אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

כפיר: מטוס הקרב הכי ישראלי שיש

47 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

47.
נשמע מפחיד
כשהתעשיה האווירית רומזת שהטכנולוגיות ע"ג הכפיר המושבח על ידיהם אינם נמצאות אפילו בחיל האוויר,זה כבר נשמע מפחיד גם הנצחון של הכפירים הקולומביאנים המשודרגים בתרגיל הרד פלג עם הניקוד הגבוהה ביותר נשמע מפחיד ודמיוני.אז איך מטוס משנות ה70 מנצח בקלות מטוסים של שנות ה2000? 1.גם במחיר הנמוך ביותר בעולם 2.גם בחתימת המכ"ם הנמוכה ביותר בעולם חוץ ממטוסי החמקן אף 35 ואף 22. 3.מהירות גבוהה ביותר ויכולת התחמקות ממכ"מים וממטוסים אחרים. 4.המכ"ם הטוב בעולם 5.מערכת המחשוב הטובה בעולם.זו פשוט חגיגה ישראלית.
M | 16.07.20
46.
מספיק עם הקונספירציות סביב מטוס הלביא
מדובר היה במטוס שטכנולוגית פחות או יותר עושה את מה שה-F16 עושה, אבל במחיר כפול. מדינת ישראל הייתה צריכה לקצץ נתח נכבד מתקציב הביטחון או להטיל מסים כבדים מאוד כדי לייצר 100 כאלה כפי שביקש חיל האוויר. בקשה לאמריקאים לממן את זה מהסיוע שלהם נענתה בשלילה. לא מחשש שלהם שהנה צומח פה מטוס שישתלט על השוק העולמי (ממילא אף מדינה לא הייתה קונה כמו שלא נמכרו טנק המרכבה ולא הכפיר), אלא מכך שאין הגיון שמשלם המסים האמריקאי ישלם משכורות לעובדי התעשייה האווירית בישראל ולא לעובדי לוקהיד, בואינג או נורתרופ.
רונן | 22.02.20
45.
הנשר? חיקוי בסיסי ודל למיראז' 5
הנשר היה העתק חיוור למיראז' 5 שלא קיבלנו מהצרפתים. במלחמת יום כיפור הוא כיכב והפיל כ-100 מטוסים מצריים וסוריים פשוט כי חלק עם המיארז'3 הישראלי את משמות היירוט. נשרים היו יותר ממיראז'ים (40 לעומת 30) לכן גם הפילו יותר. אבל מהר מאוד התברר שהם גרועים והם נמכרו לארגנטינה. שם במלחמת פוקלנד הופלו בהמוניהם על ידי הבריטים (10-8 מטוסים). זו לא הייתה הברקה טכנולוגית גדולה.
חנן | 21.02.20
41.
מטוס דחוס מאוד וקשה לתחזוקה
הכפיר הכיל כמות גדולה של מערכות שהורכבו באופן צפוף ודחוס במיוחד בגוף המטוס שחיצונית היה במימדים דומים מאוד לאלו של המיראז 3C והנשר. השתלת מנוע ה J79 (שהינו גם אותו הדגם של מנועי הפנטום) ויתר המערכות המתקדמות גרמו לכך שתחזוקת המטוס הייתה מסובכת במיוחד ומאוד לא נוחה מבחינת הגישה לתיקון והחלפה של מערכות פנימיות ויחידות אחרות. במקרים רבים היו אלו היו מוסתרות ע"י מחברים הכבלים והצינורות הרבים שהיה צורך לפרקם, כדי לאפשר גישה, ולאחר מכן להרכיבם בחזרה כדי להגיע לאותם יחידות. מטוסים האמריקאים לעומת זה תוכננו מראש לתחזוקה נוחה וקלה שאינה דורשת פירוק והרכבת אלמנטים אחרים כדי להגיע אל מערכות, יחידות ואלמנטים אחרים בגוף המטוס.
צוות קרקע | 19.02.20
35.
החוצפה הישראלית
ללא ספק הכפיר היה מטוס קטן זריז ועתיר ביצועים . בימים ההם של האמברגו עבדנו ימים כלילות למצוא פתרון מיידי וכך נולד רעיון פיתוח המטוס שחלקו היה בגינות פרטיות ובחצרות בתים שוממים.לבל יגלו אותנו .... החוצפה הישראלית והתעוזה היתה מוצלחת ומתוחכמת לא פחות מהמטוס F35 המשוכלל ביותר כיום . עבדנו ואילתרנו כל בורג וצינור לאור עששיות נפט וכל אחד תרם את תרומתו המכרעת ואילתור חכם ומבריק עד להרכבה ופס ייצור מסודר
ארדברג .י  | 16.02.20
32.
הדאגר
הנשר נמכר לארגנטינה והפך לדאגר. הותקנה בו מערכת 'כינון חימוש ניווט ' היתה אמורה להיות אנגלית אבל שפרצה מלחמת פוקלנד מצאו עצמם האנגלים בבסיס חיל האויר בארגנטינה לקחו את המכוניות ונמלטו לברזיל. לבסוף הותקנה מערכת אחרת. מטוס דאגר נמצא במוזיאון חיל האויר
מי שהיה שם | 16.02.20
27.
ללא מתווכים,בשקט ובהצנע פעל אבי ע"ה אלוף במיל. נחמיה קין..
אז אל"מ, נספח צה"ל באיטליה ושווייץ,יצר קשר עם מהנדס במפעל אלפרד פראונקנכט, והעביר לישראל דרך גרמניה ארגזי תוכניות המירא'ז השוויצרי. עד יומו האחרון סרב להתייחס לנושא, למרות שהוכרז 'אישיות בלתי רצויה' בשווייץ בעת משפטו של פראונקנכט.למעט תשלום של כ-100,000$ לפראונקנכט ( שחולטו כחלק מהעונש) עבור פעילותו, לא שולמו עמלות,לא היו "נציגים" של היצרנים, לא עו"ד ולא מקורבים .
משה קין | 15.02.20
25.
ל1
המטוס הטוב בעולם ??? כי איזה מהנדס אמר לך ואז פיתחת איזה תאוריה דימיונית בעקבות אותה אמירה? ישראל לא יכולה להתחרות לעולם באמריקאים ובניסיונם רב השנים מטוס אינו מטוס ללא מנוע ומנוע דורש עשרות שנים של ניסיון ופיתוח על מנת לייצר מנוע אמין וסכומי כסף אגדיים שאין לישראל, הן בפיתוח המנוע ןהן בפיתוח המטוס עצמו .סתם לדוגמא פרוייקט הf35 עלה לאמריקאים 1.50טריליון דולר ,כן טריליון ואם כל ניסיונם האדיר ישנם הרבה מחלות ילדות שצריך לתקן לכן ישראל לא יכולה לפתח את המטוס הכי טוב עם כל המוחות שיש לה
יובל | 15.02.20
18.
5 תגובה לעניין. אפילו טייסים עם יותר משנה וחצי ותק בחיל האויר אמרו
בכמויות הכסף שהתכוננו לשפוך על פיתוח Airframe "מקורי" (שלא יהיה עדיף בכלום כל מה שניתן לרכוש מארה"ב) , החיל יכול היה (ולבסוף אכן עשה כך) לפתח מערכות וטכנולוגיות בהן יש למדינת ישראל יתרון יחסי. למשל מערכי כטב"ם, אויוניקה מתקדמת ומערכות חימוש מתקדמות שניתן להרכיב על ה F16 ו F15 שמביאים מארה"ב, טילים כמו התמוז שאז היו הסוד הכי שמור אבל היום כולם מכירים. בסופו של דבר, למדינת ישראל יש משאבים מוגבלים לפיתוח מערכות נשק, המשך השקעה בלביא היה גורר ביטול של הרבה פרוייקטים אחרים.
שהלביא פרוייקט מיותר | 15.02.20
10.
)מכיר מפנים )
3 בעיות ללביא 1 היה כבד מאוד על תקציב המדינה 2 תוכן בסדרות קטנות ומכך נגזרות העלויות . 3 אי היכולת למכור למדינות זרות עקב המנוע האמריקאי אבל חשוב מזה , לא היה תזרים חול להמשך קיום הפרוייקט . ארצות הברית הגדולה גם היא מתקשה ביצור מטוסי קרב ללא צפי מכירות למדינות חול . ודבר אחרון פלטפורה של מטוס ניתן היה לקנות בחול זול יותר מאשר בארץ , את כל מערכות הפנים היה ניתן בקלות יחסית להרכיב על F16 . עבדתי על פרוייקט פאנטום 2000 על הכפיר הנשר והלביא . קיבלתי בהבנה ובהסכמה את החלטת ממשלת רבין לעצור
לני  | 15.02.20
7.
"סביר להניח שזה היה המטוס הטוב בעולם" ??????
כי אתה מומחה לתעופה ושמעת את זה מאיזה מהנדס ? מטוס ללא מנוע הוא לא מטוס, הלב אמריקאי כי ללמוד לייצר מנועים זה תהליך של עשרות שנים והמטוס הראשון, לעולם לא יכול להיות הטוב בעולם. האמריקאים מייצרים מטוסים מימי האחים רייט והתקציבים שלהם בילתי נגמרים. לייצר מטוס משלב התכנון עד היצור בפועל ,עלול להגיע לעשרות מיליארדי דולרים , אז מספיק לשער השערות מטופשות .
ל 1 | 15.02.20
4.
ל-3 בעיקר בסקייהוקים .... שרכשו מישראל
ובאותו עניין הכפיר היה טוב למה שהוא. אבל הלו... מתחרה בF16? לא להגזים. היה לו חסרון אדיר בדמות טווח טיסה שהתאים בערך לנסיעה מת"א לחיפה ובעיות עם כני נסע שהיו קורסים או פשוט לא נפתחים. ואחרי האמור לעיל, הכפיר כמטוס ראשון במדינה שאז היתה עם בקושי 3 מיליון תושבים ותל"ג של גולאג ממוצע היה מדהים. והאמריקאים... היו ונשארו חארות.
אופיר | 15.02.20
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת