50. המיג המריא מבסיס בגרמניה המז' ומיד אחר ההמראה שבק המנוע בגלל הזדקרות. הטיס בדרגת משהו כמו סגן אלוף אצלנו קיבל פקודה לנטוש ונטש. המטוס החל צולל. המנוע אסף מספיק אוויר והופעל מחדש והשאר היסטוריה.. י=================== | 16.08.20 (ל"ת)
48. למגיב 46 זה מה שאתה לא מבין? אני לדוגמה לא הבנתי מאיפה "למתקשר במבטא תימני כבד" היה את מספר הטלפון של מגדל הפיקוח בחצור. לא יותר פשוט להתקשר 100? זכריה | 15.01.20 (ל"ת)
46. למגיב 44, לא הבנתי את הסיפור, אם הוא כבר הצליח לנחות בשלום בשדה מדוע הוא המריא משם שוב? מישהו | 13.01.20 (ל"ת)
45. מטוס כפיר לנו גם זה קרה.טייס כפיר נטש אותו מעל הים.המטוס הסתובב ונחת ליד צומת מסמייה.המטוס השכיב כמה אקליפטוסים ושרד מולי | 13.01.20 (ל"ת)
44. חייל האוויר האמריקאי צריך לתת לאילון מאסק לפתח להם טייס אוטונומי... למה לשלוח חיילים לשטח האוייב כשאפשר לשלוח רובוטים? אריה | 13.01.20 (ל"ת)
42. גם אנשי מרצ יכולים לתפוס כיוון ללא מוח או מערכת הנחיה אינטיליגנטית. איצקוביץ' האדום | 12.01.20 (ל"ת)
41. מקור ראשון ... טיסת לילה בחצור. מטוס כפיר ביצע נחיתת מכשירים . הטייס הפסיק להקשיב לפקח .. וביצע נחיתה בשדה הפתוח בין שני מסלולים .. הטייס חרש את השדה , פגע בעצים ובצינורות ובאופן מדהים לא מוסבר - הצליח להמריא . הטייס ביצע הערכת מצב וביקש ממטוס שיבדוק אותו בראייה . הטייס המלווה דיווח שלדעתו - יש לו פנצ'ר בגלגל .. צוותי קרקע שנשלחו לשדה דיווחו שכל הגלגל התנתק מגוף המטוס ונמצא בשטח. במקביל הטייס מדווח על אבדן לחצים הידראולים .. מה שמאפשר לו תפעול של המטוס. הטייס פונה לנטישה בים.. בחציית חוף לכיוון הים הטייס נוטש .. הטייס צונח בשכונת אפרידר באשקלון ובירידה לקרקע כמעט מתנפל עליו כלב בחצר בית.. הטייס יוצא לכביש וממנסה לעצור טרמפ לבית חולים ברזילאי.. נו - מי יעצור למתחזה בלילה.. חיל הים והאויר מחפשים את המטוס בים ..יום ועוד יום .. אין כתמי שמן בים ואין מטוס בים.. בשבת , מספר ימים לאחר הנטישה מתקבל טלפון במגדל הפיקוח בחצור כשמהצד השני המתקשר במבטא תימני כבד מודיע שיש לו מטוס בשדה .. המטוס נמצא כמעט שלם .. נחת נחיתה מושלמת על עצי אקליפטוס. הסיפור סופר כמעט במלואו במוסף ידיעות לפני כ 15 שנים. הסיפור המלא על הכפיר בחצור | 13.01.20 (ל"ת)
40. נו הוא בכוונה לא מספר על המקרים שהיו בישראל אתם לא רואים? זה כדי שהוא יוכל להעלות אחר כך עוד טור שיהיה על מקרים כאלה אבל רק בארץ ואתם תקראו שתי כתבות במקום רק אחת שלומי | 12.01.20 (ל"ת)
39. איך רן פקר קפץ ממטוס שנחת לידי בשדה הי. בשנת 63 עומד סגמ צעיר(אני) ליד מסמיעה לטרמפ ורואה מיראג(אז סודי ) שטס נמוך ומוזר ומנפנף בכנפיו ופתאום כסא מפלט מופלט ממנו. רצץי לטייס וגעתי לבחור נמוך רוקע ברגלו ואומר קוס אמו המטוס המזוין הזה. לאחר שוידאתי שהנ"ל בריא רצתי עוד כ600 מטר למטוס שנחת שלם בשדה חרוש של קיבוץ חפץ חיים. המטוס היה שלם כולל האף השחור האלקטרוני שלו. רציתי להוריד את מראות הקרב ממנו לטנק שלי אך היה חבל. פשוט רן (ששמי כשמו) כיוונו והמטוס נחת שלם. (מצאו את התקלת מנוע שהיתה אופיינית אז למיראגים מיכלאנגלו בונרוטי | 12.01.20 (ל"ת)
38. ניצן יתותח ממש ממש אוהב תסרטונים שלך אתה אחד העיתונאים המוכשרים שיש תמשיך כך ניצן יתותח | 12.01.20 (ל"ת)
36. ומה איתנו? למה הושמט הסיפור על מטוסהפוגה מביהס לטיסה שננטש ונחת לבד בשלום בחולות אל-כריש? אחד העם | 11.01.20 (ל"ת)
35. כפיר ישראלי בשנת 75' נחת מחוץ למסלול בחצור ושבר כן נסע. הטייס נטש והמטוס המשיך מערבה לים ביצע סיבוב של 180 מעלות וגלש בלי דלק לתוך חורשה ליד צומת פלוגות שם נחת שלם לגמרי. נמצא במקרה כמה חודשים אחר כך על ידי חיילים מהגדוד הדרוזי שעשו שם ניווטים. דדי | 11.01.20 (ל"ת)
34. לא מחמיץ אף כתבה של ניצן סדן למרות שאני מכיר את רוב המידע בנושאים המדוברים זה עדיין מרתק משה | 11.01.20 (ל"ת)
30. איזה פוסט מעניין ורהוט מרענן לקרא אותך אחרי כל הכתבות העילגות של פסאודו עיתונאים. שאפו ליאור | 11.01.20 (ל"ת)
28. גם בישראל קרה למטוס מיראז׳ כבה מנוע בהמראה. זה לא היה מקרה ראשון והסיבה לתקלה לא הייתה ידועה. הטייס נטש והמטוס ביצע לבד נחיתת אונס מושלמת לא רחוק מהבסיס. מאחר ונותר שלם - ניתן היה לזהות את התקלה ולטפל בה. אלמ במיל | 11.01.20 (ל"ת)
26. מטוס כפיר שנחת עצמאית לא יודע מי הגיב תגובה 14אבל: 1. הפרטים בכותרת אינם דומים לפרטים שבסיפור המעשה. 2. קיבלתם סיפור מעדות ראשונה: אני הייתי ראש ענף בטיחות טיסה בחיל האוויר בעת האירוע ויו"ר וועדת החקירה שחקרה אירוע זה. יש לכם עוד שאלות?? שלמה | 10.01.20 (ל"ת)
25. בשנת 74 או 75 מטוס עייט עם תקלה ולא הצליחו לבצע תדלוק באויר ננטש מעל הכרמל ונחת כמעט שלם לגמרי. למחרת הגענו למטוס והנצלנו חלקי אויוניקה יקרום לדימוש במעבדת דרג ב. הטבח השבדי | 10.01.20 (ל"ת)
24. מרתק! סגנון הכתיבה מקסים ואנושי, גם כשמדובר בערימות ברזל וחוטים... מרתק! תודה רבה! | 10.01.20 (ל"ת)
23. הכפיר ישראלי למגיב 15 ירד לנחיתה בחצור, שבר כן נסע קדמי ושוחרר לחופשי לים מעל ניצנים. עשה סיבוב ונחת שלם בתוך חורשה אקליפטוס ליד צומת הודיה. אני הייתי בן 16 ומצאתי אותו תוך כדי שיטוט על האופנוע. תקוע בין העצים, כמעט שלם כשחייל שומר עליו. עמרי | 10.01.20 (ל"ת)
22. היה מיראז' שנחת לבד על הכרמל היה בבטאון חיל האויר לפני 30 שנה, מס' 14 אדריכל הנצחון | 11.01.20 (ל"ת)
20. מרתק - ועדיין קיימת לנו הנוסעים תחושת חוסר ביטחון ואי נוחות שאנחנו מעופפים לנו בשמיים טיסה תמיד תרגיש לנו משהו לא טבעי כנראה ובנוסף חוסר היכולת לשלוט בסיטואציות חירום לא מוסיפה. הטובים | 10.01.20 (ל"ת)
19. קרה גם ההיפך F15 ישראלי בתרגול קרבות אויר "איבד" כנף עקב התנגשות, והונחת על ידי הטייס למרות הוראה מפורשת לנטוש... זה בהחלט מתחבר לנטייתם של כלי טיס לטוס, אלא שכאן מצטרפת גם היכרות מעמיקה של הטייס את הכלי ויכולותיו... רן | 11.01.20 (ל"ת)
18. גארט פראנסיס האם זה אותו גארט פראנסיס שיורט על ידי הסוביטים במהלך טיסת ריגול בu2? אלון | 10.01.20 (ל"ת)
17. וכשהנוסעים והטייס מאבדים הכרה.... https://en.wikipedia.org/wiki/2000_Australia_Beechcraft_King_Air_crash?wprov=sfla1 Ben | 10.01.20 (ל"ת)
16. רן פקר נטש מיראז וחזר לטוס עליו הסיפור מתואר במלואו בספר נץ בשחקים. בקצרה: במיראז אסור היה לנחות ללא מנוע (סכון גבוה מאוד לטייס להרג בנחיתה) בחזרה מגיחת צילום נכבה המנוע פקר נאלץ לנטוש את המטוס, המטוס נחת שלם שופץ ולאחר השיפוץ פקר טס עליו. - מי שאוהב סיפורי חיל אויר, מומלץ לקרוא את הספר (כתב דני שלום) תומר | 10.01.20 (ל"ת)
15. היה סיפור על מטוס כפיר שננטש מעל הים התיכון בגלל פגיעה בכן הנסע הראשי בזמן ניסיון נחיתה. המטוס פנה בעצמו 180 מעלות ונחת כמעט ללא פגע ביער ממזרח לגוש דן - המטוס נמצא במקרה אחרי חודשים. חיפשתי מידע על המקרה ולא מצאתי. מי מכיר מי יודע? למיטב זכרוני | 10.01.20 (ל"ת)
14. הקברניט כל הכבוד! כל פעם זה יותר מעניין,אווירון לא נופל,אלא אם הצוות דפוק.......... איש באווירון... | 10.01.20 (ל"ת)
13. עוד כתבה מרתקת! כבוד הקברניט, הכתיבה שלך היא לעילא ולעילא, הומוריסטית ומעוררת עניין גם יחד. ירוק עד | 10.01.20 (ל"ת)
12. רן פקר והמיראז כפי שכתב מגיב מספר אחד רן פקר נטש מירז עקב כשל מנוע.המטוס נחת די בשלמות וכך ניתן היה למצוא את התקלה באטמי הדלק של מנוע האטאר הצרפתי שגרמו לכמה וכמה מירזים להתרסק.המטוס תוקן (מספרו נדמה לי היה 51) וחזר לשרת עד לנפילתו ביום כיפור או בתאונת אימונים (הזכרון לא מה שהיה פעם....) ערן | 10.01.20 (ל"ת)
11. נחיתה עצמאית בשנת 84 טייס ישראלי נטש מטוס כפיר שאחד מכני הסע שלו היה שבור לאחר נחיתה לא מוצלחת. הנטישה היתה מעל חוף הים באשקלון בגובה של כ-10000 רגל, כשהמטוס מכוון ע"י הטייס לים, ע"מ שלא יפול על מקום מיושב. שנה לאחר מכן התגלה המטוס, שנחת עצמאי על גחונו, בתוך חורשת אקליפטוסים, לא הרחק מאגם זוהר, בין ק. גת לאשקלון!! שלמה | 10.01.20 (ל"ת)
9. מטוסי נוסעים "ובכן, שאם מטוסים שנועדו להיות אחוזי תזזית, זריזים ופראיים באוויר יכולים לטוס בלי יד אדם, חישבו כמה מעולה מצבם של מטוסי הנוסעים - אלה שתוכננו להיות הכי יציבים שאפשר, אלה שלוקחים אותנו לכל פינה בעולם. המטוסים האלה מאוישים בצוות טיסה מקצועי ועתיר-יכולות"! 20 עונות של תעופה בחקירה מוכיחות שלא תמיד כך הוא הדבר וישנם צוותים שעדיף שהיו מתעסקים בנגרות ! גיא | 10.01.20 (ל"ת)
8. קרה גם לרן פקר במיראז' בשנת 63. נטש ליד מושב בני ראם והמטוס נחת שלם בשדה ליד. הקפטן | 10.01.20 (ל"ת)
5. חבל שלא סיפרת יותר על המטוס במלחמת העולם השניה וכמה זמן לקח לאנשים לגלות מהיכן המטוס הזה ושקצין בריטי שעלה ראשון למטוס דיווח שהמצנחים נמצאים בתוך המטוס (כניראה התבלבל בתרמילי החיילים) הדקוטה שנחת בהולנד זה סיפור בפני עצמו עמנואל | 10.01.20 (ל"ת)
2. גם בישראל בספטמבר 1973, בגלל תקלת מקזז, נטש ג. את מטוס העייט שלו בגובה 30,000 רגל מעל הגליל. המטוס המשיך לטוס, הנמיך לעבר הכינרת, ולאחר ש"ביצע" מספר יעפים מעל החוף המזרחי, "נחת" לתוך המים במרחק קצר מהחוף. כל זאת כאמור בלי טייס בקוקפיט. הטייס חולץ לאחר שנחת עם מצנחו במושב רמות. אבנר | 10.01.20 (ל"ת)
1. רן פקר ז"ל והמיראז' הסיפור הוא מראשית ימי המיראז'ים בארץ . רן פקר חוזר מגיחת צילום , אאל"ט , והולך המנוע . בצער רב הוא נוטש , אבל המטוס במקום להתרסק נחת נחיתה כמעט מושלמת בשדה פתוח . קשר | 10.01.20 (ל"ת)
הצוות עזב? נמשיך בלעדיו: כשמטוסים טסים בטעות בלי טייסים
50 תגובות לכתיבת תגובה