אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

חגי שלום, בעלי קבוצת הארגז, נגד הממשלה: "מתייחסים אלינו כאויבי העם"

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
צודק לגמרי - נא לקרוא ולהבין
העדפת תוצרת הארץ מאפשרת במקום להוציא כסף טוב ולקבל אוטובוס נחות מסין, לרכוש אוטובוסים בארץ באיכות הגבוהה ביותר שניתן וגם לאפשר למאות עובדים בשני מפעלי ההרכבה הישראליים להתפרנס בכבוד מעבודה מקצועית ולא מדמי אבטלה. יתר על כן, משום שהאוטובוסים הסיניים טובים פחות המדינה מחייבת את המפעילים לרכוש יותר אוטובוסים לכל מכרז ולהשתמש בהם פחות שנים - אוטובוס ישראלי על שילדה אירופאית יכול לנסוע בביטחה עוד מספר שנים ללא תקלות או בעיות כפי שהיה נהוג עד כניסתם של הסינים. לגבי רכש גומלין - הדבר מגובה בחוק מדינה (כמו במדינות רבות) שמבקשות לאזן את היבוא עם היצוא לטובת הכלכלה המקומית - הסיניים יכולים לרכוש כאן כל מה שהם רוצים ובתנאי שיבצעו רכש גומלין (והם מסרבים או לחלופין אף אחד לא אוכף את זה). לכל מי שחושב שחגי שלום משמש כאן כשופרו של עצמו בלבד - טועה - הכי קל לו להסב את המפעל לתחזוקה של אוטובוסים סיניים או להיות יבואן בעצמו - מדובר באדם שמפעיל מפעל שלם וכלכלי שבמקביל עושה זאת גם מטעמי ציונות (כמובן במקביל לרצון הלגיטימי להיות רווחי)
יואב | 02.12.19
4.
אתם באמת מתנהגים כמו אויבי העם
במקום למצוא פרנסה לגיטימית הם מייקרים את המחיר של האוטובוסים המיובאים על חשבון האזרחים. אם קונים 2000 אוטובוסים בשנה, מיליון שקל כל אחד, העדפה של התוצרת של המפעלים הללו ב15% כמו שאומר ההסכם משמעותה סכום של 250-300 שקל שעוברים מהכיס של המדינה, כלומר שלנו, אל בעלי הון כמו חגי שלום. אין לו הגינות או יושרה
מייקל | 02.12.19
3.
להפסיק את כל הפרוטקציות
אין אף מדינה בעולם הנוקטת במדיניות פרוקציונרית. הנושא של רכש גומלין פשוט אווילי. זה מצריך קורס בסיסי במקרו כלכלה, אבל ממש בקצרה אפשר להסביר שכל השקלים היוצאים מישראל בגלל היבוא חוזרים לכאן כיצוא. תמיד. כל השקלים. זה מגובה גם בלוגיקה מתמטית וגם בנתונים חד-משמעיים.
יונה | 02.12.19
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת