אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הנגיף אולי יחוסל, אבל יחד איתו הכלכלה והדמוקרטיה

145 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

136.
על מומחיות וגסות רוח
מאמר חשוב שמציג גישה שונה להתמודדות עם הקורונה. כמה חבל שהגברת המלומדת בחרה לסיים בהערות שאינן מתחום התמחותה (כך נראה לי לפחות שהשתלחות והסתה אינם חלק מהסיליבוס של בית הספר לרפואה, תקנו אותי אם אני טועה) והיא משתלחת בגסות רוח בראש הממשלה שניכר בו שהוא משקיע מאמץ אישי אדיר בהתמודדות עם משבר הקורונה וכך גם סבור רובו של הציבור לפחות ע"פ סקר שפורסם אמש בערוץ 12. חבל. מביש.
אלישי מושקטל. | 28.03.20
135.
איך התקשורת מצליחה למצוא את הכי הזויים והכי מגוייסים לאג'נדה?
זה נראה כל כך מאולץ כל כך עלוב.הגברת הפכה מרופאה לבעלת ידע בחיסול הדמוקרטיה? כל העולם נוקט צעדים נוקשים וחריפים ורק הנעל הזו יודעת יותר טוב?אולי קצת יושרה שם אצלכם בחונטה? מדי פעם אפילו ?לא תמיד רק קצת.
לא עוד | 28.03.20
127.
הדמוקרטיה כבר חוסלה ע"י ביביסטיהו.
בבקשה לקרוא עד הסוף: ביביסטיהו והקלגסים הביביסטים שלו שרפו את הכנסת ואת בית המשפט. לגבי המגיפה: אם לא נפעל בנחישות נגמור כמו במגיפה השחורה או מגפת השפעת הספרדית. נראה שבבתי ספר לרפואה לא מלמדים הסטוריה והבנת הנקרא. שתספר את הגיגיה לאטלקים, ספרדים, סינים בחוביי (בסין המגיפה פגעה "רק" באזור של 20 מליון, לא בכל 1.3 מיליארד), תושבי ניו יורק... היא כנראה לא מסוגלת לתפוס מה שצוות המומחים המובילים (שכולל רופאים בכירים בדרגות גבוהות) אמר פעמים רבות: מנסים להאיט את ההתפשטות כדי שניתן יהיה לטפל בחולים ללא הצפה של מערכת הבריאות. אולי בינתיים גם לפתח תרופות וחיסון נגד המגיפה. דבר נוסף: רופאה אונקולוגית ממוצעת לא מבינה דבר וחצי דבר בפיתוח תרופות וחיסונים חדשים. זה נחלתמדענים (חלקם עם MD) עם התמחות מאוד ספציפית ונסיון של שנים. נחזור לביביסטיהו. כאן אני עם הרופאה. האיש הוא רע מיסודו, מסית, אנטי דמוקרט מתועב. אבל לחשוד שהוא יכול משתמש בצעדים למיגור המגיפה לקידום דיקטטורה אישית שלו זה הזוי. יש בצוות המוביל מספיק מומחים שהיו עוצרים אותו.
הכלכלה תתאושש. | 27.03.20
124.
לא הוכח! לא הוכח! לא הוכח! לא הוכח! לא הוכח!
לא הוכח שמסיכות פנים עוזרות. לא הוכח שסגר עוזר. לא הוכח שהוירוס הורג באחוזים גבוהים. הרבה דברים לא הוכחו. אז בואו פשוט נמשיך בחיינו כאילו כלום עד שהנ"ל יוכחו, וכשההוכחה תתפרסם ב-Lancet אז מי שיישאר יידע סוף סוף בוודאות מוחלטת (אם כי במסגרת הטעות הסטטיסטית) כיצד להגן על עצמו.
דני | 27.03.20
120.
אם יקשיבו לך את תישארי בלי עבודה אחרי שכל מטופליך ימותו
כמה ניתוק וחוסר אמפטיה, ועוד מרופאה שמטפלת בחולי סרטן, שרובם לא מסוגלים לשרוד את המגיפה הזאת. זה שטויות לגמרי לאמר שאי אפשר למגר את זה. רואים סטטיסטית מאיפה אנשים נדבקים, אם הארועים האלה לא היו מתקיימים לא היו נדבקים. אם 25% נדבקים בבתי כנסת, ועכשיו סוגרים אותם, ירדה ההדבקה ב-25%. אם 7% נדבקים בסופרים, ועוברים למשלוחים, ירדנו בעוד 7%. אם כל אדם מדביק בממוצע 2 אנשים, והורדנו את זה ב-60%, אז כל אדם ידביק בממוצע 0.8 אנשים והמגיפה תסתיים.
common sense | 27.03.20
113.
שניהם ישרדו, יתחזקו וישגשגו
כל מה שחשוב כרגע זה להתלכד, להציל חיי אדם במיוחד את המבוגרים-כן(ד.א. אני אישית מתחת ל60), זה גם מקרין לצעירים שידעו שצריך לעשות הכל למען ההורים והסבים/סבתות. לא לחינם כל הישראלים רוצים לחזור ואף רבים שויתרו על אזרחות ישראלית פנו בבקשה לחזור לישראל. ימים יגידו אולם נראה לי שהצדק יהיה עימי.
הדמוקרטיה וישראל | 27.03.20
112.
כתבה מעניינת שגדולה בכמה מידות להבנתו של הישראלי הממוצע. ניהול סיכונים הוא נושא מרתק בטח בימים אלו
לא הייתי מתחלף עם אף אחד ממקבלי ההחלטות אך כן הייתי רוצה לראות אנשי רפואה בין מקבלי ההחלטות ולא רק פקידים ונבחרי ציבור פוליטיים וזאת מהסיבה הפשוטה, ראו את ניהול מערכת הבריאות עד הקורונה...עכשיו שמענו שהשר יישאר בתפקידו לתקופה נוספת. זה פוליטי! במגזר עסקי הוא לא היה נשאר בתפקיד, בטח לא 10 שנים ובטח שבטח שלא היו ממנים אותו לתקופה נוספת. תמיד טענתי שהפוליטיקה בישראל זה חיים ומוות ותמיד הפוליטיקה הצליחה להוכיח לי שטענתי נכונה. רק בריאות
GOOD WILL | 27.03.20
111.
קשקשנית, הניתוח שלך ברור ואין לא קשר לתחלואה, רפואה או לכלכלה, הוא קשור למשפט המפתח
קשקשנית, הניתוח שלך ברור ואין לא קשר לתחלואה ולכלכלה, הוא קשור למשפט המפתח "בניתוח" המגמתי המסיק כי "ראש הממשלה שהפסיד בבחירות ושלא קיבל את המנדט להקמת ממשלה מהנשיא עושה שימוש בכל אלו על מנת שלא לאפשר את המשך קיומה התקין של הדמוקרטיה שלנו." הבנו את הנקודה, עופי הביתה ואל תשתמשי בתואר ד"ר כי אני לא בטוח איך קיבלת אותו וממי.
ד"ר סוקרטס | 27.03.20
108.
רעיה - חלון ההזדמנויות לדמוקרטיה נסגר
התסריט הפוליטי לשנתיים הקרובות - אחדות כעת -> סיום הקורונה מתישהו -> סיפוח חלק מהשטחים בתמיכת גנץ, הימין וטראמפ -> פיטורי גנץ כסמרטוט פוליטי, לפני הרוטציה המובטחת -> הליכה לבחירות -> ניצחון גדול לימין של כ65 מנדטים (והרי יש כבר לגיטימיציה למנהיג תחת כתבי אישום ומשפט) -> ביטול המשפט של אבי האומה ומציל העם מקורונה וכו וכו, או דחייתו ומסמוסו -> מנהיגות לכל החיים -> לאומנות בארץ -> בעוד כעשור, קרב ירושה בין יאיר נתניהו שיכרות ברית עם ישראל כץ הזקן אז, לבין שאר המתחרים.
ירון מחיפה | 27.03.20
95.
ועוד משהו - ברור שהכתבה שלך מושפעת מעמדות פוליטיוט ורצון לנגח
את מתחילה בתיאור עצמך כרופאה וחוקרת כדי לתת "משקל" לדברייך, מתעלמת מהקשר בין סיבה לתוצאה, ומסיימת בהתבכיינות אמיתית על שהימין גונב לשמאל את השלטון. בקיצור, מה שמפריע לך הוא המצב הפוליטי, ואת תוקפת את מי שמנהל את המשבר כביכול מנימוקים "מקצועיים", אך בפועל עקב עמדה פוליטית. מביש לדעתי, גם מקצועית וגם ערכית. בעבר המדינה הזו היתה יודעת להתלכד בעת משבר. אנחנו במשבר (אם עדיין לא הבנת). ואת משתמשת בתואר שלך כרופאה כדי לילל את היללות הקבועות של השמאל הפוליטי.
ארז | 27.03.20
94.
אם את חוקרת, אולי תביני את הקשר בין סיבה לתוצאה....
הצגת עצמך כחוקרת. לא עלה על דעתך שרמת ההדבקה ורמת התמותה, הנמוכות יחסית בארץ, נובעות מכך שהממשלה נקטה באמצעים דרסטיים על מנת להגביל את ההדבקה? שאם היינו מרפים רסן, רמות אלו היו משתוות לאלו שבשאר העולם (שהרי אין סיבה אמיתית שיהיו שונות)? כל אחד חושב שהוא יכול לתת עצות ולבקר, אך יש כאלו שנושאים באחריות ופועלים בהתאם!
ארז | 27.03.20
90.
כתבה ממצאת מאוד עניינית אבל...
אהבתי את הגישה שלך למחלה(לא מגיפה)את ההסברים הרפוטיים ואת האפשרויות הנכונות שהעלית בכתבה.אבל ברגע שאת מקשרת את זה לפוליטיקה ולאנשים מסויימים זה גורע וזאת מבלי להביע דיעה בנושא הפוליטי לכאן או לכאן.כתבה מצויינת (בהבט הרפואי) תודה
אלי | 27.03.20
85.
הרשימה המשותפת
כל הכתבה המעניינת הזאת כדי להגיע לביבי? תביני משהו אחד שכנראה ברוב שנותייך האקדמיות לא לימדו אותך. אם אני, או מישהו מחבריי לא היינו שוכבים בבוץ הלבנוני בשיא הקור כשגשם יורד והרוח מעיפה לך טיפות של גשם לתוך העיניים תוך כדי מאמץ להשאיר אותם פתוחות בזמן שנשלחנו לסכל פיגועים, היינו יודעים שתיהיה ממשלה של שמאל קיצוני ותומכי מחבלים, הייתי מקפל את הציוד ומרשה לרוצחים של חיזבאללה לקצוץ אותך עם קוצץ ציפורניים. ראית פעם רוצח על קפטגון? תני לי לספר לך כמה תחמושת צריך כדי להוריד חיזבלון בגובה שני מטר על קפטגון וקוק:3 טילים ממסוק קוברה,יחידת חיר מובחרת שיורה בכל הכלים במשך עשר דקות, ומפ אחד אמיץ שיורד עם קלע לתת לו כדור בראש. עכשיו תביני שאלו האנשים שהרשימה המשוקצת מהללים. פרחים צעירים, טובי בנינו נתנו את החיים כדי שאת תוכלי ללמוד בראש שקט, את תזלזלי בהקרבה הזאת. אין אופציה אחרת חוץ מביבי כרגע, ת ת מ ו ד ד י !
לא ביבי | 27.03.20
83.
את ממעיטה בסכנה.
יש מספיק עובדות. 3-8% מהחולים ימותו. בלי פעולות חירום, אם חצי מהעולם יחלה, מדובר על 200-800 מליון איש. זה בוודאי דורש צעדים דרסטים. חמור מכך, האוכלוסיה הפגיעה ביותר היא האוכלוסיה מגיל 40-50 ומעלה. אוכלוסיה זו היא הצמרת הכלכלית הרפואית, מדעית וכו... בכל מדינה. מרבית המנהלים של החברות מצויה שם. השיטה שרצו ליישם באנגליה יכלה לחסל את הצמרת הכלכלית והמחיר היה לא בנסבל. לגבי הסיומת של המאמר. לא כל דבר זה פוליטיקה
חיים | 27.03.20
81.
ישראל
לא תשרוד לאורך שנים , זו מדינה הזויה מושסעת לגזרים ותתפרק לא בעוד הרבה זמן. השנאה בתוכנו היא עצומה, המצב הכלכלי יגרום להרבה אנשים להיות עניים (לא היו כאלה לפני הקורונה) את הנזקים שעשה ביבי עוד תאכלו הרבה זמן. לשמחתי אני אזרח אמריקאי ואמריקה לעולם לא תיפול או יותר נכון אם היא תיפול ישראל כבר תיגמר לחלוטין ץ רוב העם הוא פרימיטיבי וזו הבעיה העיקרית ! בהצלחה לכם
אזרח  | 27.03.20
79.
כתבה הזויה ומנותקת מכל היגיון אנושי והומאני. העיקר לתקוף כי לא הכל מושלם?? המצב קשה בכל
העולם וכמעט בכל העולם פועלים באמצעות הסגר ע"מ למגר את הנגיף. ללכת לכיוון של דיקטטורה הייתי אומרת שהגזמת בענק!! העיקר לתקוף את ביבי כי זה מה שיש לך להגיד? הריי המלצת משרד הבריאות הייתה קיצונית בהרבה מי שריסן את התגובה היה דווקא משרד האוצר. כל מה שלא יהיה מושלם ישר מחייב תקיפה? הריי אין זוכים במשבר הזה והמצב קשה.
קרן | 27.03.20
73.
הסטטיסטיקה בסין, ארצות-הברית, איטליה וספרד ברורה מאוד
גילאי 50 מינוס = תמותה אפסית בדומה לשפעת רגילה, אין שום צורך בבידוד. גילאי 60-70 = תמותה נמוכה, אך תלוי גם במחלות רקע, מומלץ לשהות בבידוד. גילאי 70+ = חובה להיות בבידוד, אחוזי תמותה גבוהים במיוחד מגילאי 80 ומעלה.
אחד שמבין | 27.03.20
72.
חוץ מהפוליטיקה כל הנאמר נכון
לא נכנס לעניין הפוליטי אבל אני מסכים שמשבר הוירוס נוהל בצורה שגויה ובכלל תרחישי יום הדין של משרד הבריאות עלולים להביא על המדינה את יום הדין ולא בגלל הוירוס. עם כל הצער להביא התמותתות של מדינה בצורה כלכלית וחברתית בגלל האפשרות של כמה מאות אנשים בגיל השלישי ימותו היא אבסורד - כי הפגיעה במשק ובעקיפין בהרבה יותר אנשים כולל חולים לא מקורונה של שדוחים טיפול תהיה הרבה יותר גבוהה מאלו שחולים במחלה.
גיא | 27.03.20
71.
ד"ר ליבוביץ מתבלבלת
ד"ר ליבוביץ היא רופאה חשובה ומוערכת מאוד העוסקת בהצלת חיים בתחום קשה ומורכב. הערכת הציבור נתונה לה. מעניין לשמוע מה יש לה לומר, כל עוד הניתוח שהיא עושה נמצא בתחום הרפואה, למרות שאינה אפידמיולוגית. מעניין לראות כיצד רופאה מנוסה בוחנת סוגיה רפואית חדשה. מאתגר להתמודד עם צורת חשיבה חדשה. אבל אז מתברר שלרופאה יש חשש אחר, לא רפואי. לתפיסתה, מחלת הקורונה נוצרה רק כדי לאפשר לנתניהו, "שהפסיד בבחירות" לבטל את הדמוקרטיה. למרבה הפליאה, אנו רואים שבעולם יש עוד כמה עשרות מדינות שבראשן עומדים מנהיגים שלא הפסידו בבחירות ושמם אינו נתניהו, והם נוקטים בצעדים עוד יותר קשים מאשר אצלנו. ועוד מסתבר שמי שלדעת הרופאה הפסיד בבחירות, עומד לחבור ליריבו הגדול בני גנץ ולהקים ממשלת אחדות/חירום לאומית שהוא יעמוד בראשה ורבים משריה יהיו בעלי תעודת הכשר של ארגון שוחרי הדמוקרטיה. מסקנה: ד"ר ליבוביץ מבינה אולי בתחומי רפואה מסוימים, אך לא מבינה דבר בפוליטיקה או בדמוקרטיה וכנראה גם לא איך מנהיגים מדינה בזמן משבר עולמי.
אזרח מודאג | 27.03.20
68.
שאלות
תודה רבה על הכתבה המעניינת. בתור רופאה, הערה וכמה שאלות: ראשית, אין זה נכון שלא מדווחים על מקרים של הידבקות ללא תסמינים; מדברים על כך הרבה באמצעי התקשורת. האם את בטוחה שחשיפה למחלה הזאת מחסנת? האם יש כבר עדויות לכך? הרי שפעת, לסוגיה השונים, לא מחסנת, ולכן פיתחו חיסון נגדה. האם המצב שבו אנשים שנחשפו לנגיף אבל לא פיתחו תסמינים איננו מסוכן כשלעצמו, מפני שהם עלולים שלא מדעת להדביק אחרים שכן יחלו קשה? ואין אני מדבר דווקא על קשישים ובעלי מחלות רקע - הרי כבר דווחו מקרים של אנשים צעירים שמצבם הידרדר מאוד. ודבר אחרון - נראה לי שהצעדים הקיצוניים שנקטו בסין צמצמו מאוד את קצב ההדבקה. כמובן - במחיר פגיעה בדמוקרטיה. אבל האם אלה שמציעים לא לנקוא אמצעים חריפים יכולים להבטיח שהם יודעים יותר מאחרים איך מתנהג הנגיף הזה?
רמי | 27.03.20
65.
תסתכלי מה קורה באיטליה וספרד! ישראל לא תעמוד ב 600 מתים ביום
כל הצעדים האלו קיצוניים אבל אם נצליח להאט ולעצור את ההתפשטות אז נוכל גם לסיים עם זה מהר. אם נזלזל נגיע פה למצב בילתי נסבל של כמות מתים מטורפת 600 מתים ביום במדינה קטנה כמו שלנו זה יהיה אסון הרבה יותר גדול מחודש של דמי אבטלה. המדינה הזאת צמחה מתוך צנע ומחסור והגיע להיות אחת המדינות היקרות בעולם, לא יקרה כלום אם יהיה פה כמה חודשים קשים כלכלית. הכלכלה תמיד מתאוששת וכסף זה רק כסף.
דנה  | 27.03.20
64.
פרשת השבוע ביביגנץ"
וְיִתְכַּנְּסוּ הַשָׂרַ֣יִם סוֹרְרִ֗ים וְחַבְרֵי֙ גַּנָּבִ֔ים בַּמִּשְׁכָּן; וְיִפְחֲדוּ מִמִּשְׁפַּט צֶדֶק. וְיֹאמְרוּ הָ֥בָה נִֽתְחַכְּמָ֖ה ל֑וֹ לעַ֤ם הַזֶּ֑ה; אֲשֶׁ֥ר מִנָּ֔ה אוֹתָ֙נוּ; פֶּן יָשִׂים לֵב כִּי פּוֹשְׁעִים אָנוּ, ובכֶּ֣סֶף נִ֭בְחָר; וְהִגַּדְנו לָהֶם; מָה־זֶה נְחוּצִים לָכֶם שׁוֹפְטִים אֵלּוּ, הַלֹּא מַסְפִּיקִים לָכֶם שַׂרֵנוּ וְרוֹזְנֵינוּ וְג'וּבֵּיְנוֹ וּמַצַּגוֹתֵינוּ? וַיְהִי, בְּרֶדֶת חֲשֵׁכָ֥ה, וַיִּקַּ֛ח שַׂר הַמִּשְׁפָּטִים אֶת דִּבְרֵי הַבְּרִית וַיַּשְׁלֵ֤ךְ מִיָּדָו֙ אֶת־הַלֻּחֹ֔ת וַיְשַׁבֵּ֥ר אֹתָ֖ם תַּ֥חַת הָהָֽר. וְהָאָ֗רֶץ הָיְתָ֥ה תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ; וַיִּתְקַבְּצוּ, כֹּל יִשְׂרָאֵל; וַיָּבֹאוּ אֶל נְתַנְיָהוּ, אֶל עִיר הַקֹּדֶשׁ. וַיֹּאמֶר אֵ֤ל עַמּ֖וֹ; אֵ֥ין כִלּ֖וּם וְלֹא֙ יִהְיֶ֖ה כִלּ֖וּם; הֲרֵי לָכֶם אוֹתִי -זֶה מַסְפִּיק. וַיִ֭שְׁתֶּה וְיִשְׁכַּ֣ח מְחֻקָּ֑ק.
בן | 27.03.20
58.
צודקת
עולם בהפרעה. רק בישראל יש ערך ויקיפדיה על "החולה הראשון שמת מקורונה" (גבר בן 89 שמת מהתקף לב בעת שהיה חולה בקורונה) בזמן שאף אחד לא מדבר על האשה בת ה 40, אם לחמישה, ללא מחלות רקע שנפטרה שבועיים/שלושה קודם משפעת נורמלית לגמרי. אנשים מתים מכל מיני דברים. גם אנשים בריאים שחלו במחלות שגרתיות. שיט הפנס. תתרגלו לזה. אין מה לדווח על כל ידוען שנדבק. זה פשוט לא מעניין והופך עניין שגרתי לדרמה מיותרת. די, נמאס!
עוד עו"ד | 27.03.20
55.
סטטיסטיקות לא מהימנות
הסטטיסטיקות שאנו לומדים עליהם חדשות לבקרים אינן מהימנות, חסר להם בסיס ייחוס לדוגמא: מה הן התוצאות פר מיליון תושבים, גרף לאורך זמן, מתואם לסוג הצעדים שננקטו. מה שברור, זה יהייה עולם חדש, אולי עם תשומת לב רבה יותר לאקולוגיה, אנשים טובים יותר, מאות מליארדרים חדשים שידעו לנצל את תהום הנשייה, מדינות מתפוררות (יוון, פורטוגל, איטליה שהיו במשבר עוד לפני הארועים, ושחיות מתיירות). מה יהא על אפריקה? אשמח אם כל עניין "אושיות" המדיה יקבל פרופורציות הגיוניות, כ"כ עולם האופנה ירוסן וכו'
חכמת ההמונים | 27.03.20
53.
טריוויאלי
מטבעם של אנשים חכמים כשהם כותבים בנושא שאינם מומחים בו, שהם כותבים דברים טריוויאלים. כולם מבינים את היתרונות והחסרונות באפשרויות השונות, רק שברוב המדינות, ורוב האנשים במדינה שלנו, מעדיפים במצב עם רמות סיכון גבוהות להעצים סיכונים כלכליים ולהפחית סיכונים בריאותיים. ברור שככל שייווצר ידע סביר יהיה להתאים את המדיניות לאופטימיזציה של הסיכויים והסיכונים בכל התחומים.
משה | 27.03.20
48.
הפוליטיקה מדברת
אכן הבעיה קשה מאוד. נפלא לדעת שבקרוב מאוד תקום ממשלה בתמיכת רוב חברי הכנסת והסכנה לדמוקרטיה תתבטל. חבל שלא דובר על הזמן שאנחנו קונים כאן והסיכוי למצוא חיסון. במקרה של תרחיש קיצוני יחלו 50% מהאוכלוסיה וימותו כ 8% (קריסה של מערכת הבריאות) כלומר סדר גודל של 320,000 מתים. גם אם יחלו רק 10% וימותו 2% (ולצערי קשה למצוא מדינה שבה אחוז התחלואה נמוך מזה) מהם זה 16,000. גם לא נעים. אכן קשה להיות מנהיג, הרבה יותר קל לתת עצות. עצוב שגם חלק מנבחרי הציבור מעדיפים לתת עצות מבחוץ במקום להתמודד עם הבעיה מבפנים.
צחי | 27.03.20
47.
ניהול סיכונים זה מקצוע חשוב
סוף סוף קול שפוי במדינה הזו. לא הגיוני ש 99.9% אוכלוסיה בריאה תוקרב על מזבח הקורונה. בגלל הזנחה פושעת של מערכת הבריאות במשך 11 שנות שלטונו של ביבי יוצא כי במקום שמערכת הבריאות תשמור עלינו אנחנו צריכים לשמור על מערכת הבריאות. היה די והותר אילו היו מחליטים להטיל סגר דווקא על הקשישים ולמנוע התקהלויות מעל 100 איש. שיתוק המשק למשך זמן לא ידוע הוא לא מידתי ומצביע על ניהול סיכונים כושל.
קול שפוי | 27.03.20
46.
זה מצחיק אותי ששינו את השם של אסף הרופא ליצחק שמיר
כשבנט היה שר החינוך הוא מינה את ועדת ביטון להעצים כביכול את יהדות המזרח, ומה שהם עשו בפועל הוא להוריד דמות חשובה ומרשימה מהעבר של העם היהודי אל תהום הנשייה אחרי שמייסדי המדינה הנציחו אותה במקום מרכזי ומכובד. ועכשיו יש לנו רופאה בכירה מביה"ח על שם רה"מ השני של הליכוד, שהיה בכלל יליד פולין.
אבגדה | 27.03.20
40.
" חיסול הכלכלה והדמוקרטיה " ... עאלק ....
דר. לייבוביץ הנכבדה , תחת איצטלה של ניתוח מדעי בידי מי שלא מומחית בתחום כפי שאת כותבת , את מסיקה מסקנות הפוכות ממומחים עולמיים בתחום. בדיוק כפי שאפידמיולוג היה מנתח התנהגות של גידול ממאיר חדש ו" מסיק מסקנות מדעיות" - שמה לעשות- ככל הנראה לא היו עולות בקנה אחד to say the least עם מסקנות של מומחים מובילים בתחום. כמו אוטודידאקטית טובה בחרת בפינצטה את דעת המיעוט בתחום המגפות בכדי להוכיח את התיאוריה שלך שהקורונה היא בסה"כ עוד וירוס שבחסותו ההנהגה מחרבת ביודעין את הכלכלה ומעל לכל את הדמוקרטיה ציפור הנפש של כולנו... חבל , חבל שדעה פוליטית הניבטת מכל שורה ממאמרך הצליחה להסיט אותך מהעיקרון עליו שמרת שלא להגיב במה שאינך מבינה .עקרון מדעי ראשון במעלה . כבודך במקומך מונח בתחומך שבו אני משוכנע שדעותייך לא " יבחרו" אמיתות מדעיות נוחות להן . מאידך - מצאת כר פורה " רפואי" בכדי להנציח את משנתך הפוליטית . חבל . ממש לא משכנע
דר. דן זאבי | 27.03.20
38.
דמוקרטיה זה רצון העם שהצביע בבחירות.
כשלון פוליטי של מפלגה או יש פוליטי זה או אחר מעורב בשנאה עיוורת של אותם הגופים אינה פגיעה בדמוקרטיה. מה שקרה זאת הדמוקרטיה האמיתית וצריך להגיד את האמת, כי היא משקפת את רצון רוב העם שהצביע בבחירות. בבית משפט אפשר להגיע למשפט אך בטח לא לדמוקרטיה! מפלגת אחדות זה מה שנכון היה לעשות וזה מה שנעשה כדי להציל את הדמוקרטיה ואת המדינה מהתפרקות וכדי לא לראות את V של שונאי ישראל מול משפחות השכולות. בברכה.
ד"ר לורן גורליק | 27.03.20
36.
כתבה לא אחראית
במצב הנוכחי כשיודעים כבר מזמן את שלל השיקולים, הדעה הזו עדיף היה לו לא הייתה מתפרסמת . באנגליה התחילו בשיטתה, וראו לאן הגיעו ונאלצו בבהלה לנטוש אותה. זה ממש פתטי לקרוא בסוף הכתבה השטחית שבעצם כל תלונתה היא בכלל פוליטית, הד״ר מתנגדת לנתניהו. זה בסדר, אבל להסוות את זה כדעה רפואית מקצועית ?? זה כבר חמור ולא אתי. דר ליבוביץ לא שמה לב שבינתיים כל שלושה ימים מס הזקוקים להנשמה מוכפל ואין שינוי במגמה בינתיים כלומר בסביבות 21 לאפריל יהיו מעל 4000 שיזדקקו להנשמה. ואין מכונות ואחכ 8000 תתבישי
אזרח כמו כולם | 27.03.20
35.
כל הכבוד
סופסוף משהו ׳צועק המלך הוא ערום׳. כשכל זה יגמר אנשים ישארו עם רסיסי החיים שלהם, גם אלה שיש להם עבודה לחזור אליה, כמה זמן המשרה שלכם תשרוד?, אם אין משק חזק שיתמוך בקיום המשרה שלכם. יקח שנים למדינה לצאת מהנזק שנעשה לה. הרבה יהפכו בחודשים הקרובים ממעמד ביניים לעניים. עם חובות והלוואות שלא נגמרים, עם רמת חיים שירדה, ובקרוב עם מחירי מזון שיעלו.
כל הכבוד | 27.03.20
34.
נקודת ראות צרה
החברה האנושית מתקדמת באמצעות משברים.המשבר הזה הוא קריאת השכמה.על מנת שבפעם נבאה נהיה מוכנים.ואם בפעם הבאה הנגיף יהיה קטלני כבר תהיה מתודת התמודדות מנוסה.הכלכלה הייתה צריכה סיכה שתינעץ בבועה המנופחת.והעם בוחר איזה שלטון יהיה באופן שהוא בוחר את מנהיגיו.הנפגעים בדרך לעצמם ומשפחתם הם עןלם ומלואו אבל בראייה כוללת זאת רק סטטיסטיקה של נפגעי משבר.
מיכאל | 27.03.20
28.
מספר הערות
4. מעניין מה דעתה של הכותבת המכובדת ( באמת, ללא ציניות ) לגבי נושאים שהשמאל נוקט בהשתקה אגרסיבית, כגון : משבר האקלים , היחס ללהט"בים , מהגרי עבודה והאם ישנה אפשרות אמיתית של השתלבות ערביי ישראל בחברה הישראלית או שהדת המובלמית והתרבות הערבית ימנעו את זה.
איתי | 27.03.20
27.
מספר הערות.
1. הכותבת צודקת לחלוטין שהדעות שסוברות שהחיסון ייתפתח ע"י חשיפת האוכלוסייה לנגיף תוך בידוד אוכלוסיות סיכון מושתקות , ואין כאן דיון ציבורי ומקצועי ראוי. 2. הבעיה היסודית היא שיש השתקה בכוח של דעות מיעוט או דעות שלא נוח להתמודד איתן , וזו רעה חולה אינטלקטואלית , מוסרית ומעשית. 3. מסוף דבריה נראה שהיא משתייכת למחנה השמאל ( אין הוכחה קלינית או הכרח לוגי שהפעולות שראש הממשלה נוקט יגרמו להרס הדמוקרטיה.זו אופציה בלבד ). המשך בהערה הבאה.
איתי | 27.03.20
18.
טעות, טעות, ועוד - טעות
גם אם הוא גורם למחלה קשה עבור 0.5 אחוז מהנדבקים, זה אומר שללא סגר, ובהנחה שמתוך 9 מליון רק 2 מליון אנשים שעבורם הנגיף מסוכן (קשישים, ובעלי מחלות רקע), זה אומר 10000 מאושפזים במצב קשה. מה שאומר שכל מערכת הבריאות עסוקה אך ורק בטיפול בחולים הקשים האלו. אין שום אפשרות לטפל בחולי סרטן שלך, אין אפשרות לטפל בילד שלך ששבר יד או רגל, אין אפשרות לטפל בחולי דיאליזה, אין אפשרות להציל מי שעובר התקף לב, לא ניתן לעזור למי שלוקה בשבץ, וללא סגר, יש עשרות ומאות נפגעי תאונות דרכים בכל יום, שללא טיפול, יהפכו למתים. אז . . . . . אולי מנקודת המבט הצרה (מאוד) שלך, "לא יקרה שום דבר". אבל - מנקודת מבט כלל מערכתית - ימותו אלפי אנשים בתקופת זמן קצרה מאוד, ולאו דוקא אלו שחלו בקורונה.
המגיב | 27.03.20
17.
מה חידשנו בכתבה
לצערי הכותבת אינה מחדשת דבר, ברור לכל שיש כאן 2 כוחות סותרים: בריאות הציבור אל מול פגיעה קשה בכלכלה. האם הכותבת סבורה שיש החמרה רבה מידי שתשיב אם לדעתה נכון שמדינת ישראל לא תפגע בכלכלה וכתוצאה ימותו אלפי אזרחים בשבועות הקרובים. מזכיר שהמדיניות הננקטת בישראל מנסה לאזן בין הכוחות הנ"ל ולכן נמנעת מסגר מוחלט שפוגע מאוד בכלכלה. ביחס לפגיעה בדמוקרטיה, אין כל חשש לפגיעה בדמוקרטיה ולראייה חלפו ימים ספורים וועדות הכנסת מתכנסות, בית המחוקקים פועל, כנראה שתקום בשבוע הבא ממשלה. בימים אלה של חרדות כדאי להתמקד בחרדות המוצדקות (כיצד ישראל תצא מהמלחמה בה היא נמצאת בימים אלה).
עופר | 27.03.20
11.
יודעים כבר מי ישלם את המחיר
המגזר העסקי הקטן והבינוני ישלם את המחיר. פקידי המדינה יחזרו לתנאים המפנקים ולהתכתבויות עם הוועדים בנושאי ימי השתלמות באילת, טיולים בחו"ל וגודל סלסלת הפירות היבשים בט"ו בשבת. החרדים שלא מכירים במדינה ימשיכו לקבל קצבאות ולדאוג לעצמם, וחלק גדול ממי שהצביע למשותפת ימשיך לעבוד בשחור ולהגיש עוד בקשות לקצבאות מבלי לתרום כלום. ומי ישלם? בנון שפתח חברה, מקפיד להגיש דוחות בזמן ולשלם לרשויות. בסוף יעמיסו הכל יחזור אליו.
מיקו | 27.03.20
5.
חבל שפורסם אחרי שהמערכת הפוליטית הפכה את המציאות על פניה
הרי כבר לפני 12 שעות מי שאמור היה להיות האלטרנטיבה השפויה ערק מהמערכה על דמות מדינת ישראל והנציח את המצב. אין הרבה מה לעשות השאלה היא האם ישראל תידמה לטורקיה או לרוסיה? גנץ ואשכנזי ביצעו הפיכה צבאית לא כדי להחליף את השלטון אלא כדי לחזק אותו.
שלמה | 27.03.20
2.
דמוקרטיה
ד"ר ליבוביץ היקרה. לצערי ולדעתי את צודקת לחלוטין. כבר באוגוסט 2018 פרסמתי מאמר בשם "דמוקרטיה פאשיסטית" (בפייסבוק ובבלוג danielassa.com) ובו השוויתי בין המציאות בארץ לבין הגדרות דמוקרטיה ופאשיזם בויקיפדיה. מאז מצבנו רק החמיר. לכך יש להוסיף גם את הציפייה המופרכת של הציבור, שחיבור של שלושה רמטכ"לים לשעבר עם דיקטטור קטן, כולם חסרי מושג ולו קלוש בדבר מהותה של דמוקרטיה, תביא מזור למדינה. חיבור כל הנתונים מוביל למסקנות מדכאות בדבר עתידה של מדינת ישראל "יהודית ודמוקרטית". תקוותי היא שאני טועה.
דניאל אסא | 27.03.20
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת