אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הצוות עזב? נמשיך בלעדיו: כשמטוסים טסים בטעות בלי טייסים

50 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

41.
מקור ראשון ...
טיסת לילה בחצור. מטוס כפיר ביצע נחיתת מכשירים . הטייס הפסיק להקשיב לפקח .. וביצע נחיתה בשדה הפתוח בין שני מסלולים .. הטייס חרש את השדה , פגע בעצים ובצינורות ובאופן מדהים לא מוסבר - הצליח להמריא . הטייס ביצע הערכת מצב וביקש ממטוס שיבדוק אותו בראייה . הטייס המלווה דיווח שלדעתו - יש לו פנצ'ר בגלגל .. צוותי קרקע שנשלחו לשדה דיווחו שכל הגלגל התנתק מגוף המטוס ונמצא בשטח. במקביל הטייס מדווח על אבדן לחצים הידראולים .. מה שמאפשר לו תפעול של המטוס. הטייס פונה לנטישה בים.. בחציית חוף לכיוון הים הטייס נוטש .. הטייס צונח בשכונת אפרידר באשקלון ובירידה לקרקע כמעט מתנפל עליו כלב בחצר בית.. הטייס יוצא לכביש וממנסה לעצור טרמפ לבית חולים ברזילאי.. נו - מי יעצור למתחזה בלילה.. חיל הים והאויר מחפשים את המטוס בים ..יום ועוד יום .. אין כתמי שמן בים ואין מטוס בים.. בשבת , מספר ימים לאחר הנטישה מתקבל טלפון במגדל הפיקוח בחצור כשמהצד השני המתקשר במבטא תימני כבד מודיע שיש לו מטוס בשדה .. המטוס נמצא כמעט שלם .. נחת נחיתה מושלמת על עצי אקליפטוס. הסיפור סופר כמעט במלואו במוסף ידיעות לפני כ 15 שנים.
הסיפור המלא על הכפיר בחצור | 13.01.20
39.
איך רן פקר קפץ ממטוס שנחת לידי בשדה
הי. בשנת 63 עומד סגמ צעיר(אני) ליד מסמיעה לטרמפ ורואה מיראג(אז סודי ) שטס נמוך ומוזר ומנפנף בכנפיו ופתאום כסא מפלט מופלט ממנו. רצץי לטייס וגעתי לבחור נמוך רוקע ברגלו ואומר קוס אמו המטוס המזוין הזה. לאחר שוידאתי שהנ"ל בריא רצתי עוד כ600 מטר למטוס שנחת שלם בשדה חרוש של קיבוץ חפץ חיים. המטוס היה שלם כולל האף השחור האלקטרוני שלו. רציתי להוריד את מראות הקרב ממנו לטנק שלי אך היה חבל. פשוט רן (ששמי כשמו) כיוונו והמטוס נחת שלם. (מצאו את התקלת מנוע שהיתה אופיינית אז למיראגים
מיכלאנגלו בונרוטי | 12.01.20
16.
רן פקר נטש מיראז וחזר לטוס עליו
הסיפור מתואר במלואו בספר נץ בשחקים. בקצרה: במיראז אסור היה לנחות ללא מנוע (סכון גבוה מאוד לטייס להרג בנחיתה) בחזרה מגיחת צילום נכבה המנוע פקר נאלץ לנטוש את המטוס, המטוס נחת שלם שופץ ולאחר השיפוץ פקר טס עליו. - מי שאוהב סיפורי חיל אויר, מומלץ לקרוא את הספר (כתב דני שלום)
תומר | 10.01.20
12.
רן פקר והמיראז
כפי שכתב מגיב מספר אחד רן פקר נטש מירז עקב כשל מנוע.המטוס נחת די בשלמות וכך ניתן היה למצוא את התקלה באטמי הדלק של מנוע האטאר הצרפתי שגרמו לכמה וכמה מירזים להתרסק.המטוס תוקן (מספרו נדמה לי היה 51) וחזר לשרת עד לנפילתו ביום כיפור או בתאונת אימונים (הזכרון לא מה שהיה פעם....)
ערן | 10.01.20
11.
נחיתה עצמאית
בשנת 84 טייס ישראלי נטש מטוס כפיר שאחד מכני הסע שלו היה שבור לאחר נחיתה לא מוצלחת. הנטישה היתה מעל חוף הים באשקלון בגובה של כ-10000 רגל, כשהמטוס מכוון ע"י הטייס לים, ע"מ שלא יפול על מקום מיושב. שנה לאחר מכן התגלה המטוס, שנחת עצמאי על גחונו, בתוך חורשת אקליפטוסים, לא הרחק מאגם זוהר, בין ק. גת לאשקלון!!
שלמה | 10.01.20
9.
מטוסי נוסעים
"ובכן, שאם מטוסים שנועדו להיות אחוזי תזזית, זריזים ופראיים באוויר יכולים לטוס בלי יד אדם, חישבו כמה מעולה מצבם של מטוסי הנוסעים - אלה שתוכננו להיות הכי יציבים שאפשר, אלה שלוקחים אותנו לכל פינה בעולם. המטוסים האלה מאוישים בצוות טיסה מקצועי ועתיר-יכולות"! 20 עונות של תעופה בחקירה מוכיחות שלא תמיד כך הוא הדבר וישנם צוותים שעדיף שהיו מתעסקים בנגרות !
גיא | 10.01.20
2.
גם בישראל
בספטמבר 1973, בגלל תקלת מקזז, נטש ג. את מטוס העייט שלו בגובה 30,000 רגל מעל הגליל. המטוס המשיך לטוס, הנמיך לעבר הכינרת, ולאחר ש"ביצע" מספר יעפים מעל החוף המזרחי, "נחת" לתוך המים במרחק קצר מהחוף. כל זאת כאמור בלי טייס בקוקפיט. הטייס חולץ לאחר שנחת עם מצנחו במושב רמות.
‫אבנר | 10.01.20
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת