40. יונץ -ספר חובה ראיתי שגם מישהוא אחר המליץ על הספר המדהים הזה....קראתיט לפחות 3 פעמים. ספר על טייס יואי במלחמת ויטנאם...על המלחמה...על הדכאון אחריה.פשוט חובה לקרוא יוחאי | 05.12.19 (ל"ת)
39. יש פה תגובות מכתבה אחרת - בלגן אצל כלכליסט ? תגובות 11, 19, 34, 32 שייכות כנראה לכתבה אחרת שאמרה כאילו שמהירויות של מטוסים לא רלוונטית יותר. מ1. | 03.12.19 (ל"ת)
38. הסרטון לא עולה נסיתי כבר כרום ופיירפוקס מלינוקס, וגם כרום, פיירפוקס ואדג' על ווינדוז. לא עולה. אפשר בבקשה לבדוק למה? אורן | 01.12.19 (ל"ת)
37. הסרטון בלתי ניתן לצפייה גיבוב חובבני של אלפי קטעי וידאו לא קשורים (סדרה מצויירת? "דוד הליקופטר"? תמונת סטוק לא קשורה של גרפיטי כשמופיעה המילה "מהפכה"?) - שמתחלפים במהירות מסחררת ומנסים כביכול להתאים את עצמם לכל מילה או משפט של הדובר - בערך ברמה של סרטוני יוטיוב סוג ז'. מי שהכין את הסרטון הזה הוא או ילד בן 16 או אדם שלא מתאים לתחום וצריך לחפש עיסוק אחר. תום | 28.11.19 (ל"ת)
35. bell 206 !most reliable aircraft in the world after 747 yes !!!check statistics david | 26.11.19 (ל"ת)
34. תגובה ל11: חמקנות, כושר נשיאה, כושר תמרון, יכולת האצה, חסכון מוגבר בדלק (כלומר טווח). על מזבח המהירות... | 25.11.19 (ל"ת)
33. להטיס אנפה וקוברה.. היו זמנים ימים כלילות.. חילוצים, מרדפים. שעות רבות ביליתי בתא הצפוף של הקוברה. כתבה נפלאה א | 25.11.19 (ל"ת)
32. 26,11: לא מדויק הרפטור מהיר מאוד, עד מאך 2.25, מהם 1.8 ב- super cruise (ללא מבער אחורי, כלומר בצריכת דלק כמעט-הגיונית). מטוסי דור 4 לא מגיעים למהירות של מטוסי דור 2-3 כי אין לכך משמעות מבצעית במטוס לא-חמקן. בגובה נמוך, עם נתיקים ופצצות (פרופיל צפוי למטוס לא חמקן) ממילא טסים במהירות תת-קולית. מהירות גבוהה נדרשת למתאר של יירוט, שפחות רלוונטי כיום- כשיש מערכות נ״מ ארוכות טווח מתקדמות. נתנייתי | 25.11.19 (ל"ת)
31. אנפה הדרך הבטוחה לצאת מלבנון זוכר שהם לא הסכימו להוביל גופות רק פצועים וחיים סוף המאה שעברה | 24.11.19 (ל"ת)
30. חפשו את הספר: "טרפז - מסע של טיס מסוקים" - אברהם פרי ספר אוטוביוגרפי מדהים של אברהם פרי שהיה מפקד טייסת מסוקים, ובו הוא מספר על מעלליה של האנפה במלחמת ההתשה ומבצע גניבת המכ"ם הרוסי. ספר חובה. איש חיל האוויר לשעבר | 24.11.19 (ל"ת)
29. בל 212 אנפה אחד המסוקים המרשימים שהכרתי חילץ המון חיילים פצועים מלבנון וכמובן הציל חיים רבים ירון | 24.11.19 (ל"ת)
28. 3, ו 7 העליתם נקודות חשובות. המסוק השתתף בקרבות, ולא הצליח ללא ספק מוצר כושל. ו"דורש קואורדינציה להטסה" מי ישמע, אין ספק שהיה כלי טיס גרוע, בייחוד בהשוואה למסוקים הצבאיים האחרים שהיו בנמצא באותה תקופה (שכחתי את שמות הדגמים, תיכף אזכר...) לצאת מהם בלי פגיעות | 24.11.19 (ל"ת)
25. טסתי בבל בתרגול היחידה באספקה בהיטס נהניתי לטוס באנפה 212 בתרגול יחדת הפלה"ס בקורס קבלת ציוד והתרגול היה ב א22 קשירה וניתוק שהמסוק מעליך חצי מטר באויר ואתה בידה ולא היית עובד נכון מקבל מכת חשמל סטטי באלפי וולט ואנחנו כאנשי מילואים מתרגלים והלב חושב מה יספרו לאישה ולילדים על אביהם איך נהרג ואלו היו המחשבות שלנו אבל בסיכומו של ימי המילואים נהניתי ממסוק האנפה. אילן | 23.11.19 (ל"ת)
24. לבל 212 היו צמד מנועי PT6 עם בקרה פניאומטית שסבלה בארץ מבעיות רבות (אבק). המנועים גם לא אהבו סביבה ימית (בעיות בטורבינות עקב המלח). מנוען PT6 | 23.11.19 (ל"ת)
23. מעולם לא "זכיתי" שפאנל יפתח על ראשי באנפה וטסתי עשרות פעמים במהלך הסדיר והמילואים. נראה מוגזם משהו. יצחק | 23.11.19 (ל"ת)
20. למסוק קוראים UH 1 ולא HU1 לכן נקרא יואי שזה האותיות UH מגיב 3 אתה פשוט בור בתחום התעופה. אומר לך אחד עם נסיון שגם הטיס את המסוק הצפוני | 23.11.19 (ל"ת)
19. לשעבר כקצין צוות עזר אווירי היה לי הכבוד לטוס שעות רבות האנפה ולחלץ פצועים רבים ברחבי הארץ וגם מאחורי קווי אוייב. הדרישה מאיתנו היתה להיות מוכנים בכל שעה בארבעה גפי פינוי שונים ולהיות מוכנים לעלות לאוויר עם כל הציוד בתוך 15 דקות. האנפה מסוק נפלא ותרם בצורה מופלאה למדינה, הדבר הבעייתי היחיד היה כוחו המוגבל (ממש זוכר את הטייס סופר אחוזי פיתול לפני המראה) לעומת מסוק הבלק הוק (ינשוף) המופלא שעולה כמו מעלית... מחלץ | 23.11.19 (ל"ת)
18. חפשו את הספר Kill me if you can, you SOB של בוב מילר. הספר הוא פשוט יומן המלחמה שלו. קטע בלתי נשכח הוא איך חייל וויטקונג כיוון אליו את הקלצ'ניקוב אז הוא פשוט צידד קדימה ו"כיסח" אותו בעזרת הרוטור.. מעשה שעליו הוא קיבל DFC, אבל באופן אישי הוא לא ממש היה מאושר מההישג. הנ"ל היה טייס בוויטנאם. | 23.11.19 (ל"ת)
17. אף לא מילה אחת על טייסת 124, החרב המתהפכת? תקופת המרדפים בבקעת הירדן עם מסוקים שהוסבו לסוג של מסוקי סער עם מקלעים בצדדים יובל | 23.11.19 (ל"ת)
16. מתגובה 8 מתברר שכנראה בכתבה נשמטה הסיפרה 0 במספר כלי הטיס בעולם כלומר 44,000 המופיע בכתבה צ"ל 440,000 מישהו | 23.11.19 (ל"ת)
14. יונץ - רוברט מייסון, סיפורו של טייס מסוקים בויאטנם ממליץ בחום לקרוא את הספר הנ״ל צ׳יקנהוק | 23.11.19 (ל"ת)
13. למסוק הגומיה תפקיד בהיסטוריה מסוק הגומיה הובא מתנה לאחים רייט ע"י אביהם הכומר כשהיו ילדים הסקרנות שלהם הובילה אותם מכין ליצירת ההיסטוריה של התעופה אריה | 23.11.19 (ל"ת)
11. מהירות מטוסי הקרב החדשים נראה שהדור החדש של מטוסי הקרב, פ16, פ18, פ35, פ22 טסים מתחת 2 מאך בעוד מטוסים ישנים, פ15,פ14,פ4, מירג כולם הגיעו ל 2.5 מאך - התוכל להסביר? לא חשוב מהירות יותר? תודה מראש טל | 23.11.19 (ל"ת)
9. היו זמנים ב 83-84 על כביש ביירות דמשק, אז היו תקופות בהן לצאת הביתה התאפשר רק בהטזה, כי המפקדים הפחדנים חששו לנוע על הכבישים. האנפה היתה הלימושינה והיסעור הרועש, כטיולית חסרת בולמים נחשבה אלחוטן לוחם | 22.11.19 (ל"ת)
8. כמה מטוסים ומסוקים יש בעולם... http://helicopterblog.com/?p=966 How Many Aircraft in the World? I am sure you have all wondered at some time or another how many helicopters are in the world today. Well, I did a little research and this is what I came up with. Type of Aircraft Number Active General Aviation Aircraft 360,000 Passenger (Commercial) Aircraft 17,770 Military Aircraft 89,129 Civil Helicopters 26,500 Military Helicopters 29,700 General aviation (GA) is defined as all aviation other than scheduled commercial airlines and military aviation. The 360,000 General Aviation Aircraft includes fixed wing, rotary and private business jets. General Aviation Statistical Databook & Industry Outlook. 209,000 of these aircraft are based in the USA (2012 data). In 2012 there were 10,055 General Aviation helicopters in the USA and approximately 15,000 rotary pilots. According to http://www.helis.com/faq/, in 2001; of the 26,500 Civil helicopters, distribution is as follows: יעקב | 22.11.19 (ל"ת)
6. אובדן מסוקי HU1 בויטנאם חשוב להזכיר שבמלחמת ויטנאם איבד הצבא האמרקאי 3,266 מסוקי HU1 מדגמים שונים אובדן שגרם למותם של אנשי צוות וחיילים רבים. יעקב | 22.11.19 (ל"ת)
5. ל-2. צודק, הוא שכח את הרחפנים. הסינים ב DJI הכריזו מלחמה בגללו, ישגרו "פנטומים" כנקמה. מישו | 22.11.19 (ל"ת)
3. סתם מסוק גרוע !...... המסוק הגרוע ביותר בהיסטוריה . לא מוצלח עם מנוע דפוק מרעיש רעש מחריש אוזניים ולא נוח לשהיות בתוכו . הרעש מייצר ויברציות על האוזניים כך שלא מעט אנשים איבדו את השמיעה שלה במסוק הזה ונותרו נכים וחירשים לכל החיים . קשה להטסה וצריך קואורדינציה מושלמת בכדי להטיס כזה מסוק . נוסיף לזה שלא מעט מוסקים התרסקו ונפלו כמו זבובים ארדנדיסט לופז - ברזיל | 22.11.19 (ל"ת)
יואי, בייבי: סיפורו של המסוק הכי חשוב בהיסטוריה
40 תגובות לכתיבת תגובה