אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ההייטק הישראלי לא צריך שיצילו אותו

45 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

44.
דיעה פופולארית מפוזיציה - אבל רק דעה
אנשי ההון סיכון המכובדים מאוד ועם הישגים נכבדים בעבר - מדברים מהפוזיציה שלהם. אני מניח שאת דעתם זו השמיעו ליזמים/מנכל״ים שמובילים את החברות שהם השקיעו בהן. היזמים - מנכלים - הם אלה שיחליטו - בהתאם לצורך שלהם. בעבר חלק מהכותבים הביעו דעות נחרצות נגד תוכניות המדען הראשי ונגד קיומם של הרבה סטארטאפים. יש להם טיעונים משכנעים והם אנשים ראויים. האינטרס של המדינה צריך להיות של המדינה ולא של משקיעי הון סיכון בפוזיציה. והמדינה צריכה להשקיע הרבה יותר בחינוך וגם לתמוך בסטארטאפים שממשיכים להעסיק אנשי טכנולוגיה והופתעו מארוע הכוח העליון שהוא הארוע שאנחנו עדים אליו. המדינה לא צריכה לתמוך במי שלא רוצה - ואם המנכלים.ישמים של החברות שהנ״ל מושקעים בהם יחליטו שלא - אז לא. לא צריך לבלבל בין הדעות של הנ״ל - למה שיקרה בפועל - ובוודאי שלא במה שצריך לעשות. טוב תעשה המדינה אם תשמור על מקומות עבודה רבים ככל הניתן בקטר הייצוא המרכזי של המשק כולו.
סטארטאפיסט | 06.05.20
40.
אלו שכל השנים סחבו את העגלה יהיו האחרונים שיעזרו להם... תתביישו.
חוצפה לצפות שהאנשים שמשלמים הכי הרבה מיסים וסוחבים חצי מדינה על הכתפיים שלהם יהיו היחידים שאף אחד לא יעזור להם בשעת המשבר הזו. שלא לדבר על העובדה שאנשים בהייטק מקבלים דמי אבטלה עלובים של 30% בערך מהשכר שעליו שילמו ביטוח לאומי כל השנים שעבדו. אתם שוכחים שלאנשי הייטק גם יש משכנתא גם יש הלוואות. הרי חצי משהכר שלהם הלך למדינה כל השנים.
ההיטקיסט | 04.05.20
39.
פתיחת השורות לקהלים חדשים
יש לי רקע רחב באקדמיה ובתעשיה. לצערי המצב היום שאין העסקה של מגוון הקהלים בחברה הישראלית. רוצים אשכנזים, לבנים מהמרכז ששירתו ביחידת מודיעין (מה הם עשו שם באמת? לאיש אין מושג!). חברות ההיטק יכולות לעבור התייעלות והגדלת הרווחים ע"י העסקת עובדים מקהלים חדשים: בוגרי מכללות, חרדים ועוד. הם יופתעו לגלות כמה עובדים מצויינים (אוקיי הם לא יצליחו לפתור חלק משאלות האלגוריתמיקה המסובכות בראיון) ומסורים. המסוגלים לתת תפוקה דומה בחצי מהשכר. והמוטיבציה שלהם להוכיח את עצמם - בשמיים.
דוקטורנט בטכניון | 04.05.20
37.
מסכים עם מגיב 24
קודם קצצו במשכורות שלכם ובאחוזים שלכם ואז תבואו להטיף מוסר ליזמים. משקיעים שחושבים שכל מה שהיזמים עושים זה על מנת להתעשר חיים בניתוק מהעולם. לא הייתי רוצה אתכם כמשקיעים שלי. משחקים אותה כאילו הם פילנטרופים כשבעצם הם מדברים מפוזיציה ורוצים לנצל את המשבר על מנת לשפר עמדה. חצופים!
לארי סלו | 04.05.20
36.
יש בזה משהו. זו הזדמנות לנער קצת את העץ
ושהתפוחים שצריכים ליפול, שיפלו. ככלל, כסף ממשלתי ותמריצים מלאכותיים מעודדים חוסר תחרותיות ומשמרים סטרטאפים לא מספיק טובים שישרפו עוד ועוד כסף, ובסוף יקרה הבלתי נמנע. גם למשקיעים מנוסים קשה להרוג השקעות פחות טובות, והמצב רק ממקד ומחדד אותם. בסוף יש אינטרס כללי שיהיה מספר אופטימלי של סטרטאפים מעולים שיצליחו, ולא בועה לא ממוקדת גדושה בסטרטאפים "חקיינים" ו"עוד מאותו דבר", ללא סיכוי להצליח בהמשך. למעולים שביניהם, הקרנות כבר ידאגו. יש להן כסף ואינטרס ישיר. שאר "היזמים" - שיחזרו קצת להיות שכירים.
שושנה | 04.05.20
35.
כתבה היוצאת מנקודת הנחה של מובהקות
חברות מבטיחות / לא מבטיחות. שהלא מבטיחות יסגרו והמבטיחות לא. לפי הרציונל הזה ברור מה הולך להצליח ומה לא. מה לעשות, העולם הוא אפור ולא שחור לבן, ואז גם אלו שהולכות להצליח אבל צריכות מסלול הרצה שאינו קצר, צריכות לצלוח את המשוכה. ישנן גם עלויות שאינן משכורות, כגון רישום פטנט, וזול - זה לא. כחברה מצליחה גם העובדים מרוויחים, מס הכנסה מרוויח, כולם מרוויחים. בנוסף, רק אתמול הוסבר לי על כך שבתקופה הקרובה קשה מאוד לגייס, נטו עקב העובדה שרבים הפסידו הון עקב ירידות שווי עולמיות, נטו פסיכולוגית.
אבי | 04.05.20
32.
צודקים. תעזרו במקום לבית הקפה השכונתי שנסגר
אני אומר את זה בתור היטקיסט. בטח שחטפנו בקורונה. השכר יורד. אנשים מפוטרים ולכל אחד מהם זה נורא. אבל זה קורה בכל המשק כרגע ולא מיוחד להיטק. אבל כאשר בית הקפה השכונתי נסגר לאחר עשרים שנים של פעילות, חילוץ ההיטק הוא לא רק מותרות, אלא שחיתות.
איש חופשי | 04.05.20
24.
פניה למשקיעים שכתבו את הכתבה
אי אפשר לכתוב כתבה כזו בתום לב, בלי לציין שיש לכם אינטרס כלכלי ישיר בזה שחברות לא יקבלו תמיכה, כדי שאתם תוכלו להגדיל את האחזקות שלכם במחירים נמוכים. לא להודות בניגוד האינטרסים שלכם כאן הוא פשוט לא סביר. בנוסף, אולי לא שמתם לב, אבל המתחרים שלנו ברב מדינות אירופה ובארה"ב כן מקבלים תמיכה מהממשלות שלהן - מה ששם אותנו בעמדת נחיתות מבחינת הסיכויים לשרוד. כמה מהחברות שאתם חשבתם שלא ישרדו, הפכו בסוף להצלחות גדולות? מייקל זוכר את האוספרטי? במקום לבא ולהלחם על ההשרדות של הענף מול התחרות, אתם לוקחים עמדה נגד החברות שנלחמות בימים אלו על קיומן. מאמר לא במקום, מלא יהירות, ואינטרסנטי. מאכזב.
יזם | 03.05.20
23.
חוץ מידנור אף אחד ממכם לא עשה כלום בחיים שלו !
אין לי חשק לפתוח חזית עם חבורה של אנשים די בינונים שאין להם מושג מימינם או משמאלם. רוב החברות הישראליות כבר ממזמן לא הוקמו או נסמכות על הון סיכון ישראלי. כסף היסטרי , ילדותי, מקורב לצלחת ושבוי בקונספציות של "8200 " . עצם התעוזה שלהם להביע דעה בנושאי ניהול חברות הוא כמו הנסיון של ילד לפרשן ארועים היסטורים
מנכ"ל הי- טק שלא נוגע בהון סיכון ישראלי | 03.05.20
19.
חבורה הזויה
החבורה המצולמת יש אפס ניסיון אופרטיבי. גם ארנון דינור בימי msystem עסק בעיקר בדיבורים מפולפלים ובלתי מובנים עד שהוזז מתפקידו על ידי ציפי ארמון עוזר שהזניקה את הפעילות בעבודה קשה. הדבר היחידי שהם טובים בו זה לתווך ולחבר משקיעי הון לחברו בארץ תמורת דמי ניהול שמנים ומשרדים מפונפנים. וגם את זה הם עושים בסכומים יחסית זניחים ביחס למקובל בעולם. בקיצור חבורת נצלנים שרורכבת על כתפי היזמים. ושאייזנברג ילך ויבדוק את התרמית של wework שבה הוא חבר דירקטוריון לפני שנותן עצות לביבי. ורונה הזו שתחזור להיות אשת כח אדם
ביבי | 03.05.20
18.
צודקים אבל נגועים לגמרי
בגדול הם צודקים הממשלה לא צריכה להציל חברות ואנשים מהמגזרים החזקים ביותר, אלא שהחברה' האלה כולם גייסו עכשיו קרנות ולכן יכולים לממן את החברות שבהן הם השקיעו ובמקביל רוצים לנצל את הירידה בוולואציות של החברות ולכן בעלי אינטרס אישי כך שמן הראוי שהצדקנים הללו היו נותנים לכך גילוי נאות.
הקטרו דה ג'ין | 03.05.20
17.
חבורת תאבי בצע
רק חושבים על איך יוכלו להנות ממצוקת הסטארט אפים על מנת להגדיל את הרווחים של עצמם. כיזם מנוסה ממליץ לא לעבוד עם משקיעים שזה מה שמניע אותם. יתנו לכם ביס ברגע שתהיה להם הזדמנות. לדעתי לא מעט יזמים יחשבו בעתיד אם הם רוצים לעבוד עם האנשים שחתומים על המכתב הזה
יזם | 03.05.20
16.
האחד לא בא על חשבון השני
צריך לעזור לעסקים קטנים וצריך לעזור גם לסטארטאפים. אולי אפשר לקבוע קריטריונים שייקחו בחשבון את גודל החברה, איתנותה הפיננסית, הנישה בה היא פועלת והשפעת המשבר הגלובלי עליה - אבל עדיין צריך לעזור. ההייטק מחזיק את המדינה ובמשברים מהסוג הזה ראוי שהמדינה תתן בחזרה.
דני | 03.05.20
5.
אינטרסנטים. ממתינים בסבלנות לטרף קל
אני מסכים לחלק מהדברים שנכתבו, אבל צריך להבין שהקרנות הגדולות פועלות ממקום בו אין מחסור של כסף, ומה שהן מחפשות זה עסקאות טובות מבחינה כלכלית, קרי וולואציה נמוכה ביחס לביצועים או לצפי העתידי. ונחשו מה מייצר הזדמנויות טובות? חברות בקשיי נזילות כמה כיף לשבת בצד ולחכות שהחברה בה השקעת כבר תבוא אליך על ארבע כדי לבקש עוד כסף, לעשות להם down round ולהיות בתפקיד האלוהים. מייקל, זה ביזיון לקרן שלך שאתה מעדיף שהממשלה לא תתמוך בחברות בהן השקעת. אני לא מאמין שאתה פועל מתוך רגש אחריות לאומית.
נועם - יזם שנפגע  | 03.05.20
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת