלקו הגדול עבור שמירה על אדמות ״קדושות״ בהתנחלויות מבודדות ביהודה ושומרון. וכשלא עושים כלום עבור הסכם שלום אזורי, הכסף הולך לצבא להתגוננות. הכל זה סדר עדיפויות, אבל כידוע האזרחים בפקקים משעממים את ביבי, הוא רואה מחלפים. האזרחים בהתאם צריכים להפסיק לתמוך במי שנגדם.
אז למה ציפיתם? | 30.10.19
63.
קארפול בל.א. החל מכביש בו יש 4 נתיבים ומעלה!!- ניסיון אישי
בארה"ב בסביבת ל.א קיימים פקקים הרבה יותר גדולים. יחד עם זאת נתיב הקארפול הינו הנתיב השמאלי ורק כאשר יש 4 נתיבים ומעלה!!! כמו כן, באיזורים מסויימים קיימים נתיבים נוספים נפרדים המוקצים למשאיות שמאיטות את התנועה!!
אור  | 30.10.19
62.
תפתחו את הראש
חבל - כולם מקטרים. ברור - הכי טוב להוסיף נתיב חדש לצורך קארפול וכו'. גם צריך לשלם לאנשים כסף כדי שיסעו בקארפול. אבל בואו - מישהו באמת ניסה את האפליקציות? wazeCarpool כבר משלמת לנוסעים ולנהגים כדי שישתמשו באפליקציה (5 ש"ח לנסיעה לנוסע, והנהג מקבל 30). moovit הישראלית עם יותר נהגים כי גם ככה משתמשים באפליקצייה שלהם בשביל תחבורה ציבורית. קיצור - תנסו. אני כבר לא מוציא אוטו לעבודה, כבר חודשיים ומגיע ברכב עד 100 מטר מהעבודה, ב5 ש"ח לצד... (45 דקות נסיעה)
אפי | 30.10.19
53.
לא צריך להמציא את הגלגל, רק לדעת לעשות חשבון ולהסתובב קצת באירופה
אם לוקח לי יותר זמן מדלת לדלת בתח"צ/אופניים מאשר ברכב, אסע ברכב. זה לא קטע ישראלי, זה פשוט טבע האדם. ארה"ב היא לא מדינה לקחת ממנה דוגמאות בנושאי תחבורה - לא רק שהתנאים שם שונים לגמרי, אלא גם המצב שם לא מזהיר. באירופה עושים את זה הרבה יותר טוב - כדאי להעתיק מהם, ובלי חוכמות. נתיבי אופניים שמאפשרים נסיעה מהירה (לא על המדרכה!!), ותח"צ בתדירויות גבוהות - פיתרונות פשוטים ומוכחים שלא צריך להמציא, רק להתחיל לעבוד.
חי באירופה | 30.10.19
50.
מעניין. תודה. חסרה אידאולוגיה
האידאולוגיה של סמרטוטיץ הינה שניתן לכפות פתרונות בכוח. על הערבים ועל כלל הציבור. לשיטתו אין משמעות לזה שבעיות התנועה החריפו ולבסוף לא תהיה ברירה ויסעו כולם בקארפול. כולנו יודעים שזה לא יקרה. בכל מקרה בעית הפקקים הינה של שמאלנים (יש גם ימנים שנפגעים אבל הם לא סובלים היות והם גאים במנהיגהם סמוטריץ וביבי)
jasb | 30.10.19
40.
כל תכנון הכבישים בארץ לוקה בשכל ויידע
לדוגמא: צומת פזכים אשקלון עמוסה כמעט בכל שעה של הבוקר במיוחד בשעות העומס בבוקר ואחרי הצהריים. הפתרון? מחלף. אבל... במקום מרימים מחלף 3 קילומטר משם לטובת יישוב של 400 איש שיש להם 2 יציאות מהיישוב. בזבוז כסף במקום שלא צריך במקום חיסכון של זיהום אוויר שעות עבודה ותאונות במקום שצריך טיפול. בלי להזכיר את כביש אשקלון קריית גת שמחדשים פחות מ 10 שנים לאחר שקבלן פרטי עשה שם מיליונים מכסף ציבורי ....
אלון | 30.10.19
38.
ומה עם ביטול תחנת האוטובוס באודים?
תושב רמת פולג שרצה לנסוע דרומה לשפיים, הרצליה ותל אביב יכל בהליכה לרדת לתחנת האוטובוס שליד הגשר של אודים ולעלות כמעט על כל אוטובוס או מונית שירות. התחנה הזו בוטלה כי אין אפשרות לעבור מכביש החוף אליה ( למנוע את השזירה שהוא מדבר עליה) ולכן היום צריך לחכות לאוטובוסים שיוצאים מנתניה אבח מגיעים פעם בשעה
ערן | 30.10.19
32.
זאת מדינה של עצלנים, פוזות ודוואינים
80% מבעלי הרכבים נוסעים מהבית לעבודה במשרד/מחסן שלא מצריך שימוש ברכב כל היום. אין שום סיבה שאזרח יסע ברכב לעבודה להעמיד אותו כל היום בזמן שיש קו אוטובוס מהבית שלו לעבודה. רכב זה לפנאי בלבד! בודדים האנשים שבאת משתמשים לרכב למטרת עבודה.
שלומי | 30.10.19
28.
הוא עשה שיעורי בית?
אם על כל 4 כלי רכב בכביש בעלי נוסע (נהג) אחד יש רכב אחד שיש בו מעל נוסע אחד (1+), ויש בכביש 3 נתיבים בממוצע.. איך הפיכת אחד הנתיבים ל-2+ תקל על העומס? במקום להעלות תקציבים, להוזיל חומרי בניץ כבישים וכדומה, לוקחים את המצב הבעייתי הנתון ומנסים למקסם אותו.. לא עובד בשלב הזה של הבעיה, כבר מאוחר מידי. מה שכן צריך לעשות זה להרחיב כבישים, מחלפים, לשדרג את התחבורה הציבורית, לעשות רפורמות בנוש שעות עבודה במשק.. א
דותן | 30.10.19
27.
גאונות עאלק
פרופסור, ככל שהתחבורה בפריפריה תהיה יעילה יותר ככה יותר רכבים יגיעו בזמן קצר יותר למטרופולין תל אביב. זה עושה אותה פקוקה יותר. מטרופולין תל אביב הוא צוואר בקבוק שיש קודם כל לשדרג אותו ולשים 4 קווי רכבת תחתית מראשון ועד נתניה מצפון ודרום ומתל אביב עד ראש העין ממערב למזרח. זה ישחרר את תל מטרופולין תל אביב מהפקקים קודם כל
גאון | 30.10.19
25.
מספר 20 קלע בול
התחבורה הציבורית לא מתפקדת - האוטובוסים אפילו לא עוצרים בתחנה מרוב שמפוצץ ואני כבר יוצא שעה לפני הזמן.... ואני לא מדבר על המסכנים שצריכים להחליף 2-3 אוטובסים ולעבור את זה בכל פעם בנוסף: לא לכולם יש אפשרות למצוא מישהו שנוסע בדיוק למקום העבודה. לא לכולם יש מישהו שחוזר בזמן שהם צריכים. הורים צריכים לפזר ואז לאסוף את הילדים שלהם או כל מיני סידורים חשובים אחרים שאנחנו צריכים רכב בשבילו. ולא, לראות אמא עם עגלה תינוק נמחצת באוטובוס עמוס - זה לא פיתרון!
אמיר | 30.10.19
23.
בגלל הפופוליזם הישראלי הרבה מהנדסי הייטק עזבו השנה את המדינה לברלין המשגשגת
הימין הפופוליסטי בארץ מפחד לעשות מה שצריך, מפחדים להיכנס בכיס של האזרחים כדי להוריד אותם מהכביש. היה צריך להטיל אגרות גודש כבדות על על כל האזרחים ואז חוקי השוק היו עושים את שלהם. אותם אנשים שהיו עולים על הכביש, היו רק אותם בעלי כסף אמידים שהיו צריכים זאת ממש לצורך הגעה לעבודה מתגמלת ויצרנית למשק כמו הייטק והנדסה. ישראל צריכה שוק חופשי, בו מגזר ציבורי משרת מגזר פרטי יצרני ולא הפוך כמו שיש היום. זה הפתרון לכל הבעיות.
מחדל הימין | 30.10.19
20.
צריך 8 רכבות בשעה לכל כיוון והרבה אוטובוסים בקווים מהירים...
ואת זה אף אחד לא רוצה לעשות כי זה פחות רווחי מאוטובוס או רכבת מפוצצים עד אפס מקום. ופה הבעיה האמיתית - אני אישית מוכן לוותר על רכב ואף לשלם יותר על תחבורה ציבורית אבל זה לא אפשרי שנסיעה של חצי שעה ברכב פרטי (20 ק"מ) אורכת שעה וחצי כולל 3 החלפות של אוטובוסים.
מישהו | 30.10.19
19.
אפשר להבין איך אני מוצא מישהו שיסע איתי
שיש בעייה לשר התחבורה עם שיתוף נסיעות מצד אחד ומצד השני הוא בונה נתיב לנסיעה שיתופית שיפתח את אובר בישראל ויפסיקו פה לעקב דברים בגלל אינטרסים של אנשים רק אובר יוריד את כמות המכוניות שנוסעות בישראל ויעלה את הפריון של העסקים
שי | 30.10.19
10.
נראה שיצאתי לפנסיה, בדיוק בזמן.
עכשיו נותר לי להתמודד עם הפטנט החדש שעומדים להכניס בתוך נערים ושמו נת"צ - נתיבי תחבורה ציבורית. גם כאן "גונבים" נתיב ממה שיש, שהרי בתוך העיר אין סיכוי להוסיף נתיב מיוחד. בחלק מהמקרים זה בא על חשבון חניות. ואם הנתיב כבר ממילא משמש לתנועה, אז נשמע שוב על בעיות דומות לאלה של כביש 2
יעקב | 30.10.19
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת