אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

יורופייטר טייפון: הלביא של אירופה

23 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

22.
בס"ד:גודל התקציב השנתי לרכש,קובע את איכות החייל.
תג מחיר במיליוני דולרים: ליורופייטר טייפון כ100,כן קובע אם משווים אליו את האף 35 שעתיד לרדת בעלותו לכ70.גם האף 15 היקר כ120,בניגוד לאף 16 כ50.נתון נוסף קובע הוא עלות שעת טיסה:האף 15 כ18000 לעומת האף 16 כ9000 והטייפון שביינהם. אין ספק שכמות מטוסים חדשים יכולה להכריע את שדה הקרב.לאנגליה,גרמניה ואיטליה כ200 טייפונים כ"א שזה נראה הרבה,אבל לא ביחס לגודל מדינותייהם. בתקציב השנתי הקיים ההחלטה היא כמות מול איכות גם לישראל.לכן ישאר איתנו האף 16 לעוד הרבה שנים
M | 21.10.20
21.
בס"ד נכנסים לשלב הלא רלבנטי
ככל שאני קורא וכותב יותר בקברניט,אני מגלה שעם כל האמפטיה שלי ללביא,לאף 16, לאף15,ליורופייטר,מיראז' 2000,וכל דור ה 4.הם מתחילים להיות לא רלוונטים. החמקנים תופסים תאוצה וגם בגלל התפתחות הטילים והמכ"מים שמנגד.אין לי מושג כמה חמקנות יש לsu 50 או לj20, אבל נראה לי שהם רחוקים מחמקנות ה f35 והb2.מעניין אם תבוא חמקנות אירופאית.כדאי לישראל להיות שותפה עם נאסא בתכנון מטוסים עתידיים.אנחנו חייבים להמשיך ולבנות מטוסים בשיתוף אמריקאי כדי שנמשיך להיות במרכז הבמה הטכנולוגית כמו שהיינו ביום השקת הלביא.
M | 01.08.20
20.
מטוס לא רע ולא כל כך טוב כפי שמנסים כאן לצייר לנו אותו..
מטוס שאינו מסוגל לעצור בשמים ולרחף, סיכוייו לשרוד למעשה אפסיים.. היום כמעט כל טיל א"א אמריקני או רוסי מסוגל לעמוד בפנייה של עד 40 ג'י, זה יותר מפי 4 מיכולת הטייס..היום רק ל F22 וכל המיג ומטוסי הסוחוי היכולת הנ"ל. השאר גרוטאות מתכת מעופפות כולל השם הבומבסטי טייפון..בזמן אמת ייפלו מטוסים רבים מכל הצדדים טרף קל לטילי נ"מ ו א"א וכרגיל, המערכה תהיה על הקרקע אם תהיה כזאת בכלל "כי אין חדש תחת השמש ומה שהיה הוא שיהיה"..לאירופה אין היום שיניים ואין בכוחה לנגוס אפילו בתפוח, אלא אם כן הוא רקוב.. תודה..
י=========================== | 08.12.19
19.
חלאס עם החרטא - ישראל לא מסוגלת לייצר מטוסי קרב
ישראל לא תכננה לייצר ללביא מנועי סילון, אלא להשתמש במנועים תוצרת ארה"ב. תסמכו על ארה"ב שהיא לא התכוונה לאפשר לישראל לקנות רק את המנועים, ואיימה יפה שאנחנו יכולים לקנות את כל המטוס בארה"ב, או לחפש את החברים שלנו.
יובל, תל אביב | 04.12.19
18.
מכיר את המטוס היטב
"הטייפון " מטוס נחמד ולא יותר מזה ! נוח לישיבה בגלל הכסא אם כי הוא צפוף מעט בתא הטייס כך שהטייס צריך להתפשר ע"ח צפיפות . המנועים בסדר גמור עם כח דחף מעולה ותמרונים מצויינים בפרט בפניות חדות וזויות בעייתים .האירופאים בכלל מבחינת מטוסי קרב והדור הבא של המטוסים האירופאים דוגלים בתפיסה שונה מארה"ב . והרוסים יחד..... המטוס בעל עוצמה טובה וכח אש מעולה כולל מרחקי טיסה גדולים תודות למיכלי דלק שלו .
נורדי  | 03.12.19
16.
הפילוספיה האירופאית היא בסיס לעוצמה.
זה לא רק שכל מדינה משכה לכיוון שלה את הפיתוח, זה שהמערכת נבנתה מראש באופן שיעודד מדינות לשפר את הפרויקט. האירופאים למדו כיצד שיתוף פעולה הוא בסיס לעוצמה, כיצד אפשר לדרבן חברות לפעול לא באמצעים כוחניים, אלא ביחד. מהבחינה הזו, הם מתקדמים יותר מהאמריקאים ומזכירים את היפנים, אבל עם מחשבה יותר משוחררת. מי שמספיד את האירופאים, צריך להיות מאוד זהיר.
אחד סתמי | 03.12.19
15.
לא כדאי לזלזל בf15 מר סדן
סייג רום גבוה בהרבה משל היורופייטר וגם מהירות מירבית גבוהה יותר ובנוסף טווח גדול יותר. בנוסף חתימת המכם של הf15 גם היא פיצית ולכן הוא יעיל כל כך במבצעים מעל מדינות ערב. האמינות של הf15 ידועה וכבר ראינו מטוסים שנחתו בלי כנף כן כן. אז לפני שאתה מזלזל באחד ממטוסי הקרב הטובים בכל הזמנים, תעשה חושבים.
אביחי | 03.12.19
14.
ההשוואה ל-F15 שגויה
ארה״ב מכרה F-15 לדגמיו לישראל, סעודיה, קטאר, יפן, דרום קוריאה, וסינגפור. כלומר- לכל מי שיכול להרשות לעצמו. הם לא נמכרו באירופה פשוט כי מדינות אירופה רצו את היתרונות הפוליטיים והכלכליים של פיתוח עצמי. השוואת הלקוחות הלא-משוחדים (כאלו שלא מקבלים בחינם ולא מחויבים לקנות אף מטוס) מראה שה- F15 עדיף. הוא מכר *מאות* בשוק החופשי, לעומת יצוא של כמאה טייפונים לאוסטריה ובמפרץ. הטייפון הוא מטוס קטן וקל עם מנועים חזקים. בטווח קצר (כפי שצפוי באירופה), ביצועיו מצויינים. בטווחים ארוך, עם נתיקים- פחות.
נתנייתי | 02.12.19
13.
מה הבדל בין זה - ו RAFFAL הצרפתי ?
.. ו בכלל מתי בישראל יפנימו ש די לנו עם רון ארד אחד .. ו יתחילו לפתח כלים מדויקים ללא טייס ?? ויותר חשוב מזה ..מה חדש ב עניין " הגנת לייזר - נאוטילוס " שישים קץ על כל המעופפים מכל מיני כיוונים ?? בבקשה מחכים לכתבות הבאות .. כבוד הקברנית ניצן סדן ..
אזרח סקרן | 02.12.19
8.
מעניין. אבל -
א) אין לסמוך על האירופאים (לא שבתקופת אובמה וניקסון היה על מי לסמוך - אבל בכל זאת). ב) שדה קרב באוויר הופך יותר ויותר רב-אמצעים וזה כולל מל"טים וכטב"מים, טילי שיוט, רחפנים ועוד - המשמעות של מטוס הקרב אינה זניחה כלל אבל היום מהווה חלק קטן משמעותי ממה שהיווה בעבר. ג) לישראל שלושה מטוסי קרב עיקרים - F15, F16 ו F35 - ייתכן והטייפון "עדיף" עלים באספקטים כאלו ואחרים, אבל סה"כ השילוב של שלושתם נותן מענה סביר ואף טוב למשימות הנדרשות בגזרתנו. ד) לישראל ישנה אופציה שלא קיימת במדינות אחרות שרוכשות מטוסים מארה"ב וזה שדרוג מערכות האיוויוניקה מה שמאפשר שדרוגים תכופים בהרבה ועצמאות. ספק אם מישהו האירופאים ה"נחמדים" יאפשרו דבר כזה.
אלי | 01.12.19
4.
אוסף עצום של "אי דיוקים"
הלביא-מטוס קרב-הפצצה קטן, יורופייטר-מטוס יירוט גדול. אין כל קשר ביניהם ולא בין משימותיהם. ל-F15 מנועים חזקים כמעט ב-50% ממנועי היורופייטר ושדרוג דחוף בתחום זה עומד על הפרק. רשימת הקונים של המטוס אינה נכונה. אין לו ביקוש רב ורוב הרוכשים הזרים שלו: סעודיה ומדינות המפרץ. הקונים הרציניים יותר כמו הודו מעדיפים את הרפאל הצרפתי. ובכלל-היורופייטר יקר בטירוף-כפליים מה F35, עם המון בעיות תחזוקה הגורמות לרמת שמישות נמוכה ביותר ובחלק מן המדינות המפעילות הוא כבר מיועד ליציאה לגמלאות.
כבשה פועה | 01.12.19
3.
נכון שישראל תלויה מידי בארה"ב, אבל לסמוך על האירופאים אנחנו יכולים פחות....
כי אם מחר יש מלחמה שלאירופאים המפונפנים לא כל כך בא שנהיה חלק ממנה (כי מה לעשות, יש להם מיליוני מוסלמים שיאכלו אותם מבפנים אם הם יהיו לצד ישראל...) הם יכולים בהחלטה קלה אחת להחליט שלא מספקים יותר לא מטוסים ולא חלפים, ואז מה? ראו מה קורה לארדואן עם טנקי הלאופרד הגרמניים. גרמניה החליטה לעצור משלוחים של חלקי חילוף או טנקים חדשים לטורקיה, והטורקים נאלצים לייצר את החלפים בעצמם בדרך לא דרך. ככה שהמטוסים הללו יעלו לנו בכפולות של כמה וכמה: אין מימון של כפסי סיוע (הכל נופל על הכיס הישראלי) וימשיך ליפול על הכיס הישראלי גם בהמשך, שנצטרך לפתוח קווי ייצור של חלקי חילוף ולפתח אותם בעצמנו במקור לקנות אותם בזול יותר מהיצרנים באירופה. חבל על הכסף, עדיף להשקיע בפיתוח של מלט"ים חמקנים תוקפים.
shalom | 01.12.19
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת