אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

להעלות מסים - עכשיו!

67 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

66.
מנותק מהמציאות
מליון וחצי מובטלים ועוד 600,000 משפחות שנגדעה פרנסתם ברגע. זו המציאות. מנגד- ממשלה מנופחת שמעלה לעצמה שכר בעיצומו של משבר כלכלי אסטרונומי. מציאות. מנכ"ל ביטוח לאומי עם משכורת של 83,000 שח וקצבת זקנה של 1,500 שח. מציאות. כשאתה אומר להעלות את המיסים לעצמאיים שלא נפגעו ממשבר הקורונה אתה מנותק מהמציאות. תראה לי נפש אחת כזו בארץ ישראל של היום אתה רוצה להכניס יותר לקופת המדינה - קח ממי שיש לו. כשאתה אומר להעלות מיסים לאנשים שהרגע איבדו מטה לחמם - תתכונן להתנגדות רבתית.
מירב אליוט | 18.05.20
55.
בסוף יהיו פה עניים ועשירים זה שביל שמוביל רק לשם
יהיו פה עשירים אם משכורות של 70k וכמובן בעלי שליטה והון שהם עושים את הסכום הזה ביום ויהיו את העניים אם משכורות של 10 15 kשזה בדיחה באשר למחירי השוק בכל המובנים. ואם שאלתם כמה אחוזים מהמעמד הבינוני יהיה עשיר וכמה עני ....... לפחות 60 אחוז הולכים וקו העוני שחלקם כבר ככה שם כי מה שמחזיק אותם זה אשראי והלוואות
אל | 16.05.20
50.
פתרון פשוט - לקצץ 30% מעובדי המדינה
לצמצם את הכנסת ל 40 חברי כנסת... לסגור 50 אחוז מהעריות במדינה, לסגור את כל תאגידי המים המושחתים והמאוסים, לסגור את המשטרה ולהקים מחדש משטרה יעילה ב 50% כח אדם, לצמצם את שבכ ומוסד ב 50% איו צורך לעקוב אחרי כל העולם ולשלם מילארדים, ןבסוף לצמצם את צהל ב 50 אחוז, או מינמיום להעלות את גיל הפרישה ל 60 ויש עוד הרבה מה לעשות זה רק קצה הקרחון,במקביל להוריד את המסים ב 30% ואז תראו כלכלה פורחת. מי שכתב את המאמר הזה מבין בכלכלה כמו שאני פרופסור לחקר היקום.....
איציק | 16.05.20
42.
מה?
הרי ידוע שכאשר מגיעים לגבול מס מסוים, כבר לא משתלם לאנשים לצאת לעבוד ומעדיפים לחתום אבטלה, כי מס ההכנסה כל כך גבוה, ובסופו של דבר מה שנשאר לאנשים קרוב לדמי אבטלה. מיסוי זה דבר מאוד עדין, מיסוי נמוך מדי עלול לגרום לשחיקה בהכנסות הממשלה ומיסוי גבוה מדי עלול לגרום לעצירה של המשק, כי כבר לא משתלם לעבוד, וזה בדיוק מה שצריך למנוע עכשיו אחרי הקורונה. המדינה יכולה במקום זאת להנפיק אג"ח, להעלות מס חברות, מס דירה שלישית, ולבטל כל מיני תספורות לטייקונים. יש כל כך הרבה פתרונות טובים ובריאים יותר
ישראל הכלכלן | 16.05.20
38.
מזל שאתה לא היועץ הממשלתי
אני עצמאי ונפגעתי רק 20% ולכן אני גם לא מקבל מענק, אבל מה, עבדתי מאד קשה בזמן שאתה ישבת בבית בחלת וקיבלת כסף מהמיסים שאני שילמתי ולא אני לא עשיר וגם לא מרוויח מינימום, יש לי 3 ילדים קטנים ואני מפרנס אותם בכבוד בעוד אישתי קיבלה 3000 שקל על חלת והיא עדיין בחלת. אז מר יועץ נחמד היעוץ המקסים שלך יגרום שגם משפחות כמו שלי לא יצליחו לסגור את החודש בשביל לממן יועצים נחמדים כמוך. אז תודה ולא תודה.
אייל | 16.05.20
37.
שהממשלה תפסיק לבזבז
אתה יוצא מנקודת הנחה שאלו שיגיעו לחבות במס לא נפגעו מהמצב בכלל? אז המדינה גרמה לכלל העסקים להפגע, גם אלו שהיו רווחיים ושלמו מיסים נפגעו. אז עכשיו ישלמו יותר מסים. יותר הגיוני שהממשלה תפסיק לבזבז כספים מיותרים ותתחיל להשקיע בנו במקום בעצמה
נגה | 16.05.20
36.
מה?
אין כסף לאנשים.עסקים נסגרים ו/ או מנסים לשרוד. בקושי יש כסף לאוכל.הממשלה זרקה פירורים,ולא כולם אגב קיבלו.הביטוח הלאומי יודע רק לקחת ולא לתת. אבל יש גם הרבה שרים ,שיורידו להם מהשכר,ובכלל שיורידו אותם.ויתחילו לתגמל ,לעזור לכולם במידה שווה ,עם סכומים שכן אפשר ללכת למכולת.לכל המגזרים שווה בשווה.שהממשלה תחזיר לנו את מה שאנחנו משלמים כל החיים, ואז נוכל להניע את הגלגלי הכלכלה בעוד שנתיים להתאושש. יחשבו מסלול מחדש.
דניאלה | 16.05.20
34.
הסוד של פקידי האוצר כנסו ותבינו
הסוד הכי גדול שלא מספרים לכם זה שיש 200 מילארד שקל שמתגלגל כל שנה בשחור. ואתה אדון מרצה מציע ללכת לאיפה שקל לקחת. להעלות מעמ בלחיצת כפתור וללכת לתלושי השכר של אלו שמרוויחים בעמל רב 15 אלף שקל . אלו שמרמים מרוויחים... אלו שהוגנים שוקעים
עומר אבניאל 199 בזק | 16.05.20
32.
טוב מאחר שקיבלתי כל-כך הרבה תגובות "אוהדות" אני אנסה לענות
1) אפשר לייתר את רוב התגובות בכך שאומר שאני לא שכיר באקדמיה או בממשלה, אלא עצמאי שנפגע מהקורונה ולראיה הייתי זכאי לפעימה השנייה של העצמאים. אני מרצה מהחוץ במשרה מאד חלקית. 2) אולי זה יהיה יותר מובן אם הכותרת הייתה "אם להעלות מיסים, אז עכשיו". הנחה שלי הייתה שמתי שהוא יצטרכו להעלות מיסים, אז כדאי עכשיו. מי שלא מסכים עם ההנחה שיצטרכו להעלות מיסים, יכול להפסיק לקרוא שם. 3) אני מסכים עם כל הטענות לגבי הנזק שמיסים גורמים. הטענה העיקרית היא שכרגע ולזמן הקצר ביותר, נזקים אלו ישפיעו פחות על הכלכלה ויהיו יותר שוויוניים בטווח הקרוב מאשר בהמשך. לכן החלק הכי חשוב בכתבה זה הפסקה האחרונה שיש לבטל את כל המיסים ולעבור למע"מ פרוגרסיבי 4) ההצעה שלי מדברת להעלות רק ב 2020 ואחרי זה להוריד חזרה. כמובן שאם לוקחים רק את החלק הראשון של ההצעה, אז זה לא.
ניר יעקבי | 16.05.20
31.
טעות חמורה. ההצעה שלך היתה לגיטימית אם נטל המס פה היה סביר.
שילוב מיסים ישירים ועקיפים מהגבוהים בעולם כאשר רמת השירותים לאזרח בינונית מינוס. ההוצאות הגבוהות ביותר למשק: דיור ורכב, מנופחים עקב מיסוי גבוה מדי ובועת מחירי נדלן. המס על שני התחומים מגיע לסביבות 60%! המדינה מכורה לסם הזה ולא מסוגלת להתנתק. למה להשקיע בתחבורה ציבורית או באמת להוריד את מחירי הנדל"ן אם אפשר להמשיך לשעבד את הפיונים? מן הצד השני, המדינה רוויה במונופולים שחונקים את הציבור ביוקר מחיה מהגבוהים בעולם. איך הצליחה חברה לנעול את הציבור, בעל המשאב, בחוזה על הגז שלנו במחיר גבוה פי 3 ממה שמקובל בעולם?! צר לי אבל המדינה הגיעה לאיזשהו סף שאם היא תעלה מיסים היא לא תגדיל גביה, להפך. כשהמדינה היתה עשירה, היה אפשר לתת לכל מי שבכה, חלקם מוצדקים יותר מוסרית (נכים, ניצולי שואה וכו') חלקם מוצדקים פחות (חרדים). צריך לסגור את הברז לכל אלה ששואבים את המיסים שלנו. כל התנאים המפליגים שניתנו לקבוצות החזקות זה הזמן ויש הצדקה לעשות בזה סדר ולסגור להם את הברז. מוקדן ברשות שדות התעופה לא צריך להרוויח 52 אלף ש"ח, כמו מנכ"ל בהייטק. שכר ממוצע של 33 אלף ש"ח בנמל חיפה זה שחיתות!
אלדד | 16.05.20
27.
כל כך הרבה הנחות עבודה שגויות במאמר
"מי שכרגע ממשיך להרוויח כרגיל (במקביל לירידה גדולה בהוצאותיו)" 1. אין חברה אחת שהרוויחה כרגיל ואם אתה כמו הסתומים באוצר שבוחן מחזור כרווחיות או מדד למענק אז אתה לא מוצלח מהם המחזור שלי עלה והרווח הגולמי שלי ירד 2. ירידה גדולה בהוצאות? 4 אלף שח בציוד מיגון לצוות ללקוחות זה לא הוצאה? עובדים לתגבור על מנת לספק מענה לקהל פרטי(שעליו אני מרוויח פחות מלקוח עיסקי שסגר) זה לא הוצאה? אני בין הענפים(מחשבים) ששרד ופעל בתקופה והרווחתי פחות, הרבה פחות. העצמאים והשכירים חטפו מכה ואתה מציע לגמור אותנו במיסי
מתן | 16.05.20
21.
לא מומלץ לכתוב בנושאים שאתה לא מבין בהם!
אין כמעט גורמים במשק שלא נשחקו למעט בעיקר רשתות שווק פארמ וכד שכל רווחיהם אינו עולה על כמה מליארדים לשנה. למסות אותם בעוד 5% יתן לאוצר עוד 200 מליון שח לערך. הנזק הרוחבי יהיה גדול . אף אחד לא סומך על האוצר שלא יתפתה לגבות מכולם וכן שהוראת השעה ל2020 לא תמשיך הלאה.
משה | 15.05.20
18.
מה עם מס ירושה???
חבל מאוד שהתעלמת ממס ירושה או מס הוני אחר שהוא המס הצודק והשוויוני ביותר. המס לחייב להיות קודם כל על ההון ורק אחר כך על ההכנסה. אין היגיון שאדם צעיר שעובד במספר עבודות על מנת לייצר בסיס לחייו העתידיים, ישלם מסים בסכומים גבוהים יותר מילדים של אוליגרכים שבמקרה הטוב משלמים 15% מס על הריבית שקיבלו. מצב זה רק מגביר את אי השיוויון בחברה. ושלא יספרו לך סיפורים שזה כפל מס (כי הילדים לא שילמו מס), או שהוא לא ניתן לגביה בגלל תכנוני מס ( בארצות הברית הוא נגבה יפה מאוד), זה הכל תלוי ברצון.
ירון | 16.05.20
16.
כלכלן הזוי
יוקר המחיה במדינת ישראל הרקיע שחקים עוד לפני הקורונה וזאת מכיוון שהמיסוי כאן הוא גבוה מידי. כמדינה יש לך אינטרס שאנשים ימשיכו לחיות, אתה מציע להרוג אותנו וזהו, העלעת מיסים תייקר עוד את המחיה לכולם כי העסקים יעלו מחירים בהתאם. וזו הנקודה שתהרוג את מי שעטד נשאר חי כאן.
שומר חוק | 16.05.20
15.
הצעה לא נבונה. צריך לקצץ בשכר של המגזר הציבורי
הצעה מנוכרת ולא חכמה שלא נאמר מטופשת. להעלות מיסים ושהעצמאים יממנו את מגיפת הקורונה? לדעתי כלכלן חכם אמור לחסוך את כספי המיסים שמפוזרים בעבור שכר בכירי מגזר ציבורי מנופח משרות של אנשים שעושקים את הקופה הציבורית עם שכר ופנסיות מנופחים. קיצוץ של 20 אחוז בשכר חברי כנסת שופטים שיאני שכר מנכלי משרדים ממשלתיים וכל אלה שאני משלמת להם שכר מהמיסים שלי. מליארדים אפשר לחסוך. גם יש לקצץ במשרות מיותרות.במגזר הציבורי. יש יוצאי צבא שהפנסיה שלהם היא 60000 בחודש. פנסיה תקציבית. למה?
איריס | 16.05.20
12.
יש לי רעיון יותר טוב
להעלות מיסים על עובדי המגזר הציבורי. מרצים באוניברסיטה לדוגמא לא נפגעו ממשבר הקורונה והם ישמחו אם יעלו להם את המס. גם לפורשי המגזר הציבורי בעלי פנסיה תקציבית, ישמחו לתת עשר אחוז מהפנסיה שלהם ובעלי פנסיות מעל ל 20 אלף ש"ח לחודש ישמחו לתת שלושים- ארבעים אחוז לטובת הכלל.
דור | 15.05.20
10.
אסור להעלות את גובה המיסים
במיוחד בתקופה זו, אני חושב דווקא ההיפך - לא להעלות מיסים. אם הרעיון מאחורי כוונת כותב המאמר היא להשתתף המאמץ המלחמתי, יש לקצץ במתן כספים באפיקים שונים, אשר אינם חיוניים בעליל, כגון: תקציב לתלמידי ישיבות/כוללים, העלאות שכר לבכירים במגזר הציבורי וכיו"ב.
שי | 15.05.20
7.
רק פקיד עם פנסיה תקציבית יכול לכתוב כאלה שטויות
לעלות מסים זה לא הפיתרון זה לא צודק לקחת מבן אדם יותר מ60 אחוז ממה שכבר משלמים , אולי תנסו לצמצם את כמות עובדי המדינה שרובם לא עושים כלום את הפנסיות המטורפות האלה זה שחיתות , בן אדם שקם בבוקר ועובד קשה ומשלם מסים וישר לא צריך לשלם כל כך הרבה . בסוף לא יהיה משתלם לעבוד פה
סוחר  | 15.05.20
3.
לא מס הכנסה ולא מס חברות
הגדלת מע"מ פרוגרסיבי כפי שמציע הכותב ובשיעור ניכר אפשרי. העלאת מס ההכנסה ומס החברות תכביד על המעסיקים וזה במצב של אבטלה בשיעור שקיים היום לא בריא למשק. מציע גם הפחתת רגולציה, הטלת מס על בעלי דירות החל מדירה חמישית והחל מ-15000 ש"ח לחודש גורף. בנוסף, ביטול הפטור ממס לעולים חדשים ( חוק מילצ'ן). ישנן הצעות נוספות שקצרה היריעה כאן מלפרט.
יותר טוב | 15.05.20
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת