אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"המל"ל טועה. אין טעם בסגר כי הנגיף לא ייעלם"

284 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

284.
אם בעוד שנה המגפה תמשיך להתפשט ועדיין לא יהיה חיסון צריך לחזור לשגרה שלפני הקורונה בכל מחיר.
גם במחיר שעשרים מיליון אנשים ימותו מקורונה. אין מה לעשות, החיים קצרים מדי בשביל שגרת הקורונה הזאת והמחיר כבד מדי. זה כמובן לא תחליף לחיסון, אלא פשרה, ובמקביל עדיין צריך להמשיך לפתח חיסונים.
אור הושמנד | 23.04.20
279.
מומחים מכל הכיוונים
ברור שיש דיעות שונות, אבל אין סיבה לחשוב למה המומחים האלה דעתם יותר נכונה מהמומחים שחושבים אחרת והיושבים במשרד הבריאות בשוודאי יודעים את מה שהמומחים האחרים יודעים, אבל כנראהיש להם גם יותר נתונים ובוודאי האחריות עליהם, אז הם לא יכולים להסתפק בלדבר ולפרסם בלי ההשלכות. הבעיה היא שאולי אנשים יתבססו על מומחים (אמיתיים או לא) ויזלזלו בהנחיות. ההנחיות הן לא המלצה - הן חוק בדיוק כמו שאסור לחצות באור אדום גם אם הכביש פנוי. וגם מומחים טועים. היו מומחים שחשבו שצריך להתמקד באוכלוסיות פגיעות. כך חשבו באנגליה. זו היתה טעות קטלנית. היו שחשבו שאין צורך בהסגר. כך היה בארה"ב. מה שיש שם כיום מקביל למעל 6000 מתים בישראל. אז בישראל זהירים ועושים בדיוק מה שהציעה - הקלות מדורגות עם אפשרות לחזרה לאחור. למה 500 מטרים? כי יש מומחים, לא פחות חשובים, שחשבו שזה כרגע מה שנכון.
מ | 22.04.20
277.
ל214 וכל חבריו ה"חכמים"
. עד שלא תסתובבו בבני ברק או בכל מקום חרדי אחר, אין לכם זכות בכלל לדבר (מבחינה מוסרית) מכיון שאתם סובלים מתסמונת הפתי שמאמין לתקשורת מוטה. (וידוע שלא כל כך מהר יכניסו תגובה זו אבל למה לא לכתוב?-פעם כתבתי תגובה ליברלית על חרדים והתגובה לא נכנסה עד היום...)
חרדי גאה | 21.04.20
273.
חפרתם עם פוליטיקה בתגובות
אני שונא את ביבי אבל כל הטענות כאילו הוא מנצל צינית את כל משבר הקורונה הזה לגמרי יצאו מפרופורציה. בישראל אין רק משבר קורונה, יש משברים רבים שהתחילו עוד לפניכן כמו משבר בריאות, חינוך, אוטומציה ללא פיצוי הולם (קצבאות עלובות מביטוח לאומי), שחיתות חוקית בשפע ועוד הרבה. הקורונה רק האיצה את כל זה במידת מה.
שונא את ביבי | 20.04.20
272.
הסיכון הכי גבוה הוא "החיים בצל הקורונה"
את המלחמה בקורונה כבר ניצחנו. עכשיו חשוב להחזיר את המשק לפעולה, ואת הדמוקרטיה. על משרד הבריאות מנצח פקיד עם נשמה של פקיד, ונפש של פקיד. הוא לא מבין כלום במגיפות או בריאות ויודע רק דבר אחד - שהוא חייב להימנע מועדת חקירה. לכן התגובה היחידה שהוא יודע היא "לסגור הכל". בנימין נתניהו מנצל בינתיים את המצב כדי לבטל את משפטו בטריק או שטיק קואליציוני. הוא מנצל את אפסותו ופחדנותו של גנץ כדי לכפות ממשלה כרצונו, בה יהיה מוגן משלטון החוק, ולבטל למעשה את כוחו של בג"ץ. הדברים שנעשים בשקט מאחורי הקלעים הם מינויי שופטים שיחליטו שהוא חף מפשע עוד בטרם התחיל המשפט, מפכ"ל משטרה שימסמס את החקירות, יועמ"ש שישחרר אותו, וכדומה. שיהיה ברור - אין שום הגיון, הצדקה, או סיבה, להמשיך בסגר ובשלטון דיקטטורי. מנכ"ל משרד הבריאות, אותו נעבעך לא מבין, שהוא כבר סומן ע"י נתניהו לתת את הדין ולהיות השעיר לעזאזל. הוירוס מתקדם ועובר הרבה יותר מהר מהחלטות הממשלה. לא "שלטנו" עליו, הוא פשוט הגיע לאחוזי הדבקה של 5-10% בצורה נעה (ז"א בכל רגע נתון במשך כחודש, 5-10% מהאוכלוסייה הייתה נגועה אבל רובה בלי סימפטומים).
יאיר | 20.04.20
267.
במקום בעיתונות היא מוזמנת לכתוב למשרד הרופא הראשי במשרד הבריאות ולצוותים המקצועיים
למרות שיש לחשוד על כל כתבה שמתפרסמת בעיחתוני כלכלה שמונעת ממניעים נוספים לעיתים כלכליים ולעיתים אקדמאיים ולעיתים "קונפרטיביים" כמו לתת לציבור "להתחסן עדרית".. ראינו כמה זה "עבד" באנגליה
חי | 19.04.20
263.
כמה צביעות הרי ניוזילנד זכתה לתשואת על סגר הרבה
יותר נוקשה ופתאום לארץ זה לא מתאים אם אנשים היו ממושמעים היה ניתן להקל יותר הסגר הוא להבטיח שיהיו כמה שפיות נדבקים אם מישו נדבק הוא לא יכול לבקר את הוריו אז מה זה שווה?? פשוט ביזיון מה שהולך לה כי את מה שהיא אומרת עשו כבר בריטניה וארנה וזה לא צלח עשרות אלפי מתים בכל מדינה
ח | 19.04.20
260.
ל-214, אתה ממש בור
אתה ניזון מרכילות של חילונים. מה ההבדל הין מניין של 10 אנשים להפגנה של מאות בבימה? מאיפה אתה יודע מה בדיוק קורה בערים אחרות? למה מותר בלוינסקי בתל אביב להסתובב חופשי המוני אנשים ובמקום אחר לא? (ראיתי סרטון של לוינסקי ביום שישי, הזוי וכמובן בלי אף שוטר ). הינאה שלך לחרדים מעבירה אותך על דעתך. ואגב, הראשונים שהביאו את הקורונה לארץ ממש לא היו חרדים, לא ההוא מהפירט האדום באור יהודה, לא ההוא מאצטדיון הכדורגל , לא הנוסעים באניה היפנית ובטח לא המאות שהגיעו מאיטליה.
אני | 19.04.20
256.
מה לא הבנתם
בריאות הציבור היא הדבר החשוב ביותר כלכלת הציבור היא הנספח החשוב ביותר מתחת לבריאות הציבור אדם בריא הוא הוא אדם פעיל מייצר אדם חולה הוא נטל לכן הריחוק די חשוב הגבלת המרחק לעד 500 מטר היא לסתם יציאה מהבית ללא מטרה ברורה כגון קניות מזון או יציאה לעבודה בכל אופן ניתן להתרחק ולעבור מעיר לעיר לצורך קניות או הגעה למקום עבודה בלבד. הפעולות שנוקטים ראש הממשלה משרד הבריאות והמל"ל הן נכונות ואף מקלות מעט העיקר לבוא בתענות כל הזמן תבדקו ותראו שאנחנו במצב יציב יחסית למדינות העולם....
עופר | 19.04.20
255.
מסקנה חסרה.
מספר החולים הבינוניים והקשים צריך לבוא ביחד עם הסטטיסטיקה של סוג האוכלוסייה שנפגעה. כתוב בכתבה שהמלל לא מבחין באזורים ובאוכלוסיה אולם בפסקה הבאה מתייחסים לתפוסה ככלל ולא למי שמאכלס את מיטות האשפוז. אם רוב מוחלט של מיטות האשפוז תפוס ע"י אוכלוסיה מובחנת, מה הטעם להטיל סגר על כלל האוכלוסייה? גם אם תפוסת המיטות גבוהה. ההתייחסות לבינוניים וקשים אכן הכי מדויקת, רק להוסיף את סוג המאושפזים והמיקום כדי לדעת על מי להטיל סגר והיכן. לא מסובך כל כך והם יודעים לעשות את זה. רק שלא יכניסו שיקולים פוליטיים כמו הטלת סגר על אזור גדול כדי לא לפגוע ברגשות של קבוצה כזו או אחרת.
F22 | 19.04.20
250.
המלל טועה אין טעם לסגר
גברתי הנכבדה נכון שגיל מבוגר הוא סיכון אני בת 70 ללא מחלות רקע סגורה בבית/כלא עובדת ולא יכולה לחזור לעבודה עד מתי תסגרו אותי מאישה דומיננטית הפכתי לאישה כבויה עקב המשך הסגר הקורוניקה לא תהרוג אותי אלא הכפיה הסגר שממשיך ואין לי חירות וחזרה למקום העשייה העבודה שאני אוהבת לאורך כמה שנים
רותי | 19.04.20
248.
צוותים יש???
תחזיות המלצות...אפשר להתווכח.מה שברור שהצוות הרפואי כעת ביכולת ספיגה מוגבלת עד מסוכנת...ועל זה לא מתייחסים.הצוות עייף עייף.כבר חודש במשמרות של12 שעות.אנשים טחונים...אז להביא אותם למצב קיצון שוב?מישהו מבין שלא תעזורנה מכונות הנשמה אם הטיפול יהיה לא מיטבי?
יעל י | 19.04.20
246.
סליחההההה
את טועה בגדול ומטעה את הציבור שבי בשקט עדיף כאן מדובר באוייב אכזר שמפיל חללים רבים וברגע זה שמתירים את הרסן יהיה אסון אין כאן חיסון עדר ראי מה קרה בבריטניה רק 28 ימים רצופים של סגר מוחלט עם אספקת מזון לבתים ותרופות ללא שום יציאה תחסל את הנגיף תוך כדי פעולות חיטוי נרחבות תרשמי לפניך.
יוסי | 19.04.20
242.
מוקדם לדעת מי באמת טועה
להוציא לחיסון עדר זה לא הצליח בשום מדינה וכאן יש עובדה ואין טעייה . כן לפתוח לפרקים מסויימים את נסגר , וזאת יותר בשביל לא לתת לצוות הרפואי להתמוטט מכמויות החולים הקשים, ואז הם לא יהיו מטופלים . להתייחס רק למדדים של החולים המונשמים .ואם מדד זה נשאר קבוע להמשיך לפרק הבא .
מירי  | 19.04.20
241.
תוכנית נשמעת מסוכנת.מספר תגובות כאן חכמות ומנומקות
אנשים שכתבו בתגובות 2 20 45 119 151 152 183 196 כותבים תשובות מנומקות, שלי נשמעות הגיוניות ומסבירות בביקור את הסכנה במה שמציעה הפרופ' אני לא יכולה לכתוב זאת יותר ברור מכל אחד מהם הם אנשים שכותבים תוך חשיבה מציאותית ומנומקת .
קוראת | 19.04.20
240.
אין חיסון עדר יש הוכחות להידבקות שניה
בריטניה, בלגיה , שבדיה וצרפת הם הוכחה לכך שזילזול עולה ביוקר,שחיסון העדר לא עובד ושזה מכה את השוק חזק יותר. יפן היא הוכחה לכך שיש גל שני והדבקות מחודשת . יהודים כהרגלם אוהבים לחלק שבחים וציונים תוך כדי תנועה עוד לפני סיום המערכה. בישראל יש 1.5 מיליון אנשים בסיכון גבוה לרבות מעשנים, השמנת יתר, חולי לב, סוכרת, סרטן, אסתמה ועוד... יש אוכלוסיות מוחלשות במגזר הערבי, החרדי, דרום תל אביב והפריפריות . אתם בוכים על הכלכלה עכשיו תראו מה יהיה כשיהיו 500,000 נדבקים. אבל עם ישראל כהרגלו לא מבין עד שמאוחר
ישראל | 19.04.20
237.
הגיל החציוני הנמוך מציל את ישראל
יש סגר מלא שבועות במדינות ארופה ונפטרים שם מאות ביום. בהתחלה נאמר שזו תגובה מאוחרת. כיום ברור שיש גורמים אחרים לכך שישראל יחסית מוגנת. הגיל החציוני הנמוך הוא ההסבר העיקרי. יש לזכור שגיל חציוני נמוך אומר גם חסימות צולבת גסוהה אצל מבוגרים שבאים במגע עם תינוקות וילדים.
חן | 19.04.20
235.
ומה יעזור כל מה שהיא אומרת אם משרד הבריאות ממשיך בפטורים לדתיים?
ממשיכים לאפשר להם קירבה עם תפילות ל 10 אנשים ביחד. לא למדו כלום מכך ש 70% מההדבקות מתרכזות בישובים דתיים. לא יאמן שממשיכים לסגור את כל המדינה אבל אחרי שברור שמקווה ותפילות במניין יצרו הדבקה משמעותית בקרב דתיים, ממשיכים עם הפטורים לציבור הזה. למה לא לסגור את הערים של הדתיים ושכונות דתיות בערים מעורבות? רוצים להתפלל וללכת למקווה, בסדר. תחתמו שלא תתפנו לבית חולים ושלא תיפלו לנטל על הציבור בגלל הרצון שלכם להמשיך קירבה חברתית והדבקות.
אין התייחסות | 18.04.20
233.
ל 139 הרופא
אני אולי מקשקש אבל עם הסברים ולא סתם זורק סיסמאות .לרופא הנכבד הייתי בסרט של מ חלקות פנימיות במשך 10 שנים כאיש צוות .אין לך מושג מה קורה בבית חולים "בסתם שפעת" והסיפורים של בשנה שעברה מתו בישראל 123 חולים טובים להרגיע תושבים אבל מה לעשות רחוקים מהמציאות .בחורף מגיעים לבית חולים כל ה CHF ו COPD ו סתם חולים שנדבקו בזן השפעת ותתפלא הם לא בני 80 וגם לא 90 הם בדרך כלל בני 40-50 בני 60 "מה שמכונה " קשישים מופלגים" הם בדרך כלל מסתבכים כל כך מהר ומגיעים לטיפול נמרץ נשימתי כי אף אחד לא יודע לטפל במקרים האלו בצורה מקצועית.אם יהיו 1500 איש חולים קשים לפי הסטטיסטיקה ימותו 1200 איש מהסיבה שאין לנו מיטות אישפוז בטיפול נמרץ יש בסביבות 200 מיטות טיפול נמרץ מקצועיות .הגברת מומחית התחומה לייעץ למחלקה איזה אנטיביוטיקה לתת לחולה אבל לא מומחית בלטפל במסות של חולים בבית חולים ועצות על יציאה נסגר הם לא רק רקע זיהומי .
יורם | 18.04.20
231.
כי במל"ל ישובים הסגנים של אלוהיםש חושבים שהם ידועים הכל
והם קבלו מינוי מסגן אלובהיםש סומך עליהם ממרחק בטחון ברחוב בלפור שחס וחלילה לא תעוף עליו טיפה. לש שמתם לב שהוא נעלם פרט להופעות ההזויות שלו בטלוויזיה כאילו הוא מנהיג של רפובליקת בננות ? מלל וכל השאר הם כיסוי תחת מיותר לא יעיל וגיבוב של אנשים שלא ברור למה הובאו בכלל. אבל במקום להקשיב לאפידמיולוגים ומומחים ההזוי הזה מרכז סביבו את אנשי השושו כדי להתחיל בהפחדות מעקבים והעיקר- לדחות את המשפט ממנו הוא פוחד פחד נורא .
שרביט | 18.04.20
228.
לארנון 202 - אתה צודק לגמרי
לא נראה לי גם שיש אפשרות חוקית לכפות סגר על בני 65 ומעלה או - לצורך העניין - לצעירים יותר הסובלים מאסטמה/מחלות אוטו-אימוניות/עוברים טיפולים כימותראפים. מה נראה לכם: השוטרים. יוסמכו לקנוס/לעצור כל מי שנראה מבוגר מ-65 או 70? ברור שזה תסריט מופרך לגמרי. מה שאפשרי הוא לכל היותר להמליץ לאזרחים מבוגרים להשאר בבתיהם.
דניאל | 18.04.20
225.
הלו, את פרופסורית ????
יש לך ניסיון בניהול שאת מדברת גבוהה גבוהה ??? עוד חכמה בלילה או חכמה בדיעבד שאין לה מושג מה היה קורה בלי ההנחיות והצעדים של הממשלה עד עכשיו. בינתיים ישראל יחסית "מצטיינת" מבחינת התוצאות, אז עם כל הכבוד, שבי בשקט ותני לממשלה לנהל את המשבר, עם כל הכאבים (שגם אם מישהו אחר היה מנהל את המשבר אחרת, בטוח שתמיד היו כאלה שייפגעו יותר).
אחד העם | 18.04.20
214.
עוד יום, עוד כתבה חסרת אחריות ולא מבוססת
בכל מקום בעולם שבו לא עשו סגר בזמן או שיצאו ממנו מוקדם מידי, מתו אלפי אנשים. יכול להיות שהאלפים האלה ימותו גם בישראל בשנים הקרובות. ויכול להיות שלא. אני לא הייתי מתיימר להמר על זה ובטח שאני לא בא בטענות על מי שלא מוכן להמר על זה. אבל, בעיתונות בישראל, כל יום מספרים לנו שלנו זה לא ייקרה. אצלנו, פשוט ייפתחו את הסגר והכל יהיה בסדר. כי בישראל, שלא כמו באיטליה, גרמניה, ספרד, ארה"ב ועוד, יהיה חיסון עדר שיגן על כולם. אותו הגיון של מתנגדי חיסונים שתמיד מפורסם בתקשורת אבל שעכשיו מסכן את כולנו באופן ישי
אני | 18.04.20
212.
מי שפוחד שישאר בסגר, מי שלא- תנו לחיות
מוכרים לנו שקרים בתקשורת. וזה קל. כי רוב העם בור וחסר השכלה. מי שיש לו שכל מבין שאנחנו לא אטליה ולא נהיה איטליה בגלל הגיל החציוני. גם אין לנו מאות אלפי הומלסים כמו בארהב. אבל ההמון במשלוהב מחפש פתרון- דורש אז מחרטטים לו משהו. האמת היא שהסגר לא יעיל. אנשים ימותו כמו מכל מחלה אחרת אז מי שרוצה הסגר- שישב בבית . מי שרוצה לצאת שיצא..חלאס עם הדיקטטורה הזאת.
רחלי | 18.04.20
206.
כולם בממשלה מפחדים ממספרים גבוהים של מוות.לכן יעשו הכל למנוע.
כולם כאן לחוצים לצאת מהסגר, וזה מובן. מה שהציבור רוצה הוא קצר טווח.להציל את עצמם והכלכלה. הראיה היא לשנה הקרובה. המספרים של המתים עכשיו מתעתעים: אלו מספרים שבאו בעקבות הסגר, ושאריות של חגיגות פורים. כרגע בערים החרדיות צפוי פיק גבוהה שבוע הבא. במידה ונעבור זאת בצורה סבירה, הציבור ירגיש יותר חופשי - ואז ההדבקה הגדולה תחל-וזה יגרום לקריסת מערכת הבריאות , והופ! קפצנו ל10,000 מתים. אז קצת סבלנות והבנה. אף אחד לא רוצה להרוס את הכלכלה, אבל גם אף אחד לא רוצה 10,000 מתים - שאחד מהם זה יהיה הוא.
ההבדל בן 1000 ל-10000 | 18.04.20
202.
איפוק היא תכונה חשובה - לא חייבים להעביר ביקורת רק על מנת להעביר ביקורת
הפעולות שהגורמים האחראים נקטו לאורך כל הדרך, הותאמו למה שקורה בשטח קרי : לימוד תוך כדי תנועה, ואם נתייחס למספרים אז המדיניות הוכיחה את עצמה. לגבי החזרה לשיגרה מה שיקבע בסופו של דבר הוא הצורך לאזן בין המצב הכלכלי למצב הבריאותי כך שלהגיד כבר עכשיו מה צריכים לעשות הוא בגדר ניחוש. אז יפה שמציעים הצעות אבל אין בהן ממש במיוחד כשההבדל בין הגישה שפרופ' רונית קלדרון מציעה לבין דרכי הפעולה שהמדינה נוקטת כולל הליך החזרה לשגרה הוא כמעט ולא קיים.
א. מרק  | 18.04.20
197.
קשקושים בקומקום. הנגיף לא מתפשט בחום. כנסו ותבינו
את ישראל זה תפש בסוף האביב - לכן אנחנו לא רואים כאן מראות כמו בצפון איטליה. בטיוואן חם - אין שם הדבקה - כולם הגיעו דבוקים. אם עד החורף הבא לא יהיה חיסון יעיל - אז תתחיל החגיגה. בינתיים השקרן שהבטיח להוריד מחיר דירות כבר לפני 10 שנים, ופועל כל העת כדי שיעלו, יכול להמשיך לשקר בענין קורונה ולספר שהוא זה שבזכותו יש תמותה נמוכה.
פל | 18.04.20
195.
דבר והיפוכו - אם את רוצה חסינות עדר, מדוע לשמור על מרחק בכלל?... מדוע לשים מסיכות?
אם הבנתי נכון את כוונתך, את מעוניינת בחסינות עדר (אם יש דבר כזה). כדי להביא ל"חסינות עדר" צריך דווקא לאפשר מגע. ואת מציעה שיהיה ריחוק חברתי. דבר והיפוכו. תהיי החלטית ותגידי את מה שאת חושבת בפה מלא עם לקיחת אחריות מלאה, ולא להלך בין הטיפות כדי שזה ישמע טוב גם למי שלא מסכים איתך.
ד | 18.04.20
193.
תגובה 186 ו187
מזדהה אתכם כם בגיל הזה אם בריאים בהשקפות של פרופסור ברבש ומשרד הבריאות בסגר יעשו את המבוגרים שבריאים בני 70 לחולים שעוצרים אותם מלהמשיך לעבוד ולהגיע לעוני כי אין חלת אין פנסיה פרופסור ברבש אם היה בעוצר ובמצב כספי של כולנו היה משחרר מזמן כעת פחדים והגבלות סתם דחוף לפתוח מערכות חינוך רוב הסייעות 60 67 65 שהם תותחיות לילדים .עד מתי נסבול הם חיים רגיל גם חברי כנסת ואנחנו סובלים .
דלידה | 18.04.20
190.
אוכלוסיה מבוגרת
פרופסור ברבש לדעתי עם כל הידע שלך ביחד עם נציג משרד הבריאות רק מפחידים אותנו מעל המסך בנוסף לעוצר שהוטל עלינו כמבוגרים נחמן שי כשפרצה מלחמה חיזק עודד כאן רק פחדים צריך לדעת להעביר מסר . שאלה פרופסור ברבש נראה אם היית בעוצר בגיל שלך שאתה גם בסיכון גבוה מה היית אומר תן לנו הבריאים בני 67 לחזור תעשה סגר על כל האוכלוסיה שאתם יודעים מי שלא שומרים. משפחות נהרסות תן לנו לחיות בכבוד אין לנו פנסיה או משכורת כמו אלו שמייצגים את הציבור וכופים עלינו חודש מספיק לעוצר אין כסף אין חיים תודה בשם הרבה כמונו
דלידה | 18.04.20
189.
ניו זילנד!
החילה סגר מלא לפני פחות מחודש היום יש להם כ15 נדבקים חדשים. אפשר לנצח אבל צריך מנהיג(ה) עם ב... המודל היחיד שימנע התפוצצות הוא סגר מלא עד לחיסול הנגיף. 0 משכנתא 0 ריבית 0 ארנונה ו0 שכ"ד . רק כוחות הביטחון יספקו מישלוחי מזון ותרופות (בחינם למי שלא יוכל לקנות)...
י | 18.04.20
185.
קורונה
פרופ רונית קלדרון כל הכבוד לך על הראייה שלך נהנתי מהכתבה תחשיבי על אלו שמעל 65 בריאים בלי כין הרע עובדים עם ילדים שנים מרגישים ונראים צעירים למה הסגר הזה את צודקת יש אוכלוסיה צעירה גם שחולים ולא יוכלו לחזור אז אלו שבריאים ועבדו חא משנה הגיל על מנת שלא יכנסו לדכאון חייבים שיחזרו לעבודה בגנים סליחה פרופסור ברבש גם בן 70 כבוד ראש הממשלה ועוד הרבה גם הם בסיכון למה אנחנו בבית סגורים חיים כעת מקצבה מחכים לקבלת חלת כי עברנו 67 תנו לנו להתקיים בכבוד אין לנו הרבה לחיות החיים שלנו העבודה בגן והמשפחה .
דלידה | 18.04.20
183.
"חיסון העדר"? הימור מטופש בחיי אדם.
יש לי רושם שאנשים, כולל מומחים למיניהם, שוכחים כי גם אנשים מתחת ל-50 מתים מהווירוס, ורבים. וככל שיהיו יותר נדבקים ימותו יותר. עד כה בעולם מתים מהקורונה 4 אנשים לאלף נשאים בגילאי 40-50, ושני אנשים לאלף בגילאי 10-40. בגילאי 50-60 הסיכוי למות אם יש לך קורונה הוא 1.3%, כלומר יותר מאחד למאה, וכמעט ארבעה ל100 בגיל 60-70. אם יהיו לנו 70% נשאים, כפי שפרופסור קלדרון מרגלית צופה (תחת "חיסון העדר"), זה אומר למשל שיהיו לנו 500,000 חולים/נשאים בגילאי 40-50, ולכן כ-2400 מתים בגילאים הללו, עם מספר דומה בגילאי 10-40. ועוד לא הגענו לגילאי 50 ומעלה שם התמותה גבוהה פי 10 ויותר. אז להגיע להדבקה של 70% תהיה התאבדות המונית.
טל אבירן | 18.04.20
182.
טוב לשמוע אנשים שמסתכלים על התמונה הכללית ולא מתוך פאניקה
צברנו מספיק סטטיסטיקה כדי להבין שהמצב בישראל טוב מרוב המדינות בעולם ואין צורך לקחת מודלים של מדינות כמו איטליה, ספרד או ארה"ב. לפני שבועיים ראש הממשלה איים עלינו ב- 10,000 חולים קשה ויש רק כ- 170, מדברים על חוסר במכונות הנשמה כשמנצלים פחות מ- 5%. כשהמחיר הכלכלי כל כך קשה ורק בגללו ימותו מאות ואולי גם אלפים בעתיד, מצפים ממנהיג שיראה את כל התמונה ולא רק את כמות הנפטרים. עוד לא ראיתי מנהיג אחד שעצר את התחבורה כדי לחסוך 350 הרוגים בשנה. עם הכסף שיחסר שיימנע שיפורי תחבורה ימותו הרבה אנשים.
טולה | 18.04.20
181.
מה לא ברור במרחק? והיא פרופסור? אולי זו הבעיה
פשוט מאוד נושא המרחק - במרחק 500 מטר מהבית לרובינו אין אטרקציות מיוחדות שסוחפות את כולם. נגיד שההנחיה תהיה תצא כמה שתרצה רק תשמור על מרחק, מסיכה וכפפות. במיוחד בתקופה זו ב 5 דקות כל עם ישראל נוסע לטייל בנחלים, בפארקים באדום אדום אם עוד יהיה וכדומה. ב 5 דקות הבאות החופים הצפופים, הכנרת המסכנה הכל עמוס, מלוכלך וצפוף שבא למות בלי קשר לקורונה. לא מצדיקה סגר מוחלט היום ואכן חד משמעית יש בעיה שאין תוכנית מפורסמת במיידי עם שלבים קדימה וסדר אם חוזרים אחורנית ואיך אבל זה כבר סיפור של ממשלה כושלת בכללי.
רחל | 18.04.20
178.
מדד של חולים חדשים מוטה ומטעה!!!
המדד של חולים חדשים תלוי בגורמים רבים אשר לפחות חלקם תלוי בהחלטות "מנהלים" ולפיכך פשוט מוטות! החלטה על חולה חדש מבוססת, בין היתר, על סימפטומים אשר המובהקות שלהם נמוכה ואלה יכולים להתאים למגוון מחלות. הבדיקות שנעשות, בשלבי הסקירה, הן ברוב המקרים תלויות בהחלטות מנהלתיות היכן ואת מי לבדוק. אמינות תוצאות הבדיקות, היקפם ומשך הזמן העובר עד לקבלת התוצאות אינם תורמים, בלשון המעטה, לאמינות ההחלטות המתקבלות. לצערי ההחלטות המתקבלות מבוססות על היסטריה ופופוליזם ולא על שיקולים מיקצועיים:-( אשר אמורים לשלב רפואה, בטיחות וכלכלה. המפתח אותו מציעה הכותבת הוא מהימן וחף מהטייה ועל כן חייב להיות מרכיב מרכזי לקבלת ההחלטות.
בריאות טובה לכולם | 18.04.20
174.
נכון למספר לא קטן של מדינות .
בסין התפרץ נגיף לא ידוע ללא התרעה , בכל זאת הצליחו תוך פחות מ 4 חודשים לצאת מהמגפה אם כמות חולים ולצערנו מתים לא גדולה ביחס לאכלוסיה . בארה"ב קבלו התרעה של שלושה חודשים , הנגיף והקוד הגנטי שלו ידועים לפחות חודשיים מראש בכל זאת בארה"ב תחלואה ומתים פי 10 ויותר מאשר בסין .
מה קורה פה ? | 18.04.20
173.
קיים גורם נוסף שמביא לתמותה נמוכה בישראל לעומת אירופה באותם תנאי סגר
בבלגיה איטליה ספרד יש סגר הדוק יותר מהסגר הישראלי ונפטרים שם מאות ביממה. בתחילת האירוע תלו את העובדה בכך שהסגר התחיל מאוחר מדי באותן מדינות. ההסבר הזה לא תופס כעת כי חלפו כבר כמה שבועות של סגר הדוק שם ויש עדין נפטרים רבים. מה מציב את ישראל במצב שונה מבחינת כמות קשים ותמותה ? קיים גרם נוסף משפיע והוא ככל הנראה הגיל החציוני הנמוך עובדה שמשנה לחלוטין את שעור החיסון הצולב באוכלוסיה. ישראל מוגנת יחסית בזכות העובדה שרוב הציבור המבוגר בא מהלך החורף במגע עם נכדים משתעלים משלשלים. התחלואה הנגיפית המסיבית של קבוצת הגיל 0-3 שנים החורף ומגע תכוף בין זקנים לקבוצת הגיל הזה היא הסיבה לשוני. רמת הסיכון של זקני ישראל נמוכה יותר בזכות הנכדים וזה נקרא חיסון צולב. בבלגיה ואיטליה אין ילודה כמעט וזה אחד מחירים לכך. אין נכדים שישתעלו על סבא וסבתא ואין חיסון צולב
דניאל | 18.04.20
172.
מומחית ?
אכן את עם תואר מומחית למגפות בתאוריה, יפה....אך את רחוקה מהיות מומחית מציאותית. הוכח מעל לכל ספק אך ורק סגר מוחלט ארוך טווח יעיל למיגור המגפה... רק לדוגמא ארה"ב זילזלו וציפצפו, ראי תוצאות.....ראי בלגיה ,צרפת אנגליה ויש עוד אלו מדינות שלא הקפידו מההתחלה שילמו (ועדיין משלמים ) בחיי אדם.....לפי התאוריה שלך כל פעם לשחרר קבוצות גיל מסויים ולראות מה זה נותן, נו באמת, כנראה שבעינייך חיי אדם לא כל כך חשובים.
אדי P.HD | 18.04.20
170.
לא מבין את מטרת הכתבה - שמביאה בין השאר תגובות טיפשיות כמו תגובה 160 למשל.
אני לא מזלזל בכישוריה של הפרופ קלדרון - אך היא גורמת לבילבול נוסף באוכלוסיה שקראה את הכתבה. לה אין שום אחריות ולכתוב משפט כמו "עם אפשרות לחזור לאחור בכל שלב" במקרה וההסברים שלה לא יתממשו "קל לכתוב קשה לבצע" כמה "מגפות כאלו היו שהיא וחבריה יכולים לבסס את טיעוניהם?? זה מעודד [לדעתי] שיש הרבה דעות ומתקיימות שיחות עם המון מומחים אך לקבוע ב"ודאות" ש.. "המל"ל טועה. אין טעם בסגר כי הנגיף לא ייעלם" נראה לי מוגזם ואפילו "לא אחראי" שתשלח את חוות דעתה למשרד הבריאות [אני מניח שהיא מכירה את המומחים שלהם] ולא לצאת בכתבה כזאת כשהאחריות היא לא של הכותבת.
אילן | 18.04.20
169.
הצעה להשגת חסית העדר
על בסיס התנדבותי (ואפשר גם לתגמל), ליישב אנשים צעירים בריאים במלונות קורונה ביחד עם החולים הקלים. 1. זה מבוקר. 2. זה הסיכון יחסית נמוך ונשלט. 3. צריך להתחיל דווקא עם המתנדבים ממקומות שבהם קצב ההדבקה גבוה, ובכך לשבור את שרשרת ההדבקה. 4. הרי גם כשמנסים חיסון חדש - בודקים אותו על המתנדבים הבריאים...
דורש ב...ם | 18.04.20
168.
כתבה שלמה בלי להגיד כלום
למה 500 ולא 2500? למה 2500 ולא 5000? כי צריך שאנשים ישארו קרוב לבית. וצריך לקבוע מספר. במרחק 500 מטר בערך אפשר לצאת החוצה אבל לא ללכת לים. למה מתייחסים למספר החולים ולא החולים קשה? כי לוקח יותר זמן להיות חולים קשה מלהיות חולים. וכי מספר החולים קשה ליום הוא קטן מכדי להבין ממנו מגמות. אם היום היו 5 חולים קשה חדשים ואתמול היו 6, ושלשום היו 7 זה לא מצביע על שום מגמה כי אי אפשר לקבל החלטות על פי אדם אחד. מצד שני, אם היום היו 250 ואתמול היו 300 ושלשום היו 350 זה כבר מצביע על מגמה ברורה. מלבד זה, כל המאמר מדבר על יצירתיות ויציאה מבוקרת שלא שונה באופן ממשי ממה שגם ככה מדברים עליו.
אני | 18.04.20
157.
מדוע לא מוצע לבצע ניסוי מבוקר באוכלוסיה קטנה ע"מ לאמת את יכולת חיסון העדר?
קיימת טענה לחיסון עדר מצד אחד, ומצד שני אין עדיין הוכחות קליניות לגבי חסינותם של אלו שנדבקו. מדוע אם כך, לא לבצע ניסוי מבוקר בהדבקת אוכלוסיה? ע"מ ליצור חיסון עדר לאותה קבוצה, ולבדוק את מדדי החיסון שלהם בטווח זמן סביר. והאם לאחר שהבריאו, בטווח זה, האם הם יכולים להדבק שוב, ואז חומרת המחלה. ניסוכ שכזה, יכול להערך כבר עכשיו. קבוצה של 50-100 איש צעירים ובריאים שיתנדבו, (יקבלו משכורת אם בא לכם), ועל קבוצה זו יבצעו את המחקר. בינתיים לבצע את ההקלות ולנהוג לפי מה שמתכננים בנושא מעקב אחר חולים חדשים/חולים בינוניים+ קשים וכו.
ניסיונאי  | 18.04.20
156.
מס' החולים הבינוניים-קשים גם תלוי במספר הבדיקות. רק מי שנבדק הופך לכזה
לא כל החולים הסימפטומטים נבדקים, בפרט אם הם לא חזרו מחו"ל או היו במגע עם חולה מאומת. לכן מס' החולים בינוני-קשה תלוי במדיניות הבדיקות, לו היו בודקים באופן ליברלי יותר יתכן שהיו יותר חולים בינוני-קשה. בסוף חוזרים לאותה נקודה לא ניתן להימלט מ"ציפורני" מדיניות מש' הבריאות. זה מדד פחות תלוי ממדד מס' החולים המאומתים היומי. הרע במיעוטו. העיקרון המוצע הגיוני, בפרט ששולי הביטחון שכופה מש' הבריאות רק גורם נזק, בחזקת זאב, זאב. כבר לא מאמינים להיסטריה שנושבת מרוה"מ ומבר-סימנטוב. התוצאה היא שכל אחד עושה "מה שהוא חושב לנכון".
אי אפשר להימלט | 18.04.20
151.
אלוהים, שמור אותי ממומחים כאלה
הפרופסורית הזאת מנותקת מהמציאות. מה נראה לך, שיפתחו את הסגר ואנשים יקפידו על ריחוק חברתי? תראי מה קורה עכשיו עם המסכות: חצי מהאנשים בשכונה שלי הולכים בלי מסכה, וחצי מאלה שכן עוטים מסכה שמים אותה על הסנטר. ורק שתבינו מה החשיבות של ריחוק חברתי: לפי מכון וייצמן, בלי ריחוק חברתי חולה אחד ידביק תוך חודש אלף אנשים ותוך חודשיים מיליון אנשים! להציע ניסוי וטעייה, זה משחק בחיי אדם
פנסיונר | 18.04.20
149.
לולא הסגר רמת התחלואה היתה גבוהה יותר ומערכת
אי אפשר לקיים את החסינות העדר כאשר בהיצע אין די מתקני אשפוז, צוותים רפואיים, מכשור רפואי, אמצעי הגנה ועוד... אז כל מיני הפרחת רעיונות של פרופסורים שאינם נושאים באחריות לבריאות הציבור מטעה ואינה רלוונטית
הבריאות היתה קורסת  | 18.04.20
145.
קל להגיד. אבל המספרים לא תומכים ברעיונות הטפשיים האלו.
קל להם להגיד. הם לא יצטרכו להסביר אחר כך למה מתו כל כך הרבה אנשים בגלל הרעיונות שלהם. חיסון עדר הוא רעיון מטומטם - כדי להגיע לחיסון עדר, צריכים להידבק מספיק מהאוכלוסיה. רוב המחקרים מדברים על לפחות 60 אחוז ועד 80 או 90 אחוז. גם אם נלך על 60 אחוז, ונניח שאחוז התמותה הרבה יותר נמוך ממה שמעריכים כרגע - ההערכה הכי מוגזמת כלפי מטה שמצאתי היא 0.34% - זה עדיין אומר כ18 אלף מתים! 18 אלף מתים. כל מי שמדבר על חיסון עדר, צריך להבין מה הוא אומר.
דן | 18.04.20
140.
צדק כמו שפרופ לס אמר, היה צריך לסגור מידית בתי האבות לביקורים
הדבר הראשון שהיו הממשלה ומשרד הבריאות צריכים לעשות, זה לסגור בתי האבות (=רק מטפלים שנבדקו היו רשאים להיכנס). זה היה מונע הדבקות הקשישים, ומונע הפצת המחלה החוצה ע"י מבקרים שבאו לבתי האבות. אבל הרשויות הזניחו את בתי האבות, עד שקמה צעקה.
ממשלה מבולבלת | 18.04.20
139.
קורונה תשובה ל-87 צודק
יתר על כן, מביא עלול להיחשף שוב לנגיף ולהגי תגובה שניונית שלא נשללה בו תגובת יתר (סערה ציטוקינית?) ואז אין דרך חזרה. החולים שמצבם ממחמיר לאחר 10-14 ימי "מלחמה" בנגיף מעלה סבירות כי הרעה הזו אפשרית. כך גם חיסון פסיבי עלול לעשות זאת. רק העתיד יגיד מי היה בעל פוטנציאל להגיב בצורה לא רצויה/מיטבית. לצערנו כאשר אנו חווים תגובת יתר חיסונית, קשה הדרך חזרה. במילים פשוטות המדד לחיסון סיכון/סיכוי אינו ידוע, נכון לעכשיו. עדיין לא מצאתי בספרות תשובה למדד חשוב זה. בכל אופן גם ברברת יכולה להניב לפעמים תובנות שעדיין לא נחשפנו אליהן. יעקב ברנר
ברנר יעקב | 18.04.20
137.
הכל נכון רק אם יוצאים מנקודת הנחה
שאנשים מסוגלים להתעמק בהנחיות ולהבין את העקרון מאחוריהן. בפועל מספיק לעשות קפיצה קטנה לסופר כדי לגלות שאפילו העיקרון של "אל תשתמשו במסיכה עם שסתום כי היא מדביקה אחרים" לא נשמר, ואנשים באים עם מסיכות כאלה חופשי בניגוד להנחיות.
יוסי | 18.04.20
136.
הגברת טועה ומטעה
לסין בווהאן לקח למעלה מ 3 חודשים לחזור מהסגר והסינים עשו סגר וריתכו דלתות וירו באנשים מפירי סדר כי זאת סין .בישראל אנחנו חודש בכאילו סדר ,אכן יוצאים לסופר עם הילדים ,הולכים לגינה ,הכביש נהיה גן ילדים גדול בשכונה ,אנשים לא נמצאים בסגר הם לא עובדים אולי אבל כל היום עסוקים בללכת לקניות לבלות עם הילדים ליד הבית וכן להיפגש עם שכנים תתפלאי אנשים עוברים על החוק ואומרים שלום לשכנה שעד עכשיו שנאו אותה כי אין כח לשנאה עכשיו.ובמצב הזה הורדנו את העקומה בשביל לא להרוס את מערכת הבריאות ולא בשביל שלא נחלה בתוכנית בדיסקברי אמרה המומחית של ארה"ב לאפידמיולוגיה משטחים את העקומה בשביל לא להרוס את מערכת הבריאות בסופו של דבר כולנו נדבק -מילה במילה .תתארי לך מחר בבוקר 1500 קשים בקורונה ?נגמר הסיפור מערכת הבריאות קורסת מהסיבה הפשוטה את אולי מומחית לבריאות הציבור אבל לא למחלות פנימיות והמחלקות פנימיות אם יציפו ב 1500 קשים המערכת קרסה .אין צוותים ל 1500 חולי טיפול נמרץ ואני מוכן להתערב אפילו שמשרד הבריאות לא מנדב מספרים יש במקרה הטוב בסביביות 20 מיטות טיפול נמרץ
יורפ | 18.04.20
131.
ממה נדבקים אנשים אם כל החולים בבידוד? לגבי מה שכתבה הפרופ..לא הכל חכם
יש כאן הסקת מסקנות ללא ביסוס מי אמר שילדים מתחת לגיל 9 לא נשאים? ועוד כל מיני עיצות של אני חכמה ואתם טיפשים לא ראיתי כאן שום דבר פרקטי או שונה למעט התבססות על נתונים לא מאומתים וניחושים. עם זאת אין כאן שום דבר חדש
יאיר 5656 | 18.04.20
129.
אישה חכמה עם היגיון בריא
צריך לעקוב אחר מספר החולים במצב בינוני- קשה לשם החלטה על הקלות בסגר מה ההבדל בין 100 ל-500 מטר? צריך לאפשר לאנשים לנוע בחופשיות באזורי המחייה הקרובים שלהם, קרי - מותר להסתובב בשכונה תוך שמירה על ריחוק והקפדה על היגיינה. זה הגיון בריא. מי שמחליט היום הוא טיפש או רשע או בעל אינטרסים סמויים שאינם רווחת אזרחי ישראלי
מירי | 18.04.20
126.
מספר הערות
1. עד הסמפטומים זה 7 ימים ועד מצב קשה זה עוד 10 ימים לכן לפחות 20 יום משלב לשלב. 2. קצב ההדבקה נמוך 1.04 אז להגיע לחסינות עדר יקח אין סוף זמן. 3. ילדי גן ופעוטונים לא יכולים להקםיד על ריחוק חברתי ולכן צריכים להיות אחרונים למרות שזה יקטין את כוח העבודה עקב ריתוק אחד ההורים. 4. מרחק קצר מקטין את החשיפה לאנשים אחרים ולמקומות אחרים ויאפשר זיהוי ריכוז חולים וכמובן מקטין את התיחמון הישראלי. 5. דברים נכונים זה מדידה לפי חולים בפועל בינוני וקשה. 6ץ לפי אזורים זה שוב תלוי בבדיקות וחקירה אפידמית.
צפצפ | 18.04.20
119.
הכל נכון חוץ משגיאה אחת.
עקומת החולים בינוני וקשה אינה משקפת את המצב של מה שאירע שבועיים קודם אלא ארבעה שבועות קודם. קודם נעשה שינוי בסגרים ונעשות הדבקות ומאותרות בבדיקות, זה מתרחש במהלך כמה ימים עד שבוע. ואז מתוך הנדבקים החדשים יש כאלו שמתחילים לחלות בתוך 10-14 יום מאז הידבקותם, ואז אחרי עוד שבוע חלק מהם הופכים לבינוניים עד קשים. הם לא הופכים לחולים קשה תוך כמה ימים אלא תוך שבועיים-שלושה. הוסיפו את שבוע ההדבקה בשינוי הנחיות - 4 שבועות. לכן עקומת החולים קשה-בינוני משקפת שינויים בחברה שאירעו שלושה-ארבעה שבועות קודם.
יוני | 18.04.20
117.
כל המומחים בשקל הללו, וכן, אני קוראת גם לה ככה
למרות שהיא באמת מומחית. הייתי רוצה לכנס את כולם בחדר אחד, יחד עם קרוביהם, ולתת להם להידבק מיוזמתם. על זקניהם ועל טפיהם. ומי שיחלה קשה או ימות? לא אמור להיות לאף אחד אכפת. חלק מהסטטיסטיקה. למה? כי זה בדיוק מה שהגברת ודומיה לא מבינים- זה בדיוק מה שיקרה אם יבטלו את הסגר. כי אנשים רגילים לא מסוגלים לעמוד בגזרות הללו לאורך זמן, או בכלל- בלי שכופים אותם עליהם
אני | 18.04.20
116.
לפי מכון פסטר חולה קורונה הוא מי שמגלה סימפטומים.
לפי מכון פסטר חולה קורונה הוא מי שמגלה סימפטומים של המחלה ונבדק ונמצא חיובי. הבדיקה לקורונה אינה מדויקת בכלל ואי אפשר לקבוע על פיה אבחנה,בלי אבחנה קלינית. תחלואה אסימטומטית היא אוקסימורון ומדרון תלול להיסטריה וחוסר דיוק מדעי. כפי שראינו בימים האחרונים בדיקות קורונה חיוביות היו טעות וחולים הוכנסו לבידוד עם חולי קורונה ויש סיכוי גבוה שנבדקו. אף אם בדיקת הקורונה מאוד מדויקת בלי סימפטומים ברורים אין לנו מושג אם וירוס גורם למחלה כי אין אנו יכולים להשוות למה שהיה לפני שנה. אולי יש 50% נשאים
ג'ורג סימפטום | 18.04.20
114.
אני בדעתה אבל ביבי מבין עם מי יש לו עסק, הישראלים,
ביבי מבין שלא שומרים 500, ככה ישראלים. יגידו 2500 יסעו לחיפה. חחח הוירוס לא יעלם או ש....יעלם כמו הסארס. בנתיים מנסים לשמור על קצב התפרצות איטי. ראיתי שוטר בלי מסכה מעשן עומד 30סמ מחבר ברחוב...השוטרים מבינים שזה נגמר, מחפפים חוץ מיוצאי דופן מלא חנויות נפתחו. השוטרים יש להם בני מדפחה שקורסים כלכלית זה מה שקובע מחפפים בכיף. נמאס לכולם. הצבור צריך חופש ואחריות.
האמא של הקומבינה | 18.04.20
112.
פשוט וקוהרנטי - יישר כח
כל המאמץ הוא להגן על בתי החולים מקריסה, לכן המדד חייב להיות המאושפזים בהם (חולים בינוני וקשה). אם 100 ילדים צעירים נדבקו ההשפעה של זה על מצב בתי החולים היא 0 במעגל ראשון, כי מירב הסיכויים שאף אחד מה 100 לא יגיע לבית חולים. בשלב שני שחלק מהילדים ידביקו מבוגרים תהיה השפעה, אבל סך הכל עם עליית % המבריאים באוכלוסיה והטמפ' הוירוס בדעיכה.
דני | 18.04.20
111.
אין למל"ל או למשרד הבראיות שום מושג, ניהול כושל של המשבר ואפס בניהול סיכונים - כנסו
מסכים איתה לחלוטין. המודלים של המל"ל שגויים לחלוטין. האנשים שם לא יודעים סטטיסטיקה בסיסית וגם לא לנהל סיכונים. בהתחלה חזו 100,000 מתים תוך חודש אחר כך ירדו ל 10,000 ובפועל אנחנו עכשיו רק עם 150 וזה לא קשור לסגר בכלל. המדיניות של הרופאים לבדוק רק מי שחשוד כחולה הייתה שגויה כי היא נותנת תמונה מוטעית והמדגם אינו מאוזן (מדגם של הסתברות מותנית שנותן 1% שיעור קטילה שבמל"ל פירשו כשיעור תמותה). כל העולם רץ לאמץ את המודל הסיני של סגר אבל כשהסינים סגרו את ווהאן הם לא סגרו את הכלכלה הסינית. מבחינת ישראל זה כמו לבודד רק את בני ברק ולהשאיר את שאר המדינה כרגיל. אי אפשר לעצור את התפשטות הוירוס על ידי סגר (זה לא עבד גם בשפעת הספרדית) מפני שחולים אסימפטומטים מפיצים אותו יותר מהסימפטומטים ואנחנו לא יכולים לזהות אותם עם בדיקות שלוקח שבוע עד שמגיעה תוצאה (אפילו בדיקת נוגדנים בדם היא בעייתית). למעשה עד היום אין למל"ל או למשרד הבריאות שום מושג או תמונה אמינה של המצב וההתנהלות שלהם, הם גם אומרים שהם לא יודעים, כושלת. הגברת צודקת.
מדען נתונים | 18.04.20
107.
התעלמות מנימוקי משרד הבריאות
אני מוכן לשמוע דיעות שונות, אבל אני לא מוכן שינסו להטעות אותי. בהנחה שלפרופ' קלדרון-מרגלית יש ווטסאפ, והיא קיבלה ככל עם ישראל את הסירטון שעשו עם איתי הרמן (הצ'ייסר), היא יודעת היטב למה משרד הבריאות קבע רף של 40 חולים חדשים. היא יכולה להתווכח עם המספר הזה, לא להסכים איתו, להוכיח למה הוא מוטעה, אבל היא לא יכולה להטעות אותנו כאילו זה מספר שרירותי. ההתעלמות שלה מהנימוק של משרד הבריאות (שוב - גם הוא שגוי לחלוטין לדעתה) מורידה את אמינותה בעיני.
דוד | 18.04.20
106.
חרדים לא נענים למודלים אוניברסליים
בעבר בהתפרצות החצבת והפוליו הקטנים כבר למדנו שחרדים לא נענים למודלים קיימים רק שאז הצלחנו להשתלט על השולייים החרדים בצורה פרטנית על ידי משרד הבריאות בשיתוף הקופות וטיפות חלב. הפעם בהיקפים של החרדים ובאופי של הבידוד זה בלתי אפשרי. מספיק לראות את מונסי פלטבוש קראון הייטס עם למעלה מ-1000 חרדים שנפטרו כולל הלא מדווחים שאלו מיתות ביתיות ללא ציון סיבת מוות. לפיכך הסגר הוא בהחלט נכון על הריכוזים החרדיים ושם לתת לתאוריות העדר לעבוד אף שיש בזה מחירים. השאלה האם פוליטיקאים שלנו מספיק אמיצים בשביל זה כי צריך לעמוד מול הפוליטיקה החרדית המפורקת מחד גיסא ולשלם בכמה עשרות מיתות של קשישים חרדים ובעלי "מחלות רקע" כפי שמכנים זאת מאידך גיסא.
מוטי  | 18.04.20
105.
פרופסור קלדרון,אסביר לי בקצרה למה את טועה!
שאלת למה 500 מטר כן - ו 250 מטר לא,וציינת שהעיקרון שעליו לשמור הוא ריחוק חברתי! זה נכון,אבל רק בתנאי מעבדה,מפני שלא התייחסת לנושא המשמעת החברתית - שהיא בלתי נפרדת מהשקת מסקנות! כלומר - את הרי יודעת שככל שמתרחקים יותר מהבית,נפגשים ביותר מעגלים חברתיים נכון? בדיוק במפגשים הללו ככל שהם יותר מתרחבים ההתפרצות גדולה יותר אם לא שומרים על תנאי מעבדה של ריחוק! ומה לעשות שלא ניתן לאכוף ולחנך את אותם אלפים שלא ישמרו על הריחוק ודווקא הם ידביקו ויגרמו למוות אכזרי של אלפים,ולמה אלפים? מפני שעד עכשיו מנענו את המפגשים הללו ויש 158 מתים בינתיים,אז כמה מתים יהיו אם ניתן לאותם מעגלים חברתיים(שיווצרו) להפגש במרחק של קילומטרים מהבית - וברישיון ובהיתר הם ידביקו רק בגלל שלא ניתן למנוע הדבקה כי לא ניתן לחנך את כל החברה? והרי אין לך תעודת אחריות שאמא שלך לא תדבק בגלל אותם בלתי אחראיים! אז בתנאי מעבדה את צודקת - אבל את כפרופסור לא יכולה להשיק מסקנות על סמך תנאי מעבדה! תשני גישה כדי שלא תכנסי לספרי ההיסטוריה כמי שהטעתה ונתנה עצות אחיטופל!
יואב דוד  | 18.04.20
103.
חייבים לאפשר פעילות ספורטיבית לכל מרחק. אדם שהולך, רץ, רוכב על אופניים, בשטח פתוח ולבד
אינו מזיק לאף אחד. טעות לאפשר ספורט בזוגות כי הם מקשקשים כל הזמן ופולטים רוק. רק לבודדים. יש רשתות כמו המשביר לצרכן וקסטרו שגם כך עמדו על סף פשיטת רגל ועכשיו מנצלים ומאשימים את משבר הקורונה ודורשים פיצוי ומענקים מן הממשלה. צריך לצאת מההסגר לאט מאוד ובזהירות רבה, כי ישראל היא מדינה צפופה מאוד והישראלים מטבעם אינם שומרים על ריחוק חברתי וזאת בלשון המעטה. מאחר ואין אכיפה נאותה במדינה הזאת בשום דבר, ושל אף חוק, כך גם לא יאכפו את עניין שמירת המרחק ואמצעי המיגון ויהיה גל שני מסוכן בהרבה. אני הכי מתחברת לפרופ' גבי ברבש מבחינת ראיית הדברים- לצאת לאט מאוד ובזהירות מאוד.
שרון | 18.04.20
102.
מעקב לפי מוקדי הדבקה, לא כלל ארצי
מעקב אחרי נתונים קשוחים - חולים בינוניים וקשים - נכון. החלק החשוב לא פחות הוא מעקב לפי מוקדים - אזורים גאוגרפיים או סוגי אוכלוסיה. אין טעם להטיל מגבלות על כל האוכלוסיה אם קצב הדבקה גבוה נמצא רק במוקדים מוגדרים. כמו שחילקו את הארץ לאיזורי התרעה מטילים, ולא מכניסים את כולנו למקלטים (כמו שהיה במלחמת המפרץ).
הגיון | 18.04.20
101.
לא מסכים עם הכתוב
אנחנו אכן לא כמו סין מבחינת יכולת מימוש סגר, אבל למה שלא ניהיה כמו הקוראנים מבחינת יעילות בדיקות ? עושים בדיקה ומבודדים את החולים תוך 24 שעות ? אם עוקבים אחרי כמות החולים הקשה החדשים, זה אכן מדד, אבל אם כמות החולים החדשים היא גדולה מידי, אין תקווה לעקוב אחריהם ולעשות חקירה אפידמולגית ובידוד. ההצעה היא בעצם שנעשה שבועיים-חודש הקלות, ובמידה של כשלון, שבועיים-חודש סגר וחוזר חלילה. התקווה לחסינות עדר היא הזויה. בשביל חסינות עדר צריך מעל 80% הדבקה בקרב האוכלוסיה, 7 מיליון נדבקים. זאת האסטרטגיה ?
אריאל | 18.04.20
99.
מדינה של חוכמולוגים
לא מבין למה הפרופסור חושבת שהדברים שלה יסייעו למשהו או מישהו חוץ מהפרסום שהיא קיבלה. הצוות מחליט, הציבור זורם. המחלה נבלמת. בינתיים מתפתחים פתרונות ויש התקדמות עצומה בריפוי. תוך מספר חודשים הסיפור הזה מאחורינו, אבל הפרופסור חייבת לדחוף את הדעה המיותרת והביקורתית שלה. מה היא תורמת לנו לעזאזל?
אבי כהן | 18.04.20
93.
תקשיבו לאנשי האמת דוגמת אלוף יצחק בן ישראל, יורם לס, לחיאני. עובדים עליכם פראיירים!
עדר כבשים לשוחט כולכם פה, הניסוי הפסיכולוגי הגדול ביותר בשליטה בהמונים מאז תחילת האנושות. אין תמותה מקורונה אפילו ברמת שפעת עונתית וכל המספרים שמפמפמים לכם חודשיים לא קשורים למציאות. מי שמבין את זה ולא מפחד מההפחדות המטופשות צאו לרחובות , קחו שלט אתכם לכל מקום שאתם צריכים ללכת, אם יבוא שוטר תודיעו שאתם בהפגנה, זכותכם החוקית. קורונה זה בלוף ענק שיצא מפרופורציה באופן מתוכנן מראש על ידי בעלי עיניין, כל המידע נמצא ברשת
רונן | 18.04.20
92.
נדיף קורונה
נכון הנגיף ילווה אותנו. אז איפה הייתה עד עכשיו רפואת אנוש. חמור יותר, ממתי רפואת אנוש הכריזה על עצמה מומחית לרפואת עדר? מי אחראי על האמירה שהעמידות עדר תושג ב- 70% לחשיפה בנגיף. המספר הזה לא מבוסס על מדע של נגיף מוכר ברפואת אנוש. נראה כי המספר נלקח ממודלים של גורמי מחלה אחרים הידועים ברפואת אדם. זהירות וזחיחות לא הולכים ביחד.
ברנר יעקב וטרינר אימונולוג בפנסיה | 18.04.20
90.
ממש עובד נהדר למדינות כמו צרפת איטליה ובריטניה....
אם תחפשו זמן ארוך מספיק תמיד תימצאו איזה פרופסור/פרופסורית הזויים שהולכים נגד העדר... לפני כמה ימים ראיתי את הסרטון של פרופסור לס מלפני תחלית המגפה בישראל - הבן אדם ההזוי הזה טעה לגבי ה-כ-ל ואם היינו שומעים למילה שהוא אמר כנראה היינו במצב של המדינות שציינתי למעלה! אבל העיקר הוא נושא את התואר "פרופסור"....
יוסי | 18.04.20
88.
הדברים שלה ערבים לאוזניים של לא ממושמעים ממילא
לבואו ולהודות מראש כשלון? האמצעים שיש ברשות הסינים כדי לעמוד בסגר הם לא עומדים לרשותנו .נו, למה ציפינו תבוסתנות בהתגלמותה כולם גיבורים כל עוד לא מתו יקיריהם , הייתי רוצה לראות אם מישהו יקיריה היה מת מהקורונה . גברת מל"ל תפסיקי לבלבל , מדינה שמזמן פשטה את הרגל בכל התחומים.
אבי | 18.04.20
84.
את מוכנה לקחת אחריות אישית על תוצאות המלצתך?
באנגליה ניסו את שיטת העדר וזה התפוצץ להם בפרצוף. את הרי לא במעמד של נבחרת ציבור, ולא במעמד של מקבלת החלטות, כך שלא תפוטרי (או תפסידי בבחירות) אם המודל שלך ייכשל ויותר אנשים ימותו . את תמשיכי לקבל משכורת ולעשות מודלים ולבקר מהצד את מי שכן צריך לקחת אחריות על מוות של אנשים. קלי קלות.
באמת? | 18.04.20
83.
בקרוב מספר נותני העצות בגרוש יהיה גדול יותר ממספר הנדבקים.
בינתיים מספרם כבר עבר את מספר המתים... יאללה - אנו עומדים בפני מצב שאף אחד לא חזה אותו ואף אחד לא יודע איך נצא ממנו - אז מוטב שכל נביאי השקר ישתקו לכמה ימים, כדי שנראה לאן המצב לוקח אותנו - רק אז נדע למי להקשיב ואת מי לזרוק לכל הרוחות ולהעביר את שאר הידע והנסיון אל דפי ההסטוריה כדי שבמחלה הבאה שתתפרץ - שוב לא נדע מה לעשות....
ש ק ד | 18.04.20
81.
עוד פרופסור שמלהגת בלי להבין כלום
נמאס לנו מנבואות הזעם של פרופסורים גדולים וקטנים שלא מבינים מהחיים שלהם, שנכשלו בטיפול בקורונה ובהשגת אמצעים להדברתה אבל לא מפסיקים לברבר יחד עם ראש הממשלה שמצליח לדבר בלי להגיד משהו. זורקים מספרים באוויר החל מ-10,000 מתים ועד 1,000,000 נדבקים . נמאס לנו מראה הפנים הכאילו טראגי של מגישי הטלויזיה שמברברים עצמם עם פרשנויות נבובות. תנו לנו עובדות בלבד והערכות ממספר מצומצם של אנשי מקצוע אבל לא נפלים כמו גרוטו או סדצקי או ביבי נתניהו
אחד העם | 18.04.20
79.
אנשי לא ישרדו כאן אחרי ההסגר
תגובות לא ברורות במיוחד מה הקשר לשואה . מצבים שונים לגמרי . צריך לשחרר ומהר . אחרת נמות מרעב ולא יהיה כסף למדינה שלא דואגת למובטלים החדשים . אם הייתה דואגת ומשלמת על המפוטרים לא ביטוח לאומי אלא משכורות מלאות ודואגת למקומות עבודה חדשים אז היה אפשר להמשיך ולסגור אחרת אין על מה לדבר אנשים ימותו הרבה יותר מהקורונה תראו הוזהרתם .
המזהיר  | 18.04.20
71.
אין קצב הדבקה של הכפלה כל 3 ימים.
קצב הכפלה של שלושה ימים אומר אומר הכפלה פי 1024 תוך חודש. גם אם יעשו אורגיות המוניות עם נשאי הקורונה לא נגיע לקצב כזה. באיטליה לפני שהיה סגר בשיא ההתפרצות הקצב היה פי 30 בחודש. בעולם הגדול קצב ההכפלה היה פי 10 בחודש ומאז שיש מודעות הקצב ירד לפי 4 בחודש.
עלי עבדו | 18.04.20
63.
כמה שטויות במאמר אחד
המודל היחיד שהצליח הוא המודל הסיני (ואחריו בניוזילנד בקוריאה וכו')שם לא עשו ניסיון בבני אדם. סגרו, חיכו ופתחו. וכולם היו בבית... עם משמעת ברזל. בלי בכי ובלי נהי. ככה מנצחים. עם כל הכבוד לפרופסורית הנכבדה, בריטניה ושבדיה עשו ניסוי שלא הצליח. אצלנו יש תמיד ספקנים וחכמולוגים. די לשטויות.
אמיר | 18.04.20
60.
צודקת רק ככה יוצאים אחרת יתעסקו פה עם גל שני ושלישי
צודקת גם מבחינה בריאותית גם כלכלית וגם סטטיסטיח איך אנשים לא מבינים את זה? הרי שיעורי התחלואה בין צעירים ידועים ....הרי בימים רגילים מתים במדינה 130 איש ביום!!! על מה מדברים פה? 6000 איש בשנה מתים מזיהומים שנידבקו בבתי חולים זה 15 ביום...ועד כה מתו מקורונה אולי 5 אנשים מתחת לגיל 50 !!! מה קורה פה? מישהו השתגע.
רוני | 17.04.20
55.
תגובה
אני קורה שוב ושוב על כמה קשה לקחת החלטות. להזכיר שכל זמן הייתה התקוממות באוכלוסיה שהמנכלים מקבלים משכורות גבוהות . המשכורות הן בדיוק על היכולות אלו שלהם שלומדים אותן כחלק מהמקצוע. זה בדיוק מנדרש מהמנהיגים שלנו, בגלל זה הם שם , לקחת החלטות שהם לא פופולסיטיות ולעמוד מאחוריהן. הכניסו אותנו לבידוד כדי להגן על האוכלוסיה המבוגרת אך האוכלוסיה שמתה , היא האוכלוסיה מבוגרת שלא יכלה להגן על עצמה וגם המשפחות שלהן לא יכלו , הכותבת היא נותנת הסברים היגיוניים וגם היציע אותן ללוקחי ההחלטות. צריך להתחשב בהם.
ג.מ | 17.04.20
50.
צודקת, רק מוסיף שאנחנו רחוקים מאוד מתפוסה מירבית של בתי החולים
גם אם נגיעה לקצב הכפלה של כל 3 - 4 ימים, יהיו לנו 10 - 16 יום לעשות צעדי מנע, להדק שוב וזאת מבלי לעבור את הסף של מיטות פנויות. חיסון העדר הוא הכרחי ! ועדיף מוקדם לפני התפרצות השפעת העונתית שגם כך תכביד על תפוסת בתי החולים
דורון | 17.04.20
36.
ירושלים
אכן המלצות משכנעות מעוררות אמון, המבוססות על נתונים ברורים. הבעיה שקולות אלו של מומחים רציניים מתחומי ידע מגוונים, משום מה לא זוכים להתייחסות של מקבלי ההחלטות, שמפגינים היעדר מנהיגות ואומץ. הגיע הזמן שמובילי דעת קהל כמו התקשורת יתחילו להשמיע את הקולות הללו ויגלו אחריות מקצועית הכרוכה גם ביכולת לבקר את המנהיגים, את חוסר האחריות שלהם לנזקים בריאותיים פיסיים ונפשיים ולקריסת הכלכלה. נזקים קשים לא פחות ואולי יותר מנזקי הקורונה.
ורדה שחם | 17.04.20
32.
״ מבוגרים ללא מחלות-רקע מאוד מתוסכלים ״
איזה עם מפונק נהיינו. נהיינו אנשים שלא מסוגלים לעמוד במצב של תסכול ומייד מתחילים להתלונן . אתם מתוסכלים ? קודם כל תמצאו אושר בכך שאין לכם מחלות רקע והנכם בריאים. אח״כ תמצאו לכם פרוייקט קטן כלשהו , לקרוא ספרים בשפה זרה , לעזור לנכדים בשיעורים , למשל. חלילה ציבור ״ המתוסכלים ״ יפעיל לחצים וכל העמידה בצרות הקורונה עד עכשו תיכשל, בגלל ,,, מבוגרים ללא מחלות-רקע שהם מאוד מתוסכלים ( וגם נורא מפונקים ) .
נילי | 18.04.20
21.
בכתבה זה נשמע במציאות זה אחרת
על כתפי מקבלי ההחלטות מוטלת אחריות כבדה לכל החלטה בנושא. כל תוצאה שלא תהיה, אצבע מאשימה תופנה אליהם. (למשל, למה 100 מ' ולא יותר), תמיד רוצים יותר. נכתב "נעשה ניסיון, מקסימום ניקח צעד לאחור, מי לוקח אחריות על כך? כותבי המאמרים ? בכתבה זה נשמע נהדר וכל אחד רוצה לצאת למה שהיה, כנראה שמה שהיה כבר לא יהיה וכדאי להתחיל להפנים. צויין שאצלנו לא ניתן לקיים סגר כפי שבסין - מה המשמעות ? כחברה שאינה בריאה אין לאף אחד מאיתנו אחריות וערבות כלפי החיים של האחרים. המסקנה שהמציאות גרועה יותר מהקורונה. בזה אין א
איריס | 17.04.20
17.
כמה שטויות
1. מספר החולים קשה ומונשים הוא נגזרת של שיעור הנדבקים. 2. בבית אבות שוכנים לא רק המבוגרים אלא גם הצוות הרפואי וכנראה גם שהצוות הוא המקור להדבקה שם מלכתחילה. אלה אנשים שכן יוצאים מבתי האבות. 3. בשבועיים שלושה של המתנה עם שחרור הדרגתי אנחנו יכולים לגמרי להיות במצב של איטליה וספרד 4. קצב ההדבקה הנוכחי כבר לקוח בחשבון את הריחוק החברתי והמיגון וקיים למרות המדיניות הזו שכבר בתוקף למעלה מחודש. 5. יש צעירים שגם הם בקבוצת סיכון ולא רק בני 50 ומעלה... תקראי קצת אלוהים.... 6. מזל שלא מנויה על צוות המדיניו
ענבל | 17.04.20
12.
צעירים עם השמנת יתר נמצאים בסיכון גבוה למות מקורונה
גם אנטיביוטיקה מחלישה מאד את המערכת החיסונית בטווח הרחוק ומקצרת חיים, אבל כולם רק מדברים על מונשמים, מתים ו״נפגעי המשבר הכלכלי״. בסוף המציאות היא שהדיפ-סטייט שנשלט על-ידי בעלי ההון, הוא זה שמכתיב לפוליטיקאים ולממשלה מה יותר חשוב - ואין ספק שבריאות הציבור לא בראש מעיניו, אלא רק הכסף. העולם עוד צפוי לספוג מכה כבדה יותר כשיגיע וירוס חמור מהקורונה.
אחד שמבין | 17.04.20
11.
אסטרטגיה מיושנת ומוטעית כל כך
להתייחס לחולים קשים בלבד מאלץ פער של כשלושה שבועות בין פעולה לתגובה מדודה בעוד שריבוי בדיקות עם מעקב אחרי גיל ומצב בריאות הנדבקים מאפשר גילוי ותגובה מהירה על כל החמרה ולכן מאפשר שיחרור מגבלות מיותרות בקצב מהיר בהרבה ובטוח בהרבה
יוני | 17.04.20
9.
כתבה מעולה-הכל נכון והגיוני.חבל שביבי לא מאמץ אותם
דברים אלו מצטרפים לדעות של פרופסרים נוספים מאוניברסיטת תל אביב ועוד אחרים. הטמטום של משרד הבריאות חוגג. שמשרד הבריאות יעסוק,איך לגרום שתוצאות הבדיקות יגיעו מהר. איך למגן מטפלים ומטופלים בבתי אבות כדי למזער הדבקות.
דוד | 17.04.20
3.
החברה הישראלית זו לא מעבדת ניסוי
אין ספק שהנתון היחידי החשוב הוא מספר החולים קשה והתמותה, זו כבר מסקנה שלפני חודש אפשר היה להגיע אליה. וכדי למזער אותה צריך לבודד בהקפדה גילאי 70 פלוס ואוכלוסיות בסיכון. את כל שאר המדינה צריך להחזיר לפעילות, ובצעדים גדולים. כל חזרה בהדרגה ולחכות שבועיים שלושה לראות מה קורה כל הזמן יש לזה משמעות אדירה כי הנזק הכלכלי חברתי לא מחכה ומצטבר מדי יום. מה זה לפתוח גני ילדים פעמיים בשבוע בקבוצות קטנות? כלומר כל ילד יהיה בגן פעם בשבוע?
אמיר | 17.04.20
2.
פרפסורית יקרה,שצפתי ב CNN ותחנות טלויזיה אחרות,הסטטסיקה שלך היא עוד מספר,לא ברורה לך המחלה
אנשים מתים בכמויות היסטריות בכול מקום בעולם,קצב הדבקה מטורף בטור לוגרטמי,וזה תלוי בצפיפות הווירוס באויר(צפיפות האנשים החולים) את ומשרד האוצר אומרים לאנשים לכו לעבוד אנחנו צריכים את הכסף שלכם,הבריאות שלכם לא חשובה ואם תחלו על דאגה יש לנו מכונות הנשמה,אה סליחה מכונות ההנשמה מוגבלות אז נגביל את האנשים שיכולו להשתמש במכונות ההנשמה,אופס הם כנראה ימותו..אבל מה זה משנה העיקר שיש מי שישלם את המיסים,פחות אזרח לא משנה! אם כול הכבוד גברת הפרופסור,תעשי קצת יותר שיעורי בית תחפרי באתרים קצת יותר,זאת מגפה היא תצתמצם עם נפריד את האנשים אחד מהשני,אם נרסס נוזלי חיטוי בכול מקום ועוד..לא אם נכניס את האנשים למקומות עבודה/בתיי ספר סגורים תחת ניסוי סטטיסטיקה מטופש! רק אתמול CNN פרסם באתר מה עושה כול מדינה כדיי למגר את הווירוס ורואים הבדל משמעותי בין המדינות (נכון שכמות האזרחים פחותה בין מדינות וזה משפיע על הסטטיסקה).אבל שורה תחתונה גברתי הפרופסר אנחנו לא עכברי מעבדה אנחנו בני אדם ואם מישהו במדינה אחרת עשה משהו חיוני צריך ללמוד ממנו כתבה ומאמר חסר אחריות שמתאים לאנשיי הנהלת חשבונות שעוסקים במספרים ביום יום!
רונן | 17.04.20
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת