אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

טילים, טייסים ופספוסים: מהנדס התעופה שעל שמו נקרא חוק מרפי

44 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

43.
חוק מרפי פשוט נקרא חוק המקרה וזה השם המתאים והנכון.
כל מה שצריך לקרות יקרה וכל מה שצריך להשתבש ישתבש ומטעות תמיד לומדים כיצד להשתפר ולעשות את הדברים נכון. לכן "טעות" זה הבית ספר האמיתי. "טעות" פירושו תמיד חוסר ידע, חוסר הבנה וגם חוסר בתשומת לב. בקיצור: בורות. אז השאלה היא תמיד כיצד לרכוש חוכמה על גבו של הבורות? כמובן, תעשה טעות ותגלה את עומק בורותך. ממש לא נעים עבור האגו המצוי.
רימון | 06.02.21
41.
בקרת אמינות
במערכות בטיחותיות היום, מתקיים תהליך ניתוח אופני כשל (=סיכונים). הניתוח מתבצע על ידי צוות נפרד מזה המתכנן. מטרת הצוות לחפש כשלונות תכנון (ולא הצלחות תכנון). בנוסף מבוצעים ניסויים מיוחדים לאימות סילוק הסיכון. FKKH תכנון של מערכות בטיחותיות מתבסס על גישה " idiot proof" הן בתהליך הייצור, השימוש והתחזוקה.
ג'קי | 02.09.20
35.
לא פשוט עניין המילוט כמי שחווה...
מילוט במהירות גבוהה טומן בחובו לא מעט סכנות וחבלות לגוף במקרה הטוב ! בפחות טוב זה ריסוק הגוף ומוות לטייס - לשם כך לא די רק בפיזיקה וחישובי אוירונאטיקה מסובכים חשוב הטיימנינג והזוית הנכונה בעת מילוט (פליטה ) כמי שחווה על בשרו מספר פעמים מילוט בכסא מפלט (בויטנאם ועוד מקומות כמו קוסובו ) העניין לא פשוט בכלל וצריך טכניקה נוספת וזה כיוון זוית לברכיים לפני המגע עם הקרקע וכמובן כיוון המצנח כסא למקום הרצוי מבחינת צניחה/נחיתה כל זה תורם להישרדות צוות המטוס . בעת משיכת בידית פליטה לכסא הטייס/נווט אין זמן בכלל לנשום שלא נדבר על לחשוב ולכן הכל מבוצע במהירות איומה .
N. TIYRUONI - בוסטון ארה"ב  | 22.03.20
34.
מסקליין
א. תודה על הכתבות המעניינות שלך. ב. נוויל מסקליין הוא אביו של ג'ספר מסקליין, עליו נכתב הספר "קוסם המלחמה". בקצרה, מדובר בעזרה של הבריטים בקוסם הנודע במלחמת העולם השניה, במערכה בצפון אפריקה מול מדינות הציר. מסקליין, שהתמחה באחיזת עיניים במקצועו, רתם את נסיונו ורעיונותיו המקוריים כדי "להעלים" ערי נמל ממפציצי מדינות הציר, ולגרום לטייסים ורטיגו באמצעות פרוז'קטורים חזקים. ועוד שלל רעיונות מדהימים. הספר מומלץ, והסיפור ראוי לדעתי לטור משלו.
Gal Galili | 22.03.20
32.
רעיונות לטורים עתידיים
בתור חובב תעופה צבאית אוהב מאוד את הטורים שלך, יש עוד הרבה סיפורים "קרובים לבית" שאפשר לעסוק בהם סתם 2 לדוגמה חיתוך קוי התקשורת המיצרים במבצע סיני שהמתקן לחיתוך כשל והטייסים בדבקות מדהימה במשימה חתכו אותם על ידי הכנפים/מדחף. וכן חיסול מנהרות של ארגוני הטרור בצפון לבנון על ידי ירי נט מדויק של מסוקי דפינדר שבשל מגבלות טווח המריאו מסט"ילים מדגם חוחית שגם ככה נחשב לכלי שיט הקטן ביותר בעולם שממנו פועל מסוק, ומילא מסוק ימי אבל יבשתי.. (3 מסוקים מפורקים הועלו על כל סטיל והורכבו לפני ההמראה, הזוי לגמרי)
א.ב.  | 22.03.20
26.
חוק מרפי הוא טעות אבולוציונית ואינו נכון
יש את אותם סיכויים שהדברים יהיהו "בסדר" כמו "לא בסדר". לבני אדם קיימת הטייה מובנית לראות את השלילי ומכן הטעות. ההטייה היא אבולוציונית נודעה לשמור עלינו מסכנות ולשמור על חיינו, עדיף לנו לזכור היכן ראינו את האריה מאשר את התאנים על העץ כי אם פיספסנו עם האריה אז הסיפור נגמר אם פספסנו עם התאנים נחפש עוד קצת. הטייה זו נותנת עדיפות בתשומת הלב ובזיכרון לארועים שליליים.
רם | 21.03.20
17.
הרעיון נכון. מה שיכול להשתבש, משתבש, דוגמה:
בהקשר לדוגמה בכתבה על חיבור "הפוך" של המחברים, בהמשך תוכננו מחברים בצד אחד כ"זכר" והשני כ"נקבה" בצורה שלא נין לחבר "זכר" ל"זכר" ו"נקבה" לנקבה". אבל זה לא עובד בימ"חים של צה"ל. במלחמץת לבנון הראשונה, עסקתי בשלושת הימים הראשונים בהשמשת מכשירי הקשר על הג'יפים והקומנדקרים ביחידת ליווי שיירות שהייתי בה [קמב"ץ, אבל עם רקע באלקטרוניקה]. ואכן, באחד הקומנדקרים, אנשי הימ"ח הצליחו לחבר כבל "זכר" אחד, ל"זכר" בצד השני!!!. הם גם הצליחו ברכב אחר, לחבר את כבלי המתח החיובי והשלילי לחיובי בסוללת הרכב!!! נו טוףףףףףףףףף, הראש היהודי ממציא לנו פטנטים
אא | 21.03.20
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת