אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בוגר טכניון או חרדית שעשתה קורס תכנות - מי יתקבל לעבודה?

90 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

89.
חסר לכם (המגייסים) ידע
יש הרבה יותר אתגרים מרק מיקום גיאוגרפי. חלקם בכלל לא ידועים ולא מובנים למגייסי משרות. אבל אם אכן יפרץ סכר הגיוס יתגלו כשרונות בתחום הפיתוחי מקצועי וגם בפן האישיותי שהוא איכותי אמין ויציב. אני לא מסכים עם אחת החברות הגדולות שעשתה השוואה בפירסום אחר שראיתי בין מתכנתות חרדיות אל מול פיתוח offshore ההבדל הוא עצום , אבל דורש הבנה מעמיקה לצרכים ולמנטליות החרדית. מקווה שיהיה שינוי בנושא בקרוב ... ולתגובה על כמה פוסטים כאן כמו שבוחנים בכל מקום רמה של מפתח אותו הדבר נכון גם בגיוס של מתכנתות חרדיות כמו בכל חברה יש מוצלחים יותר ויש פחות ההבדל לדעתי שגם המוצלחים פחות הם עם פוטנציאל גדול בהינתן הכלים המתאימים
אברהם . מנהל פיתוח. חרדי. | 04.06.20
88.
כמה בורות
אני מהנדסת חרדית , עושה עבודה של צוות שלם (בלי שחצנות על הפרויקט המקביל עובדים 5) מקבלת שכר גבוה ולא מפסיקה לקבל הצעות עבודה ענין של נסיון, מוטבציה ,תקשורת טובה מוסר עבודה ועוד ברגע שמכירים עובד או עובדת טובה - ההצעות יגיעו מכוון הקולגות לשעבר וללא קשר לסטראוטיפים. נכון שיש את הענין החברתי (לא משתתפת בארועים חברתיים, ולא מתנצלת) אבל בסופו של דבר באים לעבוד ולהביא תוצאות בשטח וזה מה שחשוב.
יהודית | 26.05.20
87.
למגיבים 85 ו-83 ולעוד מגיבים
מהניסיון שלי, חלק מהחרדים הם עובדים מקצועיים ואמינים מאוד, אך ישנם גם כאלה שלא. לחלק מוסר עבודה ויושרה מדהימה, ולחלק לא. בקיצור, צריך לבדוק כל מועמד/ת לגופו של ענין, ולהפסיק עם הכללות ודעות קדומות וחשוכות. בענין מקום לימוד כמובן שעדיף ממקום מקצועי עם ציונים טובים, אך מנהל טוב יודע לזהות גם מוטיבציה ומסירות ועוד עשרות דברים שמשפיעים על התוצאה, כך שלא הכל מתחיל באיפה למדת. קשה לכם עם חופשות לידה? או קיי, יכול להיות. אבל זה עניים טכני, ולא קשור ל- האם הוא או היא מסוגל/נמרץ/מקצועי/נאמן/או יחזיר אותי ואת כל הצוות בתשובה ועל הדרך יעשה לי ברית מילה לחומרא רק ליתר ביטחון... גם דיון כלכלי נגוע בבורות ושנאה? מדהים!! יאללה תתעוררו, לא חייבים להתקיף או לפחד מהחרדים. לא בראיונות ולא בתגובות. כולנו בני אדם.
מאיר | 26.05.20
86.
מהנדס תוכנה חרדי
קצת סדר, הרוב המוחלט של המתכנסות החרדיות למדו בסמינר שמבחינת רמת הלימודים זה מקביל להנדסאי. ויש גם את העניין של הקטנת הראש שמחדירים בסמינר שהוזכר בתגובות לא מעט. כך שמבחינת רמת הלימודים זה הנדסאות מינוס. ההבדל הוא שיתכן שהבחורה גאון והסיבה שהיא בסמינר זה לא בגלל חוסר יכולת אלא בגלל מגבלות החרדיות. ישנם מיעוט שהשלימו לתואר בפתוחה/מכון לב. והם לא פחות טובות מחברותיהם החילוניות. כמובן שהמחיר לא זהה, וכל אחד עושה את השיקולים שלו לפי תקציב וסוג המשרה.
יעקב | 26.05.20
80.
איזו שאלה מצחיקה, תלוי גם לאיזה תפקיד והרי אין מספ
אין מספיק בוגרי טכניון ולא כל תפקיד תכנות דורש את הידע של בוגר טכניון. בהיי טק יש עדיין מחסור בעובדים (כל עוד לא יהיה גל שני של קורונה, אבל גם אז הפגיעה לא תהיה לאורך זמן) ויש משרות שדורשות ידע ברמות שונות. ולאחר צבירת ניסיון בעבודה, גם הידע של מי שעבר קורס קצר יותר מתרחב והוא יכול אז להתאים למגוון תפקידים נרחב יותר.
אריאל | 25.05.20
79.
גיוון זה לא התפשרות על איכות, זה כן שיוויון גם בהזדמנויות וגם ביכולות
וזה בדיוק העניין. אני לא אבחר עובד רק בגלל שהוא 'חרדית' או עם כל תיוג אחר אלא בגלל שיש לו כישורים!!! ככה מצליחים מול התחרות ומביאים עוד עבודות לישראל ולא ע"י התפשרות על איכות. ברור שתואר בטכניון זה בכלל לא באותו סדר גודל לעומת הקורסים המזורזים. בדיוק כמו שלא תקחו אח/ות (ולא משנה מאיזה מגדר או עדה) לניתוח לב פתוח אבל אולי כן לבדיקת דם. כלומר אם אתם רוצים שהניתוח יצליח ולא רק כמה אתם מקסימים בפוליטיקת הגיוון. תעודדו את אותן 5% החרדיות הכי מוצלחות בשכבתן ללכת לתואר בטכניון ואני מבטיח שתהיה להן עבודה. זה חכם ויצליח לטווח ארוך ולא הפוליטיקלי קורקט המבחיל
עידו | 25.05.20
78.
63 זו בדיוק הסיבה
לכל המתלהמים כאן, אף אחד לא עושה לנשים החרדיות טובה, צאו מהסרט כל חברה רוצה את הטוב ביותר בשבילה, לא מעסיקים בשביל פילנטרופיה, ואם היה מנכ״ל עם גישה כזו צריך לבעוט אותו לכל הרוחות כי הוא פוגע בחברה, הסיבה היחידה שמעסיקים חרדיות למרות השעות הנוחות החופשות הרבות והבקשות הייחודיות זה בגלל השכר הנמוך (מאוד) שהם מקבלות בין 4,500 למתכנתת מתחילה ל 9000 למתכנתת עם נסיון רב שנים
חרדי עובד | 25.05.20
77.
תקשיבו יש מספיק חרדיות שעושות תואר ראשון בחינם וללא בגרות- רק בגלל שהן חרדיות
יש כאלה שמתקבלות בגלל אפלייה מתקנת ואלו שעמלו כדי להתקבל, מופלים לרעה. כאשר החרדיות, התקבלו ללא תעודת בגרות ללימודים. אח"כ שיוצאים למקומות העבודה - שוב אפלייה מתקנת. יש מספיק כתבות בנושא להבין כמה מקלים איתם.
שלא יספרו סיפורים | 25.05.20
73.
אשתי בעלת תואר עם ממוצע 87
אשתי בעלת תואר ראשון עם ממוצע 87 שחיה פיתוח עושה פרויקטים ימים ולילות , איננה מוגבלת כלל בשעות יכולה לעבוד 14 שעות רצוף, ועדיין לא מצליחה להתקבל בגלל שהיא חרדית , אז מה עוד צריך ואני מסכים שאלה שעשו קורס לא מספיק חיים את התחום ולא מספיק שווים , אבל למה למרות התואר אשתי עוד לא מצאה משרה
יוני החרדי | 25.05.20
71.
איזה כתבה דבילית וניו אייג'ית להחריד עם פתיתי שלג מסביב
ברור שהתחרות לא שווה בין בוגר טכניות לבין בוגר/ת קורס תכנות (ולא משנה עם זו אישה או חרדית או ערבי), אין להכניס שיקולי מין/ מגדר/מוצא לקבלת העובד אלא רק שיקולי תועלת לחברה וברור לכל הדיוט שבוגר טכניון יותר מקצועי מבוגר מכללת שקר כל שהיא. את טוענת שזו תחרות לא הוגנת? גם אני, אבל בדיוק לכיוון ההפוך, לא הוגן שבוגר טכניון צריך בכלל להתחרות בבוגרי קורס שקר.
יניב | 25.05.20
70.
חרטא ברטא
הגיע הזמן לפוצץ את הבלון המגוחך הזה של Diversity. טרנד אמריקאי מועתק שנובע מהצדקנות המגוחכת של האמריקאים ומרגשות האשם על מה שעשו לשחורים ולמיעוטים אחרים. זה לא עובד! בהייטק מצליחים רק על בסיס כישרון ויכולת (או מחיר נמוך להרבה עבודה ברמה נמוכה כמו בהודו) לקחת מישהו לעבודה רק כי הוא חרדי/אתיופי/ערבי ולא על בסיס הכישורים שלו, מבטיח עבודה בינונית, עובד מתוסכל שלא מתקדם וחברה הפסדית. תפסיקו לעבוד על עצמכם ותקשיבו יותר למהנדסים ופחות לקשקשנים מה-HR והכנסים הטיפשיים שלהם.
מיקי | 25.05.20
64.
עבדתי עם חרדיות
יש יותר טובות ויש פחות טובות , בגדול 90% באות להחתים כרטיס ולהקטין ראש. אל תצפו ליותר מחצי שנה עבודה רצוף כי אז נכנסים ללופ של לידות וחופשות לידה של חצי שנה ואי אפשר לפטר אותן, ואני לא מתחיל לדבר על ההסתודדיות וההרגשה שמרכלים עליך כל הזמן - אין שום רצון להתערות להתחבר בשעה 3 וחצי העט נופל ולך תחפש מי שיתקן את הבאג בפורדקשן
חומי | 24.05.20
60.
השוואה מגוחכת לחלוטין!
מי שהתקבל לתואר מסוים בטכניון היה צריך לעמוד בקריטריונים נוקשים כי רמת הלימוד גבוהה. לקורס כמעט כל אחד יכול להתקבל וזו גם הרמה. זה רק אחד ההבדלים בין תואר אקדמי איכותי לבין תעודת קורס כלשהו. בדרך כלל בחברות הייטק (מכיר זאת מקרוב!) יש מדרג - תלוי בסוג העבודה שיש לבצע ובתקציב. כשהתקציב נמוך וסוג העבודה מצריך מישהו שאין לו ניסיון או תואר נחשב - פונים למסיימי קורסים או "לג'וניורים". בוגר טכניון בעל נסיון לא יהיה מוכן להתקרב לזה וזה גם לא משהו שכדאי לעשות מבחינת המעסיק - הוא ישתעמם ויתבאס מהר מאוד וישאיר אותך ללא עובד באמצע ההפרוייקט. אם יש משימות הדורשות תכנות ברמה גבוהה יותר, בונים את התקציב בהתאם ופונים לבוגרי טכניון (או בעלי תואר אחרים). זה לא אחד מול השני - אלו שתי משימות שונות בשתי רמות שונות של ידע, ולכן ההשוואה מגוחכת.
י.ג. | 24.05.20
55.
בשוק עובדים בעלי קורסים התכנות במקום להעסיק בוגרי אוניברסיטה
עידוד בנוניות זה מה המעסיקים עושים. לוקחים חסרי השכלה עשו הופה הולה בתאילנד במקום ללמוד. במקום במקום לקחת בוגרי תואר ראשון שהשקיעו והוכיחו שהם יכולים לתת תוצאות וללמוד כל מה שצריך כדי להצליח לוקחים בור ועם הספר עם קעקועים ועגילים בכל מקום בלי בגרות.
בדיחה | 24.05.20
54.
התשובה ברורה
ברור שהחרדית. בוגר הטכניון הוא סוג של פרייר. נולד למשפחה שכל חחיה שירתה את המדינה ושילמה מיסים. שירת בצבא. הלךללמוד בטכניון - מקום שאינו מכיר פשרות וקיצורי דרך ועםם הסיום הוא עושה שמיניות ומתאמץ כדי למצוא מקום עבודה. מאידך - החרדית. בת מלך. נולדה למשפחה שחיה על המסכנות. נתמכת, אינה תורמת למדינה. היא עצמה לא בילתה כ-3 שנים בצבא. אולי עשתה שירות לאומי, אתם יודעים, בקריצת עין. הלכה ללמוד בסמינר של שום כלום והופה - נישאת על כנפי חברי הכנסת החרדיים והשדולות שתפקידם לבכות על העוול הנורא שעושים להם ולדאוג לפתוח בכח דלות לאלו שלא מגיע להם.
דניאל | 24.05.20
53.
זה פשוט צמצום סיכונים בתור מנהל חברה. לא מסובך.
אם אני יכול לבחור בין בוגר אוניברסיטה/טכניון, לבין בוגר מכללה, לבין בוגר קורס טכנות, למה שלא אקח את בוגר האוניברסיטה/טכניון? נכון שיש אנשים טובים בכל הקבוצות הללו, אבל הסיכוי שאפול על בן אדם שהוא תותח (יודע ללמוד, לעבוד כמו שצריך, איש איכותי ומשכיל, וכו') פשוט גבוה יותר בקבוצה הראשונה. זה הכל.
אסף | 24.05.20
52.
יש וטוב שכך העדפה של בוגרי הטכניון- רמה מעל
מניסיוני רב השנים בתחום וכבוגר הטכניון יש הבדל משמעותי לבין האחרים למרות שלא פעם נצא לי לעבוד עם אנשים שלמדו במיכללות או בקורסים יש יוצאים מהכלל שלמדו כך עקב אילוציי המרחק ויש ביניהם מוכשרים לא פחות עם ראש טוב. פשוט הלימודים בטכניון הם יסודיים יותר והדרישותהרבה יותר גבוהות וכך התוצאה!
דוד | 24.05.20
51.
יעסיקו את מי שטוב לחברה...
ולא קשה להבין מי יותר טוב לחברה מבין בוגר טכניון שיכול להתחיל מחר, לבין בוגר "קורס טכנגולוגי" חרדי שצריך בשבילו מתחם ייעודי, הפרדה מנשים, מטבח כשר למהדרין, חוסר זמינות בשבתות חגים, ושאר ירקות. אפילו אם מדובר בחילוני שעבר "קורס טכנולוגי" בחלק גדול מהמקרים, היכולות לא יהיו דומות למי שהתקבל למקצוע נחשק באקדמיה והשלים את המסלול בהצלחה. אגב, אותו עקרון נכון גם בכיוון ההפוך. לא הייתי מעסיק בוגר מדעי המחשב בטכניון בתור רב עיר, גם אם עבר איזה קורס בנושא.
א | 24.05.20
50.
כמו להשוות בין רופא (מהטכניון למשל), אחות (ממכללה) ובוגר קורס מדא
אם מדובר בעבודה רוטינית כמו לקיחת דמים - שלושתם טובים. אבל אם יש לך בעיה שצריך לאבחן ולהתאים טיפול - עדיף מישהו שלמד עוד מהתיכון 5 יחדות מתמטיקה ואנגלית, הוציא 700 בפסיכומטרי, למד 4 שנים לפחות באקדמיה, קורא מאמרים עדכניים ומוכשר.
יגאל | 24.05.20
36.
חרדיות
איזה כתבה מצומצמת, אני כמפתח בתעשיה נתקלתי בחרדיות תותחיות שלא נופלות מאף מפתח אחר, ומניסיוני אני יכול לומר - על אף שלא חשבתי כך בתחילה.."משנה מה יש בתוך הראש, ולא מעל לראש...", אני מדבר על מפתחות עם ניסיון לא כאלו ללא כל ניסיון וישר לאחר הלימודים... רוב החרדיות לא למדו בטכניון כי זה לא מקובל אצלן, זה לא אומר שאין להן את היכולות לעשות זאת!! זה ממש לא כמו בחור חילוני שאם לא למד בטכניון או במקום בעל שם עשה את זה מחוסר יכולות. ובאשר לזמינותן לעבודה הן לא שונות מכל אמא חילונית אחרת... כנראה שלא עשיתם מספיק שיעורי בית.. כתבה מאד כוללנית ... אגב בכל מקום יכולים להיות מוצלחים ומוצלחים פחות בתחום...
מפתח תוכנה | 24.05.20
32.
בשם השוויון, בוא נעסיק כל אחד בלי לבדוק מה הוא למד או יודע
ההשוואה של חרדי בוגר קורס קצרצר עם דרישות אפסיות לבוגר טכניון היא מעליבה. כחרדי לשעבר שהתגייס לצבא ולמד 3 שנים אחר כך רק כדי להתקבל לטכניון, אני יודע שאין בכלל מה להשוות. איך אפשר לשים בשורה אחת בחור שלא יודע מה זה שבר ובקושי מזהה אותיות באנגלית יחד עם בוגר טכניון שהשקיע שנים כה רבות בלימודי מתמטיקה, אנגלית ומדעים? רוצים להשוות, תעשו הכל כדי שהם ילמדו ליבה. אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה.
חרדלש | 24.05.20
31.
מנכל ויזם. מקבל רק יוצאי צבא
לא מוכן להאכיל את מי שנושך לי את היד, מוצץ את דמי ומחריב לי את המדינה. לעולם לא אקבל חרדים ומתחמקי שירות. יוצאי הדופן היחידים יכולים להיות כאלו שנמלטו מכתות החושך לעבר האור. אבל ברוב המקרים הנזק של הבערות שנכפתה עליהם הוא קשה בלתי ניתן לגישור
רון | 25.05.20
24.
למקצועות הנדסה יש שלוש אוניברסיטאות בארץ. ת"א, טכניון, וב"ש
ברמת הלימודים וספי הקבלה. (העברית ובר אילן אוניברסיטאות מעולות אבל פחות עוסקות בתארים בהנדסה לכן לא כללתי) עכשיו תסבירו לי מה קשר החרדיות לעניין? תתכבד החרדית ותעשה תואר בהנדסה באחת משלוש האוניברסיטאות הנ"ל ואז נדבר. אגב אחוז המסיימות דתיות לאומיות באוניברסיטאות הנ"ל לא קטן והן גם מתקבלות למשרות בלי בעיה. אגב 2 - גם 'בוגר טכניון' עם ממוצע ציונים נמוך יתקשה מאד למצוא עבודה בחברת הייטק טובה.
כל השאר - משמעותית מאחור | 24.05.20
20.
אז עכשיו זו "אפליה" להעדיף אותי, שמביאה ידע של 16 שנות לימוד?
בכותרת מנסים להישמע כמו צדק חברתי, אבל מה לעשות: צברתי ידע מ-16 שנות לימוד (לימודי ליבה, בגרות במחשבים ותואר בהנדסת תוכנה), עבדתי מאד קשה, וכתוצאה מזה אני מסוגלת להרים מערכת מהר, ביעילות, ועם אלגוריתמים ומבני נתונים יותר מתקדמים מהממוצע. ולקרוא ספרות מקצועית שהיא רק באנגלית. קורס של 3 חודשים לא יכול לסגור פער של שנים, זה לא קשור לגברים, נשים, חרדים וחילונים. יש בכתבה חלקים הגיוניים, למשל זה לא בסדר אם ערביה בוגרת טכניון מתקשה להתקבל מסיבות לא ענייניות. אפשר גם לדבר על מלגות. אבל לנזוף בחברות הייטק שהן צריכות ידע, ולא קורס של 3 חודשים? זה מגוחך.
בוגרת טכניון | 24.05.20
16.
אין תחליף ללימודי תואר
מניסיון רב שנים בפיתוח אני יכול להעיד שאין מה להשוות בין איכות קוד וחשיבה של בוגר קורס למי שעבר מסלול מגוון שלם וארוך. זכור לי מקרה בו הייתי צריך להסביר למתכנתת חרדית בעלת ניסיון רב שנים את ההבדל בין http ל https - לא קשור לתכנות אבל מצביע על מחסור עמוק בידע בסיסי. יש המון מתכנתים עם הרבה ניסיון שחוזרים על טעויות בסיסיות משום שלא לא למדו בסיס טוב בלימודיהם ולכן לדעתי חשוב מאוד איפה למד המתכנת.
יפת | 24.05.20
7.
החרדים כנועי רבנים ועובדי אלילים מאמינים בהבלים
אין חרדי 1 המוכן לקבל את העובדה שהשמש נוצרה מיליר רדי שנב לםני כדור הארץ ושאין רקיכ או שמים ואין מלאכים או שטן או לילית..ושאין גלגול נשמות. ושאין סיכוי שהמתים העצמות היבשות המפוררות יקומו לחיים. השמש נוצרה ביום 4 , שאלו אותם כיצד היתה פוטוסינטזה וכיצד היה כוח משיכה לפני כן. ושהארץ אינה מרכז היקום. וספר להם שיש אזורים בכדור הארץ שהיממה נמשכת שבועות של ים ושבועות חודשים של לילה ולכן אלוהי ישראל לא היה שם. וספרו להם שמימי אברהם אף הבטחה של האל שהם המציאו לא הצליח למנוע אסונות מעמו הנבחר.
מהנדס יוזר בשאלה | 24.05.20
4.
קודם כל בוגר אוניברסיטה/טכניון. לאחר מכן, יוצא צבא, ורק אם נשאר מקום אחרים.
כתבה הזויה, לא מעסיק בוגרות ישיבות בעיקרון. מניסיון. איך אפשר להשוות בכלל בוגרי אוניברסיטה/טכניון לאנשים שעשו קורס, וכמעט כל חייהם בכלל לא למדו לימודי ליבה ולא שרתו בצבא. חפשו פרנסה את הרב השכונתי.
משה | 24.05.20
3.
ל-1
ל-1 הרבה חברות הייטק בארץ לא מזמינות לראיון אנשים שלא עשו צבא, וכל הכבוד להן. ל-2 אנשים שעשו תואר במדעי המחשב מבינים אלגוריתמים (לפעמים) ויש הבדל משמעותי בין מתכנת שמכיר אלגוריתמים למתכנת שלא מכיר אלגוריתמים, אבל עם זאת זה גם דיי קשור לתחום שבו מתכנתים, ולפעמים ההבדל לא משמעותי.
טובה | 24.05.20
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת