14. שכר של מורה ותיקה לא יודע מהיכן צצה השמועה על שכר מופלג של מורים ותיקים. אשתי מחנכת בחינוך המיוחד מה שמקנה תוספת של קרוב ל-25% על שכר הבסיס, אך על 70% משרד היא מקבל 8,500 ש"ח (אחוז המשרה הנמוך נובע מהטעיה שעדו לה במעבר ל"אופק חדש" ומאז למרות כל נסיונותיה היא לא מצליחה להביא להחזרת המשרה למשרה מלאה); אגב החלק הזניח של העבודה הן השעות בכיתה ואת תפקידה כמחנכת היא ממלאת ב-100%(...). אמנם לא שכר רעב אבל ממש לא משהו להתהדר בו, ולא משקף את התארים ואת ההשכלה הנוספת (וההערכה) במהלך השנים. מ. | 26.11.19 (ל"ת)
13. אמון כבוד הדדי הוא הבסיס לדיאלוג בין מורים לבין תלמידים, בין מורים לבין הורים. שיח פתוח ומכבד, שבבסיסו הכרה באיכויות המקצועיות והערכיות של המורים, יבסס את מעמד המורה ואת הביקוש למקצוע החשוב הזה. הכל נכון אבל לא רק בין המורים להורים לתלמידים אלא גם בין מנהלים לצוות העובד איתם ל | 12.11.19 (ל"ת)
12. תמו להם משכורת נורמלית, מההתחלה! מרוויחים גרושים, ואחר כך מצפים שהטובים יגיעו להוראה? אף אחד לא פרייאר. (ואני מסכימה גם עם הנכתב במאמר, אבל זאת לא הבעיה העיקרית). שירה | 11.11.19 (ל"ת)
11. הבעיה בארגוני המורים ארגוני המורים אשמים בבעיה משלוש סיבות: א. לאורך שנים הם מקיימים קמפיין ציבורי רחב ושקרי שאומר שהוראה היא המקצוע הכי קשה והכי שוחק, מי רוצה לבחור כמקצוע את המקצוע הכי קשה והכי שוחק? ב. לאורך עשרות שנים הם ייצרו את שיטת השכר שבה שכר המורים הוותיקים גבוה פי 3 עד 4 משכר המורים החדשים, וזאת עבור אותה עבודה בדיוק! כשהאוצר בשנים האחרונות מנסה להפנות את תוספות השכר בעיקר למורים החדשים הם מסרבים. ג. בכל פעם שיש מחלוקת הם נוקטים עמדה נחרצת בעד האינטרסים הצרים של המורים (הוותיקים) ונגד האינטרסים של התלמידים. ציניקן | 11.11.19 (ל"ת)
9. חבל שמזניחים את גני הילדים הבעיות מתחילות שם מהכרות קרובה אני יודע שגננות סובלות מאלימות של הורים וילדים כלפיהם כאשר המערכת כלל לא מגינה אלהם. יש חוק חדש שנקרא חוק ההכלה שבשטח המשמעות שלו זה שהגננת תואכל מכות ותשתוק. מחכה בקוצר רוח לשביתה של ההיסדות על נושא זה אזרח מודאג | 10.11.19 (ל"ת)
8. משרד החינוך וארגוני המורים נטשו את המורים מיתוג מקצוע ההוראה הוא המפתח להבאת מורים טובים. מנגד משרד החינוך , האוצר וארגוני המורים לא מבינים שתנאי העבודה של המורים לא ראויים. אין למורה כלים להתמודד עם בעיות משמעת וכשהתלמידים במרכז במקום שהמורים יהיו במרכז, תמשיך הדרדרות המערכת. ההורים איבדו את הסמכות ההורית והילדים חסרי גבולות. ענת | 11.11.19 (ל"ת)
7. נשיאה נכבדה, מתי לימדת בכיתה בזמן האחרון? לצערח הכיתות עמוסות, למי יש זמן לדיאלוג? המורים עסוקים בלהספיק את החומר בגלל המיצב/בגרות/רכז המקצוע.... דיאלוג זה רק בשעת מחנך. מכונימההוראה מעסיקיםצאנשים שלא מחוהרים לשטח. ניר | 10.11.19 (ל"ת)
5. המורים רוצים עצמאות בפיתוח תכנים ופדגוגיה המורים הצטרפו כי הם אוהבים חינוך ואם לא נאפשר להם עצמאות לעסוק בפיתוח תכנים ופדגוגיה הם לא ירגישו משמעותיים וירצו לעזוב. מעמד המורה תלויי באמון שלנו בהם ובתמיכה. גם אנו ההורים צריכים ללמוד איך להיות הורים מחנכים טובים יותר באמצעות קורסי הדרכת הורים. רם שמואלי | 10.11.19 (ל"ת)
4. אחרי הסבה להוראה מהייטק, הבנתי שלהתפרנס טוב לא ניתן ועזבתי רק שכר ראוי יביא כוחות חדשים | 10.11.19 (ל"ת)
3. הבעיה היא שאת ארגוני המורים מעניין רק השכר שכר המורים היום מכובד ויפה, אבל כאשר המורים בוחרים באנשים שלא עסקו בהוראה לנציגים שלהם הם מתעסקים רק בשכר ולא בתנאים, הגיע הזמן להעיף את ההורים מתוך בית הספר, הגיע הזמן להחזיר למורים את הכבוד ואת המשמעת לכיתה. והגיע הזמן להתחיל לשנות את בית הספר כך שלמורים יהיה איפה לעבוד, יהיו כלים לעבוד זה בכלל לא נושא של שכר זה נושא של תשתיות ומשמעת, רק זה יישפר את עבודת המורה ואת מעמדו רמי | 10.11.19 (ל"ת)
2. צודקת היום "נלחמים על כל ילד". ילד שלא רוצה ללמוד ורק מפריע כל היום נשאר וכל השאר - המורים והתלמידים האחרים סובלים. מורה | 10.11.19 (ל"ת)
1. שיפור מעמד המורה שיפור המעמד תלוי קודם כל במתן גב חזק למורה. לא המצב הנוכחי בו מנהלים, מפקחים, רכזים וכו' מצדדים בהורים ולא בקולגות. שיפור מעמד המורה דורש הכרה בעיקר מהתקשורת המכפישה השקם וערב את המורים, ההסתדרות, הארגון וכל מה שבינהם. שיפור מעמד המורה צריך לבוא לידי ביטוי גם בשכרם ותנאי העבודה של המורים עמוס | 10.11.19 (ל"ת)
מעמד המורה בשפל? הפתרון - העמקת האמון במורים
14 תגובות לכתיבת תגובה