אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

למה לעזאזל חלונות המטוס כל כך קטנים?

36 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

32.
ל 29 - ממש לא מדוייק
מטוסי הקומט התפרקו באוויר בגלל עייפות החומר. במטוסי הנוסעים מעלים את לחץ האוויר כדי להתאים אותו ללחץ הקיים על פני האדמה ומשחררים בזמן הנחיתה. שלדת המטוס והמסמרות שחיברו אותן לא עמדו בכוחות המתיחה שנגרמים בעקבות שינויי הלחץ בתוך גוף המטוס והמטוסים פשוט נפרמו והתפרקו באוויר. גם צורת החלונות המלבניים לא סייעו מכיוון שהמסגרות שתמכו בחלונות נסדקו בפינות. מסגרת עגולה נושאת יותר בקלות את העומסים.
צביקה דרום | 25.11.19
29.
פספסתם עד כמה חשובה הצורה העגולה של החלונות- מטוסי קומט התרסקו בגלל זה. ומגיב 23- LOL אני איתך.
בקומט, מטוס הסילון המסחרי הראשון של חברת דה הבילנד הבריטית, החלונות היו בהתחלה מרובעים והוא טס לגבהים שלא היו טסים מטוסי נוסעים קודם שהובילו לעומסים אדירים על השלדה, הקצוות של החלונות המרובעים החלו נשחקים בפינות עד שקרסו. לפחות שתי טיסות התרסקו בים על נוסעיהם מול חופי איטליה, מה שהוביל לקרקוע של כל הצי והחלפת כל החלונות לדגמי האנשב המוכרים כיום שמחלקים את הלחץ באופן שווה למדי ואינם קורסים בקלות. כל זה לא הציל את הקומט ואיתו את עתיד הצי הסילוני הבריטי אחרי שתקלות נוספות פגעו קשות במוניטין של המטוס ובהמשך הפיתוח והוא מצא את עצמו נשרך הרחק מאחורי המטוסים האמריקאים שעקפו אותו בסיבוב. ולמה החלונות כפולים ועם חור אתם שואלים? זה תגובה לפעם אחרת.
גיל | 24.11.19
15.
לא כל כך מהר יבטלו חלונות
זוכרים שלקראת נחיתה צריך בן השאר לחשוף את החלונות, ואורות הפנים נדלקים במלוא העוצמה? הסיבה היא בטיחותית. במקרה בעיה בהמראה/נחיתה, החלונות מאפשרים לצוותי הצלה להסתכל אל תוך חלל המטוס לפני שהם מפעילים, ךדוגמה, איזה מסור מכני וקוטמים את ראש הנוסע שסמוך לדופן המטוסץ
בטיחות רבותי, בטיחות | 23.11.19
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת