26. מעבר למדרחוב המחצית הצפונית של הרחוב עתידה להפוך לציר תנועה כבד: רכבת, אוטובוסים, כלי רכב פרטי ואופניים, מה שישאיר להולכי הרגל מדרכה צרה, בחלקה 3 מ בלבד. כיכר מוגרבי תשמש לאיחסון קרונות. הרכבת הלא קלה היא לא הפיתרון, היא הבעייה מיכל ריזל | 21.12.19 (ל"ת)
25. איפה תעלת בלומך בכתבה? איך אפשר לכתוב כתבה על הרחוב ולא להזכיר את הרעיון הגאוני להפוך אותו לתעלה? קישון | 26.11.19 (ל"ת)
22. אלנבי בין הכיכרות. שימור המרחב הציבורי הצגנו כבר לפני שנתיים מחקר יסודי בנושא. בתל אביב אין שימור של המרחב הציבורי כמו כיכרות אלנבי והרחוב. יש שימור רק של בניינים. אדריכל יואב מסר | 24.11.19 (ל"ת)
15. מדרחוב כמו באירופה בחיים לא יהיה באלנבי כי הממשלה אוהבת מכוניות ומוניות, לסגור לאלתר את אלנבי ובלפור בבת ים לכלי רכב גיל | 23.11.19 (ל"ת)
14. איפה שבילי האופניים שם? איפה? להוריד נתיב ולשים שבילי אופניים. נמאס מהפאקין מכוניות המזהמות שנוסעות במהירות שם. השש | 23.11.19 (ל"ת)
12. כתבה נפלאה. כיף לקרוא את הכתבות שלך ויש למה לחכות.אתה מעשיר את הקורא. כותב את ההיסטוריה של מקומות שאנו עוברים בהם יום יום. אתה עושה תחקיר מצויין עם תמונות ומספר את הסיפורים של המקומות יישר כח. מרתק מאוד.. איריס | 23.11.19 (ל"ת)
10. אלנבי הוא רחוב מרתק. אחד המקומות העירוניים המעניינים בארץ ובתל אביב בפרט ובתל אביב יש הרבה מאוד רחובות ואזורים מעניינים דור | 23.11.19 (ל"ת)
6. גלגולי הרחוב המשך ב"שכונה חדשה" היו עד 1914 רק 8 בתים (מתוך 105 מגרשים). לאחר ממה"ע I חובר הקטע ממוגרבי, לים בתוכנית לאדמות אמין נטיף מ- 1921 של ריכרד קאופמן, עם ככר מתפרשת במפגש עם הים .רק ב-1922 הוחלט על הפיכת אלנבי לציר העירוני הראשי, ולהרחיב אותו מ-12 מ' ל-18 מ', ההחלטה לוותה במאבק של תושבי הרחוב, שכתבו לדיזנגוף ".... התושבים בחרו בקרקע זו כדיי לבנות בתים פרטיים ורצו לחיות במנוחה הרחק משאון העיר." בצורה אופיינית לת"א הפיתוח היזמי קבע את העובדות ויצר את חיי הרחובות, והתכנון, כולל הככרות באו רק בעיקבותיו. ניקי דוידוב | 22.11.19 (ל"ת)
5. עוד משהו על גילגולי הרחוב הרחוב אמור היה להגיע מלכתחילה לים וכך קיבל את שמו המקורי, אולם "רחוב אלנבי... התעקם עיקום שאינו מוצדק,,, משום שקניית הקרקע שבו,מותנה בהמשכו הישר של הרחוב הקיים לים, נתקלה בקשיים בלתי צפויים. לפיכך אנוסים היינו להטות את הרחוב לשטח קרקע סמוך שניתן היה לקנות על הנקלה" (ארתור רופין). הרחוב לא תוכנן כרחוב ראשי אלא נוצר בהדרגה כחיבור בין השכונות. החניות הראשונות בת"א הותרו בנחלת בנימין ושינקין , אלנבי ניסה לשמור על חזות "טהורה" של עיר הגנים, המסחר חדר בהדרגה לדירות המגורים בקומת הקרקע, וקומה מסחרית הותרה רק בשנות ה-30 . ניקי דוידוב | 22.11.19 (ל"ת)
4. פשע ורשע סוציאליסטים הפקיעו מבנה. גנבו אותו לעצמם פשע ורשע סוציאליסטים הפקיעו מבנה. גנבו אותו לעצמם, וזרקו לבעלים כמה גרושים. סוציאליזם הורג. ליבי עם זוסיה קיפניס סוציאליזם הורג | 22.11.19 (ל"ת)
3. עוד פנינה עיתונאית משובחת - ישר כוח דור בהחלט נפלא, דור , כל הכבוד על התחקיר עמוק, נבירה ארכיונית,, תמונות וכתיבה נפלאים. הטור הזה הפך בקלות למשהו ששווה להמתין לו. אני כבר כולי ציפייה לשבוע הבא. ביחד עם "הקברניט" קורה כאן דבר נפלא בעיתון. שרון | 22.11.19 (ל"ת)
1. המאמר מבלבל בין "כיכר" לבין "מעגל תנועה". "כיכר" היא מרחב עירוני פתוח שיכול לשמש לכל מיני פעילויות- למשל כיכר רבין או כיכר גבעון בתל אביב. "מעגל תנועה" הוא צומת כבישים שבנוי בצורת מעגל, וברוב המקרים למעגל שבאמצע אין שום שימוש (בארץ נוהגים למקם בו פסלים מכוערים במיוחד שאף אחד לא רצה). לכן במציאות לא רק שכיכר מגן דוד למשל עדיין קיימת- אלא שבמקור היה מדובר במעגל תנועה והיום מדובר בכיכר עירונית. מישהו | 22.11.19 (ל"ת)
לאן נעלמו הכיכרות של רחוב אלנבי?
28 תגובות לכתיבת תגובה