אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

טילי אוויר-אוויר: קליע קסם מונחה-כסף

76 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

70.
נו, הלקח שלי הפוך
אף שכבר בשנות ה-50׳ היו מומחים שהעריכו שימי התותח עברו, עד תחילת שנות ה-70׳ התותח עוד היה שימושי, והפיל לא מעט. שנים רבות אחרי שהטיל עבד נהדר בניסויים, הוא כשל בשדות הקרב- בגלל בעיות טכניות, תחזוקה, אימונים, ונהלים. בוייטנאם, למשל, היו מבנים גדולים של מטוסים אמריקאיים ולכן הם נדרשו לזיהוי חזותי לפני ירי; מה שמעשית מנע שימוש בטילי מכ״מ. אני מסיק מכך שגם נשק הלייזר (שטרם עובד אפילו בניסויים) יתבסס רק בעוד שנים רבות, אולי אחרי שמאמצים מוקדמים נלהבים שלו יובסו בידי יריבים טיליים ״מיושנים״.
נתנייתי | 17.11.19
66.
ל53 אתה יוצא מתוך הנחה שגויה
שהירי של ליזר מפלטפורמה לא יציבה ורועדת כמטוס יהיה מדויק מספיק , כך שלא יידרש תיקון , ותמצא למטוס את האנרגיה לבצע מטח מפוזר של לייזר המספיק/נדרש בכדי לפגוע פגיעה קטלנית . תלמד על תותחנות מטוסים בכדי להבין את המורכבות שהובילה לפיתוח טילים.
דעות מסתירות אמת  | 17.11.19
64.
פשוט לא נכון: ב 82 כל ההפלות(85) היו של טילי א״א
אם שיגרת בתוך המעטפת הטיל בדר״כ פגע. כדי למנוע זיהוי הטיל ירינו מזווית צד, ועדין היו פגיעות באחוזים טובים מאוד. הסכנה העיקרית של טילי חום זה ירי דו צדדי, ואת זה פותרים עי בקרה אוירית ומיגבלות ירי מהודקות. בקיצור , אוהב מאוד הכתבות אבל לפחות ב 82 זה לא היה כך , ומאז הטילים רק השתפרו.
טייס מיל.  | 17.11.19
61.
טילי לייזר
הטייס המכובד מספר סיפורי סרטים וסיפורי הסטוריה. עד עתה למרות מיליארדים שנשפכו ומאמצים עליונים אף מדינה לא הצליחה לפתח תותח לייזר מבצעי. כמות האנרגיה הנדרשת להפקת אות לייזר שיפיל מטוס מחייבת טנק שיישא את מחולל האנרגיה. הנאוטילוס היה בגודל של מגרש כדורגל. לייזרים מצב מוצק חדשים עדיין רחוקים ממבצעיות.
אבי | 17.11.19
46.
כתבה מיותרת ניתן לאמור זאת על כל טיל כמעט מיירט
כיפת ברזל לדוגמא על כל הצלחותיו בעוד מס שנים בודדות יהיה חסר תועלת למה? כי כבר ברגעים אלה הרוסים עובדים במרץ על הפיתרון, אין מה לעשות כל נשק מתוחכם מקבל מענה דיי מהיר אבל אם ליחידת זמן מסוימת הוא אפקטיבי ומוכיח את עצמו זה שווה. היה שווה לך לכתוב על טייסי חייל האויר ומספר ההפלות של מטוסי אוייב בדרכם לישראל במלחמות שעברו
גד | 16.11.19
27.
למגיב 15
השאלה שלך מובילה ל 2 תשובות 1. כמה קרבות אוויר התרחשו בעולם מאז שנות ה 90 כנראה 0 + 2. מדוע אין קרבות אוויר - אולי כי לצד אחד עליונות טילי א"א מובהקת - להזכירך ברית המועצות קרסה באותה תקופה ומערך הלוחמה ההגנה האווירית שלה כשל כישלון חרוץ כאן נגדנו כמה שנים קודם.
דעות מסתירות אמת | 16.11.19
26.
גישה צרת מוחין מביאה למסקנה צרה אף יותר
לדוגמה : במלחמת העולם השנייה נדרשו מאות מטוסים עם מקלעים להגן על מאות מפציצים עם מקלעים בכדי לבצע משימה ... היום נדרשים הרבה פחות ( עשרות) כנראה בעלות כוללת נמוכה הרבה יותר ...חומר , הכשרת טייסים , תחזוקה ודם . קרן לייזר לא ניתן לכוון לאחר שיצאה מתותח , והיא לא מגיעה למרחקים שמגיעים הטילים ...
דעות מסתירות אמת  | 16.11.19
25.
כתבה מעניינת אבל...
למרות שזה ממש מושך את הצופה, כדי שהכתבות יהיו מקצועיות עדיף להתרחק מקונספירציות. חברה/ מדינה שתמצא פיתרון זול פי 10 תהפוך לעשירה ביותר כי תשלוט בשוק. כנ"ל בכל אתגר ביטחוני, כנ"ל בתרופות, כנ"ל בטכנולוגיות אזרחיות. זה דווקא הצד המאוד יעיל של הקפיטליזם... קונספירציות זה מעולה לצופה אבל חסר כל בסיס ראלי.
רוזוול | 16.11.19
19.
מירז' 3 מצוייד במטרה
בתחילת שנות השישים אלף קודם הצרפתים , אוכלי הצפרדעים הצמידו לרכש המירז'ים טיל אוויר אוויר (יתרונו בעלות הענקית וביצועים אפס) מטרה .רמת האמינות של המטוס אפס תחזוקת המטוס היתה יקרה , ולכך הוסיפו את המטרה שנשען על מכמ מוטס "סירנו" (הזכיר את החוטם של סירנו דה ברז'רק) בעל אמינות אפס (במהלך כל טיסה התגלו תקלות , המכ"מ לא מילא ייעודוולו פעם אחת ), תוסיפו לכך טיל אוויר אוויר עם אמינות אפס , זו הסיבה שהטייסים נשענו על יירוט ע"י התותחים ). בשורה תחתונה , מכרו לישראלים מטוס לא אמין , עליו מורכב מכ"מ שמעולם לא פעל תקין , וטילי "מטרה " אמינות אפסית . הנתח לזרוע האוויר /תקציב הביטחון נשרף על תחזוקת המטוסים , המכ"מ במטוס והטילים הכושלים .
לה ווש קי וול | 16.11.19
17.
כיפת ברזל -בית חרושת לכסף
כיפת ברזל היא בול מה שמתואר בכתבה. 50k$ לטיל כפול 20 לסוללה, ויורים אותם בד"כ בזוגות!! בגלל זה , לא מצליחים לכסות הארף בצורה אפקטיבית, וכל הזמן מזיזים הסוללות לפי האיום הסביר באותו הרגע (הערכת סיכונים). ירוט באמצעות קרן לייזר טובה יהיה הרבה יותר זול..חיל הים האמריקאי עובר לאמצעים כאלו
גג | 16.11.19
10.
הצג לי פיתוח אחד שכל מטרתו הרג והוא יוגדר כפיתוח טוב.
טילי א"א באו אחרי התותחים. הם נתנו יתרון גדול מאוד לאלו שהיה להם אותם. הדרך היחידה היום לפגוע במטוס קרב ע"י מטוס אחר הם טילים. אין ספק שמדובר במוצר מאוד מתוחכם. אבל הוא המוצר היחיד שקיים. לייזר אינו אופציה כללץ התאבכות הקרן והיות המטוס בתנועה מונעת את ההפעלה של כלי זה. אבל למה לא לכתוב על תותח ניוטרונים או כל כלי דמיוני אחר.
רונן | 16.11.19
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת